De grote snooker/biljart/pool thread

Selby voor het eerst mentaal toch een knak gekregen. Geeft dit laatste frame nu zelf weg en Luca zegt: Dank u wel!
Dit mag Luca niet meer laten liggen straks.

Als het geen pauze was dan was ie World Champ. Benieuwd of het nu in de kop gaat zitten

Ja man, als hij z'n zenuwen onder controle kan houden mag hij dit eigenlijk niet meer weggeven. Maar het blijft wel Mark Selby.

Mss krijgt ie nooit nog deze kans (omdat ie mentaal niet altijd zo sterk staat), maar dit is echt wereldklasse hoor.

Een Snookerspeler sportman van het jaar, c'est possible? :unsure:
Snooker is geen erkende sport in België dacht ik?

---

Eigenlijk speelde Luca deze sessie op het buitenaards niveau van Si van de HF. Echt een machine.
Maar hopelijk stort Luca in tegenstelling tot Si niet in straks.

Ik denk ergens van niet. Brecel versie 2.0 (sinds het seizoen van vorig jaar) heeft ergens een mentale klik gemaakt. Hij staat de laatste 2 jaar echt op een enorm hoog niveau te snookeren en heeft al 2 jaar mentaal amper nog zwaktes gekend.

Brecel mag nu wel niet de fout maken van te denken dat het binnen is. Hij mag pas de teugels loslaten nadat hij het 18de frame wint. Geen millimeter eerder. Want Selby blijft Selby, .. "een topper"

Laatst bewerkt:
Nog 3 te gaan… We weten wel
amai minne tikker :bow:

Als je tikker nu al last heeft, wat zou dat zijn mocht het 13-12 gestaan hebben ? :p
Op dit moment is het toch nog altijd niet bepaald spannend. Ok, bij elke moeilijke shot is het wel telkens hopen dat hij zit, maar toch... Het is duidelijk dat Selby meer last van zenuwen heeft dan Luca. Maar no way toch dat de stress vanavond niet zal toeslaan bij Luca nu hij er zo dicht bij is ?

De snookerzalen in België wrijven zich ook al in de handen, denk ik :). Ik was recent nog op een zaterdag namiddag in Airport Bowl in Oostende waar er 3 tafels staan, er was daar gewoon niemand aan het spelen. In mijne studententijd (paar decennia terug :p) was dat toch nog anders. Er gaan een hoop would-be's zich hierbij ook zwaar mispakken aan hoe moeilijk snooker wel niet is :D.

Snooker is een pak moeilijker dan Amerikaanse biljart toch.

Amerikaanse biljart ? Je bedoelt pool (8-ball, 9-ball...) ? :p
Ja, groot verschil. Tafel is een heel pak groter en de ballen zijn kleiner. Eens je zelf zo een long pot probeert (en de pocket met 10cm mist), besef je pas hoe straf die mannen zijn. Idem voor safety escapes via meerdere banden.
Pool was ik nog vrij goed in (bvb toch verschillende 1-visit clearances) maar snooker was geheel andere koek (hoogste break ooit was 16 lol).

Nog 3 te gaan… We weten wel

Als je tikker nu al last heeft, wat zou dat zijn mocht het 13-12 gestaan hebben ? :p

Mijne tikker had het vooral lastig bij bepaalde moeilijke ballen die hij absoluut moest potten, en met succes deed.
Een spannendere tussenstand zou ongetwijfeld nefast zijn voor mijn hartritme.

Terug
Bovenaan