De hiphop-thread

Ik kende Boldy James nog niet, maar ik heb dus precies onder een steen geleefd als ik zie hoeveel die uitbrengt :wtf:

Is al die zijn werk zo goed als dit nieuwe album met Real Bad Man? Producties zijn ook :drool:

Ik kende Boldy James nog niet, maar ik heb dus precies onder een steen geleefd als ik zie hoeveel die uitbrengt :wtf:

Is al die zijn werk zo goed als dit nieuwe album met Real Bad Man? Producties zijn ook :drool:
Da's net zijn enige valkuil imo, het feit dat hij maandelijks wel iets releaset. Heeft onwaarschijnlijk sterke albums, maar ook evenveel (of misschien zelfs meer) misses imo. Check zeker alles wat hij met The Alchemist heeft gedaan, want dat zijn stuk voor stuk parels. The Price Of Tea In China als hoogtepunt imo. Ook met Nicholas Craven en onlangs met Chuck Strangers heeft hij echt goeie albums.

Op de laatste pagina's staan veel artiesten waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb. De meeste best goed, maar ik mis een beetje schwung,....het 'schud m'n hoofdgevoel', de vette beats, de intonatie.. Het voelt een beetje kunstzinnig aan zelfs. Pas op, ik bedoel dat niet negatief.. Ik zal een paar tegenvoorbeelden geven: New Flesh 'armshouse' , Young Fathers 'rumbling', L'entourloop 'scoville Anthem', Krs-one 'outta here', Opgeduveld 'generaal', Phi-life Cypher 'herbaholics ', Alkaholiks 'make room', Black Sheep 'the choice is yours', Hardnoise 'serve tea, then murder', Gravediggaz 'bang your head', Paris 'hard truth soldier', Roots Manuva 'awfully deep', DJ supreme 'r.i.p.', Killa Instinct 'snappin up ya necks',...
Ik mis dat een beetje in die nieuwere groepen

Laatst bewerkt:
Op de laatste pagina's staan veel artiesten waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb. De meeste best goed, maar ik mis een beetje schwung,....het 'schud m'n hoofdgevoel', de vette beats, de intonatie.. Het voelt een beetje kunstzinnig aan zelfs. Pas op, ik bedoel dat niet negatief.. Ik zal een paar tegenvoorbeelden geven: New Flesh 'armshouse' , Young Fathers 'rumbling', L'entourloop 'scoville Anthem', Krs-one 'outta here', Opgeduveld 'generaal', Phi-life Cypher 'herbaholics ', Alkaholiks 'make room', Black Sheep 'the choice is yours', Hardnoise 'serve tea, then murder', Gravediggaz 'bang your head', Paris 'hard truth soldier', Roots Manuva 'awfully deep', DJ supreme 'r.i.p.', Killa Instinct 'snappin up ya necks',...

Iets waar nieuwe hiphop wel vaker "last van heeft". Ik moet er ook voor in de mood zijn.

Nieuwe van Billy Woods heeft dan wel weer wat meer schwung

Clubbanger op feesten in de Benelux en Italië.

Drugs en geld. Beproefd concept.
3robi - Noord Africano ft. Simba La Rue

Heel eerlijk, als je dat mist wil dat gewoon zeggen dat je niet meer op zoek gaat. Er zijn nog tal van artiesten die exact maken wat jij wil horen, maar als je op voorhand al iets 'mist' in nieuwere groepen ga je dat natuurlijk nooit kunnen vinden.

Ik heb gewoon graag een vette beat waarop ik kan shaken, met geen te monotone raps of depri klinkende raps.
Dus, ne goeie vette beat+ goeie Rhymes+wa gescratch en maffe geluiden=😍
Bij die Billy woods bvb heb ik de indruk dat de Rhymes de bovenhand hebben . .. de vette/shaky beat, beetje intonatie/kracht/emotie in de raps ..spelen daarbij meer een bijrol. Ik heb liever het geheel.
Dat betekent niet dat ik nooit meer naar iets nieuws luister. 😉 Er komt gewoon minder vet stuff uit. 😁
Het gebeurt vaker dat ik rap 'ontdek' van groepen die eigenlijk al niet meer bestaan 😂

Laatst bewerkt:
Meestal neig ik ook naar uk rap
Vb Kamanchi Sly 'Stockwell Murderer' , 'deadly venom', Gunshot 'burn cycle'

Laatst bewerkt:
Eéntje uit m'n top 5 die ik gerust 5 keer na elkaar zou kunnen afspelen: Hardnoise 'Untitled'.
Mijn probleem is dat ik die thuis niet veel kan opleggen wegens te opjagend 😂
Run the Jewels, vooral het laatste werk vind ik ook goed (legend has it) . Solo is El-p ook vaak goed (drones over Brooklyn)

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon graag een vette beat waarop ik kan shaken, met geen te monotone raps of depri klinkende raps.
Dus, ne goeie vette beat+ goeie Rhymes+wa gescratch en maffe geluiden=😍
Bij die Billy woods bvb heb ik de indruk dat de Rhymes de bovenhand hebben . .. de vette/shaky beat, beetje intonatie/kracht/emotie in de raps ..spelen daarbij meer een bijrol. Ik heb liever het geheel.
Dat betekent niet dat ik nooit meer naar iets nieuws luister. 😉 Er komt gewoon minder vet stuff uit. 😁
Het gebeurt vaker dat ik rap 'ontdek' van groepen die eigenlijk al niet meer bestaan 😂

Ik weet niet waarom, maar om de één of andere reden krijg ik altijd de kriebels van dit soort uitspraken haha. Da's bijna de klassieker 'vroeger was alles beter'. Imo (en ik durf zelfs gewoon zeggen objectief gezien) komt er veel meer kwalitatieve muziek uit, in eender welk genre, maar misschien moet je er wel net iets meer crap voor ontwijken in de plaats.

Om het eens kort te zeggen,
Bij veel rapstuff de laatste jaren komt teveel prularia...teveel gedoe. Tis niet omdat ik de essentie een beetje mis dat ik alles van vroeger beter vind. 😉
Een raptrack mag van mij gerust terug een beetje simpelder...noem het 'basic' zijn.
Bij veel nieuwere rap wordt het volgepropt met electronische geluiden en klinken 10 verschillende tracks soms te gelijkaardig.
Door Spotify bvb worden we overspoeld met nieuw stuff die op den duur beetje gelijkaardig begint te worden.
Laten we om te mijmeren Krs-one met 'return of the boom bap' nog es vollebak draaien met de bass maximaal 🤠 (of Opgezwolle 'gekke Gerrit 😁)
Zitten hier ook fans van de meer ragga hiphop? Mag gerust ook es gepost worden 🤓
(Vb Jamalski 'put it on'... L'entourloop 'florilege' met oa red Fox, Asher d & Daddy Freddy 'posse rock and move, Million Dan 'mic check)

Laatst bewerkt:
Meestal neig ik ook naar uk rap
Vb Kamanchi Sly 'Stockwell Murderer' , 'deadly venom', Gunshot 'burn cycle'
Gunshot, amai da'k da hier nog ging lezen, heb er nog een hoodie van gehad, tijde van Patriot games album.
Voor mij een van de beste UK platen van die tijd is Hijack, the horns of Jericho, die zet ik nu zelfs nog geregeld op, net ff gechecked, die is van '91 😅

Gunshot, amai da'k da hier nog ging lezen, heb er nog een hoodie van gehad, tijde van Patriot games album.
Voor mij een van de beste UK platen van die tijd is Hijack, the horns of Jericho, die zet ik nu zelfs nog geregeld op, net ff gechecked, die is van '91 😅
Ik heb alle cd's van Gunshot 😎
Kamanchi Sly, de rapper van Hijack maakt nog steeds muziek...zit ook goed stuff tussen 👍
Misschien ben je ook fan van Blade dan? ('lyrical maniac', 'survival of the 'hardest working) of Blak Twang 'carry on'.
Kheb 2 cd's liggen van Demon Boyz, die ik ook nog vaak opleg. Aan diegenen die het niet kennen, check es hun nr Original guidance. Begonnen op ongeveer 16/17 jarige leeftijd. Million Dan, de hoofdrapper van dienst maakt ook nog muziek.
De uk rap vind ik al meer dan 30 jaar aantrekkelijker dan us rap, veel vinniger 😁

Ik heb alle cd's van Gunshot 😎
Kamanchi Sly, de rapper van Hijack maakt nog steeds muziek...zit ook goed stuff tussen 👍
Misschien ben je ook fan van Blade dan? ('lyrical maniac', 'survival of the 'hardest working) of Blak Twang 'carry on'.
Kheb 2 cd's liggen van Demon Boyz, die ik ook nog vaak opleg. Aan diegenen die het niet kennen, check es hun nr Original guidance. Begonnen op ongeveer 16/17 jarige leeftijd. Million Dan, de hoofdrapper van dienst maakt ook nog muziek.
De uk rap vind ik al meer dan 30 jaar aantrekkelijker dan us rap, veel vinniger 😁
Haha nice.
Zelf ben ik nooit zo echt id UK scène geraakt, enkel deze, Blade ken ik wel, maar ook nooit blijven hangen.
Ik ben hopeloos blijven steken in de jaren '90 in de states. Vooral dan Zuiden en West.
Maar wel cool om zoiets te lezen hier :)

Terug
Bovenaan