DwightSchrute
Well-known member
Hoeveel rijden jullie op de snelweg en hoeveel kan je zonder geflitst te worden ?
Zelf rijd ik steevast 128 op de snelweg, nog nooit geflitst.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoeveel rijden jullie op de snelweg en hoeveel kan je zonder geflitst te worden ?
Tussen de 120 en 140, afhankelijk van de baan en het verkeer. Bij een trajectcontrole rijd ik 125 (op de teller).
Nee, daar rij ik 100/105.Op de ring van Antwerpen of Brussel zou ik toch niet 128 of sneller rijden.
Ik probeer mijn gps snelheid op of net boven de maximum te houden. Dus 120-121 op gps als je 120 mag.
Bij snelheidsboetes hanteert men een correctie van 6% of 6km/h, welke van de 2 het hoogste is. Bij een snelheidslimiet van 120km/h komt het erop neer dat je pas vanaf 129 km/h beboet kan worden. Door de tellerafwijking heb je waarschijnlijk nog een paar km/h ‘overschot’. Die afwijkingen worden wel steeds kleiner dacht ik.Hoeveel rijden jullie op de snelweg en hoeveel kan je zonder geflitst te worden ?
Die afwijkingen zijn softwarematig. De auto weet perfect hoe hard je rijdt, al super lang eigenlijk.Die afwijkingen worden wel steeds kleiner dacht ik.
Dat ze opzettelijk waren dacht ik al ja. Ik veronderstelde altijd dat dat is om eventuele afwijkingen op te vangen (van bijvoorbeeld de banden, of toleranties in bepaalde onderdelen). Om zo zeker te zijn dat de auto niet ooit sneller rijdt dan aangegeven.Die afwijkingen zijn softwarematig. De auto weet perfect hoe hard je rijdt, al super lang eigenlijk.
Ik spreek dan van afwijkingen van minder dan 1%.
Maar de mensen zijn afwijkingen gewend, dus de meeste merken geven nog een softwarematige afwijking.
Enkel bij bandenslijtage ga je nog afwijking hebben waarvan de auto niet op de hoogte is.
en wat dan met wagens die geleverd worden op 16 inch velgen en de gebruiker knalt er 19 inch velgen op en rolt de wielkasten uit zonder softwarematig de bandomtrekt aan te passen? Fabrikanten doen zo'n zaken ook met een reden he.Die afwijkingen zijn softwarematig. De auto weet perfect hoe hard je rijdt, al super lang eigenlijk.
Ik spreek dan van afwijkingen van minder dan 1%.
Maar de mensen zijn afwijkingen gewend, dus de meeste merken geven nog een softwarematige afwijking.
Enkel bij bandenslijtage ga je nog afwijking hebben waarvan de auto niet op de hoogte is.
Dat is dan het probleem van de gebruiker hé. De fabrikant heeft de auto geleverd zoals het hoort, dat de gebruiker daar foutieve banden onder steekt is niet hun verantwoordelijkheid.en wat dan met wagens die geleverd worden op 16 inch velgen en de gebruiker knalt er 19 inch velgen op en rolt de wielkasten uit zonder softwarematig de bandomtrekt aan te passen? Fabrikanten doen zo'n zaken ook met een reden he.
Eigenlijk moet je er altijd van uitgaan dat er gediscussieerd wordt met GPS snelheden.Ook belangrijk hier, op GPS of teller?
Hier rij ik 127-128 op GPS snelheid en dat is hier dan 130 op teller.
Dat gaat niet over die marge van 6%. Dat gaat over nog eens een extra marge die ze hanteerden om niet teveel boetes uit te moeten schrijven.Over puur toeval gesproken ...
![]()
Geen tolerantiemarge meer: op deze zeven snelwegen word je voortaan sneller geflitst | VRT NWS Nieuws
Op zeven snelwegen in ons land gaan de verkeerscamera's voortaan sneller flitsen wanneer een bestuurder te snel rijdt. Het is het eerste proefproject na de beslissing van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) in juli om de verkeersveiligheid te verhogen. Hij wil dat doen door...www.vrt.be
Neu, hier in Genk rijdt er een auto met camera's rond en zwiert iedereen draadloos op de bon!Ik stond blijkbaar in mijn straat geparkeerd op een plek die een tijdelijk parkeerverbod had. Politie zou effectief naast mijn wagen hebben gestaan.
Heb echter wel geen papiertje tussen de ruitenwisser gevonden, doen ze dat altijd?
Als ze komt betaal ik ze gewoon, men eigen fout. Maar ik dacht dat bij parkeerboetes er altijd iets tussen uw ruitenwisser stak.
Dedju. Dan hang ik eraan. Domme fout maar bon.Neu, hier in Genk rijdt er een auto met camera's rond en zwiert iedereen draadloos op de bon!