De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel rijden jullie op de snelweg en hoeveel kan je zonder geflitst te worden ?
Zelf rijd ik steevast 128 op de snelweg, nog nooit geflitst.

Tussen de 120 en 140, afhankelijk van de baan en het verkeer. Bij een trajectcontrole rijd ik 125 (op de teller).

Hoeveel rijden jullie op de snelweg en hoeveel kan je zonder geflitst te worden ?

Tussen de 120 en 140, afhankelijk van de baan en het verkeer. Bij een trajectcontrole rijd ik 125 (op de teller).

Op de ring van Antwerpen of Brussel zou ik toch niet 128 of sneller rijden.

Ik probeer mijn gps snelheid op of net boven de maximum te houden. Dus 120-121 op gps als je 120 mag.

Op de ring van Antwerpen of Brussel zou ik toch niet 128 of sneller rijden.

Ik probeer mijn gps snelheid op of net boven de maximum te houden. Dus 120-121 op gps als je 120 mag.
Nee, daar rij ik 100/105.

125 op de teller is bij mij 119/120 ongeveer.

Bij snelheidsboetes hanteert men een correctie van 6% of 6km/h, welke van de 2 het hoogste is. Bij een snelheidslimiet van 120km/h komt het erop neer dat je pas vanaf 129 km/h beboet kan worden. Door de tellerafwijking heb je waarschijnlijk nog een paar km/h ‘overschot’. Die afwijkingen worden wel steeds kleiner dacht ik.

Die afwijkingen worden wel steeds kleiner dacht ik.
Die afwijkingen zijn softwarematig. De auto weet perfect hoe hard je rijdt, al super lang eigenlijk.
Ik spreek dan van afwijkingen van minder dan 1%.
Maar de mensen zijn afwijkingen gewend, dus de meeste merken geven nog een softwarematige afwijking.
Enkel bij bandenslijtage ga je nog afwijking hebben waarvan de auto niet op de hoogte is.

Die afwijkingen zijn softwarematig. De auto weet perfect hoe hard je rijdt, al super lang eigenlijk.
Maar de mensen zijn afwijkingen gewend, dus de meeste merken geven nog een softwarematige afwijking.
Enkel bij bandenslijtage ga je nog afwijking hebben waarvan de auto niet op de hoogte is.
Dat ze opzettelijk waren dacht ik al ja. Ik veronderstelde altijd dat dat is om eventuele afwijkingen op te vangen (van bijvoorbeeld de banden, of toleranties in bepaalde onderdelen). Om zo zeker te zijn dat de auto niet ooit sneller rijdt dan aangegeven.

en wat dan met wagens die geleverd worden op 16 inch velgen en de gebruiker knalt er 19 inch velgen op en rolt de wielkasten uit zonder softwarematig de bandomtrekt aan te passen? Fabrikanten doen zo'n zaken ook met een reden he.

Autosnelweg 120-135 heb nu ook niet meer de wagen om daar veel harder mee te gaan. Vroeger met mijn zwaarder wagen tikte ik makkelijk eens de 200 aan.
Was meestal als ik met de vroege stond en het was voetbal geweest in brugge wou ik zo snel mogelijk in mijn nest liggen.
In 16 jaar denk ik hoogstens 5 boetes en alle keren 50€ en eens iets in de 70€.

en wat dan met wagens die geleverd worden op 16 inch velgen en de gebruiker knalt er 19 inch velgen op en rolt de wielkasten uit zonder softwarematig de bandomtrekt aan te passen? Fabrikanten doen zo'n zaken ook met een reden he.
Dat is dan het probleem van de gebruiker hé. De fabrikant heeft de auto geleverd zoals het hoort, dat de gebruiker daar foutieve banden onder steekt is niet hun verantwoordelijkheid.
Ook belangrijk hier, op GPS of teller?
Hier rij ik 127-128 op GPS snelheid en dat is hier dan 130 op teller.
Eigenlijk moet je er altijd van uitgaan dat er gediscussieerd wordt met GPS snelheden.
Want aan teller snelheden heeft niemand iets, de auto's zijn daar te verschillend in. Terwijl een GPS gewoon correct hoort te zijn.

Ik ben in augustus in Duitsland geflitst geweest. Ik reed 33 km/u te snel. Ondertussen de boete enkele weken geleden aangekregen en onmiddellijk betaald (148 euro).

Nu kreeg ik gisteren een tweede boete binnen (120 euro) in verband met dezelfde overtreding. Daar staat dat ik nog een restbedrag moet betalen (mijn vorige overschrijving is er idd afgehaald, staat duidelijk op de brief, in totaal zou het dus om 270 euro gaan). Is dat normaal dat ik een boete in twee delen moet betalen? Mijn Duits is zeer beperkt, dus mss zie ik iets over het hoofd.

Als ik online eens kijk, zie ik dat een overtreding van tussen de 31 en 40 km/u 120 euro kost. Vanwaar komt die 148 euro dan? Ik heb die eerste brief natuurlijk al weggesmeten helaas ... Heb hen telefonisch ook proberen te bereiken, maar dat is zo simpel nog niet.

Laatst bewerkt:
Over puur toeval gesproken ...

Dat gaat niet over die marge van 6%. Dat gaat over nog eens een extra marge die ze hanteerden om niet teveel boetes uit te moeten schrijven.

Ik stond blijkbaar in mijn straat geparkeerd op een plek die een tijdelijk parkeerverbod had. Politie zou effectief naast mijn wagen hebben gestaan.
Heb echter wel geen papiertje tussen de ruitenwisser gevonden, doen ze dat altijd?

Als ze komt betaal ik ze gewoon, men eigen fout. Maar ik dacht dat bij parkeerboetes er altijd iets tussen uw ruitenwisser stak.

Deze morgen voor de eerste maal de zomerbanden verwisseld voor de winterbanden (lease). Nu blijkt dat ik de verkeerde bandenmaat aan de garage had bezorgd. Blijkbaar heb ik achteraan een bredere bandenmaat dan vooraan (225 en 245), maar niet bij stilgestaan en enkel de 225 doorgegeven.
Vermits ze de 245 niet op stock hadden in de bandencentrale, 4 keer de 225 opgezet. Nu zie je dus dat die band idd wat dikker op de velg staat achteraan.
Volgens de bandencentrale op zich geen probleem en ook veilig om zo verder te rijden. Zelf merk ik er ook niets van tijdens het rijden.
Nu vraag ik me af of ik dat niet best meld aan de leasemaatschappij en een nieuwe afspraak boek om de juiste banden erop te zetten. En zou de verzekering er een probleem van kunnen maken?

Winterbanden worden wel vaker smaller genomen, dat geeft betere grip in de sneeuw, en minder kans op aquaplaning. Ik heb ook smallere winterbanden, al staan die wel op smallere velgen. Maar een smallere band op een bredere velg is doorgaans geen probleem, zolang het verschil maar niet te groot is.

Maar als de bandencentrale zegt dat het in orde is, zal het wel prima zijn. Ook voor de verzekering en de leasing (die gaan trouwens geen nieuwe banden willen betalen).

Ik stond blijkbaar in mijn straat geparkeerd op een plek die een tijdelijk parkeerverbod had. Politie zou effectief naast mijn wagen hebben gestaan.
Heb echter wel geen papiertje tussen de ruitenwisser gevonden, doen ze dat altijd?

Als ze komt betaal ik ze gewoon, men eigen fout. Maar ik dacht dat bij parkeerboetes er altijd iets tussen uw ruitenwisser stak.
Neu, hier in Genk rijdt er een auto met camera's rond en zwiert iedereen draadloos op de bon!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan