De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoh, den dag van vandaag maken ze alles zo compact en persen er toch een bepaald vermogen uit. Ik leef in de gedachte dat zo'n motoren sneller slijten omdat ze meer afzien.

Bron: toogpraat met maten.
Uiteindelijk zijn het nog altijd uw cilinders, krukas en versnellingsbak die de krachten moeten overbrengen. Het is niet omdat deze dus groter zijn dat ze daarom sterker gebouwd zijn.

Maar het klopt dat kleinere motoren hun eigen problemen hebben. Maar goed dat is niks wat je met deftig onderhoud, goeie rijstijl en zuinig zijn uw gerief niet kan verhelpen. Daarbij gaan deze motoren al heeeeel lang mee. Als je zou optellen hoeveel motoren er al van gebouwd zijn en hoeveel er op de baan rijden je zou schrikken. De motor van de wagen die nu nu koopt is een doorontwikkeling op een doorontwikkelde motor van een doorontwikkelde motor.

Uiteindelijk zijn het nog altijd uw cilinders, krukas en versnellingsbak die de krachten moeten overbrengen. Het is niet omdat deze dus groter zijn dat ze daarom sterker gebouwd zijn.

Maar het klopt dat kleinere motoren hun eigen problemen hebben. Maar goed dat is niks wat je met deftig onderhoud, goeie rijstijl en zuinig zijn uw gerief niet kan verhelpen. Daarbij gaan deze motoren al heeeeel lang mee. Als je zou optellen hoeveel motoren er al van gebouwd zijn en hoeveel er op de baan rijden je zou schrikken. De motor van de wagen die nu nu koopt is een doorontwikkeling op een doorontwikkelde motor van een doorontwikkelde motor.
Bedankt voor de uitleg!

Is het doenbaar om zelf uw banden te vervangen?
In een schroef gereden en de rechterachterband staat plaat. Bij nadere inspectie van alle banden lijken ze gewoon allemaal aan vervanging toe. Om wat aan kosten te besparen zou ik het zelf nog eens durven proberen... indien dit doenbaar is.

Vreemd dat ze hier niets over hebben gezegd recent bij de garage, maar bon

In een schroef gereden en de rechterachterband staat plaat. Bij nadere inspectie van alle banden lijken ze gewoon allemaal aan vervanging toe. Om wat aan kosten te besparen zou ik het zelf nog eens durven proberen... indien dit doenbaar is.

Tuurlijk
Gemakkelijk geld verdiend(not)
Youtube beter dan google of elk forum

Kan je zelf dan ook balanceren en lood plakken? Als je dat ni kan zou ik er ni aan beginnen.

Als ze niet heel dringend aan vervanging toe zijn, de kapotte band repareren en wat rondkijken naar promoties bij bandencentrales.
De vorige keer dat ik banden heb laten vervangen (was nog bij mijn vorige auto) had ik net zo een promotie waarbij ik de montage en balancering niet moest betalen en er was ook net een korting op de banden die ik wou laten plaatsen.
Wat rondkijken kan dus lonen.

Kan je zelf dan ook balanceren en lood plakken? Als je dat ni kan zou ik er ni aan beginnen.
Dit.

En bekijk ook nog eens hoe mooi die zwarte velg eruit ziet als die band er eindelijk op ligt.

2 bekraste velgen rijker, maar wel 10 euro montagekosten bespaard. (y)

Dat gezegd zijnde kan je dat voor een band van een remork nog wel zelf doen, verondersteld dat dat geen remork voor dagelijks gebruik is.

Dit.

En bekijk ook nog eens hoe mooi die zwarte velg eruit ziet als die band er eindelijk op ligt.

2 bekraste velgen rijker, maar wel 10 euro montagekosten bespaard. (y)

Dat gezegd zijnde kan je dat voor een band van een remork nog wel zelf doen, verondersteld dat dat geen remork voor dagelijks gebruik is.
Idd. Voor de voertuigen dat wij op't werk binnen krijgen, vervangen wij ook gewoon zo de banden zonder lood of balanceren. Die rijden enkel op privéterrein (met een max snelheid van 25-30km/u) na 500-1000 uren moeten die vervangen worden ofwel zijn het volle wielen, dus maakt het minder uit. Die banden zitten ook gewoon op stalen velgen.

In bedrijfswagen topic geschreven maar past hier beter volgens mij:

Mijn bedrijfswagen werd gisteren aangereden terwijl hij geparkeerd werd en er is geen dader bekend. Het gaat om enkele schrammen in de linkerhoek vooraan.

Is het nu opportuun om dit aan te geven en franchise te betalen of te hopen dat er in die 3 jaar dat ik ermee rijdt nog eens iemand ertegen rijdt en zo de schade in 1 keer laat maken en maar 1 keer franchise betaal ?

Ik weet niet wat de regels hieromtrent zijn.

Van de week 's morgens alles moeten dichtgooien omdat de auto voor mij hetzelfde deed. Op het nippertje een aanrijding vermeden, maar tot mijn verbazing ging meneer even op de pechstrook staan. Dat deed mij dus twijfelen en ben ik hem dus maar gevolgd. We stappen uit om te kijken. Ik zie werkelijk niks bij mezelf en bij hem ook niet direct. Maar hij zei dat hij straks in het licht tegoei ging kijken en vroeg m'n GSM nummer. Uit beleefdheid heb ik die maar gegeven en drie dagen later toch nog niks van gehoord.

Ik ben wel overtuigd dat we elkaar niet hebben geraakt want - naast dat er bij mij helemaal niks te zien is - heb ik 1) niks gevoeld van een mogelijke botsing en 2) mijn sensoren hebben niet eens gepiept. Stel dat die toch opeens moest bellen omdat er 'zogezegd' schade is, heeft die dan nog een poot om op te staan?

Ik vond geen gepast topic, maar ik wou het jullie niet onthouden.

Ik heb het schaamtelijkste tegen gekomen…

In een verstrooide bui diesel getankt in mijn benzine peugeot partner 😂😂

Na 20L had ik het door en gelukkig dus de motor niet gestart. Proberen leeg te zuigen, maar ging moeizaam. Uitendelijk laten takelen, gratis door assistance.

Nu vond ik het wel raar, in de garage hebben ze 4 nieuwe bougies moeten plaatsen zeiden ze.

Vind dat wel vreemd, als de motor niet gestart werd, dan is er toch niets van diesel rond gegaan. Tank leegtrekken leek mij voldoende. Maarja wie ben ik om te discussieren en zeker op zo’n schaamtelijk moment 😂

Iemand die toevallig met een Peugeot rijdt?
Wanneer ik de wagen op slot doe, dan blijft het lampje van de centrale deurvergrendeling knipperen (is logo met slotje onder de piano toetsen).
Is dit normaal? Het is me niet eerder opgevallen.

Wat bijkomende info:
- Selectief openen van koffer staat aan.
- Ik heb geen alarm
- Ik heb geen supervergrendeling
- Staat zo ingesteld dat de portieren op slot gaan als'k harder dan 10 per uur rij

Ik vond geen gepast topic, maar ik wou het jullie niet onthouden.

Ik heb het schaamtelijkste tegen gekomen…

In een verstrooide bui diesel getankt in mijn benzine peugeot partner 😂😂

Na 20L had ik het door en gelukkig dus de motor niet gestart. Proberen leeg te zuigen, maar ging moeizaam. Uitendelijk laten takelen, gratis door assistance.

Nu vond ik het wel raar, in de garage hebben ze 4 nieuwe bougies moeten plaatsen zeiden ze.

Vind dat wel vreemd, als de motor niet gestart werd, dan is er toch niets van diesel rond gegaan. Tank leegtrekken leek mij voldoende. Maarja wie ben ik om te discussieren en zeker op zo’n schaamtelijk moment 😂
Die tankpistool van diesel past toch niet in benzine wagens?

Die tankpistool van diesel past toch niet in benzine wagens?

Niet super goed nee, maar het was een samenloop van omstandigheden.

Stond wat ver van de pomp en aan de foute kant, was lang geleden met de camionette lol. En daardoor zat de darm op zijn maximum, ik dacht dat hij daardoor niet dieper ging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan