De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat dan zo raar? Gij kunt toch ook onbeschoft uit de hoek komen hé. Weet jij dan álles?
Was niet onbeschoft bedoeld hoor :shy:
Ik dacht oprecht dat je wist dat dit niet hoorde. Heb je dit ooit gehad met uw 4-serie?

Heeft de andere koplamp dit ook?

Was niet onbeschoft bedoeld hoor :shy:
Ik dacht oprecht dat je wist dat dit niet hoorde. Heb je dit ooit gehad met uw 4-serie?

Heeft de andere koplamp dit ook?
De andere had het niet, maar die kant stond heel de dag al in de zon.

Geen ervaring met laser maar als bij led of xenon of halogeenlamp die nevel tussen uw lichtbron en het glas van de koplamp komt is uw lichtbundel en uw tekening niet meer correct en verblind je de mensen want er is geen -1,25% meer.
Je kan hetzelfde effect hebben als die transparante plastiek heel mat geworden is door jaren in de zon te staan. Ik moet zo geregeld koplampen polijsten bij nazicht keuring om terug een duidelijke lijn te krijgen.
Zelfs een zwart brandplekje op het glas van een halogeenlamp is soms al genoeg dat het licht overal naartoe schijnt.

Het kan goed zijn dat die laserlampen een luchtkanaaltje hebben maar dan had daar toch minimum een membraam in mogen staan die het vocht weert.
Vooral ook (buiten dat het geen zicht is en potentieel tegenliggers verblind als de nevel voor de lichtbron hangt) de interne elektrische connectoren bloot zijn en normaal gezien geen (spat)waterdichte stekker verbindingen hebben. Maar again, geen ervaring met die laserlichten.

De andere had het niet, maar die kant stond heel de dag al in de zon.
Kans is dus zeer groot dat je een slechte koplampunit hebt.
Een klein beetje waas dat kan zich vormen, maar zoals op uw foto zit er echt gewoon een hoop vocht in wat niet normaal is.
Als je het ook opzoekt op internet dan zie je dat het wel vaker voorkomt, en dat de ervaring bij velen is dat de unit is vervangen.

Ik vermoed dat als je met de hogedrukreiniger erop gaat dat er ook water in de koplamp zal komen.

Ik zou daar alvast geen risico in nemen en daarmee naar de dealer stappen. Zo een kapotte unit laten vervangen kost wel wat geld, je komt er niet met 3k vermoed ik.

Kans is dus zeer groot dat je een slechte koplampunit hebt.
Een klein beetje waas dat kan zich vormen, maar zoals op uw foto zit er echt gewoon een hoop vocht in wat niet normaal is.
Als je het ook opzoekt op internet dan zie je dat het wel vaker voorkomt, en dat de ervaring bij velen is dat de unit is vervangen.

Ik vermoed dat als je met de hogedrukreiniger erop gaat dat er ook water in de koplamp zal komen.

Ik zou daar alvast geen risico in nemen en daarmee naar de dealer stappen. Zo een kapotte unit laten vervangen kost wel wat geld, je komt er niet met 3k vermoed ik.
Ja ik ga deze week langs. Dat zou toch een garantiegevalletje mogen worden dan.

Kan je eigenlijk zo een deel e-step gebruiken als normale step?
Mijn ouders wonen namelijk bovenaan een heuvel in Aalst waar er nogal regelmatig van die blauwe e-steps staan.
Meestal moet ik ergens parkeren beneden, zou ik mij dan met zo een step kunnen laten bollen? :oink:

Kan je eigenlijk zo een deel e-step gebruiken als normale step?
Mijn ouders wonen namelijk bovenaan een heuvel in Aalst waar er nogal regelmatig van die blauwe e-steps staan.
Meestal moet ik ergens parkeren beneden, zou ik mij dan met zo een step kunnen laten bollen? :oink:

Als je betaald wel ja.

Anders gaat er een soort alarm af denk ik

Op bimmerboard zijn de meningen toch ook verdeeld over dit onderwerp.. zouden blijkbaar niet persé luchtdicht zijn. Als je dan vochtige lucht + LED's die niet warm word kan je wat condens krijgen..

Ik ga volgende week er sowieso eens mee langs de dealer maar ik voel de uitleg alweer hangen dus :sarcastic:
Tuurlijk zijn die niet luchtdicht, ge denkt toch niet dat ze uw koplampunit vacuum trekken als ze een lampke vervangen hebben 😋
Er zit daar altijd een "ademgaatje" in voor eventuele condens te kunnen laten verdampen.
Zo goed als al mijn wagens hebben dit al gehad maar wel meestal in de achterlichten en niet in de koplampen.
Koude lucht in de unit vs warmte van de zon kan inderdaad condens veroorzaken. Het is echter een probleem als het niet wegtrekt.
Bij 1 van mijn Seat Ibiza's geweest heb ik er ooit een unit voor laten vervangen (onder garantie) en die nieuwe had het gewoon ook.

Tuurlijk zijn die niet luchtdicht, ge denkt toch niet dat ze uw koplampunit vacuum trekken als ze een lampke vervangen hebben 😋
Er zit daar altijd een "ademgaatje" in voor eventuele condens te kunnen laten verdampen.
Zo goed als al mijn wagens hebben dit al gehad maar wel meestal in de achterlichten en niet in de koplampen.
Koude lucht in de unit vs warmte van de zon kan inderdaad condens veroorzaken. Het is echter een probleem als het niet wegtrekt.
Bij 1 van mijn Seat Ibiza's geweest heb ik er ooit een unit voor laten vervangen (onder garantie) en die nieuwe had het gewoon ook.
Ja de situatie was nu ook wel heel specifiek: de koplampen waren bevroren en toen is daar de zon op beginnen schijnen, dus die condens leek me ook niet heel vergezocht. Enkele uren later was dat ook allemaal weggetrokken, tot nu toe niet meer voorgehad.

Heb dit fenomeen al vaak gezien als mijn auto 's winters buiten staat, zowel in koplampen als achterlichten. Trekt altijd snel weg als je begint te rijden of de zon erop staat. Auto is 10 jaar oud en stekkers en contacten in de lampen zijn nog tip top. Is wel een niet premium kar, dus ik kan ook wel leven met de schande van dergelijke imperfecties.

Ik werk bij Volvo Trucks en daar zitten in de cornerlights bovenaan zelfs drainage leidingen, de koplampen hebben korte slangetjes naar beneden wijzend.

Met dat verschil dat op zo een LED headlight er niks van lampen te vervangen vallen. Dat is een volledig gesloten unit. Niet vacuum getrokken uiteraard, en ook niet potdicht. Maar enkel langs achter waar er nooit vocht kan komen zit er een breather.
In de link die je post van de porsche schrijft de beste man dit "We have been getting a lot of rain lately in Florida and I have stumbled on condensation on the inside of the headlights a couple times now. It happens on both headlights."
Dat is hetzelfde zeggen als "ik heb mijn wagen gewassen en nu zit er condensatie in mijn koplamp". Met andere woorden er geraakt dus vocht in die koplamp :p
<-- F10 met koplamp die niet goed dicht is, condensatie in de koplamp
<--- F10 met lekkende koplamp
<--- filmpje van hoe de cover eraf te halen en hoe deze terug gesealed terug te bevestigen.

Ik vermoed dus echt wel een probleem in de dichting van de koplamp. Maar de beste oefening is eens met de hogedruk er op alle hoeken op spuiten en zien of er zich vocht in de koplamp vormt.
Maar als ik de foto zie dan vermoed ik het ergste. Het zou zeker niet de eerste keer zijn dat zo een cover van een koplamp niet correct gesealed is.

Met dat verschil dat op zo een LED headlight er niks van lampen te vervangen vallen. Dat is een volledig gesloten unit. Niet vacuum getrokken uiteraard, en ook niet potdicht. Maar enkel langs achter waar er nooit vocht kan komen zit er een breather.
In de link die je post van de porsche schrijft de beste man dit "We have been getting a lot of rain lately in Florida and I have stumbled on condensation on the inside of the headlights a couple times now. It happens on both headlights."
Akkoord dat een LED (bijna) nooit vervangen wordt en als het al vervangen moet worden is het meestal de hele unit die ze vervangen. Je zegt zelf dat er een breather zit en die zit daar voor eventuele condensatie te kunnen laten wegtrekken.
Lees eens wat verder in die link, men zegt zelfs dat het in de handleiding staat dat een beetje condensatie normaal is.
Er is pas een probleem als het echt druppels zijn, dan kan het idd een slechte sealing zijn en anders zou ik er niet te hard mee inzitten.

't is momenteel weg en ik zie geen druppels of nattigheid. Ik hou het wel in de gaten.

Uiteraard, garage gesloten en melding "motorolie bijvullen"

Hoe snel moet dat bijgevuld (binnen hoeveel km?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan