NotoriousP
Well-known member
Voor de anderen hier, in feite kan je het zien als een werkloze (geen inkomen) die je geld geeft om ermee een huis te kopen met de belofte dat je eigenaar bent van het huis. Als je gelooft dat die werkloze een goede beheerder is dan is er in feite geen probleem om dit te doen (maar je zou net zo goed gewoon zelf kunnen lenen en het huis kunnen kopen). Maar waarom zou je iemand 500.000 euro geven om ermee een huis van 350.000 euro te kopen?
Wat is het voordeel speelt van MSTR is dat ze goedkoop geld kunnen lenen of ophalen. Dus als alles omhoog gaat en er mensen aan 1,5x NAV willen instappen in kapitaalsverhoging is dat top voor de bestaande aandeelhouders. Dit is het natuurlijk niet als het omlaag gaat.
Hier ga je toch een beetje de mist in:
- Het is geen dakloze, MSTR bijvoorbeeld heeft een winstmakende software business.
- Het huis (de bitcoin) zal nooit van mij zijn, altijd van MSTR.
Om het anders te zeggen: ik heb in januari 60$ '24 betaald voor mijn MSTR aandelen. Momenteel is NAV/share 204$ (koers 377$)... dus hun strategie heeft ervoor gezorgd dat mijn investeringen in NAV meer waard zijn dan wat ik hun gegeven heb, los van de huidige koers. Indien ik zelf BTC had gekocht, was die 60$ vandaag 160$.
Mijn latere aankoop (zomer '24 aan 120$) zou vandaag ongeveer break even zijn met NAV tov bitcoin, maar uiteraard sta ik op winst vanwege de premium dat aanwezig blijft.
Laatst bewerkt: