De Leveraged Bitcoin Equities (LBEs) thread

Voor de anderen hier, in feite kan je het zien als een werkloze (geen inkomen) die je geld geeft om ermee een huis te kopen met de belofte dat je eigenaar bent van het huis. Als je gelooft dat die werkloze een goede beheerder is dan is er in feite geen probleem om dit te doen (maar je zou net zo goed gewoon zelf kunnen lenen en het huis kunnen kopen). Maar waarom zou je iemand 500.000 euro geven om ermee een huis van 350.000 euro te kopen?

Wat is het voordeel speelt van MSTR is dat ze goedkoop geld kunnen lenen of ophalen. Dus als alles omhoog gaat en er mensen aan 1,5x NAV willen instappen in kapitaalsverhoging is dat top voor de bestaande aandeelhouders. Dit is het natuurlijk niet als het omlaag gaat.

Hier ga je toch een beetje de mist in:
  • Het is geen dakloze, MSTR bijvoorbeeld heeft een winstmakende software business.
  • Het huis (de bitcoin) zal nooit van mij zijn, altijd van MSTR.
Het aantrekkelijke is dat ook al koop ik dit voor 1.5x NAV, dat ze ervoor zorgen dat NAV groeit (zelfs bij stabiele BTC prijs) waardoor ik uiteindelijk een waarde betaald heb dat beduidend onder NAV ligt.

Om het anders te zeggen: ik heb in januari 60$ '24 betaald voor mijn MSTR aandelen. Momenteel is NAV/share 204$ (koers 377$)... dus hun strategie heeft ervoor gezorgd dat mijn investeringen in NAV meer waard zijn dan wat ik hun gegeven heb, los van de huidige koers. Indien ik zelf BTC had gekocht, was die 60$ vandaag 160$.

Mijn latere aankoop (zomer '24 aan 120$) zou vandaag ongeveer break even zijn met NAV tov bitcoin, maar uiteraard sta ik op winst vanwege de premium dat aanwezig blijft.

Laatst bewerkt:
Hier ga je toch een beetje de mist in:
  • Het is geen dakloze, MSTR bijvoorbeeld heeft een winstmakende software business.
  • Het huis (de bitcoin) zal nooit van mij zijn, altijd van MSTR.
Het aantrekkelijke is dat ook al koop ik dit voor 1.5x NAV, dat ze ervoor zorgen dat NAV groeit (zelfs bij stabiele BTC prijs) waardoor ik uiteindelijk een waarde betaald heb dat beduidend onder NAV ligt.

Om het anders te zeggen: ik heb in januari 60$ '24 betaald voor mijn MSTR aandelen. Momenteel is NAV/share 204$ (koers 377$)... dus hun strategie heeft ervoor gezorgd dat mijn investeringen in NAV meer waard zijn dan wat ik hun gegeven heb, los van de huidige koers. Indien ik zelf BTC had gekocht, was die 60$ vandaag 160$.

Mijn latere aankoop (zomer '24 aan 120$) zou vandaag ongeveer break even zijn met NAV tov bitcoin, maar uiteraard sta ik op winst vanwege de premium dat aanwezig blijft.
Ik vermoed, in een geval als K33 die nog een grote aankoop moeten doen, dat een tussentijdse stijging van BTC net hun aandeel zal doen zakken want zo lang ze geen trigger kunnen pullen wordt hun GAK hoger.

Klopt, vandaar de drop voorbije dagen. Ook een langere tijd tussen funds aankondiging en aankoop is iets wat de markt niet graag ziet, de stijging door de 225M funds aankondiging is ondertussen al weer weg. Nu moet je wel lange termijn kijken hier, die 10% stijging in BTC gaat niet het grote verschil maken. MSTR koopt ook vaker bij hogere prijzen omdat hun aandeelkoers dan hoger staat en hun mNAV premium groter is.

Laatst bewerkt:
Ik begin bubbelvibes te krijgen met die LBEs. Uiteindelijk is het grotendeels gebakken lucht.
Een onderneming dat zijn cash omzet in Turkse Lira gaat niet opeens 3x zoveel waard zijn.

Ik begin bubbelvibes te krijgen met die LBEs. Uiteindelijk is het grotendeels gebakken lucht.
Een onderneming dat zijn cash omzet in Turkse Lira gaat niet opeens 3x zoveel waard zijn.
Ik ook. Ge kunt er maar best op tijd uit zijn: Q4 dit jaar, als de 4-jaarlijkse cycli nog kloppen, is de bullrun gedaan.

Ja en ze zullen wel zakken in '26 maar naar alle waarschijnlijkheid weer ATHs halen in '27.

Turkse Lira argument is een beetje dom he... Bitcoin heeft net de sterkte van te beschermen tegen inflatie, de Lira net niet. Dat is de basis thesis waarom Bitcoin blijft stijgen in USD waarde, de US zal blijven de waarde van hun munt te verlagen door bij te printen.

Heel het concept van LBEs is geen gebakken lucht, het is perfect logisch zolang BTC op lange termijn omhoog gaat. LBEs zorgen voor geld inflow in BTC vanuit kapitaal dat minder bloot gesteld wilt worden aan de risico's.

Update over enkele LBEs:

Metaplanet stevig bijgekocht, ook MSTR en ALTBG kopen bij.

MSTR is toegevoegd aan de Russel Top 200 value index.

SQNS start met hun BTC strategie onder begeleiding van Swan (Ben Werkman), dit lijkt hoopvol... Heb een starter positie ingenomen.

Laatst bewerkt:
Ja en ze zullen wel zakken in '26 maar naar alle waarschijnlijkheid weer ATHs halen in '27.

Turkse Lira argument is een beetje dom he... Bitcoin heeft net de sterkte van te beschermen tegen inflatie, de Lira net niet. Dat is de basis thesis waarom Bitcoin blijft stijgen in USD waarde, de US zal blijven de waarde van hun munt te verlagen door bij te printen.

Heel het concept van LBEs is geen gebakken lucht, het is perfect logisch zolang BTC op lange termijn omhoog gaat. LBEs zorgen voor geld inflow in BTC vanuit kapitaal dat minder bloot gesteld wilt worden aan de risico's.
Verander de Lira door goud, stel dat een onderneming goud begint te kopen om in een kluis te leggen. Waar zit het verschil?

Perfecte analogie eigenlijk (in deze fase), hoe zou zo een bedrijf het gedaan hebben denk je? Als dat bedrijf er in slaagt om funds binnen te halen waar de kost lager op ligt dan het rendement van goud, dan is dit toch per definitie winst makend? Beeld je nu in dat goud het rendement van BTC haalt...

Voor zij die de gewoonte hebben om dit soort van aandelen op dagelijkse voet te volgen (een slechte gewoonte dat ik ook heb): niet doen. :)
Volaliteit is nuttig voor deze aandelen omdat ze op basis daarvan geld kunnen binnen halen met CB's etc... maar je kan dus best wel wat volaliteit verwachten, vaak zelfs ongerelateerd aan de BTC koers. Focus is op (midden) lange termijn door een goede BTC yield aan te houden en BTC te zien stijgen, dan komt alles goed.

Edit: voor K33 specifiek heeft dit te maken met de warranten dat ze gaan uitgeven aan 0.05SEK aan Middelborg.

Laatst bewerkt:
Die prijs was al overeen gekomen een maand geleden, toen ze effectief nog aan 0.05 stonden. CEO heeft heel duidelijk gemaakt dat hij geen kortingen zal geven bij zulke zaken maar dat het aandeel ondertussen sterk gestegen is, daarmee gaat hij ook niet terug komen op een gemaakte deal.

Interessant artikel over de LBEs.

Metaplanet vandaag + 2k bitcoins, ALTBG + 116.
Metaplanet echt sterk bezig, wekelijks blijven de aankopen vergroten. Ondertussen gezakt tot 4x mNAV.
ALTBG daarentegen lijkt het moeilijker te hebben om hun tempo aan te houden, iets waar de shorts momenteel op inzetten.

Ik blijf het gebakken lucht vinden, maar ik kan niet naast die hype kijken. Ik heb nog een klein schijfje gepompt in het gokje aan 0.08 waardoor GAK afegrond 0.10 is.

Redenering is simpel.

1. Ik heb een gokverslaving die ik gelukkig 10j geleden heb kunnen kicken, maar soms komt die even bovendrijven als ik een lossje neem.
2. Die treasuries zijn imo echt complete onzin. Ze hebben amper of geen cash en hebben allemaal een bijkomende rev stream die 3 keer niks is zoals een exchange (super verdacht altijd imo) of een vage financiële service waar niemand wat aan heeft. Maar ze rijzen als paddestoelen uit de grond en kopen BTC aan tegen deze reeds bonkers prijzen.

Het is hopen dat ze de prijs blijven pushen terwijl ze leveraged out the wazoo zijn, pump van 50-100% en dan vertrekken voor het eerste onvermijdbare schandaal in de 'sector' er komt en dan als je wilt blijven snowballen na elk schandaal nog eens inkopen en weer de wave riden. En hopen dat ze niet belachelijk diluten natuurlijk, want dat is quasi overal hetzelfde verhaal. Shitcoin investing via BTC basically met heel veel van die treasuries die compleet ontransparant zijn en een nutteloze onderliggende asset die qua nut geen fucking mm vooruitgang heeft geboekt de laatste 5-8 jaar.

Zuiver inzetten op menselijk gedrag en hype building dus.

Het is een klein deeltje van het PF dus ik kan het wel pruimen. Roll the fucking dice boys.

Terug
Bovenaan