Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vreselijk youtubekanaal tbh. Word je ook niet echt happy van.2u interview met Karen Hao:Redelijk ontnuchterend en word je niet happy van.
Vreselijk youtubekanaal tbh. Word je ook niet echt happy van.
Tjah clickbait gonna clickbait. Ik moet in het algemeen ook niet zo hebben van het kanaal. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar het is vaak 1 of ander succes verkocht als een soort van waarheid. Soms krijg ik er wat red pill vibes van. Maar kan een verkeerde indruk zijn. Die long-format interviews interesseren me minder en minder.Is ook helemaal geen 'ai whistleblower', maar gewoon een journalist en schrijver.
Haar boek Empire Of Ai is een aanrader.
Dat hele gedoe van die closed loop is op een gegeven moment misberekend, vervolgens zijn daar dan 'debunks' op gebeurd waardoor mensen dan dachten dat er dan zogezegd amper waterverbruik was. Maar dat is op zich ook weeral niet waar. Maar ja... so little time, so much to readOp Reddit ook al veel filmkes van zien passeren hoe mensen echt tegen de datacenter zijn. Een van de zorgen is toch vooral het waterverbruik. Er is deels een closed loop waarbij ze water hergebruiken, maar toch zou er nog een 2de loop nodig zijn die wel een aanslag pleegt op de omgeving.
Ik heb er geen fact check van gedaan, maar het leeft wel bij de mensen blijkbaar.
. Niet bepaald iets waar ik me echt savonds wil bezig houden.
geeft daar is een bron voor want gij gaat mij nu niet vertellen dat mensen dit nooit ervoor gegoogled hebben of zo hé
Iets random, maar ik vond het wel fascinerend
Toename aan meteorieten, mogelijk deels gelinkt door AI gebruik van mensen
![]()

Zijn koeltorens dan de enigste manier om een datacenter kosteneffecient te koelen? Geen drycoolers of monoblocks mogelijk? Wij hebben toch al een paar datacenters zo uitgerust zonder koeltorens. (gegeven tzijn geen google datacenters maar tzijn nu ook geen kleintjes)Dat hele gedoe van die closed loop is op een gegeven moment misberekend, vervolgens zijn daar dan 'debunks' op gebeurd waardoor mensen dan dachten dat er dan zogezegd amper waterverbruik was. Maar dat is op zich ook weeral niet waar. Maar ja... so little time, so much to read. Niet bepaald iets waar ik me echt savonds wil bezig houden.
Kdenk dat het stroomverbruik voor koeling dan hoger zou liggen? Ken er teweinig over en met alle hype en misinformatie dat er specifiek rond alles wat AI is, rondgaat, is dat allemaal wreed vermoeiend om over te lezen.Zijn koeltorens dan de enigste manier om een datacenter kosteneffecient te koelen? Geen drycoolers of monoblocks mogelijk? Wij hebben toch al een paar datacenters zo uitgerust zonder koeltorens. (gegeven tzijn geen google datacenters maar tzijn nu ook geen kleintjes)
Zonder hier de flow te kennen: dergelijke anonymiseringtechnieken zijn ook niet nieuw he. Hoe anders deden ze ervoor onderzoek op schaal? Sure je hebt veel patienten die een opt-in kunnen doen bij bepaalde onderzoeken (zoals ik ook gedaan heb). Maar daar komt geen LLM aan te pas.![]()
"Nu snap ik wat de dokter wil zeggen": patiënten ZAS reageren op nieuwe AI-tool die medische verslagen leesbaarder maakt | VRT NWS Nieuws
Patiënten in het Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) kunnen voortaan hun medische verslagen in eenvoudige taal lezen. Het ziekenhuis lanceert een nieuwe AI-toepassing die doktersbrieven automatisch vertaalt naar begrijpelijk Nederlands. "Soms staat zo'n medisch verslag zo vol met moeilijke woorden...www.vrt.be
Dit is toch uiteindelijk gewoon toepassing van RAG waarbij die vectordatabase wel wat geoptimaliseerd zal zijn voor medische terminologie en de data eerst volledig geanonimiseerd wordt alvorens deze naar een LLM te sturen. Dat de ontwikkeling een jaar geduurd heeft zal wel meer te maken gehad hebben met allerlei bottlenecks betreffende privacy en vertrouwelijke data.
Mijn boekhouder gaat 2 mensen ontslaan, meneer heeft Claude ontdekt (samen met een opleiding voor boekhouders)
Ik snap het wel, junior profielen die niets anders doen dan boeken. Zulke jobs gaan er dus uit. Ik vind dit oprecht spijtig voor die mensen want ik ken ze persoonlijk.