De "mijn goede momenten op de weg" thread

Vandaag een rit gedaan met de gravelbike, ik kom op het eind van de rit aan de ring van Leuven, stop voor het rode licht. Komt er een auto naast mij staan, raampje open aan de passagierskant. Mevrouw in de auto: "Meneer, U bent schitterend op de fiets, werkelijk schitterend 👌.

Ego gestreeld 😊

Hoe die Golf R kwam afgevlogen is natuurlijk op geen enkele manier goed te praten maar gasten die aan 2 kmpu snelheidsverschil "inhalen" en het linkervak nodeloos lang bekletsen zijn tegenwoordig steeds vaker een pest. Het is al erg genoeg dat vrachtwagens dat doen (al dan niet het inhaalverbod negerend) zonder dat personenwagens ook zo gaan beginnen.
Ofwel wilt ge er voorbij en dan rijdt ge rapper, ofwel niet en dan ga je erachter rijden. Maar niet zo.
Tot op het moment dat die golf als een absolute mongool kwam afgevlogen, volgde die Renault op een normale afstand die Berlingo. Hij laat zich daardoor opfokken lijkt me, maar goed. Die Golf zijn remlichten gaan knipperen door de noodstop die hij maakt om op hoeveel cm de renault niet te raken? Dan dat inhalen tussen twee rijstroken door? WTF zeg. Dat stereotype bevestigend bestuurdertje mogen ze gerust lange tijd aan de kant zetten en alles van examens opnieuw laten doen.
Diene in zijn renault mag natuurlijk zijn wraakreactie ook gaan uitleggen, maar daar lijkt een mildere straf toch gepast. Wat die in zijn golf uitsteekt is gewoon absurd.

Ik denk dat ik vanmorgen iemand anders zijn goed moment was.

Ik steek een rij auto's voorbij waardoor ik aan de rode lichten naast een BMW 440i sta. Die vertrekt vol gas wanneer het groen wordt (maar hield zich wel deftig aan de snelheidsbeperking). Hij dacht waarschijnlijk, eens die EV tonen dat benzine power nog altijd sneller kan zijn :)
Sowieso was hij sneller, maar met mijn rustige manier van rijden en in eco mode zou het al helemaal geen vergelijk geweest zijn.

Vanochtend ook 2 fietsers die blij waren dat er eens iemand niet voor hun neus indraait, 2 keer een handje gekregen. Ik wacht liever 10 seconden dan zo een meter of 5-10 voor een fietser af te slaan, lijkt me anders nodeloos enerverend voor die fietsers.

Daarstraks zo'n paljas die dacht "ik haal de file in en voeg vanvoor wil in, als ik zo een verdrijfstrook over ga laten ze me er wel tussen "

Hij wou voor mij er in en ik had zoiets van "nope".
Tot mijn grote vreugde dachten minstens 20 auto's achter mij er ook zo over

Ik was vrijdag aan het lopen op de Langendijk in Hallaar. Ineens merk ik achter mij ne chauffeur die voorbij wilde geraken. Hij was ferm aan het toeteren want ik liep gewoon in het midden van de weg. Ik negeerde hem en ik ging dus niet opzij (Waarom zou ik? Dat stukje is verboden voor wagens)

OK na even tegen te strubbelen heb ik hem toch voorbij gelaten want hij drong ferm aan en je weet nooit wie in de wagen zit. Hij gaat mij meteen met gierende banden voorbij én hij doet teken van: Zedde gij zot?

Natuurlijk merkt hij plots op dat er paaltjes staan en geraakt hij niet meer verder. Ik doe teken: Zedde gij zot? En ik kan natuurlijk wél door (lopen). :tongue: Ik zag er toch wel de lol van in.

Hier stond hij aldus vast
De langendijk

Gisteren nader ik een kruispunt alwaar ik een 70-weg wil oprijden.

Terwijl ik nader zie ik een meute wielertoeristen met wegkapitein passeren dus ik had er mij al op ingesteld om gans de weg aan 50 achter die mannen te hangen.

Een eindje verder reed de wegkapitein op motor terug voorop en deed die mooi teken wanneer ik kon inhalen, potentiële ergernis weg:smile:

Er zijn toch verschrikkelijke mensen op de baan.

Ik ben met mijn vriendin aan het terugwandelen van de winkel en we kruisen een oversteekplaats voor fietsers/brommertjes. Een auto en een brommertje rijden daar parallel met elkaar en aan de oversteekplaats moet de auto naar rechts en moet dus het fietspad kruisen.

Uit voorzorg stopt het brommertje. Maar die auto draait dan af en stopt agressief ter hoogte van het brommertje en die kerel begint te roepen naar dat madammeke "GOA HET HIER GENNE VEURRANG E JUFFRAA, GOA MOET STOPPE!"

Maar die vrouw had daar wel voorrang en ze was toch uit voorzorg gestopt en liet de man gewoon afdraaien... Die was helemaal van haar melk ocharme. En die bullebak (die zag er uit alsof hij knockout gaat als hij in een regenbui stapt zonder hoed) reed al half door bij zijn laatste zin. Wat een held. :')

Als er een kerel op die brommer zat was het vast een heel ander verhaal, zum kotsen zo'n mensen.

Ze hebben hier in Heist in de kasteelstraat een zone 30 bord én een einde zone 30 bord geplaatst net voor de voetgangers/fietstunnel aan de spoorweg. (Dat is daar namelijk doodlopend voor wagens) :tongue:

Haha ik begrijp die borden wél want 50km/u rijden in die straat waar véél kinderen spelen is onverantwoord en ja aan het begin van die doodlopende straat staan er nu ook borden zone 30 en einde zone 30.

Maar de grapjes die wij hierover maken (mijn moeder woont in die straat) kan je al wel raden. :biglaugh:

ritje in een Urus vandaag. Obscene kar.

Belachelijk snel voor het formaat en gewicht.

Ook, gewoon belachelijk. Echt een auto voor mensen met veel geld en weinig smaak.

Voor dat geld kocht ik me heel wat leukers.

Deze middag in Frankrijk waar je 130 mag. Meeste Fransen houden daar precies wel steeds 110 aan, dus je hebt het idee vrij vlot vooruit te gaan.
Kom dus met 130 op de linkerrijstrook aan om een Golf in te halen die rechts +-110 rijdt. Net aan een oprit waar een camion wil invoegen. Als ik doorrij, moet ofwel die golf vol in de rem, of heeft die camion een probleem, dus ik rem zelf even af, faar eens en meneer golf had het door. Schuift op, bedankt al eens met zijn pinkers. Hij haalt die camion in, meteen terug naar rechts en als ik hem voorbij ga nog een duimpje gehad.
Zo'n kleine dingen geven toch altijd een goed gevoel.

Deze middag in Frankrijk waar je 130 mag. Meeste Fransen houden daar precies wel steeds 110 aan, dus je hebt het idee vrij vlot vooruit te gaan.
Kom dus met 130 op de linkerrijstrook aan om een Golf in te halen die rechts +-110 rijdt. Net aan een oprit waar een camion wil invoegen. Als ik doorrij, moet ofwel die golf vol in de rem, of heeft die camion een probleem, dus ik rem zelf even af, faar eens en meneer golf had het door. Schuift op, bedankt al eens met zijn pinkers. Hij haalt die camion in, meteen terug naar rechts en als ik hem voorbij ga nog een duimpje gehad.
Zo'n kleine dingen geven toch altijd een goed gevoel.
En dat van een Fransman.

Zo goed als ALLE Fransen dat ik tegenkom rijden op 't middenvak aan 110 in België.

Terug
Bovenaan