De "mijn goede momenten op de weg" thread

Er heerst onder (te) veel mensen een geloof dat het gebruiken van de claxon 1 of andere doodzonde is. Alsof je die maar enkel mag gebruiken wanneer je stilstaat ofzo. Bron: mijn eigen moeder, die nog nooit een gebruik ervan heeft goedgekeurd als mijn passagier.
Dat is gelijk mijn vriendin onlangs. Ik claxonneer op een tegenligger die linksaf gaat waardoor ik moet remmen. Zij: "ale, je zat toch nog ver genoeg?". Nee, jij zat op uw gsm te kijken en hebt niet gezien wat er was. :unsure:

Er heerst onder (te) veel mensen een geloof dat het gebruiken van de claxon 1 of andere doodzonde is. Alsof je die maar enkel mag gebruiken wanneer je stilstaat ofzo. Bron: mijn eigen moeder, die nog nooit een gebruik ervan heeft goedgekeurd als mijn passagier.
Inderdaad... En mensen reageren hier ook vaak agressief op een claxon vind ik. Sommigen lijken een claxon gelijk te stellen met schelden of een middelvinger.

Ik rijd op het linker vak van een 2x2 achter een vrachtwagen die aan een deftige snelheid voorsteekt.
Gaat niet snel genoeg voor een Jaguar XE die aan mijn bumper komt kleven. Zodra die vrachtwagen naar rechts gaat, geef ik gas (stroom) tot 120 km/u en ineens is die Jaguar niet meer te zien.

Ik rijd op het linker vak van een 2x2 achter een vrachtwagen die aan een deftige snelheid voorsteekt.
Gaat niet snel genoeg voor een Jaguar XE die aan mijn bumper komt kleven. Zodra die vrachtwagen naar rechts gaat, geef ik gas (stroom) tot 120 km/u en ineens is die Jaguar niet meer te zien.
Altijd leuk als je met een EV als een raket vooruit schiet!

🚀🏎️ EV

Niet echt op de weg maar toch :)

Ben jij klaar om hoofden te doen draaien, monden te laten openvallen en gesprekken op verjaardagen spontaan op gang te brengen? Dan is dit jouw kans! Hier staat een Fiat Multipla in het zeldzame “kanariegeel” – een auto die niet alleen rijdt, maar ook emoties oproept (meestal verbazing, soms ontzag, altijd een glimlach).

🔹 Ruimtewonder: 6 stoelen in 2 rijen, zodat je schoonmoeder ook een keer mee kan… of in uiterste nood, op de imperiaal.
🔹 Design-icoon: Door sommigen een misverstand genoemd, door kenners een kunstwerk op wielen.
🔹 Kleur: Geel. Niet zomaar geel, maar zó geel dat de zon spontaan even dimt als je langsrijdt.
🔹 Betrouwbaar: Start, rijdt en stopt (meestal in die volgorde).
🔹 Aerodynamisch als een baksteen – maar hé, wie wil er onzichtbaar zijn in het verkeer?
🔹 Bouwjaar: 2001 – oftewel: retro-chic, een écht collectors item in wording.
🔹 Kilometerstand: 213.654 km – elke kilometer een stukje geschiedenis, sommige zelfs met tranen van het lachen.
🔹 Motor: 1.6 benzine met maar liefst 102 pk – genoeg power om zes passagiers, hun bagage én al hun vooroordelen vooruit te sleuren.

Of je nu wilt shinen op de snelweg, indruk maken op de IKEA-parkeerplaats of gewoon een gesprek wilt starten bij de pomp – deze Multipla regelt het voor je.

💸 Prijs: 4000 (emotionele waarde en dakrek inbegrepen).

Kom gerust kijken, maar wees voorbereid: je wordt verliefd of je loopt lachend weg. Beide opties zijn goed.

Koop hem nu, voordat Hasselhoff hem koopt voor zijn volgende clip!

Altijd leuk als je met een EV als een raket vooruit schiet!

🚀🏎️ EV

Zeker, die paar keer op een jaar dat ik dat eens doe. En alles is relatief, vandaag stond ik een paar auto's achter een i4 M50 en Taycan (ik vermoed de "Turbo") die naast elkaar stonden aan het rood licht, op zo'n stuk waar je van 0 naar 120 km/u mag. Dat waren pas echt raketten, geen idee wie er uiteindelijk snelst weg was want ik zat achter een Mini op het linkervak - niet dat ik mee had gekund met die 2.

Zeker, die paar keer op een jaar dat ik dat eens doe. En alles is relatief, vandaag stond ik een paar auto's achter een i4 M50 en Taycan (ik vermoed de "Turbo") die naast elkaar stonden aan het rood licht, op zo'n stuk waar je van 0 naar 120 km/u mag. Dat waren pas echt raketten, geen idee wie er uiteindelijk snelst weg was want ik zat achter een Mini op het linkervak - niet dat ik mee had gekund met die 2.
De enige keer tot nu toe dat ik niet kon volgen aan de lichten met mijn huidige auto, was toen er een Taycan Turbo naast mij stond. Dat is inderdaad nog next level.
Een i4 M50 zou ik nog nét moeten aankunnen (best wel gek/leuk om dit te kunnen schrijven wetende dat ik budget-wise gewoon met een mid level bedrijfswagen rijd. Interesting times).

De enige keer tot nu toe dat ik niet kon volgen aan de lichten met mijn huidige auto, was toen er een Taycan Turbo naast mij stond. Dat is inderdaad nog next level.
Een i4 M50 zou ik nog nét moeten aankunnen (best wel gek/leuk om dit te kunnen schrijven wetende dat ik budget-wise gewoon met een mid level bedrijfswagen rijd. Interesting times).

Met welke auto rijd je dan?

En inderdaad, in het algemeen zorgen EV's ervoor dat je ineens een serieuze sprong qua prestaties maakt, naar niveaus die daarvoor alleen weggelegd waren voor sportievere en veel duurdere auto's.

Deze week telefoon van de flikken. Ik schrik natuurlijk want ja, wie verwacht nu telefoon van de flikken. Soit, bleek iemand onze auto geraakt te hebben. Die persoon was blijven staan, had de flikken gebeld en had gevraagd om ons te contacteren en te zeggen dat hij aan het wachten was!
Kijk zo kan het ook. Ook al is er schade, ik was totaal niet kwaad. Papieren samen ingevuld en op het einde de 'dader' nog bedankt om de flikken te bellen. Hij wilde geen papiertje steken omdat hij dacht dat het met de regen niet leesbaar meer ging zijn.
Werkelijk, ik was extreem aangenaam verrast.

Deze week telefoon van de flikken. Ik schrik natuurlijk want ja, wie verwacht nu telefoon van de flikken. Soit, bleek iemand onze auto geraakt te hebben. Die persoon was blijven staan, had de flikken gebeld en had gevraagd om ons te contacteren en te zeggen dat hij aan het wachten was!
Kijk zo kan het ook. Ook al is er schade, ik was totaal niet kwaad. Papieren samen ingevuld en op het einde de 'dader' nog bedankt om de flikken te bellen. Hij wilde geen papiertje steken omdat hij dacht dat het met de regen niet leesbaar meer ging zijn.
Faith in humanity - slightly - restored

Hier ook al voor gehad en die gast heeft dan nog 1 uur moeten wachten tot de politie er was .
Alleen was het minder plezierig dat ze u om 3.00 uur uit u bed bellen om de papieren in te vullen maar heb ze toch bedankt en ook de dader . ;)

Hier ook al voor gehad en die gast heeft dan nog 1 uur moeten wachten tot de politie er was .
Alleen was het minder plezierig dat ze u om 3.00 uur uit u bed bellen om de papieren in te vullen maar heb ze toch bedankt en ook de dader . ;)
Hier was het (gelukkig) rond 18h of zo. Ik was nog wakker ;) De politie is niet gekomen, zij waren gewoon tussenpersoon in de communicatie om ons samen te krijgen.

Ooit iets soortgelijk mee gemaakt. Ik vertrek vanuit een parking en er steekt een briefje onder de ruitenwisser. Ik denk: F**king reclame (!) en ik zet de ruitenwisser in beweging maar tot mijn grote frustratie wil dat papierke er niet afvallen en blijft het chronisch er aan hangen.

Ik stop langs de weg , bleek heel mijn zijkant opengereten te zijn (ik had het toen pas opgemerkt) en het papiertje was van de dader met naam / addres en telefoon er op + excuses dat zij (het was een vriendelijke dame) tegen mijne wagen gereden was. Ik had eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk want voor hetzelfde geld was het wél gelukt dat papierke er af te krijgen met de ruitenwisser.

Ooit iets soortgelijk mee gemaakt. Ik vertrek vanuit een parking en er steekt een briefje onder de ruitenwisser. Ik denk: F**king reclame (!) en ik zet de ruitenwisser in beweging maar tot mijn grote frustratie wil dat papierke er niet afvallen en blijft het chronisch er aan hangen.

Ik stop langs de weg , bleek heel mijn zijkant opengereten te zijn (ik had het toen pas opgemerkt) en het papiertje was van de dader met naam / addres en telefoon er op + excuses dat zij (het was een vriendelijke dame) tegen mijne wagen gereden was. Ik had eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk want voor hetzelfde geld was het wél gelukt dat papierke er af te krijgen met de ruitenwisser.
Eigenlijk ging het wel karma wegens sluikafval achterlaten zijn, moest het briefje vanonder je ruitenwisser zijn weggewaaid.

Een collega die blijkbaar als hij de kans krijgt op onze parking naast mij parkeert "want bij jou ben ik er tenminste gerust in dat je je deur niet tegen de mijne gaat openkletsen" :)
Zijn wel zeer (te) smalle parkeerplaatsen, dus ik begrijp de bezorgdheid - en dan heb je nog eens mensen die buiten hun vak staan, daar durf ik ook niet naast parkeren.

Ik hield mijn hart vast toen werd aangekondigd dat de werken op de Antwerpse Ring ifv de Oosterweel van start zouden gaan, richting Gent rijstrook dicht ter hoogte van Sportpaleis en richting Nederland via de nieuwe bypass maar wauw, nog nooit zo snel op mijn werk/thuis geweest deze week...

Deze week telkens rond 7u30 vetrokken en net voor of net na 8u op kantoor...

Ik ben sneller op kantoor/thuis dan voorheen...hopelijk blijft dit zo

Het is een verlof periode en dan gaat dat altijd wat vlotter . ;)
Heb al regelmatig 2 uur meer inde file mogen rijden daar …komt goed . ;)

Terug
Bovenaan