De Mol 2022

De Mol 2022

Als ze nu inderdaad alles op haar partner Yens heeft ingezet en ze gaat nu door, betekent dit dat ze ofwel enorm veel chance heeft gehad ofwel één van die twee effectief de mol is…
Want hoe dom kan je zijn op uw partner in te zetten als je denkt dat die de mol is?

En dan zou het misschien de underdog kunnen zijn en dan is Emmanuelle effectief de mol…
Ik denk idd ook dat het 1 van die 2 is. Die Emmanuelle gaapt gewoon van dommigheid maar weet mss wel wie de mol is. Daarom dat ik dan eerder yens ga verdenken.

Uiteraard is het ook gewoon dom als Manu op Yens geantwoord heeft.
Als Yens de mol zou zijn, dan kan Manu er zelf nooit ofte nimmer uit liggen bij de eliminatie. Dus dan heeft het 0,0 zin om op Yens in te zetten tijdens de vragen.
Integendeel, als hij de mol niet is, schiet je in je eigen voet door op hem te antwoorden.
Er is geen enkele situatie waarin het een goed idee is om op je partner te stemmen.

Trouwens, ik vind Sven al een pak minder verdacht ondertussen. Wel een rare kandidaat (beetje introvert in vgl. met anderen).
Bij dat zwaard vechten op de balk: als hij de mol was, zou hij in ieder geval niet opzettelijk zo snel van de balk vallen. Beter even moeite doen en dan vallen... Maar bon, iedereen kan zijn evenwicht effectief eens verliezen natuurlijk

Ik ga dit jaar geen moeite doen om mee te zoeken achter de mol. Gewoon eens kijken en nu en dan hier meelezen. 🥱

Uiteraard is het ook gewoon dom als Manu op Yens geantwoord heeft.
Als Yens de mol zou zijn, dan kan Manu er zelf nooit ofte nimmer uit liggen bij de eliminatie. Dus dan heeft het 0,0 zin om op Yens in te zetten tijdens de vragen.
Integendeel, als hij de mol niet is, schiet je in je eigen voet door op hem te antwoorden.
Er is geen enkele situatie waarin het een goed idee is om op je partner te stemmen.

Trouwens, ik vind Sven al een pak minder verdacht ondertussen. Wel een rare kandidaat (beetje introvert in vgl. met anderen).
Bij dat zwaard vechten op de balk: als hij de mol was, zou hij in ieder geval niet opzettelijk zo snel van de balk vallen. Beter even moeite doen en dan vallen... Maar bon, iedereen kan zijn evenwicht effectief eens verliezen natuurlijk
Voila, da's nu toch ongelofelijk dat je dat niet inziet als kandidaat bij De Mol.
Wat ik wel niet snap is dat Yens dit niet specifiek heeft aangehaald.

Sowieso is het al niet slim om nu specifiek op 1 iemand te gokken en al zeker niet als je samen met hem de antwoorden moet invullen ...

Anderzijds zou het zomaar kunnen dat ze met haar hele domme gok gewoon goed zit, da's zoals verliezen bij Poker tegen iemand die niet weet dat ze een flush heeft.

Als uiteindelijk blijkt dat ze haar gewoon dom voordoet en enkel alsof op Yens invult kan het wel een goeie zet zijn maar dan toch eentje voor weinig winst.

De omgeving sucked ook een pak. Zwart wasteland precies.
Serieus? Ik vind de omgeving net geweldig.

Enkel grappig daar op het strand, waar het heel de tijd lijkt alsof ze daar alleen rond lopen, maar je dan in een bepaald shot toch een volgepakt strand met zonnekloppende toeristen ziet :lol:

Tweede aflvering lijkt me voor de makers ook de moeilijkste omdat je nog met een redelijk grote groep waardoor de kijker sneller het gevoel heeft dat de deelnemers saai/grijze muizen zijn. In de eerste aflevering heb je nog het "reveal effect" dat veel goed maakt.

Ik was al blij dat de montage een stuk minder hectisch was. De opdrachten op eerste zicht complex maar al bij al goed te volgen, alleen jammer dat ze ook zonder mol heel makkelijk en snel konden fout lopen.

Het element van de duo's vond ik best slim en wel interessant qua dynamiek die het opleverde. Alles hangt nu wel een beetje af van hoe de groep evolueert en of er zich duidelijkere persoonlijkheden gaan aftekenen imho.

Maar bon, ook vooral 2 opdrachten die gedoemd waren om te mislukken.
Dit!
Die eerste opdracht zeg! Ik kan wel wat koken, maar met zo'n druk op de ketel kan ik nog geen ei bakken, laat staan een gerecht dat ik niet ken.
Té veel dingen die konden mis gaan imo
Die tweede proef was iets minder moeilijk, maar 't scheelde niet veel

Voor de rest wel genoten van de aflevering. Jammer dat Toon eruit ligt. In tegenstelling tot de meesten niet zo'n fan van Jens though, dus ook niet zo erg dat hij eruit ligt.

Zoals elk jaar kijk ik graag, maar vraag me niet wie de mol is.

Serieus? Ik vind de omgeving net geweldig.

Enkel grappig daar op het strand, waar het heel de tijd lijkt alsof ze daar alleen rond lopen, maar je dan in een bepaald shot toch een volgepakt strand met zonnekloppende toeristen ziet :laugh:
Hahaha dat viel mij ook op.

Ik vind de montage nu wel net iets slordiger. In veel beelden zag je de duikers rond de zeemeermin (met camera, microfoon?), die eigenaar van de kameel die gewoon random daar staat. Dat vond ik wel anders de vorige jaren.

In verband met de ‘grijze en stereotiepe’ kandidaten. Wat voor type mensen verwachten jullie dat door verschillende selectieprocessen geraakt in dergelijk programma? Wat missen jullie?

Hahaha dat viel mij ook op.

Ik vind de montage nu wel net iets slordiger. In veel beelden zag je de duikers rond de zeemeermin (met camera, microfoon?), die eigenaar van de kameel die gewoon random daar staat. Dat vond ik wel anders de vorige jaren.

In verband met de ‘grijze en stereotiepe’ kandidaten. Wat voor type mensen verwachten jullie dat door verschillende selectieprocessen geraakt in dergelijk programma? Wat missen jullie?
Goh, ik mis een paar sluwe/slimme kandidaten. Ook qua persoonlijkheid zijn er voor mij weinig interessante profielen dit jaar.

Goh, ik mis een paar sluwe/slimme kandidaten. Ook qua persoonlijkheid zijn er voor mij weinig interessante profielen dit jaar.
We zijn twee afleveringen ver. Mensen denken melancholisch aan vorige reeksen en vergelijken hun gevoel met de laatste afleveringen van vorig jaar. We zitten nu nog in die wittebroodsdagen waar alles wel en tevree is en iedereen nog last heeft van de constante cameraploeg die er rondloopt. Geef ze wat tijd. Zoiets moet groeien is mijn gevoel.

Mwa niet per se. Akkoord dat de band met de spelers altijd moet groeien maar meestal heb ik persoonlijk altijd wel al een voorkeur voor bepaalde deelnemers en nu eigenlijk totaal niet.

Zou wel zelfs al niet meer weten wie vorig jaar meespeelde :unsure:
Kan je die ergens opnieuw bekijken?

De eerste proef was toch gewoon niet te doen? Ik snap ook niet goed waarom ze met het dessert niet begonnen zijn. Waarom je tijd steken in een voorgerecht dat maar 1/3e waard was? Ze hadden beter gewoon de gerechten in omgekeerde volgorde klaargemaakt of enkel het dessert.

De tweede proef was ook makkelijk te saboteren / verliezen he. Eén onderdeel dat niet lukt en de ganse proef is om zeep. En dat is dan ook gebeurd.

Verder wel wat stommiteiten : rauwe eieren nog snel bij het dessert kappen, Leon => Leeuw, de ladder is de reus, .... Kheb goed gelachen :)

Die eerste opdracht zeg! Ik kan wel wat koken, maar met zo'n druk op de ketel kan ik nog geen ei bakken, laat staan een gerecht dat ik niet ken.
Té veel dingen die konden mis gaan imo

En stel dat alles wonderwel goed gaat, had de mol de mogelijkheid om in de positie te zitten van kelner die het gerecht aanbrengt. Hij/zij moest sowieso eens schuilen in een put voor het signaal luidde: hoe gemakkelijk kan je dan al eens een bord laten vallen... Of zand erin smijten waardoor de foodblogger het zal afkeuren...

Ik vind dat die Uma toch vaak in de posities zit waar ik zou willen zitten als mol. Maar dat kan ze ook denken als kandidaat, en dus net daarom die posities wilt bemachtigen.

Terug
Bovenaan