De Mol 2025 - Aflevering 1

Ik ga terug voor de strategie "waar moet de mol zitten".
Bij de containers lijkt mij het logisch dat je wacht tot er gemeld wordt dat er 1 bus weg is. Op dat moment breek je zelf uit.
Probleem is dat er in het verleden al genoeg teams waren die de mol overheerste en zijn sabotage teniet deden.
Idealiter zit je als mol in de helikopter maar dat is moeilijk om te manipuleren.

Bij de markt wil je volgens mij in de boot zitten.
Vooral Els zat in de beste positie.

Ik ga voor Els.

Hilde irriteert me al wel...
Containers: mol zou niet in de neus en vloek container willen zitten. Ja je kan zelf u gezicht betasten zoveel je wil maar je hebt geen invloed op de mond van een ander. Bij het dansen zou je als mol waarschijnlijk wel weten welke woorden gezocht worden dan is sturen makkelijk. Fietscontainer weet je ook de antwoorden maar die naam neemt veel tijd.

Boten of mma: met bootproef is aandacht al minder op u gericht want iedereen laat vallen. Mma kan je met raden weinig invloed uitoefenen want als de rest dan wel juist zit gaan die ook gewoon nog eens raden. Dan kan je enkel voor 1 deel van de proef echt mollen.

Lift: zo laag mogelijk want dan valt te laat zijn niet op. Alleen speelt de groep daar zeer sterk want ze drijven hun logica wel echt door, waardoor er ook weinig kansen zijn om te gaan mollen. En zonder die bordjes sabotage waren er wel 8 van de 10 op tijd aangekomen.

Containers: mol zou niet in de neus en vloek container willen zitten. Ja je kan zelf u gezicht betasten zoveel je wil maar je hebt geen invloed op de mond van een ander. Bij het dansen zou je als mol waarschijnlijk wel weten welke woorden gezocht worden dan is sturen makkelijk. Fietscontainer weet je ook de antwoorden maar die naam neemt veel tijd.
Ge kunt nochtans gemakkelijk shit zeggen zonder verdacht te worden.

Begint ze aan de juiste: 'nee neem die andere'

Verdacht!

Ik vond die kinderpsychiater veruit het meest verdacht deze aflevering, idd. Ook hoe ze bij het eerste avondmaal goed begon af te geven op die 3 die een persoonlijk voordeel gekozen hadden.
Maar dat betekent waarschijnlijk dat ze de mol niet is.

De mol is meestal een grijze mus (tijdens de opdrachten) voor ons als kijkers. Onopvallend.

Ik kan niet geloven dat de mol in de eerste proef niet in een busje zat. In basically elk seizoen in de eerste proef in de eerste aflevering zat de mol in een goeie positie om zo lang mogelijk invloed op de proef te kunnen hebben en die te kunnen sturen. Plus lijkt me die proef met die neus en da vloeken best een ideale proef om gewoon kandidaten in te zetten die da pas veel te laat gaan door hebben.

En de mol zit ook bij één van die vijf die niet op tijd op verdieping 37 op dat lampke gedrukt hebben. Morgen eens zien wie er daarvan overschiet.

Schindler is toch zowat het bekendste merk van liften? Toch de enige die ik ken.

Ik dacht onmiddellijk dat het Otis ging zijn, maar dat is misschien omdat de lift bij ons op het werk van Otis is (denk ik - ik maakte de link in ieder geval automatisch). Ik begrijp wel dat je hier eerst voor Schindler kan gaan, want idd ook een bekend merk van liften (maar niet Oskar dan blijkbaar - wat ik ook niet wist).

Als mol wilt ge daar toch zo snel mogelijk uit dus waarom zou ge dat doen? Het geld wordt niet in die containers maar in die busjes verdiend

Die container is dus toch ideaal om als mol te zitten. Niemand wist hoe ze punten bijkregen of verloren. Dus in het begin als mol wacht ge af: als de punten omhoog gaan: een beetje vloeken. Als de punten omlaag gaan: wa aan uw neus zitten.

En als ge dan hoort dat er een andere container weg is kunt ge snel wa aan uw neus zitten en er ook uit geraken

Ik kan niet geloven dat de mol in de eerste proef niet in een busje zat. In principe zat elk seizoen in de eerste proef in de eerste aflevering de mol in een goede positie om zo lang mogelijke invloed op de proef te kunnen hebben en die te kunnen sturen. Bovendien lijkt mij die proef met die neus en da vloeken de beste een ideale proef om gewoon kandidaten in te zetten die pas veel te laat gaan door hebben.

En de mol zit ook bij één van die vijf die niet op tijd op verdieping 37 op dat lampke gedrukt hebben. Morgen eens zien wie er overschiet.
Hilde, Els of Sarah dus

Laatst bewerkt:
Ik snap niet hoe je als mol ongezien dat bordje van verdieping 36 kan overplakken. Dan moet je toch de eerste boven zijn? Of heb je de lift genomen voor de opdracht begonnen is?

Die container is dus toch ideaal om als mol te zitten. Niemand wist hoe ze punten bijkregen of verloren. Dus in het begin als mol wacht ge af: als de punten omhoog gaan: een beetje vloeken. Als de punten omlaag gaan: wa aan uw neus zitten.

En als ge dan hoort dat er een andere container weg is kunt ge snel wa aan uw neus zitten en er ook uit geraken.
True maar ge hebt geen vat op die andere kandidaten. Achteraf gezien blijken die ook de traagste te zijn, dus als De Mol daar zat: slecht gemold

Als mol kan je kiezen in welke van de 3 containers je zit.
Ik zou dan toch opteren om in een container te zitten waar je gemakkelijk kan mollen en het gemakkelijk kunt oplossen. (Container met neus/shit of fietscontainer met dat woord voor Bangkok)

Gilles geeft ook info over de stand van zaken met zijn 'er is al 1 container open en er is nog maar 1 busje over'. Dat is waarschijnlijk ook een update voor de mol.

Ik vond die 37 ipv 36 wel geniaal maar anderzijds is het ook gewoon super lame dat je op voorhand een proef kan mollen. Wat is daar nu in godsnaam aan?
Kan Gilles straks weer zeggen dat we een goede mol hebben.

Laatst bewerkt:
Het plezante is dat er nu al mensen zijn die de eerste aflevering helemaal overanalyseren omdat er sowieso al tips in zitten wie de Mol is. Ik laat het gewoon om me afkomen, maar het was wel een leuke eerste aflevering. Bangkok is een plezante stad, ik hoop er ooit nog eens heen te gaan. Dat is ook het plezante aan de Mol: de locaties zijn altijd heel mooi en nodigen uit tot reizen. De Mol in eigen land ... het zou wel werken maar het zou in mijn ogen wel veel charme verliezen.

Het plezante is dat er nu al mensen zijn die de eerste aflevering helemaal overanalyseren omdat er sowieso al tips in zitten wie de Mol is. Ik laat het gewoon om me afkomen, maar het was wel een leuke eerste aflevering. Bangkok is een plezante stad, ik hoop er ooit nog eens heen te gaan. Dat is ook het plezante aan de Mol: de locaties zijn altijd heel mooi en nodigen uit tot reizen. De Mol in eigen land ... het zou wel werken maar het zou in mijn ogen wel veel charme verliezen.
Bwa over analyseren. De eerste aflevering en eerste proef is traditioneel 1 die terugkomt in de laatste aflevering waar de mol "veel" gemold heeft. Dus in de eerste proef zal de mol zeker in een sleutel positie proberen zitten en niet boven zijn geraakt bij de laatste proef.

Bwa over analyseren. De eerste aflevering en eerste proef is traditioneel 1 die terugkomt in de laatste aflevering waar de mol "veel" gemold heeft. Dus in de eerste proef zal de mol zeker in een sleutel positie proberen zitten en niet boven zijn geraakt bij de laatste proef.
Ik heb het niet over de mol-activiteiten maar over de vele easter eggs in de aflevering die, achteraf bekeken, verwijzen naar wie de mol is.

Je moet inderdaad op zoek gaan naar de easter eggs die door de regie in de afleveringen verstopt zitten. Verdacht gedrag van bepaalde kandidaten zal nooit uitgezonden worden.

Als mol kan je kiezen in welke van de 3 containers je zit.
Ik zou dan toch opteren om in een container te zitten waar je gemakkelijk kan mollen en het gemakkelijk kunt oplossen. (Container met neus/shit of fietscontainer met dat woord voor Bangkok)

Gilles geeft ook info over de stand van zaken met zijn 'er is al 1 container open en er is nog maar 1 busje over'. Dat is waarschijnlijk ook een update voor de mol.

Ik vond die 37 ipv 36 wel geniaal maar anderzijds is het ook gewoon super lame dat je op voorhand een proef kan mollen. Wat is daar nu in godsnaam aan?
Kan Gilles straks weer zeggen dat we een goede mol hebben
.
Dit dus, dat vind ik nu eens zo flauw, en als kandidaat kan je hier helemaal niets aan doen en ook niet opmerken, zo is het wel heel gemakkelijk mollen.
Zo kan je elke opdracht vooraf al sturen/doen falen natuurlijk.

Terug
Bovenaan