De Mol 2025 - Aflevering 1

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Om 20 uur beginnen we eraan! Ook dit jaar zijn we van de partij met wekelijks een nieuwe thread per aflevering.

Tien onbekende Vlamingen landen in Bangkok voor het avontuur van hun leven, met in hun midden een saboteur. En in hun zog de mysterieuze koffer. Kunnen de kandidaten het onheil afwenden?

In de helikopter kan je toch bijna niet anders dan voor het voordeel te gaan, of je moet al heel hard rekenen op reversed psychology... Als je daar als gewone kandidaat niet wil worden afgeschreven als zijnde niet verdacht, moet je toch zorgen dat de koffer in het spel blijft.

De proef met het 10-punten scoren hebben ze uit een oud seizoen van Taskmaster UK gehaald. :p

Die koffer lijkt me eerder psychologisch voor de deelnemers en zichtbaar gemol voor de kijker. Als het dat niet was ging de mol zelf aan de slag. Dat de regie zelf zit te mollen maakt het half makkelijk om te saboteren. "De opdracht was nochtans poepsimpel" roept Gilles dan elke keer.

die mollenkoffer niet afpakken is voor mij toch al een grote blunder.
zonder die etage te veranderen, zat quasi iedereen op tijd aan die schakelaars.
nu lag Els er bijna uit. wel opvallend dat ze die andere 2 helemaal vanonder laten uitstappen, omdat ze een voordeel hadden, en bij Els er geen probleem bij hadden dat ze op de hoogste optie uitstapte.
Ja maar iemand met een beetje “kennis” weet toch dat Oskar Schindler die man van WO2 is? Of niet?
Schindler, ja. (maar da's ook die lift).
maar die voornaam? die gaat zeker niet door iedereen gekend zijn.

Otis (VS): 1853
Schindler (Zwitsers): 1874

Mijn gevoel zegt mij dat Schindler (en ThyssenKrupp maar dat is misschien omdat ik volk ken met deel van die achternaam) in België / Europa gewoon veel bekender is.

Vind het zelf een dikke fail / molstreek om die molkoffer te laten passeren voor een persoonlijk voordeel zo vroeg in het spel. Vooral omdat je niet weet wat er juist in die molkoffer zit en wat het persoonlijk voordeel zou zijn (mijn vermoeden was 1 of 2 pasvragen). Met 10 deelnemers zit je als gewone kandidaat met een kans van 8 op 9 dat je door bent naar volgende ronde terwijl die molkoffer u het ganse spel blijft kloten.

Nu goed, als kijker maakt dit het allicht wat amusanter.

Ik zou als eerste toch Krupp hebben gekozen en daarna pas Otis.

Maar euh, gasten, ik zie hier allerhande post maar wie is de mol eigenlijk?
Ik vond Michelle en Els te "duidelijk" in beeld gebracht.

Mijn keuze voorlopig : Sarah.

Ik ga terug voor de strategie "waar moet de mol zitten".
Bij de containers lijkt mij het logisch dat je wacht tot er gemeld wordt dat er 1 bus weg is. Op dat moment breek je zelf uit.
Probleem is dat er in het verleden al genoeg teams waren die de mol overheerste en zijn sabotage teniet deden.
Idealiter zit je als mol in de helikopter maar dat is moeilijk om te manipuleren.

Bij de markt wil je volgens mij in de boot zitten.
Vooral Els zat in de beste positie.

Ik ga voor Els.

Hilde irriteert me al wel...

Het allereerste wat ik wil kwijt wil over deze aflevering: Michele :love:

Leuke aflevering en dito groep precies toch wel. In tegenstelling tot de vorige jaren toch (nog) niemand die mij vanaf minuut 1 irriteerde. Zitten ook wel enkele leuke en goede kandidaten tussen.

Dat de kandidaten daar het persoonlijk voordeel nemen ten koste van de molkoffer is gewoon volstrekt logisch. Dat gaat quasi iedereen doen en degene die dat niet zouden doen zijn gewoonweg dom en naïef (sorry Alexy). Je wil er toch zolang mogelijk inblijven en al zeker niet eruit gaan na één aflevering. Of je uiteindelijk het spel wint met 10k, 15k of 20k boeit toch niet als kandidaat.

Het enige dat ik daar opmerkte is dat Pedro zo precies wat Lennert-gewijs daar wat goodwill wou creëren door redenen te geven om niet voor die koffer te gaan, maar langs de andere kant laat die wel knullig z'n papiertje vallen. Dat ga je als mol toch echt niet doen voor ocharme 200 euro.

Het allereerste wat ik wil kwijt wil over deze aflevering: Michele :love:

Leuke aflevering en dito groep precies toch wel. In tegenstelling tot de vorige jaren toch (nog) niemand die mij vanaf minuut 1 irriteerde. Zitten ook wel enkele leuke en goede kandidaten tussen.

Dat de kandidaten daar het persoonlijk voordeel nemen ten koste van de molkoffer is gewoon volstrekt logisch. Dat gaat quasi iedereen doen en degene die dat niet zouden doen zijn gewoonweg dom en naïef (sorry Alexy). Je wil er toch zolang mogelijk inblijven en al zeker niet eruit gaan na één aflevering. Of je uiteindelijk het spel wint met 10k, 15k of 20k boeit toch niet als kandidaat.

Het enige dat ik daar opmerkte is dat Pedro zo precies wat Lennert-gewijs daar wat goodwill wou creëren door redenen te geven om niet voor die koffer te gaan, maar langs de andere kant laat die wel knullig z'n papiertje vallen. Dat ga je als mol toch echt niet doen voor ocharme 200 euro.
Pedro is 100% nooit de mol. Veel te eerlijke kerel!

Heerlijke eerste aflevering. Wat een niveau weer. De molkoffer vind ik voorlopig ook een leuke twist.

Nog geen flauw idee over wie de mol zou kunnen zijn.

.
Je weet niet wat je krijgt en als er later in het spel voor een vrijstelling moet worden genomineerd, krijg je al sowieso nul vertrouwen.

Ik vond het niet slim om dat voordeel te nemen. Zo'n onbekend voordeel is al vaak nutteloos geweest (genre: je hoort de mol, maar stem volledig verdraaid)

Hier was het nu toevallig wel een ruim voordeel.

Terug
Bovenaan