De Mol 2025 - Aflevering 1

vraag: heb het maar 1x bekeken dus mis geïnterpreteerd ?

Het leek in deze edit erop dat de mol zelf dat plakkaatje van de verdiepingen moest gaan ophangen en dat tijdens de opdracht ook nog ?
Of zou hij dit kunnen doen tijdens de dag ,net voor de proef, of zou een medewerker dat gedaan hebben ?
Er werd gezegd dat de mol dit zelf kon gaan doen tijdens de eliminatietest.

Het seizoen met Lennart in Duitsland (de minst exotische bestemming tot dusver en erg gelijk aan ons land) vond ik net één van de beste seizoenen van de Mol ooit. Dus zelfs in eigen land zou het absolute toptelevisie kunnen opleveren.
Hopelijk nooit in deze onnozele speldenprik in de wereld. Er zijn letterlijk 100 landen veel leuker en interessanter dan deze molshoop.

En ze worden natuurlijk ook wel geselecteerd op persoonlijkheid. Veel introverte, verlegen, schuchtere kandidaten hebben we nog niet gezien in dit programma volgens mij.
Dit 100%!
Ze selecteren enkel 'sociale' types waar de kijker zich kan mee vereenzelvigen en sympathie voor heeft.
Ze gaan er bij De Mol ondanks dat het een sabotagespel is nooit een 'klootzakske' tussen steken zoals in andere spelprogramma's wel vaak gebeurt.
Zondagavond feel-good gezinstelevisie maken is prioriteit.

Uiteraard selecteren ze vooral sociale types die zeer spontaan overkomen en hun gevoelens/gedachten zeer makkelijk uiten. Anders heb je er weinig aan voor de televisie.

Iemand die strategisch zeer goed is, doch eerder introvert overkomt, geraakt volgens mij zelden door die selectiegesprekken. Als kijker kan je daar gewoon minder mee (je kan hun gedachten immers niet lezen), ook al zou zo een persoon de mol best kunnen winnen.

Waar het team van 'De mol' dan op let bij de selectie van de kandidaten? "Mensen moeten het hart op de tong hebben", vertelt de eindredacteur. "We willen graag dat de kandidaten uitspreken wat ze denken, want we kunnen hun gedachten natuurlijk niet lezen. En als kijker leef je ook sneller met zo iemand mee."

Tunnelvisie hierzo. Het is Els.

Ze is volgens mij de enige dat op een unieke stoel zit bij de elimenatie. Klavertje 4 de rest zit op een omgekeerd hartje of niks van embleem.
Haar stoel heeft nummer 6. Bij de start op het dak terwijl Gilles zegt "De groep kan de koffer onderscheppen voor hij hier aankomt" toont hij 4 vingers naar beneden. Dus 6 vingers blijven er over. = haar stoelnummer.
Ideale positie in de boot + komt nooit met het antwoord op de vragen in de boot.
En om de een of andere reden heeft ze als enige een flesje water vast tijdens de nabespreking bij het schakelbord. (Heeft ze niet bij het binnenkomen)
+ alles wat @Finisterra al gezegd heeft.

Laatst bewerkt:
Tunnelvisie hierzo. Het is Els.

Ze is volgens mij de enige dat op een unieke stoel zit bij de elimenatie. Klavertje 4 de rest zit op een omgekeerd hartje of niks van embleem.
Haar stoel heeft nummer 6. Bij de start op het dak terwijl Gilles zegt "De groep kan de koffer onderscheppen voor hij hier aankomt" toont hij 4 vingers naar beneden. Dus 6 vingers blijven er over. = haar stoelnummer.
Ideale positie in de boot + komt nooit met het antwoord op de vragen in de boot.
En om de een of andere reden heeft ze als enige een flesje water vast tijdens de nabespreking bij het schakelbord. (Heeft ze niet bij het binnenkomen)
+ alles wat @Finisterra al gezegd heeft.
Vind ik een leuke theorie! Die vingers lijken me iets vergezocht, maar ge weet nooit.

Ik ga het voorlopig ook volgen. Ik hoop alleszins dat ze tot het einde blijft, vind haar ne knappe. :unsure:

Ik ben een atypische molkijker denk'k. Ik kijk gewoon naar het programma zonder persé iedereen te analyseren of het een mol kan zijn 😂.

Ja maar dit is niet gewoon "een reis". Er komt veel spanning bij kijken, dus het is logisch dat die dan sneller naar elkaar toe groeien.
In combinatie met vermoeidheid, want er wordt daar urenlang gefilmd.
Zou het niet eerder andersom zijn met het filmen erbij? Tot vervelens toe zaken opnieuw acteren / herhalen? Zonder camera's groei je net dichter bij elkaar, zou ik denken.
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel emoties er vrijkomen met zo'n avontuur als de Mol. Zeker als al even in de sleur van het leven zit en dan mag je drie weken gaan "spelen" in Thailand op kosten van Play4 ...
In de sleur van je leven zitten; meedoen aan een programma voor TV-kijkend Vlaanderen en het risico lopen op 'breken' zoals die ene mol van een paar jaar terug? Dan hoop ik voor degene, die het lastig heeft, dat die sociale media mijdt.
Vroeg er nog iemand zich af of de mens met de schedelbreuk het had overleefd? Want toen het van heldenverhaal naar daar wil ik baby’s mee maken ging, werd er verder geen informatie meer gedeeld.

Ik heb dan ook geen spoedartsen (meervoud!) in de vriendenkring, maar ben dan ook geen docent anatomie.
Naar het ziekenhuis = geen verdere info meer als het een vreemde is.
Tenzij je op eigen houtje gaat horen in het plaatselijke ziekenhuis, maar dat kan afhankelijk van de situatie een weerslag hebben op je (dood of levend). Een collega van me had iemand eens gereanimeerd en heeft daar nooit het gevolg van geweten.
En ze worden natuurlijk ook wel geselecteerd op persoonlijkheid. Veel introverte, verlegen, schuchtere kandidaten hebben we nog niet gezien in dit programma volgens mij.
Dit 100%!
Ze selecteren enkel 'sociale' types waar de kijker zich kan mee vereenzelvigen en sympathie voor heeft.
Ze gaan er bij De Mol ondanks dat het een sabotagespel is nooit een 'klootzakske' tussen steken zoals in andere spelprogramma's wel vaak gebeurt.
Zondagavond feel-good gezinstelevisie maken is prioriteit.
Best zonde. Er zijn genoeg mensen met al dan niet autistische trekken en introvert zijn, die er alles zouden aan doen om de Mol te ontmaskeren of als Mol een vooruitgepland extreem plan hebben uitgedokterd. Dat is op voorhand een heleboel mensen uitsluiten. Niet dat veel van hen zich aanmeldt om mee te doen, natuurlijk.

Wat ik me ook afvraag is de niet-selectie van rijbewijsloze mensen. Valt me op nu met de drukte in Bangkok en de autochtone chauffeurs.
De voorgaande jaren had je minstens twee tot drie mensen met een rijbewijs. Wat als je tien kandidaten hebt, die volgens de productie de beste van de beste zijn op gebied van persoonlijkheid en andere factoren, die bijdragen tot goede TV en ze hebben geen rijbewijs? Laat je een drietal vallen voor drie 'minderen' mét rijbewijs?

Ik ben een atypische molkijker denk'k. Ik kijk gewoon naar het programma zonder persé iedereen te analyseren of het een mol kan zijn 😂.
Niet onlogisch. Zeker in het begin zit je toch met zoveel valse mollen. En de montage zal er altijd voor zorgen dat er altijd twijfel zal zijn.

Niet onlogisch. Zeker in het begin zit je toch met zoveel valse mollen. En de montage zal er altijd voor zorgen dat er altijd twijfel zal zijn.
Bij ons thuis zit iedereen op Els als mol, hier blijkbaar ook een meerderheid, maw, Els is het al zeker niet :biglaugh:

Ik ga voor Sarah met als enig argument: Als ik Gilles Decoster was, met wie zou ik dan elke avond een 1-1 willen doen ;)

Er werd gezegd dat de mol dit zelf kon gaan doen tijdens de eliminatietest.
Tijdens de lift proef dan? Hoe heeft die dat dan meegepakt? (tenzij het daar ergens verstopt lag)
En, dan had die toch op hoogste niveau moeten uitgaan want dacht dat iedereen op de foute verdieping zat.

Tijdens de lift proef dan? Hoe heeft die dat dan meegepakt? (tenzij het daar ergens verstopt lag)
En, dan had die toch op hoogste niveau moeten uitgaan want dacht dat iedereen op de foute verdieping zat.
Tijdens de eliminatieproef. Dat hebben ze toch letterlijk gezegd? Zoals altijd geeft de mol zelf aan wat en hoe hij wil doen als sabotage, en daar antwoordde Gilles: Oké, gedurfd. Als je denkt dat je dat ongemerkt en op tijd kunt doen, probeer maar. De mol moet die test niet invullen, dus gaat dan snel de bordjes ophangen, keert terug, gaat met iedereen gelijk de lift in en dan begint de proef.

Tijdens de eliminatieproef. Dat hebben ze toch letterlijk gezegd? Zoals altijd geeft de mol zelf aan wat en hoe hij wil doen als sabotage, en daar antwoordde Gilles: Oké, gedurfd. Als je denkt dat je dat ongemerkt en op tijd kunt doen, probeer maar. De mol moet die test niet invullen, dus gaat dan snel de bordjes ophangen, keert terug, gaat met iedereen gelijk de lift in en dan begint de proef.
Ah tijdens die vragen invullen, dacht de opdracht voor eliminatie

Gisteren? (ik heb het maar tijdens zappen stukje gezien) was er bij de tafel van Gert een stukje over deze mol actie.
De productiemedewerkers zeiden dat ze per kandidaat ong. een 30 min rekenen om die eliminatie test in te vullen en om interviews af te nemen. De mol heeft in dit timeframe dus de lift moeten nemen om die bordjes te gaan switchen. Maar heeft dus ook nog wel dat interview en shots moeten doen dat hij/zij die test aan het afnemen is.
Volgens de makers was dit ook ff "spannend" voor hun, want blijkbaar gaan sommige kandidaten gaan timen hoelang andere kandidaten weg zijn voor deze test/interviews.
+Ze hadden de lift naar beneden ofzo genomen en ze wilden niet uitkomen op bvb de lobby waar mogelijk andere kandidaten al aanwezig waren, want dat zou raar geweest zijn moesten ze 1 vd deelnemers met een cameraploeg erbij in die lift hebben zien staan.
(hiermee krijgen we dus ook ff indirect bevestiging dat deze mol actie opgenomen is en we dit dus wss in de laatste afl in de compilatie gaan zien).

Vandaar dat Sarah dus zo snel uitgeput was en Pedro moest laten gaan. :biglaugh:

Zie het nut van die koffer niet in, als de mol al voor de proeven kan saboteren welk nut heeft de mol dan nog. Moet die nog minder doen tijdens de proef zelf. En dan kunnen ze even goed proeven gewoon moeilijker maken. Maakt het voor de deelnemers toch moelijker om de mol te vinden, tenzij die zich misspreekt. En voor hetzelfde geld is die koffer al weg 1e aflevering, waarom dat risico nemen?

Terug
Bovenaan