De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mjah de verdediging is afschuwelijk, Boyata is gewoon een derderangsverdediger, Alderweireld is klaar en Denayer is ook niet doortastend genoeg. En dan zwijgen we nog over de problemen met onze backs. Op de rechtsback valt het heel goed mee als iedereen gezond is, maar links hebben we eigenlijk echt niks daar. De communicatie lijkt ook niet top eerlijk gezegd, ik heb nooit het gevoel dat die drie elkaar begrijpen.

Lokonga lijkt me echt wel een supergoede toevoeging. Soms is het wat onzuiver, maar het is een bewegende en dynamische speler die ook fysiek niets tekort komt. Durft acties beginnen, maar wordt niet verliefd op een actie zonder resultaat. Interessant voor de toekomst.

Hazard speelde ook niet slecht trouwens. Hier en daar flarden van een Hazard die op magische wijze de bal kan bijhouden.
Het wordt misschien ook gewoon tijd om van die drie centrale verdedigers af te stappen. Dat lost al een deel van het probleem op (omdat we er dan maar twee meer moeten opstellen).

Het wordt misschien ook gewoon tijd om van die drie centrale verdedigers af te stappen. Dat lost al een deel van het probleem op (omdat we er dan maar twee meer moeten opstellen).
Dit.. Met 3 vanachter doe je enkel als je 3 deftige cv's hebt en backs die gemaakt zijn voor dat systeem. We hebben geen van de 2 (meer).

Spelen wij niet in een 5-mans verdediging omdat wij al 6 jaar lang gewoon geen linkse en rechtse backs hebben? Wie zouden we links en rechts vanachter zetten?

Spelen wij niet in een 5-mans verdediging omdat wij al 6 jaar lang gewoon geen linkse en rechtse backs hebben? Wie zouden we links en rechts vanachter zetten?
Wing backs hebben we ook niet, dus veel verschil zou het niet maken. :p Dat gezegd zijnde, kunt ge perfect met Meunier rechts en Castagne links spelen. Foket kan ook nog, of Saelemaekers.

Rechtsback is iets dat Castagne en Meunier kunnen. Die laatste maakt iets meer defensieve foutjes maar is meer dan degelijk. Links hebben we echt niemand en het is mensonterend om Carrasco daar te zetten.

Ik maak me vooral zorgen om de centrale verdedigers. Vertonghen is de enige die nog echt durft en kan ingrijpen, maar zijn startsnelheid is niet meer op niveau. Dat is een probleem als we diep verdedigen of wanneer die steekballetjes in de rug komen vanwege afwezige backs of een infiltrerende middenvelder die een 1-2 speelt tijdens een rush. Zelfs tegen apenlanden zijn we daar enorm broos. Ligt het zuiver aan de kwaliteit van de verdedigers of zijn instructies onduidelijk of afwezig? Ik zie ook regelmatig dat men een seconde moet nadenken om te zien wat hun reactie moet zijn op een gebeurtenis in het spel. Niks komt au naturel en men moet vaak reageren op mistasten of slecht positiespel waardoor er voortdurende spanning is.

Ik denk dat men meer baat heeft bij een 4-mans verdediging en twee centrale middenvelders die ook hebben voor het verdedigende aspect. Één echte stofzuiger genre Witsel en daarnaast een type Dembele die de bal ook kan bijhouden en hel bovendien iets verder kan deponeren. Dat soort profielen hebben we en dan zijn we niet zo constant afhankelijk van wingbacks die overal moeten bijspringen en in ons geval daardoor vooral overal tekort komen. Wat meer compact spelen zal ons goed doen, kijk maar naar de wedstrijd tegen Italië. Het veld werd zo lang en zo breed door onze opstelling, de middenvelders waren aan het zwemmen en de verdediging moest wijken tot aan de goal uit angst om voorbijgehold te worden. We hebben ook gewoon goede flankspelers die in een 4-3-3 of 4-4-2 renderen en hun backs ondersteunen en vice versa.

Algemeen kan het gewoon geklasseerd worden onder koppigheid, gebrek aan realisme en misschien zelfs onkunde om zich aan te passen aan het spelersmateriaal. Wat we eigenlijk al jaren zien. Dus op het WK wordt het zuiver hopen op een goed resultaat door individuele flitsen. En dat gaat niet al te best eindigen, want Portugal 2016 lukte nog wat door een stugge defensie en aangezien zelfs Estland twee keer ons broekje kon uittrekken…

Zet toch gewoon Castagne op links. Heeft dat al meermaals gedaan bij zijn clubs. En beter hebben we gewoon niet op die positie.

Hij zal wel aan zijn 3 verdedigers vasthouden...

De vraag is of hij echt gaat vasthouden aan Boyata en Denayer. Of rekent hij erop dat hij op het WK ook nog kan beschikken over én Alderweireld én Vermaelen én Vertonghen.

Van Boyata ben ik nooit fan geweest, al moet ik toegeven dat hij zeker zijn wedstrijden al gespeeld heeft. Anderzijds is hij toch ook 'al' 30 en het niveau van een topverdediger zal hij toch nooit halen. Tegen topspitsen houd ik mijn hart vast.

Denayer is nog 'maar' 26, maar die blijft toch sukkelen met teveel hoogtes en laagtes. Dat gaat toch nooit de steunpilaar worden achterin die we nodig hebben. Ik geloof er niet in.

Vol op de jeugd. Maar ik betwijfel of Martinez voor het WK al vol de kaart van Vanheusden en co durft te trekken.

De vraag is of hij echt gaat vasthouden aan Boyata en Denayer. Of rekent hij erop dat hij op het WK ook nog kan beschikken over én Alderweireld én Vermaelen én Vertonghen.

Van Boyata ben ik nooit fan geweest, al moet ik toegeven dat hij zeker zijn wedstrijden al gespeeld heeft. Anderzijds is hij toch ook 'al' 30 en het niveau van een topverdediger zal hij toch nooit halen. Tegen topspitsen houd ik mijn hart vast.

Denayer is nog 'maar' 26, maar die blijft toch sukkelen met teveel hoogtes en laagtes. Dat gaat toch nooit de steunpilaar worden achterin die we nodig hebben. Ik geloof er niet in.

Vol op de jeugd. Maar ik betwijfel of Martinez voor het WK al vol de kaart van Vanheusden en co durft te trekken.
Delcroix maar dien is weer gebleseerd

En Vanheusden moet dat ook kunnen, maarja, op jonge leeftijd als zo'n zware blessures, dat kan nefast zijn voor de toekomst vrees ik.

Als je ziet dat Denayer nu ook genoegen moet nemen met een plaats op de bank bij Lyon na de komst van Boateng, zal zijn prestaties ook niet ten goede komen bij de RD. Nooit geloofd in die kerel. Boyata is nooit iets geweest en inderdaad al bijna 31, dat verhaal is sowieso al geen lang leven meer beschoren.

Het zal moeten komen van Vanheusden en hopelijk nog een witte merel. Delcroix zal toch eerst nog heel wat moeten bewijzen maar laten we hopen dat het iets wordt met hem. Wordt binnen paar maand toch ook al 23, dus hij mag wel eens grote stappen gaan zetten.
Vanheusden zijn blessures voorspellen natuurlijk ook niet veel goed..

Ze kunnen Bornauw nog oproepen.

Je weet zo op voorhand dat Martinez met de oude garde gaat proberen doorspelen tot op het WK en al het bouwen aan de opvolger zal laten.

Laatst bewerkt:
Als je ziet dat Denayer nu ook genoegen moet nemen met een plaats op de bank bij Lyon na de komst van Boateng, zal zijn prestaties ook niet ten goede komen bij de RD. Nooit geloofd in die kerel. Boyata is nooit iets geweest en inderdaad al bijna 31, dat verhaal is sowieso al geen lang leven meer beschoren.

Het zal moeten komen van Vanheusden en hopelijk nog een witte merel. Delcroix zal toch eerst nog heel wat moeten bewijzen maar laten we hopen dat het iets wordt met hem. Wordt binnen paar maand toch ook al 23, dus hij mag wel eens grote stappen gaan zetten.
Vanheusden zijn blessures voorspellen natuurlijk ook niet veel goed..

Ze kunnen Bornauw nog oproepen.

Je weet zo op voorhand dat Martinez met de oude garde gaat proberen doorspelen tot op het WK en al het bouwen aan de opvolger zal laten.
Boateng heeft 0 speelminuten als ik op transfermarkt kijk.

das logisch hé aangezien hij pas eergisteren getekend heeft daar :laugh:

Maar idd voorbarig om nu al te zeggen dat Denayer geen minuten meer gaat maken

Denayer wordt gezien als de beste verdediger naast Boateng. Waarom hij nu niet speelt is een raadsel, maar OL heeft afschuwelijke verdedigende prestaties geleverd tot dusver, met Marcelo op kop.

Zal wel te maken hebben met zijn late aansluiting.

Gisteren een half uur van de u19’s van Sonck bezig gezien. Zit wel een lekker generatietje aan te komen. Lavia, Mbamba, Sandra, Stroeykens, Oyen, … niet alleen veel potentieel, ook gewoon heel leuk om bezig te zien. Dat steeds meer club investeren in jeugdwerking, en volgend seizoen de beloften in de senioren reeksen, gaan mijn inziens een zegen zijn voor het Belgisch voetbal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan