Ge haalt dingen door elkaar: Gij zegt dat het een "ok" voetballer is en ik zeg dat die nu al meer is dan dat. Nergens zeg ik dat die klaar is om onze nationale ploeg te leiden. En ik haal evenzeer letterlijk aan dat in een ideaal scenario die ook echt wel een jaar verwijderd zou moeten zijn van een oproeping. En dat aanhalen van Vanaken wordt ook vermoeiend: Die is al meermaals (terecht) geselecteerd en die zal dat de komende tijd ook worden.
De oorzaak waarom ik, en ik gok Marsu, vermelde Vanaken is omdat Karetsas een middenvelder is.
Een middenvelder waar toch wel redelijk wat competitie voor is. En zelfs Vanaken, terwijl die toch wel goede prestaties neerzette, vorig jaar ook gewoon niet in de selectie zat. Terwijl die voor een stuk de gouden schoen heeft gekregen dit jaar voor zijn prestaties tot op heden (waar voor een stuk de prestaties voor vorig jaar ook bijzat)
Het feit dat die dan ooit eens geselecteerd is geweest boeit dan toch niet?
Met de prestaties van Vanaken vorig jaar en dit jaar zou het te verantwoorden geweest zijn om hem erbij te betrekken. Heck het zou zelfs logischer geweest zijn om Heynen vorig jaar erbij te betrekken ipv Karetsas.
Karetsas lijkt mij geen breker te zijn, maar ik geef toe dat ik geen voetbalkenner ben, volgens het principe van Onana of Mangala (al zou ik voor Mangala ook wel eens een Heynen hebben geprobeerd).
Hij ligt dus eerder in competitie met een Tielemans, Lavia, CDK, KDB, Vanaken en we hebben eigenlijk zelfs soms een Trossard daar gezet. Kun je nu echt met een uitgestreken gezicht hier gaan zeggen dat Karetsas tussen die namen vorig jaar, ik herhaal VORIG jaar, zijn positie zou verdienen of verdiend hebben?
Zeker als je dan ook nog eens Tedesco zijn selectieprincipes toepast waarbij die enkel beperkt aantallen oproept. Waardoor de kost van zo'n selectie gewoon nog groter is en wordt.
Zoals gezegd als uw competitie van het niveau was dat we vroeger hadden... dat zo'n jonge gast met potentieel er dan bijkomt lijkt mij evident en logisch. Maar op dit moment en zelfs vorig jaar voelt dat gewoon raar aan om dit te verwachten. Of te denken dat dit te verwachten moet zijn op die leeftijd.
Ongeacht dat ik begrip heb en er voor kan opbrengen om die wens te hebben.
Voor mij is dat gewoon niet realistisch om die verwachting te hebben op dat of zelfs DIT moment.