De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Het grappige is dat er bij 48 deelnemers in Zuid Amerika al 7 van de 10 landen zich kunnen kwalificeren. Dus voor 2030 waarbij Uruguay, Paraguay en Argentinie reeds automatisch geplaatst zijn, is al de rest ook al geplaatst en is de enige reden voor de kwalificatiereeks de bepaling wie er 7e eindigt en een intercontinentale playoff dient te spelen. Maar als je het aantal deelnemers uitbreidt naar 64, komt men in Zuid Amerika eigenlijk ploegen tekort om de quota te vullen :laugh: (tenzij je dan enkel voor 2030 # deelnemers uit Zuid Amerika niet wijzigt en voor 2034 en later weer wel).

Maar die kwalificatiereeks voor WK 2030 in Zuid Amerika wordt dus gewoon een veredelde oefencampagne want er staat bijna niks op het spel.

Dus 16 (!) groepen van 4
Beste 32 door naar volgende ronde 8 matchen tot de finale

Dat is jammer genoeg doenbaar en dan kijkt heel de wereld ergo 💰

Even gokken met 48 :

16 EU landen
Azië 8
Afrika 9
Noord/centraal Amerika 6
Zuid Amerika 6
Oceanië 1
+2 via play offs

Dat wordt dan met 64 (+16)

Europa 18 (+2)
Azië 12 (+4)
Afrika 12 (+3)
Noord-Centraal Amerika 9 (+3)
Zuid Amerika 8 (+2)
Oceanië 1 (0)
+ 4 via playoffs (+2) en EU mag nu meedoen? Of gewoon elk continent nog eentje bij

Dat is iedereen die kan professioneel shotten
Valt eigenlijk niet meer in 1 land the organiseren (behalve USA of China)

Soit van mij mag het maar ik ga echt niet naar Jordanië VS Jamaica kijken

Koen Casteels stopt bij de Rode Duivels en lijkt niet echt opgezet met het feit dat Courtois zomaar zelf zijn terugkeer mag aankondigen, zonder overleg met de spelersgroep. Hij viseert daarbij vooral de KBVB en zegt dat veel spelers er hetzelfde over denken als hij.

Koen Casteels stopt bij de Rode Duivels en lijkt niet echt opgezet met het feit dat Courtois zomaar zelf zijn terugkeer mag aankondigen, zonder overleg met de spelersgroep. Hij viseert daarbij vooral de KBVB en zegt dat veel spelers er hetzelfde over denken als hij.

Ik begrijp Casteels wel. Ik ben wel blij dat iemand (Courtois) met zo'n kwaliteiten terug bij de ploeg komt, maar begrijp dat het niet goed valt bij de spelersgroep (of toch sommigen). Voetbal (sport?) is ook een van de weinige dingen in de wereld waar je kunt doen en laten wat je wilt (tot op een zekere hoogte), maar alles met de mantel der liefde bedekt wordt wanneer je goed genoeg bent.

Hij heeft groot gelijk. En zo zie je maar dat die etter (hoe goed.hij ook mag zijn) blijft voor problemen zorgen. Kan me haast niet inbeelden dat er niet nog rd's hun gal.gaan spuwen.

Hij heeft groot gelijk. En zo zie je maar dat die etter (hoe goed.hij ook mag zijn) blijft voor problemen zorgen. Kan me haast niet inbeelden dat er niet nog rd's hun gal.gaan spuwen.
Even een nuance: Koentje heeft persoonlijk niets tegen Thibaut en hij is er ook helemaal niet kwaad op he.

Hij is gewoon kwaad dat Thibaut nu met open armen ontvangen wordt precies alsof er niets gebeurd is en dat de huidige spelersgroep daar onvoldoende of helemaal geen inspraak in heeft.

Ook al is het wat flauw als sportman die altijd het hoogste zou moeten willen bereiken, voor zover ge iemand nog honderd procent in dat opzicht kunt bekijken als ge zijn huidige clubkeuze bekijkt natuurlijk, best te begrijpen dat Casteels niet uit de zandbak gaat komen om dan terug op de bank te zitten voor iemand met zo een langetenenego die zijn eigen zin mag doen zonder repercussies. Het is voor dezelfde veldpositie, maar toont voor mij ook wel weer aan dat er allicht niemand is die Courtois moet hebben. Er zit in dat opzicht gelukkig niemand in de positie van Casteels om dezelfde keuze te maken, maar als dat inderdaad hetzelfde gevoel is bij (een deel van) de groep ...

Maar het probleem ligt niet bij de spelers maar alweer bij de bond: net zoals bij de problemen Karetsas/Talbi blijkt ook nu weer dat die niet met de menselijke kant van de sport omkunnen. Daar is nul komma nul emotionele intelligentie aanwezig en zelfs een simpel draaiboek om te volgen hebben ze ook niet bij het gebrek aan natuurlijk talent ervoor. De voetbalbond legt hier eieren onder de speler die zijn ploeg in de steek liet tijdens het EK en niet onder degene die zijn ploeg gered heeft tijdens dat EK. En er was niemand die Courtois miste tijdens dat EK hoor. Net gelijk de bond bij Karetsas/Talbi extra moeite moet doen zonder de "gewone" spelers te vergeten, is dat schijnbaar ook hier weer gebeurd. De nadruk ligt op die extra om bij de ploeg te halen, dus de rest die niet met zo een specifiek probleem zit moet wel nog op dezelfde hoogte van aandacht/zorg/omkadering blijven, dat kan toch niet moeilijk zijn? Het blijft maand na maand en sportief directeur na CEO na coach na ... duidelijk dat die organisatie amateuristisch wordt geleid en nu alweer begint met een valse noot onder hun nieuwe coach terwijl die net de hele kakofonie van de vorige dwaas moest uitwissen. "We gaan voort met de spelers die wél vol voor België kiezen," topwerk!

Groot gelijk. Ik zou het ook afbollen moest er zo een kwal gelijk Courtois op mijn werkvloer terugkeren zonder boe of ba. Zum kotsen.
Meer kwaliteit of niet. :puke:

edit: zal inderdaad weer een prachtige idee zijn van onze voetbalbond.

Nu nog Sels die ook de handdoek in de ring gooit, zou een mooi signaal zijn.

En die Mannaert, hoeveel keer niet al in opspraak gekomen en in contact met gerecht omwille van problematisch drankmisbruik.
Wat een figuur om nog in zee mee te gaan. Zegt ook wel wat over de voetbalbond.

Laatst bewerkt:
Even een nuance: Koentje heeft persoonlijk niets tegen Thibaut en hij is er ook helemaal niet kwaad op he.

Dat lijkt me eerlijk gezegd BS.
Het is duidelijk dat hij vindt dat Courtois (terecht) het recht niet heeft om langs de grote poort zijn rentree te doen. Daarmee impliceert hij toch ook dat Courtois vooral zelf schuld treft aan het debacle met Tedesco. Hij zegt ook letterlijk dat hij het raar vindt dat Courtois zelf kan beslissen dat hij terugkomt. Ook het feit dat hij zegt dat hij niet alleen staat met zijn mening, illustreert dat toch nog wat Duivels zo hun bedenkingen hebben bij Roi Courtois en niet staan te springen voor zijn terugkomst. Er waren er toch al een aantal die destijds ook niet onder stoelen of banken wegstaken dat Courtois zijn gedrag op weinig goedkeuring kon rekenen.
Daarnaast is het voor Casteels natuurlijk ook persoonlijk want het zorgt ervoor dat hij vooral op de bank zal mogen zitten.
Dus ja, ik denk dat hij nog altijd vindt dat Courtois een grote kwal is, en dat het steekt dat die nu weer zomaar op aanbeden manier terug binnen mag komen wat zijn arrogantie enkel maar zal versterken. En als dat gevoel ook bij andere Duivels heerst, wordt dat nog plezant want dit is toch gewoon een etterbuil die op openbarsten staat (bvb bij de eerste de slechtste match waar Courtois weer openlijk kritiek gaat hebben).

Ik zie het probleem eigenlijk niet? Er is toch besproken dat Courtois terugkeert, waarom mag hij dat dan niet aankondigen?

Casteels stond op het punt van nummer 1 naar nummer 3 te gaan… Dat zal wel pikken. Het gevolg van naar de zandbak te verhuizen natuurlijk.

Hoe Courtois terugkomt in de groep zal vooral afhangen van hoe hij zich opstelt bij zijn rentree. Om daar nu al een spel rond te maken is gewoon onnozel?

Het kan best zijn dat anderen zijn misnoegen delen, maar die hebben ze ook niet laten horen toen andere sleutelspelers zich niet lieten oproepen. Er is natuurlijk nog een verschil met openlijk ambras maken van Courtois en Tedesco, maar het niet opdagen blijft gelijk.

Casteels ff profiteren van de simpelheid van de gemiddelde supporter die niet verder kijken als "stomme Courtois" en zo sympathie opwekken. Meneer waarden en normen in de zandbak :laugh:

Niet iedereen kan zo intelligent zijn als u he :unsure: .

Geen al te hoge lat, maar er gaan er als het op Courtois aankomt toch genoeg onder :biglaugh: Wie Casteels nu hoort en niet doorheeft dat het Courtois verhaal gewoon een excuus is om niet te zeggen dat hij beseft dat z'n tijd voorbij is en die geen tijd wil steken in derde keeper zijn tot binnenkort Vandevoordt dat wordt, gaat inderdaad onder die lage lat.

Casteels heeft gewoon al een Courtois complex van in 2011.

Onze bond is amateuristisch, maar enerzijds is dit symptomatisch voor de hele voetbalwereld - dit soort verhalen waaruit blijkt hoe weinig er met spelers gesproken wordt, hoe afstandelijk en kil de relaties tussen spelers enerzijds en coach/bestuur anderzijds zijn - en anderzijds is dit nog altijd in de eerste plaats de fout van Tedesco (en Courtois zelf ook natuurlijk). Het blijft een van de domste dingen die ik een coach ooit heb zien doen, en ik vrees dat we het wanbeleid van Tedesco nog lang zullen voelen.

En Casteels zelf ... bij mij vallen zijn woorden grotendeels toch ook op een koude steen hoor. Had ie voor een van de vele (sub)toppers in Europa gekozen, was dat een ander verhaal. Maar je moet niet gaan lullen over een gebrek aan ethiek bij je ploeg wanneer je zelf bewust mee doet aan sportwashing van een crimineel regime in ruil voor een dikke zak geld. Ik zie nu toch ook in de eerste plaats iemand die geen moeite meer wil doen voor zijn land, als hij niet de nr1 kan zijn. En dan "ik wil mij nu op mijn club focussen", gast, ge speelt in Saudi-Arabië.

Terug
Bovenaan