Agony
Well-known member
Dit.. Talenten opvolgen en daarmee individueel mee aan de slag gaan lijkt me voor elke speler belangrijk. Dat is een vorm van professionalisme en investering in de toekomst. Mocht dat allemaal gebeuren zou er zelfs geen 'voorkeursbehandeling' moeten zijn voor de spelers met dubbele nationaliteit.Ik denk dat mensen die geen roots hebben in andere landen zich daar allemaal niet te veel moeten over uitspreken, want dat ligt vaak allemaal wel wat complexer.
Als je de keuze hebt lijkt het me toch evident dat je de keuze al dan niet maakt op:
1) sportieve vooruitzichten: kans om te spelen/concurrentie; kans op toernooien met die ploeg
2) begeleiding en contact
3) emotionele insteek/band met het land (zelf of die van de familie)
Als 1 van die zaken in de weegschaal ligt tussen 2 of meerdere landen dan zijn het toch die extra zaken die het verschil kunnen maken.
Dat een Marokko de ganse familie laat overvliegen om wedstrijden te kunnen bijwonen etc is niet iets dat de Belgische bond moet doen maar basis communicatie op een deftig manier uitvoeren zou ook al helpen. En daar blijkt het in het verleden toch al vaak misgelopen zijn.
MOCHT Bounida geen selectie gekregen hebben zonder uitleg dan lijkt me dat inderdaad weer amateurisme.