De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Er wordt hier nu ook weer op basis van een match tegen de nummer 30 op de Fifaranking luid geroepen dat spelers die niet eens onbetwistbaar basisspeler zijn bij Atalanta of Glasgow Rangers altijd moeten spelen.

In beide gevallen wel terecht, denk ik. De Ketelaere brengt duidelijk meer dan Openda en zorgt ook voor meer creativiteit. Ik zou, wanneer Lukaku terug is, CDK of Fofana laten starten in plaats van Trossard. Op het middenveld lijkt het inderdaad een luxeprobleem te worden. Raskin heeft zich in de laatste wedstrijden meermaals bewezen: een echte pitbull die nooit opgeeft. Onana is met zijn gestalte zeker een meerwaarde, maar vaak ook wat roekeloos, een speler bij wie je altijd een beetje schrik hebt dat hij te agressief ingrijpt, à la Fellaini. Maar goed dat is mijn gedacht erover.

Openda zie ik ook niet meer direct uitgroeien tot een echte goaltjesdief.

Openda is zo’n typisch geval: bij de nationale ploeg komt het er gewoon niet uit. Net zoals bij Faes, al heeft het daar eigenlijk nooit echt ingezeten.

Mwoah dat was een probleem met meerdere facetten. Probleem op inidvidueel vlak toen was dat Fellaini niet de discipline had om echt DM te spelen, want in het spel kwam hij net tekort op het hoogste niveau op elk aspect behalve koppen en fysiek duelleren 1 op 1. En we moesten per se KDB, Fellaini, Witsel én Dembele in de ploeg samen. Dat betekent dat KDB eigenlijk RM moet gaan spelen en Fellaini de hoogste centrale middenvelder moest zijn. En toen hadden we een disconnect op dat middenveld want we hadden drie relatief logge centrale spelers en dynamiek zonder bal was steevast een probleem.

Dembele kon amper de bal ergens kwijt want Fellaini werd geïsoleerd, KDB kon niet veel verder op de flank en aan Witsel heb je geen hol aanvallend. Dus je kon naar KDB en Eden spelen, maar Frankrijk was centraal zo fysiek overheersend en we hadden geen infiltrerende middenvelders op Fellaini na, waardoor de presence minimaal was in de 16 van Frankrijk. Uiteindelijk was daardoor Eden quasi de enige aanvallende optie voor ons om in de buurt van de goal te komen.

Daarnaast was ons defensief middenveld gewoon ondermaats. Naast Dembele moet je een destroyer hebben. Idealiter was dat Fellaini geweest, die had de kenmerken die nodig waren. Bal naar Dembele, die de meest balvaste speler ooit was of naar KDB op de 10. En dan kon je Mertens of Carrasco op de rechterflank zetten. Plots heb je een dynamischere ploeg en defensief stabielere ploeg ook. Maar hoe de pionnen toen stonden zorgde ervoor dat we defensief ook zwak waren.

Tl ; dr : Witsel was toen al dead in the water op het hoogste niveau wegens te traag + slechte mix van kwaliteiten.
In die match hadden we vooral het probleem dat we Chadli op de rechtsback moesten zetten. En dat Witsel - Dembele een horrorcombo was, ik blijf er bij dat we daar Nainggolan hadden kunnen gebruiken :p.

Er wordt hier nu ook weer op basis van een match tegen de nummer 30 op de Fifaranking luid geroepen dat spelers die niet eens onbetwistbaar basisspeler zijn bij Atalanta of Glasgow Rangers altijd moeten spelen.
Komende van iemand die hier gisteren kwam hopen op een spits die al een jaar niet meer geselecteerd wordt bij de nationale jeugd :unsure:

In beide gevallen wel terecht, denk ik. De Ketelaere brengt duidelijk meer dan Openda en zorgt ook voor meer creativiteit. Ik zou, wanneer Lukaku terug is, CDK of Fofana laten starten in plaats van Trossard. Op het middenveld lijkt het inderdaad een luxeprobleem te worden. Raskin heeft zich in de laatste wedstrijden meermaals bewezen: een echte pitbull die nooit opgeeft. Onana is met zijn gestalte zeker een meerwaarde, maar vaak ook wat roekeloos, een speler bij wie je altijd een beetje schrik hebt dat hij te agressief ingrijpt, à la Fellaini. Maar goed dat is mijn gedacht erover.
Ik heb dat hier al gezegd, maar als je naar Onana zijn statistieken kijkt, blijkt die roekeloosheid echt niet.

Voetballend gewoon voor Vanaken gaan ipv Onana. Tegen Macedonië was hij gewoon goed en hadden we een deftige spits daar op zijn balletje, dan was er gewoon gescoord. Denkt ook meer vooruit ipv continue breed.

Onana was gisteren maar zwak. Liep wat arrogant te schuifelen en blonk uit in aanvallende onmondigheid.

De tijd dat spelers op basis van club ipv profiel en vorm moet spelen ligt wel achter ons.

Onana had vroeger en heeft nog de naam van soms roekeloos te zijn ja. Speelt bij villa echt wel goed. Seizoensbegin daar gemist, evenals de ploeg Zelf.

Komt nu terug uit blesure, hopelijk snel terug op niveau.

Vanaken kan je altijd gebruiken denk ik dan, onderschatte speler voor velen.

Komende van iemand die hier gisteren kwam hopen op een spits die al een jaar niet meer geselecteerd wordt bij de nationale jeugd :unsure:
Als jij dat hetzelfde soort uitspraken vindt…
Dat was hopen dat iemand ooit zijn talent ontplooit opdat hij in de toekomst een spits kan worden.

CDK absoluut inpassen nu is KDB, Tielemans, Lukaku, Doku of Fofana/Trossard/Saelemaekers er zeker uit. Hij kan in het rijtje van die laatsten maar ik vind zijn prestaties zowel bij Atalanta als bij de Duivels nu nog niet van die orde dat hij daar zeker boven zou moeten staan.

Marcu wrote (sorry het oude topic is permanent op slot)

"Broos is te cynisch en klein geworden. Die is in België opgefikt geweest ondanks goede resultaten en die is ineengeklapt. Goed om anoniem in Afrika zijn ding te doen maar die kan niet meer opereren op het niveau van de RD.

Nooit echt begrepen waarom Broos zo ostentatief is uitgespuwd geweest. Te hoge looneisen? Zware klootzak? Had toch altijd minstens de te verwachten resultaten gehaald met zijn ploegjes"

ANONIEME Bondscoach Broos weet met vreugde geen blijf :tongue:

Het is hem gegund. (zeker na die 3 punten aftrek waarmee hij in alle kranten in héél België stond waardoor ze het WK dreigden te missen maar ze haalden het alsnog ;))

Na het WK kan hij definitief (én anoniem?) op pensioen gaan.

Marcu wrote (sorry het oude topic is permanent op slot)

"Broos is te cynisch en klein geworden. Die is in België opgefikt geweest ondanks goede resultaten en die is ineengeklapt. Goed om anoniem in Afrika zijn ding te doen maar die kan niet meer opereren op het niveau van de RD.

Nooit echt begrepen waarom Broos zo ostentatief is uitgespuwd geweest. Te hoge looneisen? Zware klootzak? Had toch altijd minstens de te verwachten resultaten gehaald met zijn ploegjes"

ANONIEME Bondscoach Broos weet met vreugde geen blijf :tongue:

Het is hem gegund. (zeker na die 3 punten aftrek waarmee hij in alle kranten in héél België stond waardoor ze het WK dreigden te missen maar ze haalden het alsnog ;))

Na het WK kan hij definitief (én anoniem?) op pensioen gaan.
Njah zoals ik toen zei: steeds een goede coach geweest maar compleet genegeerd geweest in België vanaf een bepaald moment. En dat ten voordele van kereks zoals Vanderhaeghe, Bob Peeters, De Boeck en anderen die zelf hooguit één half goed seizoen als coach voor konden leggen.

Hugo verdient dit hoofdstukje inderdaad.

Droeg de stempel van een oude "zak" te zijn toch, met ouderwetse en oubollige manier van coachen. Voorbijgestreefd door de moderne, data-georiënteerde manieren van coachen.

Ik gun het Broos wel, mooie avonturen en ditto successen bij die Afrikaanse landen. Eerst met Kameroen, nu met Zuid-Afrika. Krijgt daar echt een heldenstatus.
Maar die was inderdaad al een beetje oubollig en ouderwets zelfs zo rond 2005 of zo toen hij bij ons zat. Op het moment dat het echt belangrijk was deed die hele rare en angstige dingen maar werd dan opgevolgd door Vercauteren en vanaf dan was het zelfs elke week van dat soort schijterijvoetbal.

Ach ja.

Bij een nationale ploeg een beetje papa-figuur spelen en het niet te moeilijk maken, daar geraak je soms wel al een eindje mee. Maar ik denk dat we nu ook wel zo'n soort bondscoach hebben bij de Duivels. Een soort Franse versie ervan. Met iets meer naam op Europees niveau dan.

Goh dat is nu ook wel zijn werk hier in ZA onderschatten. Die heeft echt wel meer gedaan dan de papa rol gespeeld ze. Die ploeg is echt niet zo goed en Broos is echt wel een groot aandeel voor de kwalificatie.

Ik denk dat zijn manier van communiceren gewoon hem wat oubollig doet overkomen maar gewoon een goeie coach. En ja het land gaat zot worden op het WK.

Zou ook er na dan echt gedaan zijn met zijn carrière. Gaat dan definitief of pensioen

Bounida is ineens niet meer geselecteerd voor de beloften, heeft op zijn instagram al zijn verwijzingen (foto's) naar België verwijderd en komt met het ophemelen van de prestaties van Marokko. En dat komt allemaal ineens samen.

Ik vrees toch dat Voetbalkrant gelijk heeft. Ik vind Voetbalkrant eigenlijk ook wel iets tussen clickbait en echte media in, wat anders dan zo'n Voetbalprimeur of zo. VK heeft nog wel echte vaste werknemers die echt naar persconferenties gaan en matchen gaan bekijken en wat proberen te netwerken.
In midmid met Swerts spreekt hij zich toch duidelijk uit dat er geen probleem is en er duidelijke communicatie was.

Time will tell

Als die nog terugkomt. Als je al geen penalty meer kan trappen (dus een simpele, gecontroleerde beweging) zonder een blessure op te lopen wilt dat toch ook al iets zeggen.

Is er iemand die had verwacht dat die het nog lang zou uitzingen? Absoluut niet slecht bedoeld en is zelfs op krukken nog een absolute meerwaarde bij de Rode Duivels, maar je zag de laatste interlands toch heel duidelijk dat die quasi al zijn souplesse en zijn snelheid kwijt is.

Doodjammer wel, hebben in Leuven ook iemand rondlopen die exact hetzelfde probleem heeft (Maertens, ook de hamstrings) en als ge die op het veld ziet hebt ge er soms echt medelijden mee.

Als die nog terugkomt. Als je al geen penalty meer kan trappen (dus een simpele, gecontroleerde beweging) zonder een blessure op te lopen wilt dat toch ook al iets zeggen.
Ik vrees er toch ook voor. 34 en nu nog maar eens datzelfde zwakke punt geraakt ...

Nu, ik zeg het al lang hé, zijn intensiteit en infiltratievermogen zijn deel van waarom hij lang een van de beste middenvelders in de geschiedenis van het spelletje is geweest, maar als hij nog enkele jaren mee wil aan de (subtop) moet je hem echt veel lager gaan uitspelen zoals ze met Pirlo in de herfst van zijn carrière hebben gedaan. Hij heeft helaas niet het lichaam van een Modric, maar ik vermoed dat hijzelf ook niet veel zin heeft om lager te gaan spelen. Hij heeft er nochtans ook prima de kwaliteiten voor.

3-5 maanden uit, dat is dus in weze een streep door het WK lijkt me. Dat is met veel geluk tegen midden of eind maart eens 15 minuten invallen. Dus zelfs als hij meegaat zal het een De Bruyne zijn die vrijwel geen matchritme heeft.

3-5 maanden uit, dat is dus in weze een streep door het WK lijkt me. Dat is met veel geluk tegen midden of eind maart eens 15 minuten invallen. Dus zelfs als hij meegaat zal het een De Bruyne zijn die vrijwel geen matchritme heeft.
Hij is dan wel uitgerust!

Terug
Bovenaan