De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Waarom? Ik gaf hem in tegenstelling tot Witsel geen ongelijk hoor. Dat was gewoon zijn plafond.

Basisspeler bij een topclub die jaarlijks CL speelde + uiteraard een dikke check elke maand op de rekening.
Uiteraard is Sint Petersburg een prachtige stad. En had hij groot gelijk. Zeg niet dat hij domme keuzes maakte.

Maar die voetbalclub straalde nu toch eens niets uit. En ook gewoon een heel grauwe competitie die niemand volgde.

Was uiteraard zijn plafond, en op zich ook geen slechte ploeg. Maar ergens middenmoot in een mooiere competitie had pr gewijs zijn imago en aanzien imo deugd kunnen doen als we het nu over de carrière van Lombaerts hebben.

Uiteraard is Sint Petersburg een prachtige stad. En had hij groot gelijk. Zeg niet dat hij domme keuzes maakte.

Maar die voetbalclub straalde nu toch eens niets uit. En ook gewoon een heel grauwe competitie die niemand volgde.

Was uiteraard zijn plafond, en op zich ook geen slechte ploeg. Maar ergens middenmoot in een mooiere competitie had pr gewijs zijn imago en aanzien imo deugd kunnen doen als we het nu over de carrière van Lombaerts hebben.
Nou ben ik het niet direct mee eens. Bij mij staat Lombaerts te boek als een zeer solide verdediger die sterkhouder was de Russische ploeg van dat moment en die daar een zeer mooie carrière heeft gehad.

Ik weet niet of dat hetzelfde zou geweest zijn als die bv. bij de ploegen had gespeeld van bv. een Theate op dit moment. Ik moest zelfs al even gaan googlen om met zekerheid zijn vorige ploegen te weten. :laugh:

En ja ik geef gerust toe dat ik zelden of raar een match van Zenith in eigen competitie heb meegepikt, bijna alles zal Europees geweest zijn, maar om nu te zeggen dat ik ga zitten voor de matchen van pakweg Bologna/Rennais/Frankfurt? Vind daar op dat vlak toch weinig tot geen verschil in zitten.

Toch nog steeds veel liever een club als Zenith dan zo'n Denayer die al op zijn 27/28 naar de zandbak trekt voor de flappen.

Ben jij ooit al daar geweest? Ik ben er meerdere matchen gaan kijken in SPB en dat is wel de moeite en een leuke ervaring. Ik denk dat je echt het onbekende serieus onderschat.

Alleen zijn overstap naar Oostende was toch wat jammer, was toch ook nog maar 32 toen.

Coucke zal er toen wel veel geld tegenaan gegooid hebben, en Lombaerts wist ook wel dat hij zeer blessuregevoelig was.
Maar een vervolgcarrière bij bv. Club of Anderlecht had toch wel mooi geweest

Lombaerts heeft zelf gezegd dat hij daar enorm in zijn sas was, ook voor zijn gezin. Nadien heeft hij uitdrukkelijk voor het project Coucke gekozen en voetballen dicht bij de heimat.

Plekken 24 tot 26 zou ik profielen meenemen naar het WK die atypisch zijn, een beetje van die gekkies die geen vaste positie hebben maar wel voor elektriciteit kunnen zorgen. Een Moreira vind ik daar perfect bij passen (Saelemaekers ook maar dat lijkt me een certitude). Is het een vliegtuig, is het een vogel? Nee, dat is het niet. Het is een fysiek powerbeest dat op de linkerflank zijn tegenstander achterliet.

Een Godts heeft ook zoiets dikkenekken-achtig dat je wel kan vooruithelpen op zo'n WK, maar ik snap dat je die niet zou meenemen. Zolang het maar Witsel niet is, zulk getroll moet echt stoppen. Mechele zou ik ook wel echt meenemen, Cuypers gaat (helaas) niet gebeuren.

Ben jij ooit al daar geweest? Ik ben er meerdere matchen gaan kijken in SPB en dat is wel de moeite en een leuke ervaring. Ik denk dat je echt het onbekende serieus onderschat.
Heb je dan ook matchen gezien in het oude stadion?
Want dat zag er toch maar erg mistroostig uit hoor. En dan in die maandenlange kou.

Volgens mij heeft Lombaerts zelfs geen match gespeeld in dat nieuwe stadion (dat er geweldig uitziet).

Zat er aan zijn top, goed betaald, historische stad, soms wat triestige russen. Veel beter had hij allicht niet terecht kunnen komen. In tegenstelling tot bvb boussoufa bij anzi.

Net het gloednieuwe panini WK stickerboek gekocht voor mijn kroost.
Openda staat in erin en was één van de eerste stickers die tevoorschijn kwam, dus schrijf hem maar al op jongens :unsure:

Moreira moet inderdaad mee, net op tijd terug ook.
Blijkbaar toch nog een waterkans voor Fernandez-Pardo. Zou onze oplossing in de spits kunnen zijn.

Moreira moet inderdaad mee, net op tijd terug ook.
Blijkbaar toch nog een waterkans voor Fernandez-Pardo. Zou onze oplossing in de spits kunnen zijn.
Straks eens bewust naar Strasbourg kijken in de ECL. Heb die Moreira nog te weinig zien spelen om er een goed oordeel over te kunnen vellen.

Naar 't schijnt spelen die van Strasbourg ook zeer leuk voetbal sinds Rosenier daar weg is. Ben benieuwd.

Al die afrikaanse landen he. Die hun talenten worden hier opgeleid en zij kopen de families gewoon om als ze oud genoeg zijn. Weinig waarde nog, dit interlandvoetbal.
Mokio heeft geen contact meer met zijn familie, dus er zal iets anders spelen.

Misschien dat hij kiest voor Congo omwille van Congo en niet omdat hij een zak geld aangeboden heeft gekregen? Ik vind het altijd jammer dat er bij zoiets gedacht wordt dat hij tégen België stemt, maar nee, hij kiest vóór Congo gewoon.

Jongeren kunnen ook gewoon politiek geëngageerd zijn, dus is misschien een keuze voor zijn echte heritage? Dat weet ik natuurlijk niet, maar zou ook een reden kunnen zijn.

Is ook gewoon zijn eigen keuze. Je kan dat jammer vinden als fan, maar het Mokio zelf kwalijk nemen vind ik persoonlijk een stap te ver.

Dat gevoel komt dan opeens aangevlogen? Weiger dan ook die eerste selectie. Heb het eerlijk gezegd wat gehad met dergelijke types.

Individueel ga ik niemand demoniseren, het kan een gevoel zijn, er kan emotie zijn, familie of zelfs geld.

Maar zovelen, dan heb ik wel het gevoel dat het structureel is en ze er bij de bond allesbehalve goed mee bezig zijn.

Terug
Bovenaan