De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Je doet alsof ze geen perspectief geboden wordt, er geen gesprekken aangegaan worden, er geen plannen voorgeschoteld worden. Heeft Mokio dan ergens kenbaar gemaakt dat dit de reden was voor zijn keuze voor Congo? In dat geval, terechte opmerking.
Maar gezien die reeds elke jeugdploeg heeft doorlopen en zelfs (als bankzitter bij een zwalpend Ajax nota bene) opgeroepen is voor de A-ploeg, kan je toch niet stellen dat hem geen perspectief gegeven werd.

Ik weet overigens niet waarom je spreekt over "100% Belgen" die met minder trots voor de nationale ploeg spelen dan anderen, dat is toch de kern van de zaak niet, want daar zou ik even goed van een deftige coach verwachten dat hij zo'n spelers thuis laat. Zoals met een Courtois, daar was ik ook gewoon voorstander van om hem thuis te laten. Ik denk dat ik op dat vlak wel consistent genoeg ben en me niet laat leiden door een huidskleurtje.
Oh, maar ik beticht je helemaal niet van gevoeligheden bij andere huidskleuren voor de duidelijkheid. Ik bedoelde met 100% Belgen, Belgen zonder dubbele nationaliteit.

De discussie begon uiteraard door de keuze van Mokio, maar ik bedoel het uiteraard in het algemeen. Een coach weet gewoon ook niet wie met trots speelt of niet. Dat is namelijk niet meetbaar. In mijn ogen is dat ook de taak van de coach niet. Dat is resultaten halen met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft.

Of ze perspectief werd aangeboden of niet, weten we uiteraard niet, maar we verliezen de laatste tijd wel veel talenten. En indien ze wel alles uit de kast halen, maar gewoon falen vanwege andere redenen, dan moeten ze zeker niet stoppen met dat te doen.

De discussie begon uiteraard door de keuze van Mokio, maar ik bedoel het uiteraard in het algemeen. Een coach weet gewoon ook niet wie met trots speelt of niet. Dat is namelijk niet meetbaar. In mijn ogen is dat ook de taak van de coach niet. Dat is resultaten halen met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft.

Dat valt wel af te leiden uit de inzet en de werklust vind ik. Dat zie je toch vaak bij landen met "mindere goden", veel meer passie en inzet.

Of ze perspectief werd aangeboden of niet, weten we uiteraard niet, maar we verliezen de laatste tijd wel veel talenten. En indien ze wel alles uit de kast halen, maar gewoon falen vanwege andere redenen, dan moeten ze zeker niet stoppen met dat te doen.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of de voetbalbond daar echt veel aan kan doen, dat komt toch meer voort uit de maatschappij denk ik, of zo'n jongens zich al dan niet Belg genoeg voelen. Dat er niet gebeld wordt vanuit de voetbalbond om te informeren naar de revalidatie (om een ander voorbeeld hierin te betrekken) lijkt me gewoon een gemakkelijke uitvlucht te zijn.

Dat valt wel af te leiden uit de inzet en de werklust vind ik. Dat zie je toch vaak bij landen met "mindere goden", veel meer passie en inzet.
Lijkt mij straf eerlijk gezegd. Dat kan evengoed de sportman in zo'n persoon zijn. Neem bijvoorbeeld Hazard, dat is altijd een losbol geweest, maar dan kun je toch moeilijk zeggen of hij nu wel met trots speelt voor België?

Misschien dat ook mindere goden gewoon harder werken, omdat ze minder talent hebben, dat is ook een optie. Daarnaast heb je de Italianen die het volkslied met veel passie mee-kwaken, maar zullen ze ook allemaal elke match zich voor de volle 100% geven? Toch moeilijk te zeggen als je hun WK blamages van de laatste jaren ziet.

Maar goed, we verschillen wss van mening hierover.
Ik betwijfel eerlijk gezegd of de voetbalbond daar echt veel aan kan doen, dat komt toch meer voort uit de maatschappij denk ik, of zo'n jongens zich al dan niet Belg genoeg voelen. Dat er niet gebeld wordt vanuit de voetbalbond om te informeren naar de revalidatie (om een ander voorbeeld hierin te betrekken) lijkt me gewoon een gemakkelijke uitvlucht te zijn.
Dat kan, helaas gaan we dit nooit weten. De vraag is alleen waarom spelers zoals Chadli, Fellaini, Bakkali, etc wel voor België kozen, want het is niet dat de maatschappij op die tijd zoveel veranderd is tov buitenlanders lijkt me? Toen werd er ook al wat neergekeken op buitenlanders en zeker met name om Marokkanen.

Bij Chadli, Fellaini en Bakkali gingen de toenmalige bondscoaches wel degelijk achter de schermen hard op die spelers inpraten, Fellaini wilde eerst voor Marokko kiezen en Chadli speelde er zelfs een oefenmatch.
En ze werden ook opportunistisch snel opgeroepen.

Van die eerste 2 ben ik verdomd blij dat ze zich voor ons gesmeten hebben, die derde pakken we er dan maar bij.

Individueel ga ik niemand demoniseren, het kan een gevoel zijn, er kan emotie zijn, familie of zelfs geld.

Maar zovelen, dan heb ik wel het gevoel dat het structureel is en ze er bij de bond allesbehalve goed mee bezig zijn.
Dit is echt wel dé conclusie. Het ene na het andere talent dat we 'kwijtspelen'.

Ik vind dat er toch een bepaalde racistische ondertoon is als mensen Mokio een enfant terrible noemen, maar spelers als een Fernández-Pardo en Pascal Struijk daar wordt dan niks over gezegd. En eigenlijk zoude beide gewoon starten bij de Rode Duivels (tot als Lukaku herstelt natuurlijk).
Struijk kan ook nog worden opgeroepen! Maar goed, die heeft eigenlijk de belofte nooit kunnen waarmaken.

Laatst bewerkt:
Dus Mokio en consorten vinden we een probleem, maar dit niet?
Daar laten, de keuze van het hart plots opportunistisch aan de kant schuiven omdat je alsnog geen selectie krijgt daar en je een dikke transfer wil maken.
Het lukt zo wel met Lukaku, CDK, Trossard en levensgevaarlijke flanken.
Focus maar op de verdediging, daar zit het probleem.

Daar laten, de keuze van het hart plots opportunistisch aan de kant schuiven omdat je alsnog geen selectie krijgt daar en je een dikke transfer wil maken.
Over wie heb je het in je eerste zin? Ik voel me aangesproken aangezien ik dat hier post, maar dan heb je niet goed opgelet.

Ik pleit voor opportunisme en aggressiviteit van de bond.

Nee, beiden geen probleem hoor. ;)

Er wordt ook nog na dit wk gevoetbald, en er is nog steeds een immense leegte achter Lukaku. Dus neen, ook op de spits moet men zich focussen.

Waarom zou dat een "probleem" zijn? Fernandez-Pardo is geboren in België en heeft de jeugdreeksen van de Rode Duivels doorlopen. Het is net logisch dat die voor België zou spelen. Heeft trouwens ook nooit voor Spanje gespeeld, ook niet voor de jeugdelftallen.

Wat Mokio en al de andere betreft, ik vind het vooral jammer dat ze wel steeds de Belgische jeugdreeksen doorlopen, dat er op die manier in hen geïnvesteerd wordt én andere spelers daardoor wellicht geen of minder kansen krijgen, en ze dan uiteindelijk toch voor een ander land kiezen.

Ik snap natuurlijk wel dat je op je pakweg 14-15-16 jaar nog niet hetzelfde gevoel hebt bij je keuze, maar toch, voelt toch steeds wat wrang aan.

Over wie heb je het in je eerste zin? Ik voel me aangesproken aangezien ik dat hier post, maar dan heb je niet goed opgelet.

Ik pleit voor opportunisme en aggressiviteit van de bond.
Niet op jou, ik had door dat jij plat opportunistisch bent. :)

Waarom zou dat een "probleem" zijn? Fernandez-Pardo is geboren in België en heeft de jeugdreeksen van de Rode Duivels doorlopen. Het is net logisch dat die voor België zou spelen. Heeft trouwens ook nooit voor Spanje gespeeld, ook niet voor de jeugdelftallen.

Wat Mokio en al de andere betreft, ik vind het vooral jammer dat ze wel steeds de Belgische jeugdreeksen doorlopen, dat er op die manier in hen geïnvesteerd wordt én andere spelers daardoor wellicht geen of minder kansen krijgen, en ze dan uiteindelijk toch voor een ander land kiezen.

Ik snap natuurlijk wel dat je op je pakweg 14-15-16 jaar nog niet hetzelfde gevoel hebt bij je keuze, maar toch, voelt toch steeds wat wrang aan.

Hij heeft vorig jaar, op volwassen leeftijd, bekend gemaakt dat hij (ondanks hier geboren te zijn en alle jeugdreeksen voor België doorlopen te hebben) de keuze van zijn hart maakte: Spanje.
Als hij dan jaartje later ziet dat hij daar niet direct op een selectie moet rekenen. Dat zijn manager waarschijnlijk gezegd heeft dat een WK nu ideaal zou zijn om een toptransfer te maken. Dan ineens tegen zijn hart in opportunistisch voor België kiezen...zo'n spelers moet ik niet hebben.
Ook al kunnen we ze in de toekomst gebruiken.

Terug
Bovenaan