De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Keepers: Courtois, Lammens, Sels
Verdedigers: Debast, Theate, Meunier, Castagne, De Winter, De Cuyper, Mechele, Witsel
Middenvelders: Raskin, Tielemans, KDB, Vanaken, Onana, Lavia, Saelemakers, Keita
Aanvallers: Lukaku, Doku, CDK, Trossard, Fofana, Lukebakio, Godts

Zoiets?

Keepers: akkoord. Lijkt me weinig discussie over. Zal ook wel de selectie van Garcia worden. Zelf wel fan van Penders, maar die zijn tijd komt nog wel.

Verdedigers:
- Valt dan af te wachten of Debast echt klaar geraakt...
- De Winter heeft mij in die paar kansen eigenlijk nog niet overtuigd. Nu toch ook wel wat naast de ploeg gevallen recent bij Milan? Misschien zou ik dan toch eerder durven gokken op een Ngoy.
- Witsel liever niet, en toch zeker niet als verdediger. Bij Girona speelt die toch ook terug op het middenveld, niet?
- Misschien toch nog een extra flankspeler: Seys of Moreira. Al speelt die laatste ook weinig in de verdediging bij zijn club, denk ik. Ook al even op de sukkel (geweest).
- Wie weet, toch nog de terugkeer van Faes... :unsure:

Middenvelders:
- Ik zou ook heel graag een Lavia zien, maar dat zal dan toch eerder op basis van zijn talent zijn. Komt van heel ver. Nog geen vaste waarde bij Chelsea. Misschien eerder hopen dat hij het seizoen goed vol kan maken, een probleemloze zomer heeft en dan volop in de EK-campagne gebruiken.
- Keita... zou een wit konijn zijn, want hij heeft hem nog niet gebruikt. Ik zie het niet gebeuren.
- De andere namen zullen er allemaal wel bij zijn (en misschien houdt hij het daar ook wel bij)

Aanvallers
- In jouw selectie is er maar één échte spits, Lukaku, en dan nog één die dit seizoen eigenlijk niet gespeeld heeft... Hij zal toch nog wel een spits meenemen. Openda is eigenlijk ook niet te verantwoorden, maar ik zie hem helaas wel meegaan. Anders is het kiezen tussen Vermant, Stassin, of wie weet De Cuyper, of dan toch nog Pardo... (minstens) één van die 4 zal er zeker wel bij zijn.
- Doku, CDK, Trossard en Godts lijken me zekerheden
- Lukebakio heeft een goede beurt gemaakt vorige keer, maar is ook geen vaste waarde bij Benfica. Ik verwacht wel een selectie voor hem.
- Fofana gaat eraf vallen volgens mij. Héél lang out geweest en heeft tot hiertoe amper minuten kunnen maken.

Gezien de vele spelers die net uit blessure komen (of zich net geblesseerd hebben), vind ik het eigenlijk te vroeg om al te beslissen.

Op dit moment zou ik gaan voor:

Verdedigers: Debast, Theate, Seys, Castagne, De Winter, De Cuyper, Mechele, Ngoy
Middenvelders: Raskin, Tielemans, KDB, Vanaken, Onana, Lavia, Keita, Moreira
Aanvallers: Lukaku, Doku, CDK, Trossard, Saelemaekers, Godts, Pardo

Ik zou de veteranen Meunier en Witsel thuis laten, die konden het vorig WK al niet meer belopen. Slechts 7 aanvallers is misschien weinig, maar Moreira en De Cuyper zijn aanvallend niet slechter dan de Lukebakio's van deze wereld. Sowieso een echte diepe spits nodig, ook naar de toekomst toe is een Pardo dan allicht de meest interessante optie.

Als Fofana nog genoeg minuten kan maken en zijn vorm terugvindt, kan je hem in de plek van Godts of Moreira nog meenemen.

Als Debast het WK niet haalt ... de opties zijn toch echt heel beperkt dan. Objectief is een Faes dan misschien nog de beste keuze, maar met hoeveel vertrouwen gaat die nog spelen na zo verguisd te zijn geweest?

Lavia is een gok op het middenveld, maar als die zijn fitte periode blijft aanhouden en enigszins in vorm geraakt, is dat gewoon zo'n wereld van verschil op dat middenveld ... die kan je niet thuislaten. Keita is voor mij een no-brainer om mee te nemen.

Unpopular opinion, maar nemen we Lukaku mee ja? Heeft ocharme 64 minuten (volgens transfermarkt) gespeeld dit seizoen? Ga wellicht tegen enkele schenen schoppen (sorry), maar ik vind wel dat daar over nagedacht mag worden. Die is totaal niet fit, gaat totaal geen wedstrijdritme en da's een hele grote gok.

Het is dat er tegenwoordig al meer spelers mogen geselecteerd worden dan vroeger en hij heeft het voordeel dat hij intrinsiek onze beste spits is (wat ook echt de enige reden is waarom ik op dit moment twijfel), maar anders was het een no-go voor mij hoor. Zeker als Pardo toch nog voor ons zou kiezen, dan laat ik Lukaku gewoon thuis.

Unpopular opinion, maar nemen we Lukaku mee ja? Heeft ocharme 64 minuten (volgens transfermarkt) gespeeld dit seizoen? Ga wellicht tegen enkele schenen schoppen (sorry), maar ik vind wel dat daar over nagedacht mag worden. Die is totaal niet fit, gaat totaal geen wedstrijdritme en da's een hele grote gok.

Het is dat er tegenwoordig al meer spelers mogen geselecteerd worden dan vroeger en hij heeft het voordeel dat hij intrinsiek onze beste spits is (wat ook echt de enige reden is waarom ik op dit moment twijfel), maar anders was het een no-go voor mij hoor. Zeker als Pardo toch nog voor ons zou kiezen, dan laat ik Lukaku gewoon thuis.
Jij tikt niet zuiver!

Debast gaat een moeilijk verhaal worden. Zou 6-8 weken uit zijn en dus de poulefase zeker missen. Neem je 'm dan mee....?

Ik kies een Lukaku altijd boven Openda, Stassin, Vermant en co

"MFP" zou trouwens officieel voor België hebben gekozen.

Ik kies een Lukaku altijd boven Openda, Stassin, Vermant en co
Heb ik gezegd dat we die moeten meenemen in de plaats? Nu ja, indirect wel, anders hebben we wellicht helemaal geen spitsen :laugh:

Maar we weten totaal niet in welke toestand, fitheid en vorm Lukaku gaat aantrekken (als die al kan spelen?) op het WK. Hele grote gok imo. Ik zou hem wellicht wel meenemen, maar ik vind wel dat Garcia zijn systeem gaat moeten afstemmen op de andere spitsen.

Ik vind dat geen unpopular opinion op zich, maar we spreken natuurlijk wel over Lukaku. Het gros van de bevolking (en zelfs van de pers) gaat dat al niet snappen als je die thuis laat. Je legt dan al meteen een kleine 'bom' onder de selectie.

Als je iets meer weelde had, zou dat nog te verdedigen zijn, maar wie heb je nu nog als spits?
- Openda: volledig uit vorm en speelt amper of niet bij zijn club. Zijn prestaties bij de RD zijn al jaren vrij dramatisch.
- Vermant: leuk als backup, maar nog redelijk groen en ook geen onmisbare pion bij Club
- Stassin: Net als Vermant nog vrij groen en nog maar net zijn debuut gemaakt bij de RD. Goed als backup.
- De Cuyper: nooit in beeld geweest bij de RD. Zou een serieuze gok zijn om hem dan mee te nemen. Enkel dan als 'geheim wapen' om er op het einde van de wedstrijd in te gooien, lijkt me
- Pardo: ik ken hem zelf niet zo goed, maar we moeten hier nu ook niet de grote verlosser van gaan maken (want dat dreigt nu te gebeuren). Ook nog groen en 0 caps bij de RD.
- ...
- * De grote leegte *

Dus ja, wat Lukaku betreft: meenemen voor zijn status, zijn invloed op de groep en omdat hij als spits 2 klassen beter is dan de anderen (als hij zijn niveau haalt).

Gewoon hopen dat hij wat ritme kan opdoen in de aankomende oefenpotten én op toerental kan komen in de groepswedstrijden.

Of je speelt gewoon zonder spits natuurlijk :unsure:

Lukaku thuislaten, wtf :oink:. Zelfs op krukken pak ik die momenteel mee. Is gewoon de leider van de ploeg, zijn aanwezigheid alleen al maakt 10% verschil. En zoals gezegd, we hebben niemand anders die ook maar een béétje in de buurt komt van zijn kwaliteiten. Matchritme of niet. Dus ja, die moet altijd mee. Da's geen gok, maar gezond verstand.

Onze beste optie als Lukaku niet kan spelen, is wellicht gewoon met Trossard of De Ketelaere in de spits als 'valse 9'.

Laatst bewerkt:
"MFP" zou trouwens officieel voor België hebben gekozen.

Heb ik gezegd dat we die moeten meenemen in de plaats? Nu ja, indirect wel, anders hebben we wellicht helemaal geen spitsen :laugh:

Maar we weten totaal niet in welke toestand, fitheid en vorm Lukaku gaat aantrekken (als die al kan spelen?) op het WK. Hele grote gok imo. Ik zou hem wellicht wel meenemen, maar ik vind wel dat Garcia zijn systeem gaat moeten afstemmen op de andere spitsen.
Welke spitsen zou je dan wel meenemen ipv Lukaku?

En Garcia heeft meer matchen zonder dan met Lukaku gehad dus 'het' systeem is alvast al zonder Lukaku

Jongens als Lukaku, Lavia en ook KDB moest die weer een blessure hebben neem ik altijd mee als er kans is dat ze fit zijn, gewoon omdat je op de grote momenten de grootste voetballers gaat nodig hebben en intrinsiek staan die daar tussen.
Het gaat niet om een heel seizoen spelen waarbij regelmaat tegen Cercle, Westerlo en Charleroi beloond wordt finaal, maar om een knockout-tornooi waar je op een gegeven moment moet kunnen pieken. Je moet niet je hele kern vullen met zulke spelers maar die paar kleppers wel gewoon meenemen.

Men is nu Cuypers beginnen opvoeren en ik snap dat wel (mag gerust mee he) maar men mag ook wel het niveau van die competitie in het achterhoofd blijven houden, en het feit dat Messi en Suarez ondertussen 58 of zo zijn.
Saliba kwam bij ons en had 6 maanden nodig voor hij het ritme van de Belgische competitie aankon.

Dus Pardo is zeker van zijn selectie hé. Hij gaat niet over 'het vertrouwen van Garcia en Mannaert' spreken, als ze hem nu gaan thuislaten van het WK. Dat geloof ik niet.

Dus het wordt: Lukaku, Pardo, *3e naam* ? Of houdt hij CDK gewoon als 3e mogelijkheid voor de spits?

Gezien de vele spelers die net uit blessure komen (of zich net geblesseerd hebben), vind ik het eigenlijk te vroeg om al te beslissen.

Op dit moment zou ik gaan voor:

Verdedigers: Debast, Theate, Seys, Castagne, De Winter, De Cuyper, Mechele, Ngoy
Middenvelders: Raskin, Tielemans, KDB, Vanaken, Onana, Lavia, Keita, Moreira
Aanvallers: Lukaku, Doku, CDK, Trossard, Saelemaekers, Godts, Pardo

Vind ik een mooie kern.
Zoals gezegd zal voor Garcia Meunier wel een zekerheid zijn, al vind ik het te veel met ook Castagne.
En ook Lukebakio is sinds vorige interlandperiode wel een zekerheid, ten koste van Godts denk ik.

Keita gaat nooit gebeuren (ik denk dat hij eerder verrast met De Cat daar), Lavia hoop ik van wel.

Meunier is inderdaad een zekerheid, helaas. Zonde.

De keuze voor Meunier kan ik wel nog ergens begrijpen, Keita thuislaten vind ik heel erg vreemd - zeker als hij dan zou verrassen met een De Cat.

Lukebakio vind ik eerlijk gezegd het ergste. Die heeft zijn quota van 1 goeie match per 2 jaar bij de nationale ploeg al behaald, en is ook 1 van de vele spelers die te weinig minuten maakt bij zijn club. Enige wat in zijn voordeel pleit is dat we amper rechtsbuitens hebben.

Als iedereen uit die selectie fit en in vorm is, zou ik gaan voor iets als dit:

Courtois - De Cuyper, Theate, Debast, Castagne - Lavia, De Bruyne, Onana - Trossard, Lukaku, Doku

Geef Trossard en Doku een vrije rol, maar Trossard eerder op links, gezien die intrinsiek beter matcht met De Cuyper op zijn flank.

Lukebakio vind ik eerlijk gezegd het ergste. Die heeft zijn quota van 1 goeie match per 2 jaar bij de nationale ploeg al behaald, en is ook 1 van de vele spelers die te weinig minuten maakt bij zijn club. Enige wat in zijn voordeel pleit is dat we amper rechtsbuitens hebben
Als dat in de finale is, is het goed he
:unsure:

Welke spitsen zou je dan wel meenemen ipv Lukaku?

En Garcia heeft meer matchen zonder dan met Lukaku gehad dus 'het' systeem is alvast al zonder Lukaku
Pardo sowieso nu die gekozen heeft voor België.

Gezien de weinige alternatieven was ik ook aan het denken aan een systeem zonder echte diepe spits (Trossard, CDK), wat je dan weer meer mogelijkheden geeft om andere spelers mee te nemen in andere linies. Een stormram/pinchhitter (Vermant misschien) om oorlog te maken, maar die rol kan Lukaku dan eventueel op zich nemen want ik geloof echt niet dat die fit (en goed) genoeg gaat zijn om steeds in de basis te beginnen.

Dat argument voor de kleedkamer vind ik overigens wel een goede om hem wel effectief mee te nemen ja. En natuurlijk zijn staat van dienst in het algemeen.

Ik hoop alleen dat we dan niet te veel spelers hebben die blessuregevoelig zijn/terugkomen van een blessure, want Lukaku alleen zou geen probleem zijn, maar Lavia blijft ook nog altijd een vraagteken en nu met de blessure van Debast... Ook van KDB hoop ik echt dat dit fit kan blijven.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan