De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Unpopular opinion maar ik zie Doku toch niet zo graag spelen.
Af en toe lukt een mooie dribbel wel eens maar die speelt zichzelf ook zo vaak vast of lijdt stom balverlies.

Lukaku is toch echt nog helemaal niet fit. Die ene kans werkte hij prima af, maar dat mag ook wel als je 1 op 1 komt met de keeper. Voor de rest leek hij nauwelijks te bewegen en deed hij eigenlijk weinig goed. Hopelijk kan ie nog fitter worden. Voorlopig zou ik met Pardo starten en kan Lukaku laatste 10 min invallen als er iets moet geforceerd worden.

Ah, de salonanalisten komen traditiegetrouw ook nog eens buiten.
Vraagt het anders eens in de laars wat ze ervan vinden. De man is perfect om laatste 20m te brengen en proberen een goal te forceren in zijn huidige conditie . Maar om in de halleluja berichtgeving mee te gaan na een oefenpot waarin de tegenstander 11 spelers had vervangen, nee dank u.

Vraagt het anders eens in de laars wat ze ervan vinden. De man is perfect om laatste 20m te brengen en proberen een goal te forceren in zijn huidige conditie . Maar om in de halleluja berichtgeving mee te gaan na een oefenpot waarin de tegenstander 11 spelers had vervangen, nee dank u.
't Is natuurlijk belangrijk voor het gevoel dat hij nu meteen scoort, ondanks dat zijn invalbeurt nogal stuntelig was.
Ik moest ook wel lachen bij de berichtgeving van "DE ROMBACK IS COMPLETE", "BELGEN VERSLAAN KROATIE DANKZIJ GOAL LUKAKU".

Los nu van deze match denk ek dat er wel meer evenwicht in de ploeg zit en iets meer dynamisme en spelen ook minder voorspelbaar dan de vorige generatie. Deze generatie heeft misschien minder talent maar heb ook een gevoel dat deze minder zal underperformen dan de vorige.

Zou me niet verbazen dat we basically dezelfde resultaten gaan hebben (steeds 1/8 of kwartfinale en bij eerste topteam eruit liggen) met deze mindere generatie dan de vorige 'gouden generatie' minus dan een 3e plaats want dat gaat er niet inzitten.

In ieder geval ga ik achteraf wrs niet telkens met een kutgevoel zitten dat er meer in zat maar ga ik achteraf zeggen van: goed gedaan boys, misschien niet het talent van de vorige generatie maar ge hebt et goe gedaan.

Die goal van Lukaku kan o zo belangrijk zijn voor hem/ons. Dat is misschien nog wel het belangrijkste gegeven van vandaag
ik vind eigenlijk van niet. je weet dat de normale Lukaku in vorm wel goed is voor goaltjes. het is nu goed dat hij in de friendly scoort, geeft toch een beetje meer hoop dat hij er op het WK ook wel binnen zal leggen. maar het is eerder een bevestiging van de verwachting.

een belangrijk signaal zou zijn dat zijn vervangers binnen dit team/systeem óók zo vlot kunnen scoren. volgend WK is die 37, dus die vervanging mag wel klaar zijn. dat we niet meer per sé afhankelijk van 1 man voor de goals.

Los nu van deze match denk ek dat er wel meer evenwicht in de ploeg zit en iets meer dynamisme en spelen ook minder voorspelbaar dan de vorige generatie. Deze generatie heeft misschien minder talent maar heb ook een gevoel dat deze minder zal underperformen dan de vorige.

Zou me niet verbazen dat we basically dezelfde resultaten gaan hebben (steeds 1/8 of kwartfinale en bij eerste topteam eruit liggen) met deze mindere generatie dan de vorige 'gouden generatie' minus dan een 3e plaats want dat gaat er niet inzitten.

In ieder geval ga ik achteraf wrs niet telkens met een kutgevoel zitten dat er meer in zat maar ga ik achteraf zeggen van: goed gedaan boys, misschien niet het talent van de vorige generatie maar ge hebt et goe gedaan.
Ik vind het goed dat Garcia dingen nog uittest en lijkt mij ook wel een coach die dingen durft. Tedesco had op het EK een mental breakdown (de bus was te laat in het stadion) en kon precies niet met de druk om.

haha ik dacht exact hetzelfde na 5min Aster.

Ik kan niet exact zeggen waarom zijn commentaar me niet aanstaat, maar ik weet dat ik hem er liever niet bij heb
Dien Aster, irritanter kan gewoon niet. Best dat idd op VRT zal zijn. Ook niet perfect maar zal aanvoelen als een opluchting.

Kennis? Dat is toch 1 van de zaken die hij ontbreekt imo
Inderdaad, zeer beperkte kennis als voetbalcommentator zijnde. Staat in schril contrast met Joos, Tack of Wielandt.
Hij heeft wel een aangenaam stemgeluid, maar gooit er dan zo 'platte' uitdrukkingen tussen die heel de kwaliteit onderuit halen.

Gaat Peter vandenbempt eigenlijk op VRT commentaar geven of enkel op de radio? Ik vind dat nog de fijnste om naar te luisteren eigenlijk

De vooravondmatchen met een kleinere omkadering zijn te volgen op VRT Canvas en VRT MAX. Peter Vandenbempt en Filip Joos geven commentaar ter plaatse. De andere commentatoren werken vanuit het omroepcentrum. Tess Elst, Jonas Van De Veire, Tom Boudeweel en Wouter De Smet volgen de Rode Duivels in hun basiskamp in Seattle.

Dan heb ik daar een ander beeld van. Ik vind zijn voetbalkennis echt wel oké, ook historische kennis.
Uiteraard geen Vandenbempt of Joos. Maar die zijn misschien wel hors catégorie.

Het is uiteraard persoonlijk, maar ik kan het best smaken, zonder meer.
Zijn platte, spontane uitdrukkingen vind ik juist leuk, grappig soms. Iets meer het gevoel van aan de toog zitten dan droge commentaar.

Terug
Bovenaan