De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Staat nummer 5 op lijst all-time en zou zich moeten komen verantwoorden op een forum tegen Janneke en Mieke. Afgelopen campagne en WK2022 hebben bewezen dat zijn impact veel groter is dan vele willen toegeven. In een systeem op zijn maat, is hij o zo bruikbaar en dodelijk.

Allee, het was weer wachten op het "tegen janneke en mieke"-argument :laugh:

Echt gek hoe sommigen de beste Belgische spits aller tijden nog altijd niet naar waarde kunnen schatten.

Evenveel als de rest?
Dit dus. Als je gaat kijken naar Ronaldo zijn krankzinnige aantal van 140+ goals, dan zijn er daarvan ook maar 10-15 gemaakt tegen echte topploegen. De grote meerderheid heeft hij ook gemaakt tegen de kleintjes, net zoals iedereen. Het is niet dat die andere spelers consistent tegen sterkere ploegen spelen dan wij hé.

Lukaku overtreft overigens Ronaldo, Messi, Lewandowski, Kane, ... als het komt op de ratio goals/match.

Waarom moet die prestatie steeds omlaag worden gehaald? Kan er met mijn verstand niet bij. Allè, ik ken het antwoord wel, door zijn karakter, gedrag of clubkleuren, maar het is toch behoorlijk kleinzerig.
Je bent nog huidskleur vergeten.

Lukaku is de meest efficiënte en meest productieve Belgische speler en spits ooit. Alleen al daarom verdient hij alle lof. We mogen blij zijn dat we hem hebben.

Of hij daarom de "beste" Belgische spits aller tijden is hangt imo af van de criteria. Qua techniek en voetballend vermogen zijn er betere geweest (Nilis op kop, maar uiteraard ook Van Himst, Mpenza, Ceulemans,...).

Ik weet niet waarom hij blijkbaar bij een deeltje van de supporters weinig goed kan doen, maar zou daar ook niet teveel spel rond maken. Het merendeel vindt hem volgens mij echt wel top en die waardering zal hij toch echt wel voelen me dunkt.

En oh ja, voetbal wat komen afkraken in dit topic om dan wielrennen op een schavotje te gaan plaatsen is heel erg lame.

Sorry maar Mpenza past echt wel niet in dat rijtje. Lukaku heeft dezelfde skills maar is gewoon een heel stuk beter in alles (en dat komt van iemand die Mpenza heeft weten beginnen bij KV Kortrijk in 2de klasse)

Ge vergeet Luis Oliveira :love:

Even serieus, ik heb een paar pagina's moeten inhalen.
Natuurlijk moet ge Lukaku altijd gebruiken als die fit is. Maar dat is hij momenteel nog niet vrees ik.
Laat em die eerste wedstrijd tegen Egypte nog maar gewoon invallen als het nodig is. Want bij z'n invalbeurt tegen Kroatië en zeker bij z'n goal had ik het gevoel dat hij elk moment weer een spierscheur ging oplopen. Zeker na het trappen van z'n goal. Dat leek nog net iets te geforceerd.
En over Vanaken / KDB: als ge momenteel zou moeten kiezen, kiest ge imo voor Hans Vanaken. Die brengt diepgang zoals KDB, maar ook iets wat De Bruyne niet heeft en wat denk ik cruciaal gaat zijn op komend WK: kopkracht op stilstaande fases.
Laat Youri ze maar droppen, Hans kopt ze wel binnen.

Emile Mpenza zou toch ook los 100 interlanddoelpunten maken met een Hazard, een De Bruyne, een Tielemans, een Doku, en een Vanaken rondom hem...

Mpenza moest het stellen met Vanderhaeghe, Baseggio, Goor, Daerden en Buffel...

Emile Mpenza zou toch ook los 100 interlanddoelpunten maken met een Hazard, een De Bruyne, een Tielemans, een Doku, en een Vanaken rondom hem...

Mpenza moest het stellen met Vanderhaeghe, Baseggio, Goor, Daerden en Buffel...
Helemaal niet akkoord Mpenza was geen goalgetter zoals Lukaku dat is. Het was de beste spits van zijn generatie maar die generatie was dan ook een "zwakke" generatie. Mpenza had zijn snelheid maar een heel stuk minder verfijnd in het voetbal en afwerken dan Lukaku (en dat is ook al niet zijn sterkste punt). En zijn top lag bij Schalke waar hij 1 seizoen degelijk tot goed was

Mpenza ondanks bijna 60 interlands nog geen 20 goals gemaakt, ook in competitie verband scoorde hij veel minder vaak (2 seizoenen met +20 goals en dat is in Belgie en Zwitserland). Lukaku heeft overal op het hoogste niveau gescoord bij verschillende ploegen: Inter, Roma, ManUnt, Everton , Napoli,... Enkel bij Chelsea was het minder.

Speelt misschien geen splijtende passen maar kan met de bal aan de voet wel de nodige meters maken/infiltreren. Wat Witsel ook niet doet.
Die was op dat vlak ook echt giga goed bij Antwerp inderdaad. En heeft de fysiek om dat overal succesvol te doen. En eerlijk missen wij een speler die gewoon een ankerpunt wilt zijn.

Tja, hij is natuurlijk spits. Hazard en De Bruyne niet.

En wat zit die Chesini hier allemaal te bazelen?
Klopt en hij is letterlijk met kop en schouders onze beste en meest betrouwbare spits aller tijden en heeft, behalve een stint bij Chelsea waar hij voor 100 mil werd gekocht en Tuchel hem weigerde correct te gebruiken, overal gewoon lekker gescoord.

Hoeveel daarvan zijn tegen janneke en mieke?
Letterlijk elke andere spits speelt even vaak tegen Janneke en Mieke.

Logisch, met een Vanderhaeghe, een Buffel en een Goor rondom je. Als Lukaku het in zo'n team moet doen, scoort die er ook maar 30.
En dat snappen ze hier precies niet? Gros van zijn goalen is de bal stoemelings erin duwen. Zet die in de generatie "mathematisch kan het nog" en het zal een heel pak minder zijn.

Nee geef mij maar een mooie spits als een Nilis. Daar kon je pas van genieten.

Maar als je zelf Janneke en Mieke bént, is dat niet dezelfde vergelijking denk ik? Dat snap je nu zelf toch ook wel?
Ik ga je een geheim vertellen.

Er zijn grotere toplanden dan België, die ook al sinds het begin der tijden voetbal spelen en die ook tropspitsen hebben. En daar kan je mee vergelijken... En dan nog steeds staat Lukaku bovenaan.

En zelfs dan nog is je uitspraak pertinente onzin. De top 5 is letterlijk de twee beste moderne spelers aller tijden, twee spelers van absolute midgetlanden en dan Lukaku.

Doen alsof 90 goals een soort toeval is, dat is gewoon onnozel.

Terug
Bovenaan