De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zullen toch veel landen bang hebben van onze voorlinie met al die snelheid…Doku, Lukebakio, Lukaku en Bakayoko, zet daar een De Bruyne achter en dat gaat vuurwerk geven!!

Bon, blij dat ik was gaan pissen tjdens De Bilde zijn intermezzo precies.

Wat ik meeneem uit de match :

- De 4-4-2 lukt niet met Lukaku en Openda. Ik dacht dat er toch iets meer voetbal in Openda zat maar het was armoe troef. Nooit aanspeelbaar, incapabel om de bal verder op het veld te brengen en daardoor een lege pion. Ik wil het zien met CDK naast Lukaku. Spijtig voor Lois, maar Lukaku is gewoon veel beter op elk vlak.

- De wissels waren niet top. De ingreep aan de rust slaagde omdat Doku middenveld en aanval verbond. Hij heeft dus wel iets opgelost wat mij stoorde, maar niet hoe ik het graag had gezien. Carrasco bracht wat ik steeds predik over hem. Waanzinnige inzet, maturiteit en wanneer crisis kwam werd hij een firestarter en voorbeeld voor de rest. Vulde opnieuw een ondankbare taak in met succes. Die ervaring en mentaliteit heb je in de ploeg nodig.

Echter, Tielemans had nooit op het veld mogen staan. 0-3 voorsprong, ploeg op rozen en dan breng je onze slechtste, meest luie en ongedisciplineerde speler? Niet de hongerige jonge speler die in bloedvorm is? Onana zijn gemiste tik is wel dé aanleiding van de eerste tegengoal, maar het is ook wel typisch dat Tielemans weer in niemandsland stond én amper probeerde om de man aan de bal te verstikken. Met nog veel wissels op de boeken wissel je Onana dan niet terwijl die constant in de kou wordt gelaten door Youri... Dan zoek je problemen. En dan zo lang wachten om extra middenvelders te brengen terwijl Tielemans daar moederziel alleen staat? Dom.

- Doku heeft mij weggeblazen. Fenomenale ontwikkeling. Waar hij niet lang geleden nog ietwat impotent leek was hij nu vreselijk goed met élke actie. Niet enkel is hij pijlsnel maar wat vooral indrukwekkend was waren zijn timing en zijn inzicht. De snelste man op het veld én toch weten waar hij naartoe moet. Razend knap. En niet enkel dat, hij had ook perfecte timing. Body fakes in zijn dribbels en dan versnellen, wegdraaien enzovoort. Perfecte wedstrijd. Die assist naar Lukaku was top. Niet overhaast, secuur aan de bal en dodelijk. Soms zag je gewoon prime Hazard doorschemeren. Als hij nu die acties kan koppelen aan meer 1-2's om op doel te kunnen gaan en pegels vanop afstand bij ruimte...

- Lukebakio was ook fenomenaal. Wat een knappe ontwikkeling dat die heeft doorgemaakt! En alles lijkt nu te culmineren. Indrukwekkende atleet, inzet en team spirit. Bovendien dwingt hij goals af. Als die flanken van ons beginnen te klikken straks gaan we nog veel genot hebben.

- Theate speelde eigenlijk ook sterk. Verrassend mobiel en een goede pass in de voeten. Die moet je zo snel mogelijk centraal kunnen zetten.

Volgende pot had De Cuyper vanaf het begin zijn kwaliteiten moeten kunnen tonen. Nu verliezen we Onana, het gaat ons weer veel leren hoe Tedesco dat opvangt.

Tja, we hebben op een paar klasbakken na gewoon een ploeg van degelijke spelers ma meer ook niet. De tijd dat we halve finale konden spelen is om vrees ik. Aanval oké, middenveld ook maar verdediging is afwachten.

Tja, we hebben op een paar klasbakken na gewoon een ploeg van degelijke spelers ma meer ook niet. De tijd dat we halve finale konden spelen is om vrees ik. Aanval oké, middenveld ook maar verdediging is afwachten.
Hoh, voor een aantal spelers komt dit EK eigenlijk nog te vroeg voor hun ontwikkeling, maar als jongelingen als De Cuyper, Vermeeren, Doku, Bakayoko blijven presteren en hun vorm aanhouden, en de rest blijft ook fit en in vorm ... dan kan je toch een aardige ploeg opstellen hoor straks.

Courtois - De Cuyper, Theate, Vertonghen, Castagne - Onana, De Bruyne, Vermeeren - Doku, Lukaku, Lukebakio.

En dan heb je nog een bank met o.a. Trossard, Carrasco, Openda, Bakayoko, CDK, Lavia, ... Als Tedesco daar een beetje systeem in krijgt, kan je ver geraken hoor.

Als onze talenten zich blijven ontwikkelen - en daar zit natuurlijk een hoop wishful thinking bij -, heb je een aanval die tegen het WK26 nauwelijks of zelfs niet moet onderdoen van die van de gouden generatie en een middenveld dat gebalanceerder is.

Hoh, voor een aantal spelers komt dit EK eigenlijk nog te vroeg voor hun ontwikkeling, maar als jongelingen als De Cuyper, Vermeeren, Doku, Bakayoko blijven presteren en hun vorm aanhouden, en de rest blijft ook fit en in vorm ... dan kan je toch een aardige ploeg opstellen hoor straks.

Courtois - De Cuyper, Theate, Vertonghen, Castagne - Onana, De Bruyne, Vermeeren - Doku, Lukaku, Lukebakio.

En dan heb je nog een bank met o.a. Trossard, Carrasco, Openda, Bakayoko, CDK, Lavia, ... Als Tedesco daar een beetje systeem in krijgt, kan je ver geraken hoor.

Als onze talenten zich blijven ontwikkelen - en daar zit natuurlijk een hoop wishful thinking bij -, heb je een aanval die tegen het WK26 nauwelijks of zelfs niet moet onderdoen van die van de gouden generatie en een middenveld dat gebalanceerder is.
Tja, qua keeper denk dat ik het klaar is met Courtois en Casteels is toch niveauke eronder.

De Cuyper vind ik echt goed en had ik opgeroepen, maar verdedigend tegen de grotere landen is dit toch afwachten. Castagne aan de overkant was de zwakste duivel trouwens.

Vertonghen is gewoon een klasbak, al moet ik hem haten als Genkie maar zijn bijdrage voor ons land nu nog is bijna a la Cannavaro :unsure:

Middenveld is ook weer niet wat het was maar ik geloof in Vermeeren én Keita. Onana is gewoon een gevestigde waarde. Rest is waan van de dag. En ja Heynen mag toch eens of moet hij naar een Europese topploeg :unsure:

Aanval is in orde. Zolang Lukaku wilt.

Is openda geen type zoals lukaku en werkt het daarom niet samen? Bij lens en Leipzig speelt die toch goed? Weet alleen niet in welk systeem, Wss meer 451.

Als iedereen zich blijft ontwikkelen.. en dan Vermeeren in de ploeg voor Lavia

Ge leest hier soms toch iets.
Spelers die basisspeler zijn hebben een meer realistische kans om dit seizoen verdere stappen te zetten in hun ontwikkeling. Vermeeren is dat. Lavia ligt in de lappenmand en heeft gekozen voor een club waar ze al twee spelers op zijn positie hebben die meer dan het dubbele van hem gekost hebben. Het gaat al een serieuze uitdaging voor hem zijn om matchritme te hebben tegen het EK, laat staan om te groeien. Enfin, hopelijk bewijst hij mij mis hé.

Maar qua verdediging nog niet aan de enkels van die generatie
Klopt, maar dat kan je wel opvangen met een verdedigend meer solide systeem.

Onana moet wel wat "voorzichtiger" worden.
Mja, bij Everton heeft hij in de 10 matchen dit seizoen nog geen enkele kaart gekregen. Enfin, het klopt dat hij daarin nog stappen moet zetten hé, absoluut. Maar bij ons moet hij precies alles zelf oplossen op het middenveld, dat lukt niet.

Goh, ik vond nu niet dat het aan hem lag.
Hij staat op 5 m van Laimer en gaat op geen enkele wijze druk zetten. Enige wat hij doet is een beetje mee sloffen en wijzen waar Carrasco moet lopen. Hij had 1 balrecuperatie op zijn volledige invalbeurt.
Keita en Vermeeren zijn met veel meer drive, energie en mes tussen de tanden ingevallen dan Tielemans. Knap van die mannen om in toch moeilijke omstandigheden zo in te vallen. Slim van Tedesco om ze samen in te brengen zodat ze ook wat elkaar als rustpunt hadden.

Bakayoko was kind van de rekening maar Tedesco en Frankie waren al onmiddellijk op hem aan het inpraten.

Ik denk dat Youri intrinsiek de kwaliteiten nog heeft maar is te veel salonvoetballer geworden. Die moet echt herbronnen. Het kan ook dat er ergens een achterliggend mentaal probleem is (na FA cup met Leicester niet dat extra stapje gezet en dan degradatie?). Want een Tielemans zoals zijn voorlaatste jaar bij Leicester met Onana achter zich kan zeker brokken maken.

Wie had zoiets enkele jaren durven dromen?
En de kans dat één van de twee volgende wedstrijd gewoon start is reëel. Of waarom beide niet? Tielemans na zo'n invalbeurt belonen met een startplek zou crimineel zijn. Keita lijkt wel het meest op Onana maar Tuur kan op alle 3 de centrale posities uitgespeeld worden.

tapatalk-854000750-512x384.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan