De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef mij dan eens voorbeelden van bij de Rode Duivels buiten dat voorval met de aanvoerdersband dan? Kan goed zijn dat er zijn geweest hè, maar kan mij zo direct toch niets direct iets voor de geest halen.
Courtois zei letterlijk dat degradanten geen plaats hebben in de selectie.
Hij kreeg altijd een voorkeursbehandeling en mocht alles spelen en als hij geen goesting had, mocht hij terug naar Madrid.
Affaire met de vriendin van De Bruyne, waardoor Wilmots naar Madrid is gevlogen om te bemiddelen..

Bij Real is er sowieso een andere dynamiek want daar heb je Mordric, Vini Jr en Ancelotti als coach die toch iets minder zalvend zal zijn dan Bobby of zelfs Tedesco.

Courtois zei letterlijk dat degradanten geen plaats hebben in de selectie.
Hij kreeg altijd een voorkeursbehandeling en mocht alles spelen en als hij geen goesting had, mocht hij terug naar Madrid.
Affaire met de vriendin van De Bruyne, waardoor Wilmots naar Madrid is gevlogen om te bemiddelen..

Bij Real is er sowieso een andere dynamiek want daar heb je Mordric, Vini Jr en Ancelotti als coach die toch iets minder zalvend zal zijn dan Bobby of zelfs Tedesco.
1: Dat is inderdaad iets dat niet kan hij nooit mag uiten, klopt
2: Dat is niet zijn schuld/fout, maar die van Bobby hè. Hij was verder daarin ook niet de enige. Hazard/KDB & co kregen dat ook hoor.
3: Dat is iets privé, wat voor zover ik weet nooit invloed had op de sportieve prestaties? We weten allemaal dat beide heren niet bepaalde de beste vrienden zijn, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Vind ik niet echt een sneer eigenlijk, hij heeft daarin ook geen ongelijk natuurlijk. Niet dat Mignolet iets verkeerd heeft gezegd, maar Courtois ook niet. Die uitspraak van Kaminski, wat je verder kan lezen in het artikel, slaat juist nergens op.

En ook hier weer: dat heeft nooit invloed gehad op hun sportieve prestaties.

Geraakt Courtois wel fit tegen het EK?

Heb het (toegegeven heel snel) even gegoogled, en hij zou het hele seizoen 2023-2024 out zijn.
Als die bij Real niet meer aan spelen toekomt, zou ik toch twijfelen om hem mee te nemen naar het EK. Misschien net terug fit dan, maar een jaar lang niet meer gespeeld... (natuurlijk, als Tedesco hem dan niet mee pakt is het echt over en uit :unsure:)

24 maart oefeninterland tegen Engeland blijkbaar. Interessant, want ik schat Engeland dit keer toch echt hoog in. Onze defensie gaat sterretjes zien vrees ik.

24 maart oefeninterland tegen Engeland blijkbaar. Interessant, want ik schat Engeland dit keer toch echt hoog in. Onze defensie gaat sterretjes zien vrees ik.
Dat wordt idd een grote test, die aanval/flanken is echt wereldtop, vrees dat we met de voetjes op de grond gaan worden gezet.

Die verdediging, voor de quali's is dat best voldoende en worden we gered door ons middenveld/aanval, maar tegen toplanden gaan we zien dat we daar echt tekortkomen. Tegen een aanval Kane/Bellingham/Rashford/Foden, Silva/Fernandes/Ronaldo/Leao of gewoon alleen al maar Mbappé, zie je daar het duo Vertonghen/Faes al tegen spelen? Ik krijg er zowaar rillingen van. :S

Hopelijk kunnen we daar een trio KDB/Doku/Lukaku in vorm tegenover zetten en bidden dat we er telkens eentje meer maken.

De landen die je daar opnoemt zijn mijn inziens ook wel dé titelkandidaten, daar verliezen we met onze huidige ploeg in principe 9/10 keer van. Die ploegen hebben een all-round steengoede ploeg, met in de aanval bij het beste wat het hedendaagse voetbal te bieden heeft.

Alhoewel dat ik ook soms bedenkingen heb bij de selectiepoitiek van Southgate. Zo is Philips er elke keer bij.. In de goal hebben ze ook geen echte toppers.

De landen die je daar opnoemt zijn mijn inziens ook wel dé titelkandidaten, daar verliezen we met onze huidige ploeg in principe 9/10 keer van. Die ploegen hebben een all-round steengoede ploeg, met in de aanval bij het beste wat het hedendaagse voetbal te bieden heeft.
Idd. We zijn geen titelkandidaat meer, dus het zou logisch zijn om tegen die landen niet te winnen en het moeilijk te hebben. Wat niet wegneemt dat we het die landen wel moeilijk kunnen maken. De situatie is anders dan een paar jaar geleden.

Courtois moet zich niet aanstellen. Daarnaast zijn we zo goed als doorheen de kwalificaties en gij wilt even een coach (wie begot?) nu nog even voor de groep gooien met een handvol matchen te gaan voor het EK?
Mag ik een lange lijst geven van coaches die ik liever zou zien? Ik sta hier redelijk in de minderheid met mijn "Tedesco kan het niet aan" mening, maar ik vrees dat na het EK dit anders gaat zijn...

Kijk de opstelling hoeft toch niet moeilijk te zijn? onze voorlinie Doku-Lukaku-Bakayoko (of Lukebakio) met KDB daarachter, dat is gewoon top en kan naast Engeland/Portugal/Frankrijk staan zonder problemen. (er zijn toplanden die daar enkel van kunnen dromen) Daar kun je Europees (zelfs Wereld) kampioen mee worden.

De verdediging is echter niet 1 of 2 maar 99 niveaus lager.

Verdedigers kweken gaat niet dus moet je roien met de riemen die je hebt. 2 Verdedigende middenvelders zijn mijns inziens een must achter KDB en de verdediging zet je beter niet te hoog. Ik zou Alderweireld smeken om terug te komen en ja naast Vertongen zetten. Dat is een ouder en wat traag koppel,maar wel ervaren. De Cuyper zit dan wel bij een zwalpend Club Brugge, hij blinkt daar wel vaak uit. En die kan links en rechts staan, de RB is een persoonlijke keuze, je zoekt best eentje die met het mes tussen de tanden verdedigt. (ik ben geen Antwerp fab, maar Ritchie als cult keuze?)

De rest is een simpele tactiek uitwerken (geen tijd om veel in te oefenen) en de basis er inkrijgen (stilstaande fases uitwerken, counters etc)

Dit is geen simpele groep qua people management (Courtois, KDB, Lukaku zijn wereldsterren met een mening) maar er zitten geen losse kanonnen in.

We hebben geen Guardiola nodig, maar een Guus Hiddink type. Een groep bouwen, mensen zichzelf laten overstijgen, etc. Tedesco is dat volgens mij niet, maar ik hoop dat ik over 8 maanden zwaar door het stof moet kruipen nadat hij ons Eurpees kampioen heeft gemaakt.

Mag ik een lange lijst geven van coaches die ik liever zou zien? Ik sta hier redelijk in de minderheid met mijn "Tedesco kan het niet aan" mening, maar ik vrees dat na het EK dit anders gaat zijn...

Kijk de opstelling hoeft toch niet moeilijk te zijn? onze voorlinie Doku-Lukaku-Bakayoko (of Lukebakio) met KDB daarachter, dat is gewoon top en kan naast Engeland/Portugal/Frankrijk staan zonder problemen. (er zijn toplanden die daar enkel van kunnen dromen) Daar kun je Europees (zelfs Wereld) kampioen mee worden.

De verdediging is echter niet 1 of 2 maar 99 niveaus lager.

Verdedigers kweken gaat niet dus moet je roien met de riemen die je hebt. 2 Verdedigende middenvelders zijn mijns inziens een must achter KDB en de verdediging zet je beter niet te hoog. Ik zou Alderweireld smeken om terug te komen en ja naast Vertongen zetten. Dat is een ouder en wat traag koppel,maar wel ervaren. De Cuyper zit dan wel bij een zwalpend Club Brugge, hij blinkt daar wel vaak uit. En die kan links en rechts staan, de RB is een persoonlijke keuze, je zoekt best eentje die met het mes tussen de tanden verdedigt. (ik ben geen Antwerp fab, maar Ritchie als cult keuze?)

De rest is een simpele tactiek uitwerken (geen tijd om veel in te oefenen) en de basis er inkrijgen (stilstaande fases uitwerken, counters etc)

Dit is geen simpele groep qua people management (Courtois, KDB, Lukaku zijn wereldsterren met een mening) maar er zitten geen losse kanonnen in.

We hebben geen Guardiola nodig, maar een Guus Hiddink type. Een groep bouwen, mensen zichzelf laten overstijgen, etc. Tedesco is dat volgens mij niet, maar ik hoop dat ik over 8 maanden zwaar door het stof moet kruipen nadat hij ons Eurpees kampioen heeft gemaakt.
Ik beweer nergens dat Tedesco de juiste man is. Ik zeg alleen dat het compleet onlogisch en onrealistisch is om die nu buiten te zwieren en even een (beschikbare) ideale coach in de plaats te zetten.

We gaan ook geen EK worden, niet onder Tedesco, niet onder Hiddink en niet onder Guardiola. Indien dat wel gebeurt, is dat een gigantische stunt.

Allemaal leuk en aardig die opsomming van spelers, maar Tedesco heeft nauwelijks beroep kunnen doen op KDB. De Cuyper mag van mij gerust zijn kans krijgen, maar verdedigend gaat dat niks oplossen. Daar ligt zijn sterkte niet (Brugge supporters mogen me altijd tegenspreken als ik mis ben). En De Laet? Ik hoop dat ge een grapje maakt.

Alles hangt ook af van met welke doelstellingen je naar het EK trekt. Beschouw je het als warmlopen van de nieuwe generatie voor het WK, of beschouw je het als een laatste poging om met wat overblijft van de Gouden Generatie toch nog een prijs te pakken?

Afhankelijk daarvan speel je imo met twee verschillende elftallen.

Als je nog wil meedingen voor de prijzen, zou ik voor een van de opstellingen hieronder durven te kiezen. Beiden eerder spelend vanuit de counter:
  • Courtois - Vertonghen, Witsel, Alderweireld - Carrasco, Onana, De Bruyne, Castagne - Doku, Lukaku, Trossard
  • Courtois - Vertonghen, Witsel, Alderweireld - Carrasco, Onana, De Bruyne, Mangala*, Castagne - Doku, Lukaku (* kan ook een andere verdedigende middenvelder zijn)
Als het is om ervaring op te doen, dan kies ik nog radicaler voor verjonging:
  • Courtois/Casteels - De Cuyper, Theate, *, Castagne - Onana, De Bruyne, Vermeeren/Lavia - Doku, Lukaku, Lukebakio (of Trossard, Lukaku, Doku) (* wie van de youngsters tegen dan het best in vorm is)

Sorry maar met Vertonghen, Witsel en Alderweireld speel je niet mee voor de prijzen op Europees of Wereldniveau. Dan mag je nog op de counter of gelijk wat spelen.

De Cuyper mag van mij gerust zijn kans krijgen, maar verdedigend gaat dat niks oplossen. Daar ligt zijn sterkte niet (Brugge supporters mogen me altijd tegenspreken als ik mis ben). En De Laet? Ik hoop dat ge een grapje maakt.

De Cuyper is verdedigend echt wel een bijter én hij brengt aanvallend veel meer bij dan Theate.

Ik begrijp soms niet goed waarom gedacht wordt dat een CV zoals Theate op de linksback verdedigend beter zou zijn, een back moet anders verdedigen dan een CV, vaak veel meer op snelheid dan op positiespel of mandekking.

Voordeel van De Cuyper op de linksback is dat je dan Theate als CV kan zetten en Faes eruit kan halen, want dat gaat het hem toch echt niet worden.

Grootste probleem is dan wel dat je 2 linksvoetige CV's hebt met Vertonghen en Theate, ik zou daar dus effectief liever Alderweireld zien. Voor de toekomst dan hopelijk Debast, voor nu zou Debast/Theate te jong en onervaren zijn. Het is doodzonde dat Vanheusden zo blessuregevoelig is, die had daar de patron kunnen worden.

Dus als basis zou ik vandaag zoiets doen mochten we Toby warm kunnen maken:

Met als alternatief Doku op links en op rechts dan Bakayoko of Lukebakio (ik hoop nog op De Ketelaere maar komt nog niet helemaal boven water bij Atalanta) en Lavia/Mangala ipv van Vermeeren. Maar ik zou die laatste sowieso kansen geven, is toch echt iemand voor de toekomst.

Sorry maar met Vertonghen, Witsel en Alderweireld speel je niet mee voor de prijzen op Europees of Wereldniveau. Dan mag je nog op de counter of gelijk wat spelen.
Op papier halen die het uiteraard ook niet tegen de aanvalslinies van een Frankrijk of Engeland. Maar als je naar Duitsland trekt met de ambitie om mee te dingen voor de titel, dan ga je toch naar hen moeten kijken. Je kan Vertonghen wel al inwisselen voor Theate, dat had ik in mijn eerste post al moeten doen, maar van de nieuwe lichting rechtsvoetige verdedigers is er op dit moment niemand die beter is dan Alderweireld of Witsel.

Ik sta er ook niet voor te springen hé, mijn voorkeur gaat uit naar radicaal kiezen voor de toekomst en dit EK als voorbereiding voor het WK beschouwen.

Grootste probleem is dan wel dat je 2 linksvoetige CV's hebt met Vertonghen en Theate, ik zou daar dus effectief liever Alderweireld zien. Voor de toekomst dan hopelijk Debast, voor nu zou Debast/Theate te jong en onervaren zijn. Het is doodzonde dat Vanheusden zo blessuregevoelig is, die had daar de patron kunnen worden.
Nooit gedacht dat ik deze woorden zou uitspreken, maar eigenlijk is het een beetje bizar dat we gaan smeken bij Alderweireld, iemand die zijn interlandpensioen al heeft aangekondigd, maar zwijgen over Witsel, die wel nog wil voor de Duivels wil uitkomen en op een veel hoger niveau dan Alderweireld speelt.

Ik wou Witsel nooit meer zien bij de Duivels als centrale of verdedigende middenvelder, maar bij Atletico is hij intussen helemaal omgeschoold tot verdediger en daar staat hij quasi elke match nog altijd in de basis.

Als je van oordeel bent dat de nieuwe lichting nog te licht weegt voor dit toernooi. dan is dat probleem met Witsel en/of Alderweireld opgelost. Theate - Alderweireld of Theate - Witsel, dat is toch al een groot verschil met Vertonghen - Faes me dunkt.

Alles hangt ook af van met welke doelstellingen je naar het EK trekt. Beschouw je het als warmlopen van de nieuwe generatie voor het WK, of beschouw je het als een laatste poging om met wat overblijft van de Gouden Generatie toch nog een prijs te pakken?

Afhankelijk daarvan speel je imo met twee verschillende elftallen.

Als je nog wil meedingen voor de prijzen, zou ik voor een van de opstellingen hieronder durven te kiezen. Beiden eerder spelend vanuit de counter:
  • Courtois - Vertonghen, Witsel, Alderweireld - Carrasco, Onana, De Bruyne, Castagne - Doku, Lukaku, Trossard
  • Courtois - Vertonghen, Witsel, Alderweireld - Carrasco, Onana, De Bruyne, Mangala*, Castagne - Doku, Lukaku (* kan ook een andere verdedigende middenvelder zijn)
Als het is om ervaring op te doen, dan kies ik nog radicaler voor verjonging:
  • Courtois/Casteels - De Cuyper, Theate, *, Castagne - Onana, De Bruyne, Vermeeren/Lavia - Doku, Lukaku, Lukebakio (of Trossard, Lukaku, Doku) (* wie van de youngsters tegen dan het best in vorm is)
Ge gaat naar het EK met de best mogelijke beschikbare kern he. Wel uiteraard naargelang de posities. Bondscoaches gaan niet vaak toekomstgericht naar zo'n tornooi he. Tenzij ge iemand van eigen land hebt die van plan is om er 10 jaar te zitten, maar meestal is het gewoon van tornooi tot tornooi.

Op papier halen die het uiteraard ook niet tegen de aanvalslinies van een Frankrijk of Engeland. Maar als je naar Duitsland trekt met de ambitie om mee te dingen voor de titel, dan ga je toch naar hen moeten kijken. Je kan Vertonghen wel al inwisselen voor Theate, dat had ik in mijn eerste post al moeten doen, maar van de nieuwe lichting rechtsvoetige verdedigers is er op dit moment niemand die beter is dan Alderweireld of Witsel.

Ik sta er ook niet voor te springen hé, mijn voorkeur gaat uit naar radicaal kiezen voor de toekomst en dit EK als voorbereiding voor het WK beschouwen.

Nooit gedacht dat ik deze woorden zou uitspreken, maar eigenlijk is het een beetje bizar dat we gaan smeken bij Alderweireld, iemand die zijn interlandpensioen al heeft aangekondigd, maar zwijgen over Witsel, die wel nog wil voor de Duivels wil uitkomen en op een veel hoger niveau dan Alderweireld speelt.

Ik wou Witsel nooit meer zien bij de Duivels als centrale of verdedigende middenvelder, maar bij Atletico is hij intussen helemaal omgeschoold tot verdediger en daar staat hij quasi elke match nog altijd in de basis.

Als je van oordeel bent dat de nieuwe lichting nog te licht weegt voor dit toernooi. dan is dat probleem met Witsel en/of Alderweireld opgelost. Theate - Alderweireld of Theate - Witsel, dat is toch al een groot verschil met Vertonghen - Faes me dunkt.

Akkoord dat je idd Witsel kan zetten dan als RCV, ik moet toegeven dat ik die al had afgeschreven, maar wanneer je idd Toby zou terugroepen kan je evengoed voor Witsel gaan. Ik volg hem niet echt bij Atletico dus weet niet hoe hij het doet en ik heb Witsel als CV altijd wat vreemd gevonden, maar hij speelt daar natuurlijk wel basis in de top van een Europese topcompetitie en in de CL.

Dus is zeker een optie dan. Alles is sowieso beter dan Vertonghen/Faes, dat kan echt niet meer.

Ik beweer nergens dat Tedesco de juiste man is. Ik zeg alleen dat het compleet onlogisch en onrealistisch is om die nu buiten te zwieren en even een (beschikbare) ideale coach in de plaats te zetten.

We gaan ook geen EK worden, niet onder Tedesco, niet onder Hiddink en niet onder Guardiola. Indien dat wel gebeurt, is dat een gigantische stunt.

Allemaal leuk en aardig die opsomming van spelers, maar Tedesco heeft nauwelijks beroep kunnen doen op KDB. De Cuyper mag van mij gerust zijn kans krijgen, maar verdedigend gaat dat niks oplossen. Daar ligt zijn sterkte niet (Brugge supporters mogen me altijd tegenspreken als ik mis ben). En De Laet? Ik hoop dat ge een grapje maakt.
Ja de Laet was met wat humor, maar die verpersoonlijkt voor mij wel de grinta die ik graag zie, ik mis dat een beetje bij de jongere verdedigers.

KDB heeft hij niet kunnen gebruiken inderdaad, maar gaan we in principe op top niveau zien op het EK. De Cuyper is beter verdedigend dan veel denken. Die heeft wel wat terriër in zich. Puur verdedigend vind ik hem nog steeds beter dan een De Bast bvb.

Er zijn overigens slechtere teams met een Europese of wereldbeker thuis gekomen: Griekenland uiteraard, maar dat Italië dat zich daarna niet eens plaatst voor het WK had niet het (aanvallend) talent van deze ploeg (wel een VEEL betere coach/tactiek/groepsgeest/...)

Het gaat van de vorm en blessures afhangen, is ons aanvallend compartiment in topvorm en Courtois ook, dan kan dat zeker. Dat was eigenlijk enkel het geval op het WK in Brazilië. Het was op met Martinez maar als Lukaku in zijn huidige vorm stak dan speelden we gewoon de kwartfinale van het laatste WK of wie weet doen we wel hetzelfde als Kroatië.

Uiteraard zou dat een stunt zijn, maar die zie je in voetbal vaak genoeg. We zijn ook niet pakweg Schotland of Oostenrijk, die al lang blij zijn dat ze mogen meedoen. De Rode Duivels moeten toch naar Duitsland gaan om te winnen, zelfs al ben je geen favoriet, outsider zijn we wel nog.

Ik ben het eens dat ze Tedesco niet gaan vervangen. Ik had hem gewoon nooit aangeworven (denk ik) en vind niet dat hij het zo goed doet als iedereen maar zegt. Ik ben wel blij dat we ten minste een aparte TD en bondscoach hebben. En, nogmaals, ik hoop dat Tedesco mij het tegendeel bewijst. Ik ga er zeker zijn en 100% supporteren zoals altijd.

Een finale tegen Duitsland zoals zijn eerste match, daar teken ik voor (ik ben in Duitsland geboren en heb Duitse familie) maar ik denk dat onze Oosterburen nog minder kans hebben daar te raken dan wij. Enfin dat is ook een leuke kwartfinale natuurlijk.

Ja, maar het is nu niet dat die het daar zo fantastisch doet. Het is en blijft geen verdediger hè. Zijn gebreken vallen daar gewoon niet zo hard op gezien de compactere speelstijl van Atlético en hij wordt ook geflankeerd door twee beesten. En zelfs dan nog zit Atlético aan gemiddeld één tegengoal per wedstrijd. Ik denk dat die bij de RD serieus door de mand zou vallen als centrale verdediger. Toegegeven, dat doet Faes ook op dit moment, dus slechter kan haast niet, maar of het ineens veel beter gaat staan betwijfel ik toch een beetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan