De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, als je die logica doortrekt moet De Bruyne ook niet mee.
Met dat verschil dat De Bruyne er niet zelf voor gekozen heeft om er niet bij te zijn. Ik zou 'm toch ook niet meenemen, Zlatan heeft dat denk ik ook een keer geflikt, die was nog veel belangrijker voor Zweden dan Alderweireld dat voor ons zou zijn, en ik heb dat van Zlatan toch ook altijd een dick move gevonden.

Het gaat dus over de zoon van Robert

Het is een gespreksonderwerp waar Frederic Waseige op ingaat bij de RTBF. "Voor onze nationale ploeg en 99,999% van de ploegen is de rechthoek van de tegenstander een eindzone. Bij City is de rechthoek van de tegenstander het begin van iets nieuw, een nieuwe actie. Dat begint Doku te begrijpen."

Geraakt Courtois wel fit tegen het EK?

Heb het (toegegeven heel snel) even gegoogled, en hij zou het hele seizoen 2023-2024 out zijn.
Als die bij Real niet meer aan spelen toekomt, zou ik toch twijfelen om hem mee te nemen naar het EK. Misschien net terug fit dan, maar een jaar lang niet meer gespeeld... (natuurlijk, als Tedesco hem dan niet mee pakt is het echt over en uit :unsure:)

In navolging van deze post van mij:

Het is te hopen dat hij nog een paar weken kan mee spelen met Real voordat het EK begint. Anders zit je in de lastige situatie dat hij eigenlijk fit is maar zonder matchritme, gecombineerd met wat er gebeurd is toen hij het afgetrapt is. Als je hem mee neemt naar het EK, moet je hem opstellen, anders is het weer ambras.

Het gaat dus over de zoon van Robert

Wel goed omschreven.

Triestig genoeg, na de implosie van Hazard was Carrasco eigenlijk de enige die zowel de drive als de actie had tot spijt van vele critici. Trossard heeft de drive wel maar die kapt niemand uit, die loopt slim weg en doet wat met de ruimte volgende keer hij de bal heeft.

Dus de facto hadden we geen enkele snedige jonge snaak die iets kon forceren met de bal aan de voet. We konden héél vaak iemand op de flank zetten, iemand een man laten passeren met een goede pass maar de actie kon stil vallen als een verdediger opdook voor iemand anders dan Eden.

Nu hebben we plots Doku die waanzinnig snel ontwikkelde en Bakayoko die ik ook héél graag bezig zie. We hebben echt wel wapens op die flanken, we hebben nu elke pot 2 wisselopties die de dynamiek volledig kunnen veranderen.

Wat nu nog moet gebeuren is dat we Doku aanspelen diep op het veld ipv dat hij al met regelmaat moet dribbelen en bikkelen aan de middencirkel. Dit gaat onze counters weer véél gevaarlijker maken. Zonde dat KDB nu niet al zijn lijnen kan uitzetten.

Wel goed omschreven.

Triestig genoeg, na de implosie van Hazard was Carrasco eigenlijk de enige die zowel de drive als de actie had tot spijt van vele critici. Trossard heeft de drive wel maar die kapt niemand uit, die loopt slim weg en doet wat met de ruimte volgende keer hij de bal heeft.

Dus de facto hadden we geen enkele snedige jonge snaak die iets kon forceren met de bal aan de voet. We konden héél vaak iemand op de flank zetten, iemand een man laten passeren met een goede pass maar de actie kon stil vallen als een verdediger opdook voor iemand anders dan Eden.

Nu hebben we plots Doku die waanzinnig snel ontwikkelde en Bakayoko die ik ook héél graag bezig zie. We hebben echt wel wapens op die flanken, we hebben nu elke pot 2 wisselopties die de dynamiek volledig kunnen veranderen.

Wat nu nog moet gebeuren is dat we Doku aanspelen diep op het veld ipv dat hij al met regelmaat moet dribbelen en bikkelen aan de middencirkel. Dit gaat onze counters weer véél gevaarlijker maken. Zonde dat KDB nu niet al zijn lijnen kan uitzetten.
100% akkoord.
Carrasco op de wingback werkte nooit omdat die jongen vanaf de middellijn zijn actie moest maken, terwijl je zo iemand de bal in de voet moet geven op max 30 m van de achterlijn, om dan zijn actie te kunnen maken.

Weer geen De Cuyper. Maar wel :

- Vanheusden : Nog niet helemaal op niveau
- Al-Dakhil : Toch nog steeds niet onmisbaar
- Faes : Op de sukkel in tweede klasse
- Deman : even veel 'ervaring'
- Vranckx : Ik zie nog potentieel in hem maar hij speelt geen bal
- Tielemans : zuiver deadweight momenteel
- Batshuayi die gewoon geen enkele speelkans meer heeft met én Lukaku én een Openda on fire
- Alweer 4 keepers

Niet enkel dat, maar hij is ook gewoon beter bezig dan een Debast bijvoorbeeld.

Ik bedoel niet dat al die spelers moeten ophoepelen ofzo, maar we hebben letterlijk geen enkele echte linksback bij he? We hebben er 1 halve en 2 kwarten bij.

Schijtselectie eerlijk gezegd, door dat enkele feit. Geen idee wat die mens bezielt.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk geen verrassingen in de selectie. Saelemakers er nog eens bij, ja...

Ik tel ook weeral 4 keepers :wtf:

Wel goed omschreven.

100% akkoord.
Carrasco op de wingback werkte nooit omdat die jongen vanaf de middellijn zijn actie moest maken, terwijl je zo iemand de bal in de voet moet geven op max 30 m van de achterlijn, om dan zijn actie te kunnen maken.

En bij zowel Doku als Carrasco ligt er teveel risico in hun spel om ze op het middenveld de bal al te geven.
Doku is daar nog wel beter in aan het worden bij City denk ik. Maar Carrasco is veel te nonchalant daarvoor.

Tedesco zei wel dat hij wil experimenteren tegen Servië.

Bijvoorbeeld:

Kaminski
Faes - Debast - Theate
Saelemaekers - Mangala - Onana - Deman
Doku - Lukaku - Trossard

Cuypers? Heynen? De Cuyper?

Neen, Aster Vranckx en Alexis Saelemaekers die bij hun middenmoot-clubs nog niet eens van de bank af geraken. Trieste beunhaas van een bondscoach.

De eerste rechterwinger van zeer goed tot topniveau peuzelt onze defensie op.

De eerste rechterwinger van zeer goed tot topniveau peuzelt onze defensie op.
En wie zou dat probleem wel oplossen dan? We hebben gewoon in het algemeen geen top defensie meer. Ik begrijp de roep rond De Cuyper maar die gaat niet plots het niveau van onze verdediging zoveel beter maken.

Er zijn er daar toch een paar, zoals oa De Cuyper, die dringend eens met Tielemans moet babbelen om aan hetzelfde afpersingsmateriaal te geraken want het kan toch echt niet meer dat die geselecteerd wordt op basis van wat hij dit (en vorig) seizoen op de mat bracht bij land en club he?

Voor de rest een selectie waar ik hoegenaamd niet van verschiet. JPL spelers die straal genegeerd worden en vervangen door gasten die in 1 of andere buitenlandse competitie, veelal bij een rechterkolomploeg, niet van de bank geraken. Classic Tedesco dus.

Laat ons hopen dat de bond niet weer een contractverlenging aanbiedt voor het EK, dan wordt hij daar geëvalueerd en misschien snel verticaal geklasseerd.

En wie zou dat probleem wel oplossen dan? We hebben gewoon in het algemeen geen top defensie meer. Ik begrijp de roep rond De Cuyper maar die gaat niet plots het niveau van onze verdediging zoveel beter maken.
Dan heb je wel
- een echte linksback op die positie
- de mogelijkheid om de beste CV van (het jongere deel van) u selectie effectief centraal te zetten ipv op een positie die hij niet gewoon is.

Gaat ons dat plots een top 10 verdediging geven? Tuurlijk niet, maar het gaat toch beter zijn dan wat je nu hebt. We mogen gvd van geluk spreken dat Club Mechele nog niet verpatst heeft aan een Engelse tweedeklasser of hij stond er ook in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan