De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, die blessure is voor Tedesco natuurlijk een geluk bij een ongeluk. Hierdoor kan hij hem zelfs niet meepakken, dus kan dat ook niet tegen hem gebruikt worden wanneer het EK zou tegenvallen.

Maar zoals @Sir.Killalot aangeeft, ik vind ook dat Courtois hier serieus ondergewaardeerd wordt, tot hem een "keeperke" noemen toe.

Dat is gewoon de beste Belgische keeper ooit, al een paar jaar de beste ter wereld, in Madrid door velen zelfs als beste doelman van Real ooit beschouwd en als hij op niveau terugkeert en nog wat prijzen pakt met Real mss wel één van de zoniet de beste en meest succesvolle keeper ooit ter wereld.

En wij bekijken hem grofweg als inwisselbaar en "Thibaut de kwal". In pakweg Brazilië, Argentinië of eender welk Oost-Europees land is dat een halve god en nemen ze zijn scherpe kantjes er gewoon bij.
Wij hebben het dan ook niet zo voor kwallen. Wij hebben het eerder voor de underdog.

Lijkt mij een beetje in ons DNA te zitten :p.
Dat dit in een ander land anders is, dat is dan maar zo.

Een prijs pakken is misschien overdreven, maar als hij nu geen deftig resultaat pakt, nadat hij de beste keeper van de wereld bij het grofvuil heeft gezet, dan hoop ik toch echt dat onze bond hem buiten keilt.
Fair enough, er zijn er een paar.

Ik vind "bij het huisvuil gezet" wel een behoorlijke overdrijving. Daaruit blijkt dat maar 1 iemand fout is en dat is totaal niet de realiteit.

het is een ploegsport. Als de sport om individuele klasse ging, zou PSG al elk jaar de CL gewonnen hebben.

Maar ne keeper die de ploeg verziekt, zorgt overal voor rampen.
Kijk bv. naar Duitsland, waar jaren geleden een niet fitte Neuer na heel lange blessure ineens toch Ter Stegen uit de goal duwde.
Ambras nog voor dag 1 in der Mannschaft en roemloze aftocht efkes later.
En den ambras duurt voort en voort en voort, geen enkele trainer krijgt het daar opgelost.

Ik vind "bij het huisvuil gezet" wel een behoorlijke overdrijving. Daaruit blijkt dat maar 1 iemand fout is en dat is totaal niet de realiteit.
Dat is géén overdrijving, en daaruit blijkt ook niet dat maar 1 iemand in de fout is gegaan. Courtois heeft een grote professionele fout begaan, Tedesco heeft er voor gekozen om te escaleren op een manier waarop je weet dat verzoening de facto onmogelijk is. Dat vind ik wel degelijk bij het huisvuil zetten.

Tedesco had het ook binnenskamers kunnen proberen oplossen, hem eventueel eens op de bank zetten bij een volgende interland als signaal. Meteen de volgende ochtend naar de pers stappen? Dan weet je dat het verhaal afgelopen is.

Laatst bewerkt:
Wij hebben het dan ook niet zo voor kwallen. Wij hebben het eerder voor de underdog.

Lijkt mij een beetje in ons DNA te zitten :p.
Dat dit in een ander land anders is, dat is dan maar zo.
Klopt wel, Lukaku heeft hetzelfde probleem. Dat soort gedrag valt bij ons inderdaad op een koude steen.
het is een ploegsport. Als de sport om individuele klasse ging, zou PSG al elk jaar de CL gewonnen hebben.

Maar ne keeper die de ploeg verziekt, zorgt overal voor rampen.
Kijk bv. naar Duitsland, waar jaren geleden een niet fitte Neuer na heel lange blessure ineens toch Ter Stegen uit de goal duwde.
Ambras nog voor dag 1 in der Mannschaft en roemloze aftocht efkes later.
En den ambras duurt voort en voort en voort, geen enkele trainer krijgt het daar opgelost.
Neuer heeft intussen al een volledig kalenderjaar niet meer gespeeld voor Duitsland, ik denk dat er toch wat meer speelt ginder dan ambras over de keeper.

Kom op, Teddy is naar Madrid gegaan in de zomer neen? Nu zeg je alsof Tedesco alle bruggen heeft opgeblazen. Sorry maar dat is gewoon zever.
Het enige wat die gedaan heeft is - volgens Courtois - een week niet apart genomen en de kapiteinsband niet op zaterdag beloofd maar op dinsdag. Terwijl hij dinsdag niet wou spelen maar al op verlof wou in afwachting van zijn trouw.

En zijn opmerking over dat Bobby hem ook gebeld heeft ivm zijn blessure, en dat dat nogal wat anders was. Dat Bobby hier staat (ツ)_/¯ en Tedesco (ツ)\_ man man man ...

Kom op, Teddy is naar Madrid gegaan in de zomer neen? Nu zeg je alsof Tedesco alle bruggen heeft opgeblazen. Sorry maar dat is gewoon zever.
Het enige wat die gedaan heeft is - volgens Courtois - een week niet apart genomen en de kapiteinsband niet op zaterdag beloofd maar op dinsdag. Terwijl hij dinsdag niet wou spelen maar al op verlof wou in afwachting van zijn trouw.
Met die persconferentie heeft Tedesco alle bruggen opgeblazen ja. Dat is toch duidelijk? Dan weet je toch dat het einde verhaal is tussen die twee? Lees hem binnenkamers de levieten, bench hem de volgende interlandperiode eens, ... legio mogelijkheden om hem een signaal te geven dat zijn gedrag niet getolereerd wordt zonder er voor te zorgen dat een verzoening schier onmogelijk wordt. Direct een persconferentie geven en hem voor heel de ploeg, de pers, de supporters en de rest van de wereld zwart maken (ook al is het juist)? Alé kom, ik versta niet dat er hier mensen zijn die na zo'n actie nog kunnen denken dat het nog goed kan komen tussen die twee.

Da's alsof je op uw werk een fout maakt en uw baas heel uw gesprek met hem en met naam en toenaam op Twitter gooit. Dan weet je ook dat het niet meer goed komt hé.

Met die persconferentie heeft Tedesco alle bruggen opgeblazen ja. Dat is toch duidelijk? Dan weet je toch dat het einde verhaal is tussen die twee? Lees hem binnenkamers de levieten, bench hem de volgende interlandperiode eens, ... legio mogelijkheden om hem een signaal te geven dat zijn gedrag niet getolereerd wordt zonder er voor te zorgen dat een verzoening schier onmogelijk wordt. Direct een persconferentie geven en hem voor heel de ploeg, de pers, de supporters en de rest van de wereld zwart maken (ook al is het juist)? Alé kom, ik versta niet dat er hier mensen zijn die na zo'n actie nog kunnen denken dat het nog goed kan komen tussen die twee.

Da's alsof je op uw werk een fout maakt en uw baas heel uw gesprek met hem en met naam en toenaam op Twitter gooit. Dan weet je ook dat het niet meer goed komt hé.
Wat had Tedesco dan op de persconferentie moeten doen, liegen ? En dan de dag erna naar buiten komen dat er wat anders aan de hand is ?

Courtois had evengoed bruggen kunnen opblazen toen hij heel de ploeg in de steek liet na zijn verdwijningstruc. Dan zwijg ik nog over die kinderachtige steken op twitter van zijn vrouw en zus over die band.

Uiteindelijk staat de deur van Tedesco wel open en slaat Courtois ze gewoon dicht. Allemaal prima, maar het is echt wel Courtois die ervoor kiest. Beetje makkelijk om te doen alsof alsof het alleen aan die persconferentie lag.

Dat is géén overdrijving, en daaruit blijkt ook niet dat maar 1 iemand in de fout is gegaan. Courtois heeft een grote professionele fout begaan, Tedesco heeft er voor gekozen om te escaleren op een manier waarop je weet dat verzoening de facto onmogelijk is. Dat vind ik wel degelijk bij het huisvuil zetten.

Tedesco had het ook binnenskamers kunnen proberen oplossen, hem eventueel eens op de bank zetten bij een volgende interland als signaal. Meteen de volgende ochtend naar de pers stappen? Dan weet je dat het verhaal afgelopen is.
Het is algemeen geweten dat Courtois zelfs alle oefeninterlands wou spelen. Als Tedesco hem op de bank zou zetten als signaal was die het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon afgebold hoor en zat je in dezelfde situatie als nu.

Wat had Tedesco dan op de persconferentie moeten doen, liegen ? En dan de dag erna naar buiten komen dat er wat anders aan de hand is ?
Ja? Heel de voetbalwereld zit tsjokvol ego's, macho's en lange tenen. Ik heb nog niet veel trainers zo publiek de vuile was zien buitenhangen over hun sterspelers als Tedesco hoor.

Ja? Heel de voetbalwereld zit tsjokvol ego's, macho's en lange tenen. Ik heb nog niet veel trainers zo publiek de vuile was zien buitenhangen over hun sterspelers als Tedesco hoor.
Ge doet precies alsof Tedesco de ene na de andere persconferentie geeft over het gedrag van zijn spelers. Nu ook niet gaan overdrijven he.

Het is algemeen geweten dat Courtois zelfs alle oefeninterlands wou spelen. Als Tedesco hem op de bank zou zetten als signaal was die het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon afgebold hoor en zat je in dezelfde situatie als nu.
Sure, maar dan heb je als Tedesco zijnde geen professionele fout gemaakt zoals nu wel het geval is. Dan kan je het wel volledig in de schoenen van Courtois schuiven.

Courtois had evengoed bruggen kunnen opblazen toen hij heel de ploeg in de steek liet na zijn verdwijningstruc. Dan zwijg ik nog over die kinderachtige steken op twitter van zijn vrouw en zus over die band.

Uiteindelijk staat de deur van Tedesco wel open en slaat Courtois ze gewoon dicht. Allemaal prima, maar het is echt wel Courtois die ervoor kiest. Beetje makkelijk om te doen alsof alsof het alleen aan die persconferentie lag.
Wilcao, ik verwacht beter van u man. Ik minimaliseer nergens de rol van Courtois in dit gegeven, integendeel, en ik doe ook niet alsof het alleen aan die persconferentie lag. Maar ik ben wel van mening dat Tedesco een zware fout heeft begaan door voor de grootst mogelijke escalatie te kiezen in plaats van aan damage control te doen. Je mag daarin van mening verschillen, maar stop eens met die intentieprocessen en woorden in mijn mond leggen zeg.

Ge doet precies alsof Tedesco de ene na de andere persconferentie geeft over het gedrag van zijn spelers. Nu ook niet gaan overdrijven he.
Opnieuw: dat doe of schrijf ik toch totaal niet? Echt, van waar komt dit opeens? :wtf:

Misschien om te beginnen het interne gesprek niet publiekelijk maken? Gewoon duidelijk zeggen dat je daarover niet gaat communiceren naar de buitenwereld toe. Hoe moeilijk kan het zijn?

Maar dan kun je Tedesco niks verwijten. Nu heeft hij gewoon evenveel de boter gegeten als Courtois zelf.

Laatst bewerkt:
Lukaku kende ook de ware toedracht en wat deed die? Alles binnenskamers houden, zoals het hoort.

Ze hebben duidelijk gevraagd aan Thibaut om niet in de pers erover te spreken, maar de bondscoach lekt dan meteen zelf bepaalde, gekleurde inhoud over dat gesprek? Dat is toch gewoon dom en not done?

Met die gespeelde verontwaardiging is Tedesco bij mij toen al veel krediet verloren en door de mand gevallen. Hij deed alsof hij niet wist waarom Courtois zo kwaad was, behalve dat hij die band niet kreeg. Dat was het verhaal en het beeld dat hij ophing naar buiten toe en die de publieke opinie meteen tegen Courtois deed keren. Terwijl hij zelf goed genoeg wist dat er meer speelde dan dat, dat heeft Courtois volgens zijn verklaringen nu heel duidelijk gemaakt aan zowel hem, Vercauteren en Lukaku.

Dat Courtois fout reageerde is duidelijk, maar dat er hier zovelen Tedesco verdedigen alsof die niks fout heeft gedaan en zelfs goed heeft gereageerd, ik snap dat echt niet.

Geen idee waarvan je dit haalt? Courtois heeft letterlijk gezegd dat de deur zeker niet dicht is wat hem betreft.

Lukaku kende ook de ware toedracht en wat deed die? Alles binnenskamers houden, zoals het hoort.
Lukaku is nu ook niet de aangewezen persoon die moet gaan uitleggen waarom een speler vertrokken is. Het zijn de leugens van Thibauke die ervoor zorgden dat Tedesco voor blok stond want hij kan niet zwart op wit bewijzen dat Courtois zich in 100 bochten heeft gewrongen om maar niet mee te hoeven gaan naar Estland.

Wilcao, ik verwacht beter van u man. Ik minimaliseer nergens de rol van Courtois in dit gegeven, integendeel, en ik doe ook niet alsof het alleen aan die persconferentie lag. Maar ik ben wel van mening dat Tedesco een zware fout heeft begaan door voor de grootst mogelijke escalatie te kiezen in plaats van aan damage control te doen. Je mag daarin van mening verschillen, maar stop eens met die intentieprocessen en woorden in mijn mond leggen zeg.

Opnieuw: dat doe of schrijf ik toch totaal niet? Echt, van waar komt dit opeens? :wtf:
Mijn excuses, dan heb ik uw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Ik ben gewoon van mening dat beiden een fout hebben gemaakt, maar imo is Courtois gewoon de hoofdschuldige. Al is het maar gewoon over het feit dat het echt helemaal nergens over gaat. Ik kan slecht tegen dat kleutergedrag en het bepamperen van zo iemand omdat hij toevallig goed tegen een bal kan shotten/vangen.

Geen idee waarvan je dit haalt? Courtois heeft letterlijk gezegd dat de deur zeker niet dicht is wat hem betreft.
Het lijkt mij enorm sterk dat we Courtois nog onder Tedesco gaan zien. Uiteraard zegt hij dat niet letterlijk, maar dat natrappen zegt genoeg imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan