Marc Degryse wordt volgende week onze nieuwe bondscoach!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Marc Degryse wordt volgende week onze nieuwe bondscoach!
Goh ja, Benteke heeft zijn tijd gehad bij de Rode Duivels. Is nu ook al 35 ofzo en heeft al jaren niet meer meegedaan. Lijkt me raar om die nog te gaan opvissen.Cuypers (Chicago Fire) en Vanzeir (NY Red Bulls)
Benteke
Goh ja, Benteke heeft zijn tijd gehad bij de Rode Duivels. Is nu ook al 35 ofzo en heeft al jaren niet meer meegedaan. Lijkt me raar om die nog te gaan opvissen.
Cuypers en Vanzeir. Uiteindelijk hebben ze ook alleen maar ervaring in de JPL en de MLS. Het zijn in mijn ogen toch ook beperktere spitsen. Kunnen in sommige wedstrijden wel van pas komen, maar je systeem moet er toch ook rekening mee houden.
MLS is ook zo evident niet. Je zit al met het Jetlag gegeven. Daarnaast loopt een seizoen daar niet van augustus tot mei, wat het ook al lastiger maakt.
Ik zie er weinig heil in. Het blijft een realiteit dat we niet superdik in de goede spitsen zitten.
Cuypers (Chicago Fire) en Vanzeir (NY Red Bulls)
Benteke
Goh ja, Benteke heeft zijn tijd gehad bij de Rode Duivels. Is nu ook al 35 ofzo en heeft al jaren niet meer meegedaan. Lijkt me raar om die nog te gaan opvissen.
Cuypers en Vanzeir. Uiteindelijk hebben ze ook alleen maar ervaring in de JPL en de MLS. Het zijn in mijn ogen toch ook beperktere spitsen. Kunnen in sommige wedstrijden wel van pas komen, maar je systeem moet er toch ook rekening mee houden.
MLS is ook zo evident niet. Je zit al met het Jetlag gegeven. Daarnaast loopt een seizoen daar niet van augustus tot mei, wat het ook al lastiger maakt.
Ik zie er weinig heil in. Het blijft een realiteit dat we niet superdik in de goede spitsen zitten.
Maar dat is nu net een beetje het probleem imo. We hebben veel spelers die bij middenmoters in de grote competities spelen, of in competities die daarom niet beter zijn dan de JPL. Maar toch worden die, ook door Tedesco, doorgaans veel hoger ingeschat dan spelers die in de JPL wel in vorm zijn en iets hebben bewezen.
Openda is natuurlijk geen goed voorbeeld want die presteert uiteindelijk wel bij een topploeg uit Duitsland, des te vreemder dat die er bij de RD's echt niks van bakt.
Misschien bedoelt ge het niet zo, maar Benteke kun je natuurlijk niet laten overvliegen voor 1 match, nadat Lukaku opeens uitvalt. (Voor zoverre die geblesseerd is).Benteke is de logische vervanger van Lukaku als ge in zo'n systeem wilt blijven aanmodderen. Er past niemand anders in het systeem dat op Lukaku afgestemd is.
En vooraan van tactiek veranderen is precies moeilijker voor Tedesco dan achteraan te liggen switchen tussen 3, 4 of 5 man
Alles hangt af wat er intern is besproken op de vergaderingen bij de bond..Wat die opmerking van Lukebakio over de vergelijking met de "gouden generatie" betreft, ik heb toch de indruk dat de spelers daar zelf meer mee bezig zijn en zich daar negatief door laten beïnvloeden dan supporters en pers.
Quasi iedereen zegt toch dat we niet die resultaten zomaar meer mogen verwachten? Dat we niet meer de wedstrijden gaan domineren zoals we gedaan hebben met een ploeg met daarin Courtois/Kompany/Vertonghen/Alderweireld/Vermaelen/Fellaini/KDB/Hazard/Lukaku? Tuurlijk was dat een wereldploeg met veel meer talent dan nu. Met spelers die op dat moment in hun prime zaten en grotendeels bij de Europese (sub)top speelden.
Niemand verwacht denk ik dat we zomaar even hetzelfde doen als die ploeg. Maar ik denk dat iedereen er toch wel van overtuigd is dat we nog steeds voldoende kwaliteit hebben om een rol van betekenis te spelen bij de top 10 - 15 van de wereld. Al de ploegen in de top 15 van de FIFA ranglijst kunnen, mits een goed systeem, een goede motivatie, de juiste spelers op de juiste posities,... ver geraken op een groot tornooi. Wij dus ook. Of gaan we echt gaan beweren dat we met deze lichting terug gaan naar de jaren 95 tot pakweg 2012, toen we barrages moesten spelen en ergens tussen plaats 20 en 70 (!!!) schipperden op de ranglijst?
Maar het begint wel met een coach die de juiste spelers oproept en die ploeg ook aan het voetballen krijgt. Marc Degryse heeft groot gelijk wanneer hij zegt dat de Rode Duivels niet dienen of in elk geval de tijd niet hebben om tig experimenten met spelers uit te voeren en spelers te testen, om "eens te kijken hoe ver ze staan". Nee, bij de nationale ploeg roep je de spelers op die op dat moment het verdienen en het best spelen bij hun club. Spelers die u op dat moment, en dus niet binnen 2 jaar of 3 jaar, een resultaat kunnen geven.
Tedesco pakt het op dat gebied (naast alle andere zaken die hij fout doet) gewoon compleet verkeerd aan. Hij is precies aan een soort ellenlange seizoensvoorbereiding bezig met een club, om dan eindelijk binnen x-aantal jaar te gaan "oogsten"? Nee beste Tedesco, zo werkt het dus echt niet. Je hebt bij de nationale ploeg geen tijd om de tactische richtlijnen en automatismen zoals bij een club erin te krijgen, tenzij heel uitzonderlijk een ploeg die echt quasi onveranderd jaren samen speelt of waarbij quasi uw ganse as bij 2 of 3 clubs spelen, zoals Spanje heeft gehad.
Bij een nationale ploeg krijg je ook te maken met spelers die geblesseerd zijn, uit vorm, net veranderd zijn van club, een andere positie binnen hun club krijgen,... allemaal zaken waar je imo als bondscoach rekening mee moet houden. Dus kijk je naar de spelers die het op dat moment goed doen bij hun club, op de positie die jij nodig hebt binnen jouw systeem in de nationale ploeg. Maar nee, Tedesco zet steeds dezelfde mannetjes op dezelfde posities, ongeacht of ze daar spelen bij hun club, net gedegradeerd zijn, niet van de bank geraken of nog geen pepernoot geraakt of bewezen hebben. Want ja, "ik wou hen eens aan het werk zien". Omdat ze of bij hun club niet spelen of nooit op die positie spelen, best Tedesco? Wel, dan hoef je die speler niet op te roepen, klaar. Er zijn er vast andere en betere die wel spelen, op de juiste positie.
Soit, zet daarnaast de brainfarts die hij telkens heeft (Theate nog steeds als linksback zien, nu Al-Dakhil op de rechtsback, Doku als linksback, Faes nog steeds als leider in de defensie zien, Kaminski inbrengen in de 82ste minuut, Onana plots als centrale verdediger zetten...), zijn veel te defensieve en behoudende opstelling (niet zelden met 7 of 8 man achter de bal met een middenveld dat bestaat uit minstens 2 defensieve middenvelders), zijn vaak vreemde wissels die tactisch ook niets bijbrengen of veranderen aan een wedstrijd, zijn reactie na die 0-0 tegen Oekraïne, de commentaren die nu vanuit de spelersgroep komen (Trossard nu maar evengoed KDB zijn vorige interview, dat was een steek naar medespelers én de tactiek van de coach), zijn vaak heel vreemde uitleg na een nonmatch, waarbij hij blijkbaar toch serieus andere dingen ziet dan de rest van België, zijn vete met de beste Belgische keeper ooit,...
Nee, Tedesco is voor mij één van de slechtste coaches van de laatste 20 jaar bij de RD's, ik heb zelfs heimwee naar Martinez en zelfs Wilmots, stel u voor...
Maar bij verschillende van die fases heeft Tedesco ook mee boter op zijn hoofd. Doordat er geen énkele basis is, met tactieken en opstellingen waar amper 2 keer op wordt getraind, met hopen gasten die nog groen zijn achter hun oren en vaak nog eens op een andere positie uitgespeeld worden dan bij hun club, zorg je er voor dat je spelers makkelijker in fout gaan, met twijfels spelen, met frustraties spelen, enkel oog hebben voor zichzelf, ...Alles hangt af wat er intern is besproken op de vergaderingen bij de bond..
Als Tedesco effectief heeft aangegeven/gevraagd heeft of hij na het EK mocht doorselecteren - experimenteren in de Nations League en dat is positief beantwoord kan je hem daar nu niet op afrekenen.
Iedereen wou af van de oudjes (Witsel, Carrasco etc)
Italië en Frankrijk is sowieso te hoog gegrepen voor deze ploeg, maar zonder de individuele blunders kan je daar mogelijks wel meer tegen halen. Idem voor gisteren.
Tegen Frankrijk mist Tielemans een penalty bij 0-0
Tegen Israël Smets in de fout
Tegen Italië Decuyper in de fout
1e match tegen Frankrijk speel je een zeer goed eerste kwart van de match.
Lukebakio die weigert af te leggen op Openda bij 0-0
2-2 tegen Italië na een vreselijke 1e helft en goeie 2e helft
Op het EK hebben we een geweldige assist van Doku, helaas wel voor de slovaken (ik zie waar Smets zijn inspiratie haalde..)
En worden 2 doelpunten van Lukaku nog afgekeurd waarvan 1 onwaarschijnlijk
Tegen Frankrijk heb je ook kansen om te scoren en dan gaat zo'n zondagsschot in minuut 85 afgeweken binnen.
Allè begrijp me niet verkeerd. Tedesco doet domme dingen hè.
Maar het aantal brainfarts van onze spelers is toch ook wel enorm
Die in de fout gingen stonden nochtans op hun positieMaar bij verschillende van die fases heeft Tedesco ook mee boter op zijn hoofd. Doordat er geen énkele basis is, met tactieken en opstellingen waar amper 2 keer op wordt getraind, met hopen gasten die nog groen zijn achter hun oren en vaak nog eens op een andere positie uitgespeeld worden dan bij hun club, zorg je er voor dat je spelers makkelijker in fout gaan, met twijfels spelen, met frustraties spelen, enkel oog hebben voor zichzelf, ...
En dat doorselecteren ... Hij selecteert gewoon iedere Belg die een beetje kan sjotten en laat ze een keertje meedoen, maar maakt geen keuzes. Dat is niet de gangbare definitie van doorselecteren hé.

Sorry het zijn profs hè.Maar bij verschillende van die fases heeft Tedesco ook mee boter op zijn hoofd. Doordat er geen énkele basis is, met tactieken en opstellingen waar amper 2 keer op wordt getraind, met hopen gasten die nog groen zijn achter hun oren en vaak nog eens op een andere positie uitgespeeld worden dan bij hun club, zorg je er voor dat je spelers makkelijker in fout gaan, met twijfels spelen, met frustraties spelen, enkel oog hebben voor zichzelf, ...
En dat doorselecteren ... Hij selecteert gewoon iedere Belg die een beetje kan sjotten en laat ze een keertje meedoen, maar maakt geen keuzes. Dat is niet de gangbare definitie van doorselecteren hé.
Hij lijkt idd helemaal van het padje. In het interview voor de match tegen Israel kon hij ook niet zeggen als Vermeeren eerder op de 8 of toch meer op de 6 naast Mangala zou spelen, ze gingen kijken hoe Israel de match ging aanpakken.Vraag me ook af of Tedesco zich niet veel te hard probeert aan te passen aan de tegenstander.
Die rare 5-2-3 tegen Italië, en dan plots terug 4-3-3 tegen Israël.
Het mag niet verwonderen dat spelers fouten beginnen maken en niet weten waar ze moeten lopen. De echte toppers kunnen daar misschien wel mee overweg, maar de rest niet.
Zoals hier al eens is gezegd is het meest schrijnende voorbeeld de constant wijzigende achterlinie. En net daar lopen een hoop mindere talenten en ook heel jonge spelers. Die worden dan soms ook nog uit hun positie gezet.
TuurlijkMaar Courtois de beste van de wereld, terwijl Casteels aan het uitbollen is in de zandbak. Dat Casteels een degelijke keeper is, gaat niemand ontkennen. Maar op basis van vorm en niveau zou eigenlijk Sels boven hem moeten staan.
Laat ons in elk geval hopen dat ze Tedesco nu ontslaan, en niet wachten tot na de barrages in maart. Als ze hem ontslaan, want kunnen ze zijn ontslagpremie betalen?
Ik geef u 100% gelijk we weten ´iet wat de bond overeen gekomen is met hem.Alles hangt af wat er intern is besproken op de vergaderingen bij de bond..
Als Tedesco effectief heeft aangegeven/gevraagd heeft of hij na het EK mocht doorselecteren - experimenteren in de Nations League en dat is positief beantwoord kan je hem daar nu niet op afrekenen.
Iedereen wou af van de oudjes (Witsel, Carrasco etc)
Italië en Frankrijk is sowieso te hoog gegrepen voor deze ploeg, maar zonder de individuele blunders kan je daar mogelijks wel meer tegen halen. Idem voor gisteren.
Tegen Frankrijk mist Tielemans een penalty bij 0-0
Tegen Israël Smets in de fout
Tegen Italië Decuyper in de fout
1e match tegen Frankrijk speel je een zeer goed eerste kwart van de match.
Lukebakio die weigert af te leggen op Openda bij 0-0
2-2 tegen Italië na een vreselijke 1e helft en goeie 2e helft
Op het EK hebben we een geweldige assist van Doku, helaas wel voor de slovaken (ik zie waar Smets zijn inspiratie haalde..)
En worden 2 doelpunten van Lukaku nog afgekeurd waarvan 1 onwaarschijnlijk
Tegen Frankrijk heb je ook kansen om te scoren en dan gaat zo'n zondagsschot in minuut 85 afgeweken binnen.
Allè begrijp me niet verkeerd. Tedesco doet domme dingen hè.
Maar het aantal brainfarts van onze spelers is toch ook wel enorm