De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je dus ook mee op conto van Tedesco schrijven. In plaats van die jongens daar te laten strijden voor kwalificatie, ze "uittesten" in complete non-matchen. Sardella amper 2 minuten mogen meespelen, Mbangula 0. Tsjah.
Er wordt niet veel zinnigs verteld in Sjotcast maar de Fox haalde wel terecht aan dat een
Belgische bondscoach het huis beter kent, dat er beter op elkaar wordt afgestemd tussen coaches onderling.

Tedesco is hier compleet blind voor. Nog een reden om die opzij te schuiven.

Mag ik het vreemd vinden dat mensen stoppen met kijken? Oké, ik begrijp dat je je niet in bochten gaat wringen om ze per se te zien en dat misschien wel doet wanneer het leuk is om ernaar te kijken, maar je bent toch supporter of niet? Als ik alleen maar zou kijken naar België of Ajax wanneer het naar mijn zin is, dan staat de tv veel uit thuis. Dat is toch ook een onderdeel van het supporteren? In goede en slechte tijden. Soit, mijn mening he.
Snap u volledig.
Mss ook omdat ik supporter ben van een club waar het zeldzaam is dat het goed is zowel qua spel als resultaat.

Ondanks dat ik iedere week alles en iedereen in en rond de club vervloek wil ik toch weer kijken en gaan.

Nationale ploeg heb ik het sowieso altijd wel al wat minder mee gehad maar toch als ze spelen probeer ik te zien, ook al is het met een half oog. Een beetje chauvinisme mag.

Er wordt niet veel zinnigs verteld in Sjotcast maar de Fox haalde wel terecht aan dat een
Belgische bondscoach het huis beter kent, dat er beter op elkaar wordt afgestemd tussen coaches onderling.

Tedesco is hier compleet blind voor. Nog een reden om die opzij te schuiven.
Mja, Martinez deed dat wel veel beter. Ligt toch vooral aan de coach en minder aan de nationaliteit.

Ze hebben die net een nieuw contract gegeven… Dat is de prijs van heel zijn contract (nog bijna 2j vermoed ik) uit te betalen.

No way dat die ontslagen word, ze kunnen dat gewoon niet betalen.
Ik ben na het EK met inside info afgekomen, groepsfase overleven = verplicht nieuw contract waar de bond niet onderuit kon tenzij zware boete.

Snap u volledig.
Mss ook omdat ik supporter ben van een club waar het zeldzaam is dat het goed is zowel qua spel als resultaat.

Ondanks dat ik iedere week alles en iedereen in en rond de club vervloek wil ik toch weer kijken en gaan.

Nationale ploeg heb ik het sowieso altijd wel al wat minder mee gehad maar toch als ze spelen probeer ik te zien, ook al is het met een half oog. Een beetje chauvinisme mag.
België en chauvinisme in 1 zin bestaat niet. Fair to say dat de meeste Rode Duivels-supporters successupporters zijn. We weten nog allemaal de periode voor de Gouden Generatie. De matchen onder Tedesco zijn niet om aan te zien, ik wil die trainer er weg. Als het publiek afhaakt, is dat misschien ook een signaal naar de bond van 'Doe iets!'

België en chauvinisme in 1 zin bestaat niet. Fair to say dat de meeste Rode Duivels-supporters successupporters zijn. We weten nog allemaal de periode voor de Gouden Generatie. De matchen onder Tedesco zijn niet om aan te zien, ik wil die trainer er weg. Als het publiek afhaakt, is dat misschien ook een signaal naar de bond van 'Doe iets!'
Waarom zou een Belg niet chauvinistisch kunnen zijn? We doen altijd alsof België de grote uitzondering van de wereld is. Mee eens dat veel Belgen niet chauvinistisch zijn, maar er zijn genoeg mensen die wel trots zijn om Belg te zijn.

Feit dat een Belg soms te bescheiden is en niet die "fierheid" heeft.
Betekend niet dat het wel eens wat mag.
Merendeel is idd successupporter en zo'n clown met een onnozel potske op zijne kop en wat strepen op de kaken geschilderd

Naast de kronkels van Tedesco hebben vooral de spelers een sjot onder hun gat nodig.
Akkoord dat de nieuwe lichting niet van hetzelfde kaliber is als de "gouden generatie" (hekel aan die term). Maar ze hebben ook precies totaal geen zin, trainer is van invloed maar ze steken precies meer tijd en moeite in de onnozele outfit en sjakos waarmee ze toekomen dan in voetballen.
De Nationale Ploeg is wss financieel niet interessant genoeg?

Jaren 90 - begin 2000 hadden we nu ook niet om te zeggen een ploeg van jewelste maar ze deden wel moeite.
Mogelijks zie ik dat teveel door een nostalgische bril.

Die "ze doen geen moeite" hoor ik al heel mijn leven van de Rode Duivels, ook toen we derde werden op het WK.
Dit.

Je bent bezig met topsporters. Los van de eventuele fierheid om voor het land te spelen, zou je er toch wel mogen vanuit gaan dat ze de ambitie hebben om te kunnen spelen op het EK en het WK. Als je hen daarvoor zou moeten motiveren, dan zitten ze inderdaad niet op hun plaats bij de nationale ploeg. In dat geval is het een mentaliteitsprobleem dat ze op hun club waarschijnlijk ook wel hebben.

Je zit momenteel nu eenmaal met een ploeg waarvan de prestaties in dalende lijn gaan. Lijkt mij niet een probleem van inzet te zijn, maar eerder een gebrek aan vertrouwen momenteel (samen met de toch wel mindere kwaliteit uiteraard).

Misschien mist deze ploeg wel een speler (of aantal spelers) die zijn ploeggenoten op sleeptouw kan nemen. Dat kan. Zeker als een De Bruyne en Lukaku ontbreken (al lijken zij er misschien ook niet altijd meer in te geloven).

Allemaal goed en wel die fierheid om voor een land te spelen. Het kan zeker helpen. Ik deel ergens de mening van een Gert Verheyen wel: gewoon al starten met samen uit volle borst het volkslied te zingen, kan er al voor zorgen dat je met een kleine boost en samenhorigheidsgevoel aan de wedstrijd begint. Het kan zeker dus geen kwaad, maar ik denk dat het toch vooral de algemene winnaarsmentaliteit is die moet komen bovendrijven.

Tout court draait het toch vooral om kwaliteit, winnaarsmentaliteit en vertrouwen. Naast een trainer die natuurlijk een ploeg kan neerzetten.

Ik heb hier voor de leute eens in het archief gaan kijken, laatste pagina van de oudste thread over de Rode Duivels:

1732093133994.png

Er is jaren geklaagd over de mentaliteit van onze gouden generatie, er zal jaren geklaagd worden over de mentaliteit van de volgende generatie. Net zoals er jaren geklaagd is over de mentaliteit van de vorige generatie.

Die "ze doen geen moeite" hoor ik al heel mijn leven van de Rode Duivels, ook toen we derde werden op het WK.
Idd, zelfs toen er dankzij de gouden generatie was geld in het laatje kwam is er nooit deftig gewerkt op de bond.

Was er bij de coaches nooit een deftig systeem A of B (lukaku vervangen door een andere spits die totaal niet rendeert in dat zelfde systeem bijvoorbeeld).

Individuele klasse heeft ons vaak gered, maar die strijdersmentaliteit is er nooit geweest. Zelfs in de goeie toernooien kon het al eerder fout gelopen zijn (cf. Japan etc).

En er is te lang vast gehouden aan die vaste groep van Rode Duivels. Geen concurrentie, Club Med..

Dit.

Je bent bezig met topsporters. Los van de eventuele fierheid om voor het land te spelen, zou je er toch wel mogen vanuit gaan dat ze de ambitie hebben om te kunnen spelen op het EK en het WK. Als je hen daarvoor zou moeten motiveren, dan zitten ze inderdaad niet op hun plaats bij de nationale ploeg. In dat geval is het een mentaliteitsprobleem dat ze op hun club waarschijnlijk ook wel hebben.

Je zit momenteel nu eenmaal met een ploeg waarvan de prestaties in dalende lijn gaan. Lijkt mij niet een probleem van inzet te zijn, maar eerder een gebrek aan vertrouwen momenteel (samen met de toch wel mindere kwaliteit uiteraard).

Misschien mist deze ploeg wel een speler (of aantal spelers) die zijn ploeggenoten op sleeptouw kan nemen. Dat kan. Zeker als een De Bruyne en Lukaku ontbreken (al lijken zij er misschien ook niet altijd meer in te geloven).

Allemaal goed en wel die fierheid om voor een land te spelen. Het kan zeker helpen. Ik deel ergens de mening van een Gert Verheyen wel: gewoon al starten met samen uit volle borst het volkslied te zingen, kan er al voor zorgen dat je met een kleine boost en samenhorigheidsgevoel aan de wedstrijd begint. Het kan zeker dus geen kwaad, maar ik denk dat het toch vooral de algemene winnaarsmentaliteit is die moet komen bovendrijven.

Tout court draait het toch vooral om kwaliteit, winnaarsmentaliteit en vertrouwen. Naast een trainer die natuurlijk een ploeg kan neerzetten.
Ik ben het ook wel eens met Verheyen, maar sommigen denken dat het invloed heeft op de wedstrijd. Dat is natuurlijk onzin. Dan zouden de Italianen geen match verliezen :unsure: .

Soit, elk land heeft zijn problemen, maar dat krijgen we allemaal niet mee.

Dat zijn zaken die voor een paar extra procenten kunnen zorgen, maar de individuele kwaliteiten, de fitheid, de mentale rust, het tactisch plan en de vertrouwdheid met dat plan en met elkaar zijn factoren die veel meer doorslaggevend zijn.

Je kan collectief de beste winnaarsmentaliteit hebben van de wereld en met 11 man een hele wedstrijd aan 200% spelen, als het tactisch plan van je coach op niets trekt en niemand echt goed weet wat ie moet doen en wat zijn ploeggenoten gaan doen, is de kans kleiner dat je naar huis komt met een trofee dan wanneer je een coach hebt met een deftig plan en waar iedereen met vertrouwen speelt.

Ik snap wat Verheyen bedoelt. Ben het er niet volledig mee eens. Maar is wel iets dat je vaak leest. Ook al 1000 keer gelezen in de pers als het slecht loopt bij Anderlecht.
Is vaak een go to excuus, die griiiinta en truitje nat, zelfs als spelers met een zeiknat shirt het veld afkomen, en 20 km hebben gelopen. Terwijl de hoofdzaak meestal toch gewoon een tactische fiasco is bij de trainer, en een visieloos geklooi bij de technisch directeur.

Ik snap wat Verheyen bedoelt. Ben het er niet volledig mee eens. Maar is wel iets dat je vaak leest. Ook al 1000 keer gelezen in de pers als het slecht loopt bij Anderlecht.
Is vaak een go to excuus, die griiiinta en truitje nat, zelfs als spelers met een zeiknat shirt het veld afkomen, en 20 km hebben gelopen. Terwijl de hoofdzaak meestal toch gewoon een tactische fiasco is bij de trainer, en een visieloos geklooi bij de technisch directeur.
Dat is voor ons als buitenstaander altijd moeilijk om te weten.

Krijgen ze ze opdracht om met 4 te pressen en doet er ene net iets minder die inspanning dan kijk je naar die ene speler maar ook naar de kapitein op het veld die daar op moet spreken als verlengde van de bondscoach. Het feit dat Hazard lang kapitein was toonde al dat die al geen aandachtspunt was bij de RD.

Die vuile tackles en 'you shall not pass' mentaliteit heb ik ook maar bij bitter weinig spelers gezien. De passiviteit van een Witsel was daar voor mij, en wellicht voor vele anderen, de verpersoonlijking van.

Wat ik hier neer typ is wellicht ook waar een KDB zich enorm aan stoort.

Truitje nat is toch gewoon om de supporters te paaien? En dan vooral van mindere ploegen.
Als je net 4-0 op u kloten hebt gekregen maar je ziet da u spelers alles gegeven hebben en net niet staan over te geven op het veld ga je veel sneller gesust zijn dan wanneer ze van het veld sloffen en hun truitje gewoon kunnen opvouwen en terug in de kast leggen.

Als je goeie resultaten neerzet boeit dat juist geen ene fuck. Hazard heeft bv nooit ene stap te veel gezet en die werd aanbeden toen het goed ging.

Truitje nat is toch gewoon om de supporters te paaien? En dan vooral van mindere ploegen.
Als je net 4-0 op u kloten hebt gekregen maar je ziet da u spelers alles gegeven hebben en net niet staan over te geven op het veld ga je veel sneller gesust zijn dan wanneer ze van het veld sloffen en hun truitje gewoon kunnen opvouwen en terug in de kast leggen.

Als je goeie resultaten neerzet boeit dat juist geen ene fuck. Hazard heeft bv nooit ene stap te veel gezet en die werd aanbeden toen het goed ging.

Maar je dekt jezelf wel in tegen een groot deel van de mogelijke commentaren als het eens wat minder gaat als je effectief met een nat truitje van het veld stapt. Nu ik dat zo typ, misschien is dat de reden waarom de Rode Duivels nog steeds met die bordeaux truitjes spelen die altijd zeik nat zijn? Ma bon, het is al kijker/fan veel gemakkelijker om te accepteren dat je verloren hebt als de spelers inderdaad alles gegeven hebben en kapot zijn op het einde van een match. Ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van de mensen die kijken naar de Rode Duivels echt niet de kennis hebben van het voetbal over hem over systemen en patronen te hebben, maar iedereen kan wel inzet herkennen. Als je dan effectief verliest van een Frankrijk en Italie, dan is het gemakkelijker te aanvaarden dat die gewoon betere spelers hebben en dan kan je Tedesco eigenlijk het niet kwalijk nemen dat hij verliest met een ploeg die gewoon slechter is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan