De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat dit eigenlijk geen discussie zou moeten zijn. Sels keept op dit moment op een topniveau in de moeilijkste competitie in de wereld terwijl Casteels zandkastelen aan het maken is. Die waren vroeger eigenlijk al van een gelijkaardig niveau en dus zou de keuze nu vrij gemakkelijk moeten zijn. Voor mij is het nog steeds: Courtois > Sels > Casteels. En ik zou eigenlijk (maar dat is dan mijn persoonlijke overtuiging) altijd een 3de jonge keeper meenemen om ervaring op grote toernooien op te doen voor de toekomst. Een Vandevoort, Lammens, ofzo...

Bwa als je kijkt naar zijn parcours, dat was een groot talent bij Club, een paar keuzes die fout zijn uitgedraaid buiten zijn wil maar dan toch als 3de keeper zich nu als titularis gemanifesteerd. Talent komt vroeg of laat altijd naar boven en als keeper is die nu nog verre van versleten.

Ben benieuwd wie de opvolger gaat worden en wanneer deze wordt voorgesteld. Hopelijk leren ze eindelijk eens van hun fouten met hun contracten tot net na een tornooi waardoor ze weer ervoor moeten verlengen.

Ben blij dat em weg is, langs de andere kant mogen we niet vergeten dat Tedesco ook goeie dingen gedaan heeft: meer jongere spelers oproepen, Courtois saga, winnen van Duitsland.

Ben blij dat em weg is, langs de andere kant mogen we niet vergeten dat Tedesco ook goeie dingen gedaan heeft: meer jongere spelers oproepen, Courtois saga, winnen van Duitsland.
Meer jonge spelers oproepen? Dat is feitelijk juist, maar je moet er dan ook goede dingen mee doen. Tedesco heeft veel jonge spelers geselecteerd, maar te vaak op momenten dat ze die selectie nog niet verdienden (wegens nauwelijks speelminuten bij hun club). Heeft ook verschillende keren spelers opgeroepen en ze dan niet of nauwelijks laten spelen terwijl ze broodnodig waren bij de beloften, en ging er ook gewoon niet goed mee om (zie bvb De Cuyper, De Winter, ...).

De Courtois saga is nog altijd een van de meest idiote beslissingen die ik een bondscoach ooit heb weten maken, en niet alleen wanneer het op de Rode Duivels aankomt. Dat was het begin van het einde van Tedesco, en toonde goed aan dat hij een compleet gebrek aan man management heeft. Dat zag je later ook met andere spelers (Trossard, De Cuyper, De Winter, ...).

En winnen van Duitsland ... ja, één goeie match, maar wel op het moment dat Duitsland van bijna iedereen aan het verliezen was.

Neen, Tedesco was van het niveau Wilmots. Een compleet drama, waarmee we opnieuw twee jaar volledig verloren zijn. De volgende coach zal from scratch moeten beginnen, want er is in die 2 jaar niets gebouwd. We staan geen stap verder dan na het ontslag van Martinez, integendeel. We zijn nog dieper gezakt.

Ik hoop dat de bondslui die mee beslist hebben tot de contractverlenging van Tedesco voor het EK ook mee de bons krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan