De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een cadeau voor Tedesco.. pff. Nu was er weer wat enthousiasme met nieuwe trainer en inpassen jongere spelers.

Dat Courtois maar wegblijft als hij de deur, die Tedesco na eerlijke toelicht op een kier laat staan, toesmijt door een te groot ego.

Beste keeper of niet.. tijd dat de groep weer primeert.

Thibaut toch.
Ik blijf erbij, die heeft geen plaats meer bij de Duivels. Je spreekt iets af, je maakt deel uit van het team. Als je alles alleen wil beslissen of doen, dan doet hij de verkeerde sport en moet hij maar gaan pingpongen of snookeren. Dat is ook alleen
Er moet altijd ruimte zijn om fouten goed te maken he. Als dit binnen de groep afgehandeld kan worden, moet dat zeker kunnen.

Het maakt geen reet uit wat hij zegt en wat DE waarheid is.
Al liegt de bondscoach voor 200% (wat niet zo is, maar ik ben even hypothetisch)
Het op deze manier afbollen is gewoon onprofessioneel en het komt gewoon heel slecht over.

En dat weet hij zelf ook wel. Het maakt straks ook niet meer uit wat zijn versie gaat zijn he, want wie gaat hem nog geloven?
1 man en een paardenkop en dat is het dan. De publieke opinie is nu al volledig tegen hem gekeerd en dat krijg je niet meer gestopt.

De schade is er, het enige dat hij nu nog kan doen is 'damage control'. Dus hij mag zich al beginnen voorbereiden daarop.

Hem niet straffen zou een fout signaal geven he. Dus hij mag naar mijn mening de match van september op de bank gaan zitten en zijn boetekleed aandoen. En zoniet? Dan is hij voor mijn part rode duivel af.
Gemiddelde publiek van de Rode duivels draait constant mee met de wind, dus boeien.

Hilarisch verhaal toch.
Dus meneertje is niet blij dat hij geen kapitein is tegen Oostenrijk (wel tegen Estland als we Tedesco geloven), en bolt het dan meteen af wegens "een gebrek aan waardering"? What the actual fuck.
Zie de post van JorisBlack. Martinez gaf zijn favorietjes en sterren privileges he. Dat doet (of deed) hij waarschijnlijk ook bij Kevin, Romelu, Jan .. Vinden zij dit leuk dat ze nu minder mogen? Neen maar ze zijn tenminste professioneel en tonen meer verstand (en leiderschap).

Eerlijk? Ik had voor dit scenario al schrik, sinds we gewisseld zijn van bondscoach.

Als ik van 1 iemand overtuigd ben, dat hij Courtois nog wat gaat opsteuken, is het wel papa Thierry. Dat is misschien nog een grotere etter dan Thibaut zelf.
Papa is inderdaad ook gene gemakkelijke, maar dat zou niet erg slim zijn. Al weet je natuurlijk nooit, want zo'n mensen leven dikwijls in een eigen droomwereld en hebben soms geen voeling meer met wat echt leeft bij de mensen.

Zijn ego speelt hem duidelijk parten. Thibaut kan nu wat stoom aflaten opt strand, verschillende keren goe van bil gaan om vervolgens in september dit weer met de trainer en de groep te bespreken met de nodige verontschuldigingen en hopelijk komt het in orde. De beste keeper van de wereld kunnen we goed gebruiken.

We hebben gelukkig nog iemand in onze rangen die zich momenteel voor de volle 100% zou kunnen focussen op de Rode Duivels als keeper! Heeft ook lang een kapiteinsband gedragen in een mooie competitie maar die band zal op dit punt in zijn carrière vermoedelijk geen breekpunt meer vormen. Heeft eveneens deel uitgemaakt van onze gouden generatie en heeft bijgevolg ervaring binnen ons nationaal team.

Ik zou zeggen, bedankt Courtois voor je bewezen diensten! Forza Bossut!

belgaimage-58539048-full_20220215044001_20220225031227.jpg

In een van die Duivelse programma’s was ik wel wat geschrokken van Thierry. Op een bepaald moment winnen ze met bvb 6-1 en zit hij te zagen dat Thibaut geen clean sheet heeft.. Altijd clean sheet hier, clean sheet daar. Wellicht moet de moeder elke dag de lakens wassen zodat Thierry ook in clean sheets slaapt.

We hebben gelukkig nog iemand in onze rangen die zich momenteel voor de volle 100% zou kunnen focussen op de Rode Duivels als keeper! Heeft ook lang een kapiteinsband gedragen in een mooie competitie maar die band zal op dit punt in zijn carrière vermoedelijk geen breekpunt meer vormen. Heeft eveneens deel uitgemaakt van onze gouden generatie en heeft bijgevolg ervaring binnen ons nationaal team.

Ik zou zeggen, bedankt Courtois voor je bewezen diensten! Forza Bossut!

belgaimage-58539048-full_20220215044001_20220225031227.jpg
#SammyIn

Zijn ego speelt hem duidelijk parten. Thibaut kan nu wat stoom aflaten opt strand, verschillende keren goe van bil gaan om vervolgens in september dit weer met de trainer en de groep te bespreken met de nodige verontschuldigingen en hopelijk komt het in orde. De beste keeper van de wereld kunnen we goed gebruiken.
De sfeer bij de Rode Duivels is al lang niet meer top. Onder Martinez werden dezelfde jongens altijd bevoordeeld, zo creëer je sowieso geen topsfeer. Kijk maar naar het Courtois-Mignolet verhaal. En de resultaten van die gebrekkige sfeer hebben we al dikwijls op het veld gezien. Het is de enige manier hoe je sommige matchen kan verklaren.

Als hij zich verontschuldigt bij de groep, zal dat niet oprecht zijn, en dat weten ze ook. De reactie van Vertonghen spreekt boekdelen. Je zit nu eenmaal met een paar rotkarakters in de groep, en dat krijg je er niet uit, wat er ook gebeurt. Smijt hem buiten, en de kwaliteit van de ploeg zakt dramatisch. Laat hem staan, en je krijgt weer snertmatchen zoals de voorgaande jaren.

Ik ben misschien pessimistisch, maar in mijn ogen kan je met deze groep niks meer winnen.

Courtois zou zichzelf beter wat minder serieus nemen maar ja, dat denk ik wel van meer profvoetballers.

Alleszins goed dat Tedesco open kaart speelt en niet meegaat in die spelletjes.

Smijt hem buiten, en de kwaliteit van de ploeg zakt dramatisch. Laat hem staan, en je krijgt weer snertmatchen zoals de voorgaande jaren.
Ik ben misschien wat grof en ik ga Courtois tegen de borst stoten maar daarop reageer ik met: Het is MAAR een keeper(KE). Je gaat meer goalen tegen krijgen, maar je verdedigers, middenvelder en aanvallers gaan toch niet plots 50% minder goed spelen?
[En wat met de vervanger Mats Sels ? Dat is dan ne vliegenvanger volgens jou? :tongue:]

Want dat begrijp ik onder het woordje 'dramatisch' se.

Dat deze ploeg geen prijzen meer gaat winnen? Met Courtois erbij, ook niet hoor. Die gouden kans is (voorlopig) voorbij. Maar Tedesco kan wel een ploeg neerpoten. Er zijn in het verleden al teams geweest waar mee gelachen werd, en die toch ver geraakt zijn omdat ze er stonden als een TEAM. Minstens een kwartfinale op een WK of zo, moet toch ergens het (droom)streefdoel zijn. Anders kan je beter ermee stoppen als bondscoach.

Statement van Courtois op zijn eigen website, die ondertussen al plat ligt :laugh:

Ik was nog net op tijd. Zegt zeer teleurgesteld te zijn in Tedesco dat hij private dingen publiek maakt en dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt na een privé gesprek met een coach. Zegt dat hij nooit een iets geëist heeft (doelend op die kapiteinsband neem ik aan), maar dat hij gevraagd heeft om duidelijkheid (om zo verdere problemen te voorkomen), wat dat ook wilt betekenen.

In zijn laatste alinea wilt hij precies ook aangeven dat de echte reden dat hij er niet bij is wel degelijk zijn knieblessure is en dat dit beslist is na overleg tussen de medische staf van Madrid en de Rode Duivels.

EDIT: het staat ook gewoon op zijn Instagram blijkbaar

Statement van Courtois op zijn eigen website, die ondertussen al plat ligt :laugh:

Ik was nog net op tijd. Zegt zeer teleurgesteld te zijn in Tedesco dat hij private dingen publiek maakt en dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt na een privé gesprek met een coach. Zegt dat hij nooit een iets geëist heeft (doelend op die kapiteinsband neem ik aan), maar dat hij gevraagd heeft om duidelijkheid (om zo verdere problemen te voorkomen), wat dat ook wilt betekenen.

In zijn laatste alinea wilt hij precies ook aangeven dat de echte reden dat hij er niet bij is wel degelijk zijn knieblessure is en dat dit beslist is na overleg tussen de medische staf van Madrid en de Rode Duivels.

weer 2 versies van de feiten as usual , wel niet aangenaam voor Tedesco om zo zijn periode als bondscoach te starten .

Courtois zou zichzelf beter wat minder serieus nemen maar ja, dat denk ik wel van meer profvoetballers.

Amai nog niet! Altijd lachen zo voetballers die zeveren over 'te weinig respect'. Over de hele samenleving gezien krijgen voetballers gigantisch veel te veel respect, om tegen een bal te shotten voor het algemeen vertier.
Elke dag dankbaar zijn dat ge dat als job moogt doen, en er miljoenen mee verdient, dat klinkt al logischer.

Operatie indekken is al gestart dan...

Als je het artikel van Peter Vandenbempt, het interview met Vertonghen en de persconferentie van Tedesco naast elkaar legt, kan je moeilijk enige geloofwaardigheid hechten aan dat statement van Courtois. Dat maakt het eigenlijk alleen maar erger. Ik zie niet in hoe Courtois hier nog op een positieve manier uitgeraakt.

Laatst bewerkt:
weer 2 versies van de feiten as usual , wel niet aangenaam voor Tedesco om zo zijn periode als bondscoach te starten .

En vooral: als coach wint ge niet zo maar van de sterspelers in dit soort ruzies.
Zou niet de eerste keer zijn dat een coach het aan de stok krijgt met een vedet in het team, en dan een tijdje later mag inpakken.

Per chance is het maar een keeper :oi22:

Alleszins goed dat Tedesco open kaart speelt en niet meegaat in die spelletjes.
Het is eigenlijk exact wat Peter Vandenbempt in zijn analyse zegt:
Sporza zei:
Dat gebrek aan respect, hoe komt dat hij dat zo aanvoelt? "Dat moet je Courtois zelf vragen. Volgens mij zeggen we (de pers) ook bijna elke dag hoe goed hij wel is. Maar het heeft ook te maken met ego. En Courtois heeft een reuzegroot ego, zoals er nog zijn bij de nationale ploeg."

Ochja, typisch een voetballer trekje zeker? Natuurlijk, wat zou je willen als je nog voor je volwassen bent al op een pedestal gezet wordt? Wat voor wereldbeeld wordt er dan gecreëerd voor je?
Tis trouwens niet alleen bij de mannen zo... kijk naar Tessa Wullaert: die schiet elk jaar in een driftbui als ze merkt dat ze naast de Gouden Schoen pakt, als 3-voudig winnares nota bene. Wat voor een kutkarakter moet je dan eigenlijk wel niet hebben?

Lukaku is trouwens ook hetzelfde verhaal hé: akkoord, hij heeft zijn tegenstanders maar hij wordt zo vaak geprezen en toch is het nooit genoeg. Je mag competitief ingesteld zijn als sportman, dat moet zelfs anders ga je nooit het maximale eruit halen (*cough* Hazard) maar het is écht geen schande om eens gewoon "één van de allerbesten" te zijn ipv "DE allerbeste".

Hoe je Courtois zijnde overigens zoveel belang kan hechten aan zo'n nevenprijs als het "Beste Belg in het Buitenland" als je net de Champions League, La Liga en Beste keeper TER WERELD hebt gewonnen is gewoon beyond me. :confused:

Niet verrassend. Ik denk dat het begint door te dringen dat dit heel hard in zijn gezicht aan het ontploffen is (enfin, ontploft, damage has been done). De pers is unaniem negatief en ook de publieke opinie leek eerder negatief te staan ten opzichte van Courtois in deze zaak.

Voor iemand die blijkbaar zó-veel belang hecht aan wat mensen over hem denken zal dit wel alles behalve het gewenste resultaat zijn. Hij heeft alleszins geen zieltjes gewonnen op deze manier. En ne Waals is het ook niet dus hij gaat er niet op moeten rekenen dat ze ten zuiden van de taalgrens de molensteen rond de nek van de bondcoach gaan hangen zoals bij oa Scifo in den tijd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan