De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog nooit geweten dat een team vol ego's het EK/WK gewonnen heeft. Wel kleine teams met teamspirit (& geluk)
Ik denk dat Frankrijk en Portugal toch best wel wat ego's kenden ...
Ik denk dat er heel wat spelers zijn die t niet zo erg vinden als die blaas er de volgende keer niet bij is.
Misschien, maar ik denk dat die spelers het ook niet zo fijn vinden als er straks iemand in doel staat die maar de helft van de ballen van Courtois pakt. We zijn defensief al een aantal jaar zeer kwetsbaar, Courtois heeft méér dan eens de meubels gered. Een Casteels is zeker niet slecht, maar het kwaliteitsverschil met de beste keeper van de wereld is er duidelijk wel hé.

Ik vind hem ook een kwal, en dat is nu nog eens in duizendvoud bevestigd. Maar ik wil hem toch nog tot 2026 in ons doel zien staan hoor.

Benieuwd of er nog een reactie komt… bijvoorbeeld van ploegdokter, die zit nu toch plots middenin een oorlog waar een van beide partijen liegt op de kap van de doc…
En dokters zijn meestal ook niet de kleinste egos, dus…

Kzie dat hij wel veel support krijgt op insta van de Realsupporters , ook zijn vrouwtje Mishel reageert jammergenoeg , veel steun en respect en een foto vanuit de privejet met tape rond de knie . Benieuwd of we een peoplemanager Tedesco krijgen of iemand die harde knopen kan doorhakken .
Dit verhaal wordt met het uur belachelijker. :lol:

Die foto met die tape ook... Zal wel zijn dat hij een pijntje heeft aan zijn knie (maar ik ben ook 99% zeker dat hij, moest zijn gigantische ego niet gekrenkt zijn, er gewoon mee had verder gespeeld) maar dan zie je daar als 'bewijs' een knie die er perfect normaal uit ziet met zo'n onnozel enkel stripje kinesiotape errond. Goed, blessures kan je niet altijd aan de buitenkant zien, maar komaan :sarcastic:

Als je de reactie van Vertonghen en Tedesco ziet (en wat wint Tedesco er trouwens bij om hier over te liegen...) en de geschiedenis van Courtois lijkt het mij toch vrij duidelijk waar de klepel hier hangt. Het begint er vrij triest uit te zien vind ik.

694

Die foto met die tape ook... Zal wel zijn dat hij een pijntje heeft aan zijn knie (maar ik ben ook 99% zeker dat hij, moest zijn gigantische ego niet gekrenkt zijn, er gewoon mee had verder gespeeld) maar dan zie je daar als 'bewijs' een knie die er perfect normaal uit ziet met zo'n onnozel enkel stripje kinesiotape errond. Goed, blessures kan je niet altijd aan de buitenkant zien, maar komaan :sarcastic:

Als je de reactie van Vertonghen en Tedesco ziet (en wat wint Tedesco er trouwens bij om hier over te liegen...) en de geschiedenis van Courtois lijkt het mij toch vrij duidelijk waar de klepel hier hangt. Het begint er vrij triest uit te zien vind ik.

694
Die foto en dan nog samen hand in hand belachelijker kan toch niet meer, sinds hij met zijn vrouw samen is is die zijn ego toch wel niet meer bij te houden.

I want to make it clear that it is not the first time or the last time that I talk to a coach about issues related to a locker room, but it is the first time that someone decides to tell it publicly.
:biglaugh: Courtois is het EK 2016 al vergeten. Ik wou dat ik dat ook kon.

Godver, waarom zijn goede keeprs toch zo vaak complete debielen?

Soit ik vind het heel raar. Wie was er bij dat gesprek met Tedesco, wat heeft Courtois tegen Lukaku gezegd en was er inderdaad overleg met de medische staff?

Ik vrees dat Courtois hier gewoon zegt : "Ik ben de beste keeper ter wereld, doe dus maar wat ik wil of ik ben weg."

Frankrijk heeft sinds 2016 3x een finale gespeeld (waarvan ook 1x gewonnen) :unsure:
En Benzema thuisgelaten omdat hij ook de sfeer verziekte. Dus, hoe jammer ik het ook zou vinden wegens zijn kwaliteiten, Courtois buiten kegelen kan helpen.

Tedesco is door hoe hij de situatie niet uit de weg loopt nu al meer een man met ballen dan Wilmots en Martinez in al die jaren samen zijn geweest.

Die foto en dan nog samen hand in hand belachelijker kan toch niet meer, sinds hij met zijn vrouw samen is is die zijn ego toch wel niet meer bij te houden.
Courtois is altijd wel al arrogant geweest natuurlijk. Zijn vrouw...tja. Daar heb ik niet veel goeds over te zeggen maar dat is eerder iets voor P&A.

Lijkt me dat dit een vraagstuk is dat Tedesco en de kleedkamer samen moeten oplossen. Courtois is een wereldkeeper maar er gaat niks boven de ploeggeest.

Courtois is altijd wel al arrogant geweest natuurlijk. Zijn vrouw...tja. Daar heb ik niet veel goeds over te zeggen maar dat is eerder iets voor P&A.

Lijkt me dat dit een vraagstuk is dat Tedesco en de kleedkamer samen moeten oplossen. Courtois is een wereldkeeper maar er gaat niks boven de ploeggeest.
Wat is er mis met zijn vrouw? Mag in PM.

Ik vind dat de meesten hier en de pers toch heel erg eenzijdig Courtois overladen met alle zonden.

Terwijl, we weten toch echt niks over wat er gezegd is geweest tussen Courtois en Tedesco? Ik heb na die persconferentie van Tedesco zelfs eerder het gevoel dat Tedesco zijn eigen vel probeert te redden, nadat hij er niet in is geslaagd Courtois bij de groep te houden.

Eén van de grootste fouten die Martinez heeft gemaakt bij het begin van zijn aanstelling, was met Hazard de compleet verkeerde kapitein kiezen. En daar hebben we jaren aan vast gehangen. Mss heeft Courtois hier gewoon aan Tedesco proberen duidelijk maken dat het belang van de band niet mag onderschat worden en die "rotatie" daarom gewoon geen goed idee is?

Alléja, dat Courtois een groot ego heeft is uiteraard wel zo, maar als bondscoach moet je dat ook in bedwang kunnen houden en daarmee omgaan, en daar lijkt voor mij Tedesco nu niet in geslaagd.

Ik vind dat de meesten hier en de pers toch heel erg eenzijdig Courtois overladen met alle zonden.

Terwijl, we weten toch echt niks over wat er gezegd is geweest tussen Courtois en Tedesco? Ik heb na die persconferentie van Tedesco zelfs eerder het gevoel dat Tedesco zijn eigen vel probeert te redden, nadat hij er niet in is geslaagd Courtois bij de groep te houden.

Eén van de grootste fouten die Martinez heeft gemaakt bij het begin van zijn aanstelling, was met Hazard de compleet verkeerde kapitein kiezen. En daar hebben we jaren aan vast gehangen. Mss heeft Courtois hier gewoon aan Tedesco proberen duidelijk maken dat het belang van de band niet mag onderschat worden en die "rotatie" daarom gewoon geen goed idee is?

Alléja, dat Courtois een groot ego heeft is uiteraard wel zo, maar als bondscoach moet je dat ook in bedwang kunnen houden en daarmee omgaan, en daar lijkt voor mij Tedesco nu niet in geslaagd.
Dit is nu toch compleet contradictorisch? Als hij er "niet in is geslaagd Courtois bij de groep te houden", dan zou dat betekenen dat Courtois het zonder zijn toestemming is afgebold. Dat is net wat Tedesco zelf zegt en Courtois ontkent. Dus Tedesco probeert zijn vel te redden door... de waarheid te vertellen? :unsure:

En daarbij hoeft Tedesco Courtois helemaal niet te overtuigen om bij de groep te blijven. Hij is bondscoach, dus zolang Courtois zich beschikbaar stelt moet die gewoon luisteren (mits goedkeuring van de medische staff uiteraard). Dat is toch geen kleuter die met snoepjes overtuigd moet worden om te blijven zeker? Al begin ik eraan te twijfelen.

Voor mij persoonlijk: ik zie ten eerste al niet in wat Tedesco te winnen heeft moest hij over dit liegen. Dan heeft hij gegarandeerd heel de spelersgroep al onmiddellijk tegen zich (en ook de pers, die dat op termijn dus wel zouden ontdekken) en kan hij eigenlijk al inpakken als bondscoach. Na het zien van de reactie van Vertonghen die, hetzij in de typische media-trained profvoetballer stijl, toch ook wel aangaf dat er iets niet helemaal correct verlopen was heeft dat mijn gevoel enkel nog maar versterkt.

Verder is Courtois al jarenlang een van de lievelingetjes van de media (vandaar ook dat ik het zo belachelijk vind dat hij het heeft over een gebrek aan erkenning) dus die zie ik ook niet zo snel op de anti-Courtois trein springen moest er niks van waar zijn. Zeker niet om dan een nieuwe en vrij onbekende bondscoach uit de wind te zetten. En het is ook gewoon zo dat hij de voorbije jaren wel heel vaak een heel lichte blessure had wanneer er interlands moesten gespeeld worden tegen kleine landen. Dat doen nog veel spelers, dus daarom is hij de duivel niet, maar het is nu ook wel niet iets wat in zijn voordeel pleit.

En ten laatste vind ik het ook gewoon wel een beetje on-brand voor Courtois. Wat er precies in de kleedkamers gezegd wordt gaan supporters nooit weten, maar ik volg de Premier League op de voet en ik vind Courtois al sinds zijn vertrek bij Chelsea een ongelofelijke kwal, dat geef ik ook wel toe.

Volgens mij was het toch al Wilmots die Hazard kapitein had gemaakt? 'Om hem meer verantwoordelijkheid te geven'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan