De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was al vergeten dat we ook nog Trossard hebben. Toch wel wat pech met blessures bij de rode duivels.
Zien dat we Estland kloppen (vooral kwestie van de 1e goal te maken, dan loopt het wel los).

Doku speelt rechtswing bij Rennes. Mijn insziens is de betere vraag, waarom speelt Doku links bij de Rode Duivels daarbij Carrasco van zijn plaats weghalend, ten voordele van Lukebakio? Let op, die laatste is niet slecht maar is uiteindelijk wel gewoon gedegradeerd met Hertha in Duitsland.

Beter zet je Doku gewoon op rechts, Carrasco op links, Tielemans meer naar de 10 en een extra centrale middenvelder op het veld. Misschien Dendoncker naar voren en Bornauw mee vanachter.

Edit: en dan ben ik Saelemaekers nog vergeten, die zou toch ook meer speelkansen mogen krijgen dan een Lukebakio of een Bakayoko.

Doku op rechts en Saelemaekers op links lijkt me idd wel wat, ja. Zeker met Lukaku in de spits (want dan heb je 2 wingers die met hun goede voet voorzetten kunnen trappen.

Een rechtsvoetige op links, zoals gisteren met Doku, dat kan ook, maar dat werkt wel beter als de linksback er dan over kan gaan om die voorzetten te trappen. En hoewel ik fan ben van Theate: dat is niet het type speler daarvoor.

Ik vind nu niet dat Lukebakio er direct uit moet. Lijkt toch wel te renderen in het systeem.
Je kan Lukebakio ook als tweede spits zetten. Carrasco links, Saelemaekers rechts. Die laatste kan de linksback een uur lang tureluurs en dan breng je Doku of omgekeerd.

Doku speelt rechtswing bij Rennes. Mijn insziens is de betere vraag, waarom speelt Doku links bij de Rode Duivels daarbij Carrasco van zijn plaats weghalend, ten voordele van Lukebakio? Let op, die laatste is niet slecht maar is uiteindelijk wel gewoon gedegradeerd met Hertha in Duitsland.

Beter zet je Doku gewoon op rechts, Carrasco op links, Tielemans meer naar de 10 en een extra centrale middenvelder op het veld. Misschien Dendoncker naar voren en Bornauw mee vanachter.

Edit: en dan ben ik Saelemaekers nog vergeten, die zou toch ook meer speelkansen mogen krijgen dan een Lukebakio of een Bakayoko.
Aan flankaanvallers geen gebrek in elk geval: Carrasco, Trossard, Saelemaekers, Doku, Lukebakio, Bakayoko, Trésor, ...

Maar ik zou inderdaad volgende match Carrasco op zijn vertrouwde positie zetten, en dan rechts heb je keuze genoeg.

Estland speelde 1-1 tegen Azerbeidzjan. Uit altijd moeilijk. Bij de Esten staat er ene van 38 op de mid-mid. Reden te meer om er twee beesten te zetten maar ik las dat Dendoncker kampt met een blessure…

Hoe is dat eigenlijk afgelopen met die musonda gasten? Die waren toch ook zo beloftevol? Idem met de jongste hazard?

Hoe is dat eigenlijk afgelopen met die musonda gasten? Die waren toch ook zo beloftevol? Idem met de jongste hazard?
Enkel Charly een super talent. Daar hebben toch vooral blessures de carrière gefnuikt. De broertjes waren nooit aanzien als grote talenten.

Heel jammer, had nu, samen met Bakalli, de ster van de volgende generatie moeten worden. Dit seizoen vooral invaller bij Levante.

Enkel Charly een super talent. Daar hebben toch vooral blessures de carrière gefnuikt. De broertjes waren nooit aanzien als grote talenten.

Heel jammer, had nu, samen met Bakalli, de ster van de volgende generatie moeten worden. Dit seizoen vooral invaller bij Levante.
Waren de Musonda broertjes geen bulkvoordeel zoals ze bij de AH zeggen?
Bakkali zit nu bij RKC denk ik

Deze middag maar slappe bedoening in Nederland-Italië en dan vooral de kant van Nederland. Konden ni weg steken dat ze er tegen hun zin waren.

Volgens mij stond er geen enkele speler op het veld die veertig wedstrijden in de benen heeft, dus we zitten goed!

Carrasco, Theate, Castagne, Courtois, Tresor, Openda. Allen meer dan 40 wedstrijden.
Dan heb je nog Faes en Bakayoko met 39 wedstrijden, Tielemans en Lukaku met 37 wedstrijden en Doku (raar maar waar) met 35 wedstrijden.

Om dan na zo'n lang seizoen nog 2-3 weken te moeten trainen voor wat kwali's, beetje te onnozel. Die mannen zouden gewoon beter wat extra vakantie krijgen.
Over een goeie week (of 2) beginnen de meeste clubs alweer met de voorbereiding he...

Carrasco, Theate, Castagne, Courtois, Tresor, Openda. Allen meer dan 40 wedstrijden.
Dan heb je nog Faes en Bakayoko met 39 wedstrijden, Tielemans en Lukaku met 37 wedstrijden en Doku (raar maar waar) met 35 wedstrijden.

Om dan na zo'n lang seizoen nog 2-3 weken te moeten trainen voor wat kwali's, beetje te onnozel. Die mannen zouden gewoon beter wat extra vakantie krijgen.
Over een goeie week (of 2) beginnen de meeste clubs alweer met de voorbereiding he...

Volgens mij telt gij 5minuten op het veld staan als een volledige match zie bv lukaku.... Courtois is een keeper, Trezor stond gelukkig niet basis etc.
Die hoeveelheid wedstrijden worden echt overroepen. NBA spelers hebben er meer dan 80 en dat is met veel meer intensiteit.

Volgens mij telt gij 5minuten op het veld staan als een volledige match zie bv lukaku.... Courtois is een keeper, Trezor stond gelukkig niet basis etc.
Die hoeveelheid wedstrijden worden echt overroepen. NBA spelers hebben er meer dan 80 en dat is met veel meer intensiteit.
Maar daar heb je veel minder impact qua duels/tackels enzo. Compleet niet te vergelijken met elkaar

Edit: en als ik mij niet vergis beginnen de trainingskampen pas terug in september in de NBA dus die hebben 2 maanden “rust”. De internationals komen hoogstens aan 3-4 weken ofzo

Ik heb nergens gesproken over 40 volledige matchen, dat is iets wat je er zelf bij verzint.

Dat van die NBA is toch onzin? Die spelen 4x12 minuten, en dat spel ligt gans de tijd stil. Als ik de NBA website check dan is de average miles per game minder dan 3 miles, ofte ~5 km. En dat is dan nog voor diegene die het meest lopen van allemaal. Dat is wat een keeper loopt in het voetbal. En dan kan je zeggen, ja maar de keeper doet dat in 90 minuten en de NBA-speler in 4*12 minuten, maar als je kijkt hoe lang een NBA match gemiddeld duurt (want de klok wordt continue stopgezet), is dat in 140 minuten (gem NBA match duurt 2h20 minuten).
Ik heb even gegoogled en de meerderheid van de sites zeggen toch ook allemaal dat voetbal fysieker en intensiever (meer lopen, langer lopen, langer sprinten) is dan basketbal. Maar goed, kunnen ook allemaal salty voetbalfans geweest zijn. Geen enkele was een officieel onderzoek alleszins.

En ja, NBA spelers doen meer matches dan voetballers, maar die NBA-spelers krijgen ook 6-8 weken vakantie in het tussenseizoen :)
(van de 539 NBA-spelers die in actie kwamen dit seizoen, speelden er maar 25 80 of meer wedstrijden btw)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan