De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
De beste keeper ter wereld (zonder discussie) hou je niet uit de ploeg natuurlijk. Kwaliteitsverschil met of zonder hem is énorm.

Wat een non-discussie overigens zeg. Courtois gaat trouwen over een week? Toch logisch dat die bij zijn aanstaande vrouw en familie wil zijn na zo'n lang seizoen, ipv naar f*cking Estland vliegen voor de 10e keer in 2 jaar (bij wijze van spreken). Als die 3x in actie moet komen, zal het veel zijn. Je kan zelfs Tielemans in doel zetten en we winnen die wedstrijd nog.
Die had na Oostenrijk gewoon vrij moeten krijgen van de bondscoach, laat Casteels maar in doel staan, heeft die ook nog eens een capje en laat Courtois genieten van een korte vakantie.

dat gebrek aan respect is toch gewoon puur om het kind een naam te geven en niet te moeten toegeven dat hij geen zin heeft in een veredelde oefenmatch tegen Estland.

Dat er dan bij zijn die een van de 3 beste keepers ter wereld, die de laatste toernooien nooit teleurgesteld heeft bij de Duivels, plots buiten willen keilen bij de Rode Duivels en afkomen met Standard-, Ligue 1 kelder-, of Championship-doelmannen als alternatieven dat gaat er echt niet in.

Enige wat je hem kwalijk kan nemen, is dat hij dat beter had moeten bespreken met de trainer. Maar Tedesco lijkt me dan weer zo'n type dat in zijn eerste maanden zo geen dingen wil toestaan omdat er dan een bepaalde "sfeer" gecreeerd zou worden.

Lukaku as kapitein is ook wel onnozel imo, veel goede bedoelingen maar op het veld constant mekkeren op een irritante manier en wijzen naar zijn voeten. Daar ben je niets mee als kapitein. Die heeft net iemand nodig die hem op zijn kloten geeft imo.

Een ideale kapitein is iemand als Modric. Modelprof, leading by example, topfit, altijd op de afspraak, wijzen op verantwoordelijkheden zonder te zagen en is in staat om slechte fases achter zich te laten en vooruit te gaan. Die mist een klein beetje uitstraling, maar dat is intussen ruimschoots goedgemaakt door de reputatie die zijn voetjes hebben geschept.

KDB komt het dichtste in de buurt, maar die is soms te empathisch. Courtois heeft ook veel van die kenmerken, maar die heeft 10 jaar geleden de huidige kapitein zijn vriendin gepaald in zijn pussycrushing rage van die tijd. Durft zijn bek wel opentrekken, maar is uiteindelijk 'maar' de keeper. Moet zich ook wel kunnen neerleggen bij de trainer zijn keuze.

Meunier is passé, in topvorm wel een kandidaat maar ik vrees dat die 'op' is. Die wordt niet meer incontournable, als hij nog in de selectie geraakt zelfs. Castagne heeft ook wel wat te bieden, zeker als die straks een succesvolle transfer verwezenlijkt. Maar dan moet die ook in de ploeg worden gebrand en dat is nog niet helemaal het geval. Trossard is ook wel iemand met een goede combinatie van rust en vuur. Heeft ook enorm hard moeten werken, geduld hebben enzovoort. Met als gevolg dat die de laatste 6-7 jaar elk niveau van het profvoetbal heeft meegemaakt tot nu aan de absolute top. Als die bij Arsenal een sterk seizoen speelt kan die zich misschien manifesteren. Maar dat valt af te wachten. Zijn interviews getuigen ook van wat karakter, heel terechte kritiek naar onze toenmalige beunhaas bondscoach. Je moet immers niet zwijgen tot het einde, vind ik.

En naar de toekomst toe is het Onana, zonder twijfel voor mij. Spreekt elke taal van het land en meer, volwassen interviews, instant zichzelf onmisbaar gemaakt op ons middenveld en lijkt mij een keiharde werker. Een zeldzame toevoeging van enthousiasme en fysiek. Heeft ook natuurlijk charisma, iets wat geen enkele Rode Duivel heeft zowat. Wij hebben hoogstens halfjes zoals Vertonghen of een fake zoals Kompany, maar Onana lijkt the real deal te zijn op dat vlak. Komt ook verstandig over. Die is hier nog maar sinds zijn 12 jaar en heeft echt iets knap uitgebouwd. Ik vind dat een mooie vertegenwoordiger voor België, ik heb de indruk dat die echt voor ons wilt spelen als ik hem bezig zie.

Openda is ook nog iemand die wel het nodige gif in zich heeft zitten. Heeft de laatste 3 jaar telkens criticasters lik op stuk gegeven en blijft groeien. Zijn interviews spraken ook voor zich. Dat getuigt wel van wat sterkte. Afhankelijk van hoe die omgaat met ploegmaats kan je daar ook iets hebben.

Een beurtenrol is sowieso onnozel iig. Bepaal een duidelijke hiërarchie gewoon. De kapitein is de kapitein tot die op pensioen gaat, de vice-kapitein is diegene die het daarna moet overnemen. Neem 3-4 namen op in een duidelijke lijst. Punt. En bij uitzondering heb je een algemene regel ofzo. Die met de meeste caps krijgt de band. Je moet daar geen discussie open laten, tenzij je die openlijk wilt aankaarten met de betrokken spelers en ook dat is vaak een wespennest.

Wat een non-discussie overigens zeg. Courtois gaat trouwen over een week? Toch logisch dat die bij zijn aanstaande vrouw en familie wil zijn na zo'n lang seizoen, ipv naar f*cking Estland vliegen voor de 10e keer in 2 jaar (bij wijze van spreken). Als die 3x in actie moet komen, zal het veel zijn. Je kan zelfs Tielemans in doel zetten en we winnen die wedstrijd nog.
Die had na Oostenrijk gewoon vrij moeten krijgen van de bondscoach, laat Casteels maar in doel staan, heeft die ook nog eens een capje en laat Courtois genieten van een korte vakantie.

dat gebrek aan respect is toch gewoon puur om het kind een naam te geven en niet te moeten toegeven dat hij geen zin heeft in een veredelde oefenmatch tegen Estland.

Dat er dan bij zijn die een van de 3 beste keepers ter wereld, die de laatste toernooien nooit teleurgesteld heeft bij de Duivels, plots buiten willen keilen bij de Rode Duivels en afkomen met Standard-, Ligue 1 kelder-, of Championship-doelmannen als alternatieven dat gaat er echt niet in.

Enige wat je hem kwalijk kan nemen, is dat hij dat beter had moeten bespreken met de trainer. Maar Tedesco lijkt me dan weer zo'n type dat in zijn eerste maanden zo geen dingen wil toestaan omdat er dan een bepaalde "sfeer" gecreeerd zou worden.
Je kunt toch moeilijk zeggen dat dit een normale manier is om dit aan te pakken he? Hij heeft die trouw toch ook zelf vastgelegd wetende dat hij nog moest voetballen? Dit valt gewoon niet goed te praten.

Casteels is er niet bij trouwens. Dacht een blessure.

Het ding is wel, @Général Zantas, dat Courtois in het verleden elke wedstrijd wilde spelen en het de reservekeepers nooit gunde. Anders zou ik em zeker begrijpen, zo een week voor z'n trouw, maar nu heb ik er m'n twijfels bij.
Ik hoorde gisterenmiddag ook al over een mogelijke blessure bij Thibaut, dus het zal toen al aan't doorsluimeren zijn geweest in Tubeke.

Los daarvan lijkt KDB me ook geen goeie kapitein, maar dat leek Hazard ook niet. Alderweireld of Vertonghen ja. Eventueel Faes zoals ik hier lees, maar verder? Onana zal ook wel in zich hebben en Theate denk ik ook.

1) Je kunt toch moeilijk zeggen dat dit een normale manier is om dit aan te pakken he? Hij heeft die trouw toch ook zelf vastgelegd wetende dat hij nog moest voetballen? Dit valt gewoon niet goed te praten.

2) Casteels is er niet bij trouwens. Dacht een blessure.

1) Dat was mijn laatste alinea.
2) Bodart dan, dat vindt @Evert vast wel fijn.

Ik vind Tedesco ook in fout. Beurtrollen werken gewoon niet. Heb ballen en duid 1 vice kapitein, dan is het duidelijk. Idem met coaches die beurtrollen doen voor penalty's, dat werkt gewoon niet.

Op het veld is TC de betere vice kapitein naast het veld een Rom wss. Maar is aan de coach om de keuze te maken.

Ik lees in DS dat alles koek en ei was voor Thibaut tot na de match, en ze daarna tot 4u 's nachts op hem hebben ingepraat. Dan ligt het toch vooral bij hem. Nu, laat het godverdomme uit dat dit uitgroeit tot meer dan een storm in een glas water, want ook al is hij een eikel, als beste doelman van de wereld is hem dat ook wel vergeven. Die moet echt nog mee tot volgend WK.

En ik snap ergens ook wel Courtois zijn frustratie, zijn palmares en de rol die hij daar persoonlijk in heeft gespeeld, daar komt niemand bij in de buurt. Maar da's natuurlijk ook wel een beetje het lot van de keeper.

1) Dat was mijn laatste alinea.
2) Bodart dan, dat vindt @Evert vast wel fijn.
Ik kan er ook niet aan doen dat Tedesco Sels, Kaminski en Bodart selecteerde..
Uit die drie zou ik Kaminski laten starten, want meeste clean sheets, maar de laatste matchen speelde hij niet meer bij Blackburn en Sels heeft alles gespeeld (maar ook meer goalen binnen en minder clean sheets).

Wie zou jij dan oproepen / opstellen nu Courtois, Casteels en Mignolet er niet (meer) bij zijn? Coucke? Roef?

Als het is omdat hij over een week gaat trouwen: dat zou ik niet eens erg vinden als excuus.

"Coach, ik trouw over een week, ik kan me niet 100% focussen op die match tegen Estland, laat me aub thuis."
Zou voor mij geen probleem zijn eerlijk gezegd.

Neuten over wie de aanvoerder moet zijn, dat is daarentegen kinderachtig.
(kan ook zijn dat hij dit doet omdat Tedesco 'nee' heeft gezegd op bovenstaande vraag i.v.m. zijn huwelijk, maar bon, dat is speculatie).
Als volwassen man moet je je toch professioneel kunnen gedragen, wat is dat nu.

Als het is omdat hij over een week gaat trouwen: dat zou ik niet eens erg vinden als excuus.

"Coach, ik trouw over een week, ik kan me niet 100% focussen op die match tegen Estland, laat me aub thuis."
Zou voor mij geen probleem zijn eerlijk gezegd.

Neuten over wie de aanvoerder moet zijn, dat is daarentegen kinderachtig.
(kan ook zijn dat hij dit doet omdat Tedesco 'nee' heeft gezegd op bovenstaande vraag i.v.m. zijn huwelijk, maar bon, dat is speculatie).
Als volwassen man moet je je toch professioneel kunnen gedragen, wat is dat nu.
En dan zie je dit:

Ondanks gesprekken tot 4 uur ’ s nachts om het tij te keren en extra vrije tijd om zijn trouw te regelen, kwam er geen oplossing met de goalie.

Wat een kleuterschool zeg

Dat hij dan meteen zegt dat hij de eerste match kapitein wil zijn en daarna liefst zijn trouw regelt ipv dit nu op iets anders te steken of zelfs een blessure te faken. Nu toont hij wel meteen aan dat hij geen kapitein mag zijn.

Nu, laat het godverdomme uit dat dit uitgroeit tot meer dan een storm in een glas water, want ook al is hij een eikel, als beste doelman van de wereld is hem dat ook wel vergeven. Die moet echt nog mee tot volgend WK.
Dit moet van mij ook niet uitgroeien tot iets groots (liefst niet) en voor dit moeten er wat mij betreft geen zware sancties komen, maar ik ben persoonlijk wel van het principe dat je vaardigheden op het veld geen excuus mogen zijn voor je gedrag naast het veld. Spelers moeten nog altijd respect tonen, luisteren naar de trainer, en zich niet boven de ploeg stellen.

In dat opzicht had ik veel respect voor Guardiola enkele maanden geleden, toen Cancelo het begon uit te hangen omdat hij niet genoeg meer speelde naar zijn zin. Toen heeft Guardiola na een paar akkefietjes ook gezegd tegen de clubleiding dat hij kon opkrassen. Uiteraard is dat anders bij een club, want daar kan je gewoon nieuwe spelers kopen en dat gaat niet bij een nationale ploeg, maar eens je in zo'n straatje komt waar spelers het voor het zeggen hebben zit je met problemen.

Courtois mag dan wel een van de beste keepers ter wereld zijn, maar dat geeft hem nog geen recht om zich als een klein kind te gedragen.

Het is niet dat je Courtois moet buitensmijten, maar in mijn ogen toont het wel weer waarom de Rode Duivels nooit succesvol gaan zijn. De sterspelers zijn een bende kleuters. Zo simpel is het. De Bruyne, Lukaku, Courtois,... Als je een sterspeler hebt die zich zo gedraagt, kan je dat nog compenseren, maar als ze allemaal zo zijn, is het hopeloos.

Dergelijk gedrag nog willen goedpraten zoals General Zantas, gaat er bij mij al helemaal niet in. Maar soit. Dat er kinderen zijn die naar zulke idioten opkijken, vind ik oprecht triestig.

Dit moet van mij ook niet uitgroeien tot iets groots (liefst niet) en voor dit moeten er wat mij betreft geen zware sancties komen, maar ik ben persoonlijk wel van het principe dat je vaardigheden op het veld geen excuus mogen zijn voor je gedrag naast het veld. Spelers moeten nog altijd respect tonen, luisteren naar de trainer, en zich niet boven de ploeg stellen.

In dat opzicht had ik veel respect voor Guardiola enkele maanden geleden, toen Cancelo het begon uit te hangen omdat hij niet genoeg meer speelde naar zijn zin. Toen heeft Guardiola na een paar akkefietjes ook gezegd tegen de clubleiding dat hij kon opkrassen. Uiteraard is dat anders bij een club, want daar kan je gewoon nieuwe spelers kopen en dat gaat niet bij een nationale ploeg, maar eens je in zo'n straatje komt waar spelers het voor het zeggen hebben zit je met problemen.

Courtois mag dan wel een van de beste keepers ter wereld zijn, maar dat geeft hem nog geen recht om zich als een klein kind te gedragen.
Op zich mee eens, maar ik vind dat je voor een nationale ploeg iets meer marge kan nemen daarin dan in een club. Zeker in een klein land als het onze, waar de alternatieven gewoon heel erg beperkt zijn. Ik snap nog altijd waarom Martinez indertijd Nainggolan niet meenam, maar ik vind dat tegelijk ook nog altijd een van zijn grootste fouten.

Ik kan er ook niet aan doen dat Tedesco Sels, Kaminski en Bodart selecteerde..
Uit die drie zou ik Kaminski laten starten, want meeste clean sheets, maar de laatste matchen speelde hij niet meer bij Blackburn en Sels heeft alles gespeeld (maar ook meer goalen binnen en minder clean sheets).

Wie zou jij dan oproepen / opstellen nu Courtois, Casteels en Mignolet er niet (meer) bij zijn? Coucke? Roef?

Ik zou niemand anders oproepen (al heb ik persoonlijk meer een boontje voor Coucke dan voor Bodart), en ik zou sowieso maar 3 keepers hebben opgeroepen.
Tegen Estland maakt het geen hol uit wie je in de goal zet.

Maar jij wil Courtois bannen van de Rode Duivels voor Sels/Kaminski/Bodart. Daarmee was ik (voor te lachen he Pol) de draak aan het steken.

Op zich mee eens, maar ik vind dat je voor een nationale ploeg iets meer marge kan nemen daarin dan in een club. Zeker in een klein land als het onze, waar de alternatieven gewoon heel erg beperkt zijn. Ik snap nog altijd waarom Martinez indertijd Nainggolan niet meenam, maar ik vind dat tegelijk ook nog altijd een van zijn grootste fouten.
Tactical reasons hé Sir.K.

Hoezo gedraagt hij zich als een klein kind. Toppers zijn ego's

Hoezo gedraagt hij zich als een klein kind. Toppers zijn ego's
Neen, hij gaat er als een echte volwassene man mee om zeg :unsure: . En dat allemaal omdat hij pas de tweede match het bandje mocht dragen en niet de eerste match. Ge zou voor minder wegblijven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan