De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu begrijp ik wel waarom veel Duivels wilden dat Bobby bleef. Ze hadden veel privileges en waren zeker van hun plaats.
Tedesco pakt dit helemaal anders aan en het zit er bovenarms op. Het lijkt alsof Courtois nu zegt ‘hij of ik’ maar als ik Vertonghen zijn reactie lees, hoeft hij op niet veel steun te rekenen vanuit de groep. En Thierry zijn lijntjes naar de pers (ook jij Peter) lijken niet zo goed te werken.

Het is simpel. De bal ligt bij Courtois. Aan hem om zijn ego opzij te zetten en dit te willen oplossen of hiermee doorgaan en als een kleine meneer, langs de achterdeur, te stoppen bij de Rode Duivels. Ik hoop op het eerste, maar vrees het laatste.

Dat laatste lijkt al realiteit te worden. Hoe kan je dit nog herstellen?

Straks haalt hij er nog bij dat hij bij zijn huldiging niet in een BMW cabrio werd rondgereden en dat het een gebrek aan respect is.

IMG-20230620-WA0000.jpg

Mocht de kleedkamer volledig achter Courtois staan, was Tedesco er niet mee naar buiten gekomen. De reactie van Vertonghen is ook duidelijk. Die post van Courtois is al helemaal lachwekkend.

Dat dit de schuld zou zijn van Tedesco, vind ik ook straf. Die verziekte sfeer hangt al jaren in de ploeg, mede omdat Martinez een sloef was die zich schikte naar de grillen van de sterspelers. Daar zijn al veel voorbeelden van geweest, op en naast het veld. Nu krijgt Courtois eens een "nee", en het kot is te klein. De enige reden dat Courtois eenmaal die kapiteinsband had mogen dragen, is al omdat Tedesco hem wou paaien. Want waarom moet een keeper die niet goed in de groep ligt zelfs die band krijgen? Hij werd al tegemoet gekomen, en dan nog was het niet voldoende.

Ik begrijp die reactie van Tedesco en de strategie om het in de pers te brengen volledig. Ofwel schikt Courtois zich naar de groep, ofwel bolt hij het af. Hoe goed hij ook is, met zo een element in de groep, iemand die denkt dat hij alles voor het zeggen heeft en zich alles kan permitteren, geraak je nergens. Hetzelfde geld voor KDB en Lukaku.

Enige weg terug zijn excuses van Courtois, hij is degene die in de fout is gegaan door op eigen houtje te besluiten niet meer op te dagen, maar gezien Courtois zijn ego gaat dat volgens mij niet gebeuren. Einde verhaal lijkt me dus voor Courtois bij de rode duivels.

Ik weet nog toen hij enkele weken terug bij wijze van vrijgezellen het nodig vond om in een buurland van een land dat momenteel in een oorlog zit in een tank te gaan rondrijden dat ik dacht "oei, die man heeft weinig inzicht in hoe andere mensen bepaalde zaken kunnen percipiëren."

En kijk, nu zijn we hier :unsure:

Reactie van Vertonghen zei inderdaad genoeg, denk dat Courtois op weinig steun zal moeten rekenen van de rest van de spelers.

Wat ik vooral niet begrijp is de waarde die blijkbaar aan dat stukje stof gehangen wordt, ik heb 15 jaar gevoetbald en ik heb daar nooit drama over geweten. Ik speelde wel op een iets lager niveau maar kom :unsure:

Die foto met die tape ook... Zal wel zijn dat hij een pijntje heeft aan zijn knie (maar ik ben ook 99% zeker dat hij, moest zijn gigantische ego niet gekrenkt zijn, er gewoon mee had verder gespeeld) maar dan zie je daar als 'bewijs' een knie die er perfect normaal uit ziet met zo'n onnozel enkel stripje kinesiotape errond. Goed, blessures kan je niet altijd aan de buitenkant zien, maar komaan :sarcastic:

Als je de reactie van Vertonghen en Tedesco ziet (en wat wint Tedesco er trouwens bij om hier over te liegen...) en de geschiedenis van Courtois lijkt het mij toch vrij duidelijk waar de klepel hier hangt. Het begint er vrij triest uit te zien vind ik.

694
Er zijn coureurs die 3 weken verder koersen met zo´n tape... ik denk dat 90 minuten stilstaan nog NET wel zou lukken. :unsure:

Wat ik vooral niet begrijp is de waarde die blijkbaar aan dat stukje stof gehangen wordt, ik heb 15 jaar gevoetbald en ik heb daar nooit drama over geweten. Ik speelde wel op een iets lager niveau maar kom :unsure:
Hier ook, ik was doelman tot mijn 32ste en in de meeste jaren kapitein. Soms echter met plezier mijn band afgestaan aan iemand die het ook verdiende, kheb er nooit voor zitten wenen

Enige weg terug zijn excuses van Courtois, hij is degene die in de fout is gegaan door op eigen houtje te besluiten niet meer op te dagen, maar gezien Courtois zijn ego gaat dat volgens mij niet gebeuren. Einde verhaal lijkt me dus voor Courtois bij de rode duivels.
Heeft hij nog gedaan bij de bondscoach

Benieuwd ook in welke mate de RD die 'geraadpleegd' werden wat betreft de voorkeur die ze hadden als bondscoach zich gepasseerd voelen dat het Henry niet is geworden. Hadden waarschijnlijk gehoopt op een verderzetting van de cultuur binnen de groep. Lukaku was toen alvast uitgesproken, van Courtois weet ik het niet.

Die foto samen hand in hand is toch ook echt geniaal.

"kom schatje we gaan eens poseren voor de grams"

spontaan hieraan denken

694

oh boy :laugh:
A true leader zou meegeweest zijn naar Estland. Die laat de ploeg niet in de steek.
Jezus, die twee komen toch echt als clowns uit dit voorval tot nu toe? Al dat 'you never give up' terwijl hij al terug thuis zit en de nationale ploeg van zijn land vanavond een wedstrijd moet spelen. Wat is opgeven dan? A true leader en a real legend zou zijn ploeg en land niet in de steek laten voor een onnozele kapiteinsband.

'Those people don't understand that you are the definition of high quality football,' wat is dat zelfs? En dan nog: iedereen snapt dat hij een van de beste keepers ter wereld is, wat men nu begint te ontdekken is dat het (blijkbaar) ook een gigantische diva is met een onmetelijk groot ego.

Thibaut en zijn verloofde kunnen volgens mij echt beter zwijgen, dat zou hun zaak er misschien iets beter op maken.

Dit is nu toch compleet contradictorisch? Als hij er "niet in is geslaagd Courtois bij de groep te houden", dan zou dat betekenen dat Courtois het zonder zijn toestemming is afgebold. Dat is net wat Tedesco zelf zegt en Courtois ontkent. Dus Tedesco probeert zijn vel te redden door... de waarheid te vertellen? :unsure:

En daarbij hoeft Tedesco Courtois helemaal niet te overtuigen om bij de groep te blijven. Hij is bondscoach, dus zolang Courtois zich beschikbaar stelt moet die gewoon luisteren (mits goedkeuring van de medische staff uiteraard). Dat is toch geen kleuter die met snoepjes overtuigd moet worden om te blijven zeker? Al begin ik eraan te twijfelen.

Ik zie niet goed in wat er contradictorisch aan is. Ik zie wel dat iedereen de woorden van Tedesco zonder ook maar enige twijfel gelooft, maar wanneer Courtois zelf aangeeft dat de woorden van Tedesco niet een juiste weergave is van hun privégesprek, dan is Courtois blijkbaar een zeveraar voor iedereen. Ik vind dat hoogstens voorbarig en vreemd. Alsof een bondscoach, nota bene een rookie op dat gebied, de waarheid en wijsheid in pacht heeft en geen fouten kan maken of pers en spelers kan manipuleren.

En pas op, ik zeg niet dat Courtois sowieso gelijk heeft en Tedesco in fout is, maar ik vind de manier waarop Courtois nu eenzijdig wordt afgemaakt ook not done.

Voor mij persoonlijk: ik zie ten eerste al niet in wat Tedesco te winnen heeft moest hij over dit liegen. Dan heeft hij gegarandeerd heel de spelersgroep al onmiddellijk tegen zich (en ook de pers, die dat op termijn dus wel zouden ontdekken) en kan hij eigenlijk al inpakken als bondscoach. Na het zien van de reactie van Vertonghen die, hetzij in de typische media-trained profvoetballer stijl, toch ook wel aangaf dat er iets niet helemaal correct verlopen was heeft dat mijn gevoel enkel nog maar versterkt.

Verder is Courtois al jarenlang een van de lievelingetjes van de media (vandaar ook dat ik het zo belachelijk vind dat hij het heeft over een gebrek aan erkenning) dus die zie ik ook niet zo snel op de anti-Courtois trein springen moest er niks van waar zijn. Zeker niet om dan een nieuwe en vrij onbekende bondscoach uit de wind te zetten. En het is ook gewoon zo dat hij de voorbije jaren wel heel vaak een heel lichte blessure had wanneer er interlands moesten gespeeld worden tegen kleine landen. Dat doen nog veel spelers, dus daarom is hij de duivel niet, maar het is nu ook wel niet iets wat in zijn voordeel pleit.

En ten laatste vind ik het ook gewoon wel een beetje on-brand voor Courtois. Wat er precies in de kleedkamers gezegd wordt gaan supporters nooit weten, maar ik volg de Premier League op de voet en ik vind Courtois al sinds zijn vertrek bij Chelsea een ongelofelijke kwal, dat geef ik ook wel toe.

Zoals hierboven aangegeven, Tedesco kan ook gewoon fouten maken/de waarheid verdraaien/liegen/stomme dingen vertellen/... (vul zelf maar verder in). Ik begrijp niet goed dat wat hij nu zegt blijkbaar voor iedereen heilig is en wat Courtois erop repliceert meteen je reinste bullshit is.

Onze beste keeper ooit, de beste van de wereld, verdient imo toch net iets meer krediet dan dat.

En dat gebrek aan respect ging toch vooral over dat jaar (wanneer was het, 2022?) dat hij niet eens bij de beste 5 of 10 keepers was verkozen. En daar had hij gewoon groot gelijk in.

Volgens mij was het toch al Wilmots die Hazard kapitein had gemaakt? 'Om hem meer verantwoordelijkheid te geven'

Juist. We zaten dan nog langer met een kapitein die het eigenlijk niet hoorde te zijn.

Hier ook, ik was doelman tot mijn 32ste en in de meeste jaren kapitein. Soms echter met plezier mijn band afgestaan aan iemand die het ook verdiende, kheb er nooit voor zitten wenen

Maar jullie zijn nooit de beste keeper van de wereld geweest hé. Dat (gevoel) kan je toch niet vergelijken.

Maar dan nog, Courtois heeft aangegeven dat hij helemaal niet teleurgesteld was dat hij geen kapitein is. Waarom geloven we dat blijkbaar gewoon niet, maar de woorden van Tedesco wel zonder nadenken?

"In ons gesprek heb ik hem gevraagd om beslissingen te nemen om situaties te vermijden die ons in het verleden schade hebben berokkend. Hierbij heb ik altijd het algemeen belang voor ogen gehad. Wel of niet de kapitein van de nationale ploeg zijn is geen bevlieging of willekeurige beslissing. Het moet zijn beslissing zijn en dat is wat ik hem duidelijk probeerde te maken. Jammer genoeg ben ik daar niet in geslaagd.”

“Ik benadruk dat ik op geen enkele manier ook maar iets gevraagd heb en ik heb Romelu Lukaku gevraagd om dit uit te klaren. Tegelijkertijd wil ik benadrukken dat ik geen enkele discussie heb gehad over dit onderwerp met mijn ploegmaten, zoals wordt gesuggereerd.

Nergens lees ik daarin dat hij heeft gevraagd, laat staan heeft geëist, kapitein te worden. Wel dat er, na blijkbaar strubbelingen in het verleden, duidelijkheid moet zijn. Hij spreekt ook over Lukaku. Mss heeft Romelu wel die band opgeëist en is Tedesco daarin meegegaan en heeft Courtois dat aangekaart als zijnde verkeerd? En doet Tedesco nu alsof hij zich van geen kwaad bewust is?

Ik begrijp gewoon niet dat het woord van Tedesco blijkbaar heilig is en het woord van Courtois ronduit zever zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan