De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu, Tielemans opnemen in de selectie is 1 ding (en op zich wel nog enigszins te verantwoorden), maar als hij hem straks weer in de basis opneemt ga ik het toch krijgen zenne.

Dat vind ik nog de belachelijkste stelling van allemaal. Alsof het niet opportuun kan zijn om Vermeeren al eens een halve week mee te laten trainen met de grote jongens. Ze (Youri) kunnen er misschien nog wat van leren :unsure:
Ik vind dat ook een belachelijke stelling voor de duidelijkheid, maar gaat een Vermeeren er meer aan hebben om alleen maar in de tribune/bank te zitten dan bij de U21 wel alles te spelen?

Ik vind dat ook een belachelijke stelling voor de duidelijkheid, maar gaat een Vermeeren er meer aan hebben om alleen maar in de tribune/bank te zitten dan bij de U21 wel alles te spelen?
Dat denk ik wel eigenlijk.
1, zoals DBK hierboven aangeeft, voor de rust die hij wss wel zal kunnen gebruiken.
2, zo'n jongen heeft toch niks meer te zoeken in kwalificatiematchen van beloften? Dat is ver onder zijn niveau he.

Ik denk het wel voor drie redenen:

1. Zijn plaats in de groep leren kennen.
2. Mogelijkheid om in te vallen bij een voorsprong en te draaien in een ploeg op dreef. In plaats van straks tussen de soep en de patatten met de voltallige B-ploeg nutteloze minuten op te doen in een ploeguitgave die je enkel in de Kirin Cup laat spelen.
3. Na een ijzersterk debuutseizoen en een heel knap seizoensbegin is dit de kers op de taart en de logische beloning. Proeven van de rode duivels. De motivatie bijtanken om dit seizoen kapot te spelen en volgende zomer misschien te kunnen starten op het EK. Verre droom, maar niet onhaalbaar.

Nu stel je dat traject weer uit zonder deftige reden. Iemand anders met veel minder verdiende sporen mag tegelijk wel bij de selectie komen. Op alle vlak een domme en onlogische beslissing. Ik zou als speler meteen twijfels hebben bij de man zijn inschattingsvermogen en kwaliteiten.

Ook de uitleg er rond is gewoon dom. Gekozen voor power… Power hebben we in overvloed op het middenveld nu. Het is creativiteit en finesse dat nu ontbreekt. Twee kwaliteiten die Vermeeren op uitzonderlijke wijze laat zien.

Ik had graag Tielemans eens gewoon UIT de selectie gezien, kwestie om eens een duidelijk signaal te geven dat er bepaalde zaken moeten veranderen bij hem.

Dat vind ik nog de belachelijkste stelling van allemaal. Alsof het niet opportuun kan zijn om Vermeeren al eens een halve week mee te laten trainen met de grote jongens. Ze (Youri) kunnen er misschien nog wat van leren :unsure:
Onnozele opmerking inderdaad.

Dus we mogen al concluderen dat Mandela Keita in de basis gaat starten? Want ja, da's toch wat hij zegt hè. Hij wil Vermeeren niet oproepen om op de bank te zetten, maar dat zelfde kunnen we toepassen voor Mandela Keita dan.

Trossard, Mangala en Deman onzeker. Misschien toch nog Vermeeren en De Cuyper erbij?

Ik lees nu net dat Tedesco gezegd heeft dat Maxim De Cuyper zijn 3de keuze is voor de linksachter, na Theate (een CV, die bij zijn club nooit op de back speelt) en Deman (een linkermiddenvelder, die bij zijn club nooit op de back speelt). OK.

Laatst bewerkt:
Hij kan beter De Cuyper er nu al bijnemen, kan dan als doublure dienen voor Theate als hij die zo graag op de back ziet. Vanaf volgend seizoen (ervan uitgaande dat Vertonghen wel stopt na het EK) kan Theate dan naar binnen schuiven en De Cuyper op links.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan