De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doku is gewoon onhoudbaar door zijn versnelling en zijn dribbels op snelheid. Hazard had dat in zijn jonge jaren ook, naar is dan geëvolueerd naar meer een type spelmaker met minder flitsende acties maar wel effectievere.
Doku is uiteraard zeker niet even goed als Hazard, maar hij heeft nog tijd om te leren om meer qualiteit dan kwantiteit te leveren. Er staat wel ne goeie kop op en hij zit bij een ploeg waar hij zowiezo nog veel beter zal worden. Hij ziet het spel ook wel goed, bewijs daarvan is de assist naar Lukaku.
Ik zie het wel in hem om even goed te worden als Hazard.
Tielemans is gewoon nen tamme kloot.
Hazard is nooit de spelmaker na zijn blessureleed geweest tbh. En hij was nooit een echte verdeler op het hoogste niveau, toch niet zoals een echte 10. Hij was de vinnige winger die door zijn snelheid en dribbels ruimte vond én vaak dan ook de pass of het schot. Hij dwong tijd af. Hij is nooit de man geweest van de geniale pass uit de pocket onder zware druk. Als hij dat was geweest had hij na zijn blessures nog gerendeerd. Maar dat was niet zo na zijn ondergang. Er is een reden waarom die nooit echt centraal werd geposteerd en als dat het geval was, dat hij pas uitblonk als hij naar de flank stapte.

Na zijn fysieke ondergang was het gewoon op. Hij liep zich vast, hij passeerde zijn man niet meer, zijn voeten konden niet volgen. Hij moest de duels fysiek aangaan en verloor ze natuurlijk. Van zodra de benen niet meer meekonden was het vaak pijnlijk duidelijk dat zijn inzicht nooit op het goddelijke niveau van zijn voetjes was. Hij moest een heel ander type spel aanmeten en kon dat niet. Logisch, op zijn niveau renderen als spelverdeler is vreselijk moeilijk. En dat is een kwestie van talent en jaren lang trainen er op. Hij moest nooit op de manier van een KDB/Bruno/Sneijder voetballen want hij kon een betere positie voor een pass afdwingen op zichzelf. Hij is in ieder geval niet geëvolueerd naar een andere versie van zichzelf. Die was gewoon ongeschikt nog voor voetbal op het hoogste niveau. Dat werd telkens op het veld tentoon gesteld op de zeldzame keren dat ie nog mocht spelen.

Doku heeft enkel grote stappen gezet in zijn dribbelkunsten. Ook hij dwingt nu tijd en ruimte af. Die pass naar Lukaku was zoiets. Een zee van ruimte dankzij zijn dribbel en snelheid. Bewaarde de rust en vond de makkelijkste oplossing. Hij is nog niet even goed als prime Hazard, eveneens logisch. Maar als de rust in zijn hoofd en efficiëntie bevestigt kan worden de komende maanden... Dan is hij zéér goed op weg.

Ik zou voor Sels - Deman / Vertonghen / Theate / Castagne - Vermeeren / Mangala / CDK - Doku / Lukaku / Lukebakio gaan.
We zijn toch al gekwalificeerd, dus laat ons Vertonghen + Theate eens centraal testen. Je hebt Deman opgeroepen voor linksback, dus laat hem daar eens postvatten tegen een semi-deftige tegenstander. Op het middenveld Vermeeren ipv Onana en een CDK ipv Tielemens/KDB. Voorin kan je geen van de 3 eruit halen eigenlijk, na hun goeie prestaties. Eventueel Doku laten rusten voor Carrasco. Of Lukebakio laten rusten voor Bakayoko. Maar dat moet dan even met de spelers ook besproken worden en is afhankelijk van hun fitheid.
Bakayoko mag starten, diene duts was er ingekomen en werd nadien tactisch gewisseld. Vanachter kan je Debast zetten ipv Faes. Of je speelt met driemansdefensie: Theate - Vertonghen - Debast, waarbij Vertonghen meer als libero fungeert.

Door Debast bijvoorbeeld.

Omdat alleen de beste 5 groepswinnaars reekshoofd zijn voor de loting voor het EK.

Dus we halen iemand eruit omdat hij een foutenlast heeft, en we vervangen hem door iemand die bij zijn laatste selecties ook tekort kwam? Heeft als pluspunt wel de automatismes met Jan, dat klopt. Maar ik zie toch liever Theate mee centraal.
Linksback liefst De Cuyper, maar goed, die is overgeslagen voor Deman, dus laat die dan eens spelen, denk ik dan.

Speelt Bornauw nog? Blijf het raar vinden dat die er niet meer bij is.
Leek mij altijd een betere optie dan Faes, al heeft hij bij zijn laatste interlands geen al te beste indruk nagelaten.

Dus we halen iemand eruit omdat hij een foutenlast heeft, en we vervangen hem door iemand die bij zijn laatste selecties ook tekort kwam? Heeft als pluspunt wel de automatismes met Jan, dat klopt. Maar ik zie toch liever Theate mee centraal.
Linksback liefst De Cuyper, maar goed, die is overgeslagen voor Deman, dus laat die dan eens spelen, denk ik dan.
We kunnen Debast toch niet blijven pakken op die eerste matchen he? We zijn nu een jaar (?) verder en heeft nu meer ervaring. De Cuyper is zeker een optie, maar die is er nu niet bij, dus kijk ik naar de huidige situatie voor vanavond.

We kunnen Debast toch niet blijven pakken op die eerste matchen he? We zijn nu een jaar (?) verder en heeft nu meer ervaring. De Cuyper is zeker een optie, maar die is er nu niet bij, dus kijk ik naar de huidige situatie voor vanavond.
Ik vind ook wel dat eerder Al-Dakhil meer een kans verdient dan Debast. Heeft meer allure vanachter en lijkt me meer geconcentreerd te spelen. Is voor Zeno natuurlijk geen schande, nog altijd maar 19 die ket.

Ik vind ook wel dat eerder Al-Dakhil meer een kans verdient dan Debast. Heeft meer allure vanachter en lijkt me meer geconcentreerd te spelen. Is voor Zeno natuurlijk geen schande, nog altijd maar 19 die ket.
Die kun je er ook zetten. Geen idee hoe die het doet bij Burnley, maar sowieso eens iets anders dan Faes. Speelt toch al een hele tijd matig tot slecht.

Vanheusden kan ook starten als hij wat minder fars is.
Al-Dakhil is vaste waarde achterin bij Burnley en doet het zeker niet slecht.

Die kun je er ook zetten. Geen idee hoe die het doet bij Burnley, maar sowieso eens iets anders dan Faes.
Is voor mij de beste verdediger van de ploeg dit seizoen. Af en toe nog wat foutjes. Maar zou hem heel graag in onze nationale ploeg zien. Heeft met Kompany ook de perfecte coach of stappen te zetten als centrale verdediger. Zonde van die blessure.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan