De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is eigenlijk zelfs geen vriendenmatch te noemen, dit is een trainingsmatchke.

Opstelling werkt wel, maar wordt ook totaal niet op de proef gesteld. We hebben de laatste jaren gezien dat we het heel moeilijk hebben tegen ploegen die hoog druk zetten, en steeds meer ploegen speelden dan ook zo tegen ons. Maar Servië laat quasi alles toe.

Tielemans een paar goeie steekballetjes gegeven, Openda had al een goal of 2-3 moeten hebben, en er is ondanks dat het een vriendenmatch is wel de juiste inzet te merken. Meer kan je eigenlijk niet vertellen.

Servië had interessant kunnen zijn, maar die komen ook alleen maar voor het verplichte nummertje. Spijtig.

Ik zou Deman toch eens willen zien tegen een deftige ploeg op die positie. Wordt nu nauwelijks getest, maar doet niet veel verkeerd. Alleen zijn voorzetten mogen beter.

Heeft hem er in het begin van de match wel mooi ingelegd, en toont ook wel de juiste intensiteit, maar de snedigheid en precisie van zijn dribbels zijn niet meer op maat.
Tedesco roemt hem als leider etc, maar nu die is gaan uitbollen in de woestijn gaat die niet op niveau blijven. Doku is ook gewoon beter (ander type natuurlijk) dus die gaat meestal als invaller spelen denk ik. Ek nog meedoen in de selectie en dan stoppen als international is zijn plan gok ik.

Heeft hem er in het begin van de match wel mooi ingelegd, en toont ook wel de juiste intensiteit, maar de snedigheid en precisie van zijn dribbels zijn niet meer op maat.
Die goal is ook praktisch het enige goede deze match van hem.

Vermeeren en Debast ook een zeer goede match.

Tedesco roemt hem als leider etc, maar nu die is gaan uitbollen in de woestijn gaat die niet op niveau blijven. Doku is ook gewoon beter (ander type natuurlijk) dus die gaat meestal als invaller spelen denk ik. Ek nog meedoen in de selectie en dan stoppen als international is zijn plan gok ik.
Met Doku en Trossard heb je op die positie inderdaad 2 spelers die gewoon sterker zijn.

Met de huidige vormpijlen is een voorhoede Trossard - Lukaku - Doku echt wel een no-brainer.

Carrasco is nog altijd een goeie back-up, als hij zijn dag heeft kan hij nog altijd echt top zijn. Maar ik zou hem eigenlijk ook gewoon durven opstellen als linksback tegen ploegen waar wij het spel moeten maken.

Edit: en nu Castagne op de linksback. Je had ook een echte linksback kunnen meenemen he Tedesco ...

Laatst bewerkt:
Deze wedstrijd bevestigt dat we aanvallend weelde hebben, zelfs de tweede en derde keuze op veel posities zijn dik in orde, ook verschillende profielen etc. Openda gaat heus wel beter afwerken bij de RD (doet hij in Duitsland wel) dat is duidelijk vertrouwen.

Dat Vermeeren hard op de deur klopt als basis speler verbaast niemand.

Verdedigend blijft het zoeken, Wat Tedesco tegen de Cuyper heeft is een raadsel, Debast deed het wel aardig op RB dat heeft Tedesco dan wel weer goed gezien.

Debast brengt aanvallend wel te weinig op die rechterflank (niet onlogisch), maar geeft me met momenten wel Alderweireldvibes op die positie.

Batshuayi mag voor mij wel echt uit de selectie, je bent daar voetballend niets mee. Je hebt zo veel scorend vermogen in je flankspelers, dan ben je meer met een targetspits dan een type Batshuayi.

Lukebakio ook aan een heel zwakke match bezig. Krijgt ook weinig steun van Debast natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan