De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vergelijk hem toch niet met Martinez, ik zeg dat hij dezelfde gevoelens bij me opwekt. Namelijk onbegrip en irritatie. Vooral op vlak van selectiepolitiek. Wat je reeds vroeg en ik reeds bevestigde. Dus waarom opnieuw aanhalen dat je het niet begrijpt terwijl we dat al rechtgezet hadden...

Ik vind het overigens ook fout om De Cuyper weg te zetten als een back-up, die heeft alles gespeeld van Augustus en ik denk dat die vernamelijk gerust wordt en dat Meijer na zijn blessure speelminuten krijgt om weer fit te worden. Ondanks zijn laatste 3 bankplaatsen, zijn er nog steeds maar 6 spelers met meer speelminuten bij Club tot dusver.

Waarom niet akkoord met Deman? Ik heb die geen minuut zien spelen bij Bremen, dus zou wel willen weten waarom hij wel of niet een selectie of minuten zou verdienen.

Ik begrijp als supporter ook niet waarom Batshuayi, Vranckx en Vanheusden erbij zitten. De alternatieven zijn dan Cuypers, Heynen en De Winter zeker? Dan zitten we met het type speler waar Tedesco waarschijnlijk rekening mee houdt gok ik. En uiteindelijk is het opvulsel, dat normaal geen 30 minuten gaat spelen op een groot tornooi (Tenzij Vranckx in de winterstop weggaat bij Wolfsburg en in vorm geraakt). We hebben het over de laatste in het rijtje aanvallers, middenvelders en verdedigers. Niet een Witsel, die duidelijk niet meer rendeerde en toch als eerste op het wedstrijdblad stond.

Spileers is er puur bijgekomen omdat hij bij de u21 zat en Vanheusden een dag voor de match uitviel. Dat is nu toch echt geen issue lijkt me. Die gaat waarschijnlijk geen minuut spelen, net als Vanheusden waarschijnlijk, als die fit was gebleven.

De Cuyper had ik ook graag gezien, maar nogmaals, die is bankzitter bij een ploeg dat niet draait in België. We moeten hem ook niet overschatten om die per se in de basis van de RD te willen hebben (op dit moment).

Ik vind de vergelijking met Martinez echt onbegrijpelijk imo.
Cuypers verdient trouwens echt wel een selectie. Niet enkel is het een goalmachine, de manier waarop is ook knap. Ik ben eigenlijk een fan van Batshuayi want hij is de beste pure afwerker sinds Jelle Vossen (no joke) bij de Rode Duivels. Zet die alleen voor doel of geef die een kans in de 16 en hij kadreert een schot 8/10 keren. Maar hij beweegt dom en weegt niet meteen op ene verdediging. Als er geen ruimte in de rug is, dan zet je hem moeilijk in stelling.

Cuypers is wat meer van alle markten thuis. Iets minder snel enzo, maar loopt slimmer en komt sneller op een schietkans. Echt wel een nuttige wisselspeler. Die kan je opbrengen als het pompen of verzuipen is en daar zit meer in dan een buitenspelpositie bij hem.

Cuypers verdient trouwens echt wel een selectie. Niet enkel is het een goalmachine, de manier waarop is ook knap. Ik ben eigenlijk een fan van Batshuayi want hij is de beste pure afwerker sinds Jelle Vossen (no joke) bij de Rode Duivels. Zet die alleen voor doel of geef die een kans in de 16 en hij kadreert een schot 8/10 keren. Maar hij beweegt dom en weegt niet meteen op ene verdediging. Als er geen ruimte in de rug is, dan zet je hem moeilijk in stelling.

Cuypers is wat meer van alle markten thuis. Iets minder snel enzo, maar loopt slimmer en komt sneller op een schietkans. Echt wel een nuttige wisselspeler. Die kan je opbrengen als het pompen of verzuipen is en daar zit meer in dan een buitenspelpositie bij hem.
Ik erger me dood aan Batshuayi. Het is echt een domme speler in alles, maar scoort makkelijk. Het is alleen een compleet ander type dan Cuypers en ik denk dat dat de reden is waarom hij voor Batshuayi kiest. Wat toch perfect kan?

Op dit moment wel. Heeft de laatste 3 matchen in de competitie in totaal 74 minuten gespeeld. Toch niet veel lijkt me. Het is ook maar om te laten zien dat we niet moeten overdrijven met De Cuyper. Hij is toevallig de enige echte LB die ik kan bedenken, maar is hij goed genoeg om basisspeler te zijn voor het EK? Op het afgelopen u21 EK was het verdedigend ook niet allemaal geweldig bijvoorbeeld. Wat niet wegneemt dat hij getest had moeten worden.

Batshuayi moet je alleen meenemen als je een systeem speelt waar hij puur kan afwerken. Je kan die niet gebruiken om druk op een verdediging te zetten, je kan die niet gebruiken om te kaatsen, om andere spelers in stelling te brengen, om de bal even bij te houden, zelfs niet om snel te counteren (want ik heb nog nooit een speler gezien die zo vaak buitenspel loopt). Maar geef hem een bal in de box en hij scoort. Alleen zijn zijn positiespel en zijn looplijnen om zichzelf in stelling te brengen ook niet van voldoende niveau, vind ik.

Als je Batshuayi zou naast Lukaku zetten bijvoorbeeld, dan zie ik die veel meer renderen. Maar als je met twee spitsen gaat spelen, dan kies je nu toch nog altijd voor Lukaku en Openda, of Lukaku en Trossard, of CDK en Openda of ... Ik stoor mij vaak zo hard aan Batshuayi dat ik zelfs nog liever Mertens terug zou oproepen om die rol te vervullen.

En als je een back-up voor Lukaku wil die je vrij makkelijk kan inschuiven in het bestaande systeem, dan kies je imo voor CDK, Cuypers, ... of voor Openda.

Dus ik zie echt geen enkele reden meer waarom je Batshuayi nog zou oproepen. In een tweespitsensysteem zijn er betere opties om te partneren met Lukaku en als Lukaku nu wegvalt heb je geen echte back-up voor zijn profiel in de selectie.

Doe mij tegen Azerbeidjan toch maar eens Casteels - Deman, Theate, Vertonghen, Castagne - Onana, Vermeeren/Tielemans, Mangala - Trossard, Lukaku, Doku. Of Trossard als aanvallende middenvelder in de plaats van Vermeeren/Tielemans en dan Doku, Lukaku, Bakayoko als voorlinie.

Batshuayi moet je alleen meenemen als je een systeem speelt waar hij puur kan afwerken. Je kan die niet gebruiken om druk op een verdediging te zetten, je kan die niet gebruiken om te kaatsen, om andere spelers in stelling te brengen, om de bal even bij te houden, zelfs niet om snel te counteren (want ik heb nog nooit een speler gezien die zo vaak buitenspel loopt). Maar geef hem een bal in de box en hij scoort. Alleen zijn zijn positiespel en zijn looplijnen om zichzelf in stelling te brengen ook niet van voldoende niveau, vind ik.

Als je Batshuayi zou naast Lukaku zetten bijvoorbeeld, dan zie ik die veel meer renderen. Maar als je met twee spitsen gaat spelen, dan kies je nu toch nog altijd voor Lukaku en Openda, of Lukaku en Trossard, of CDK en Openda of ... Ik stoor mij vaak zo hard aan Batshuayi dat ik zelfs nog liever Mertens terug zou oproepen om die rol te vervullen.

En als je een back-up voor Lukaku wil die je vrij makkelijk kan inschuiven in het bestaande systeem, dan kies je imo voor CDK, Cuypers, ... of voor Openda.

Dus ik zie echt geen enkele reden meer waarom je Batshuayi nog zou oproepen. In een tweespitsensysteem zijn er betere opties om te partneren met Lukaku en als Lukaku nu wegvalt heb je geen echte back-up voor zijn profiel in de selectie.

Doe mij tegen Azerbeidjan toch maar eens Casteels - Deman, Theate, Vertonghen, Castagne - Onana, Vermeeren/Tielemans, Mangala - Trossard, Lukaku, Doku. Of Trossard als aanvallende middenvelder in de plaats van Vermeeren/Tielemans en dan Doku, Lukaku, Bakayoko als voorlinie.
Die opstelling zou ik ook graag zien. Lijkt mij de sterkste met deze kern. Liefst wel Vermeeren, ook al was Tielemans gisteren nog vrij goed.

Trossard als spits zou ik eerder doen dan Batsman op dit moment. Slimme positie, versatiel, afstandsschot en goede afwerking. Speelt in teamverband ook in een dynamisch systeem waar het draait om de juiste beslissing. Batsman vliegt hondsdol op de bal en vertrekt naar doel. We hebben helaas gezien dat dit niet voldoet.

Die selectie van Portugal is ook wel waanzin, beter gebalanceerd en breder ook dan de Rode Duivels die hij onder zijn hoede had. Op elke plek kwaliteit en zeker offensief een luxeprobleem.

Onze Gouden Generatie was ook waanzinnig, maar met enkele hiaten en vooral: een bank die beduidend minder was.

Die selectie van Portugal is ook wel waanzin, beter gebalanceerd en breder ook dan de Rode Duivels die hij onder zijn hoede had. Op elke plek kwaliteit en zeker offensief een luxeprobleem.

Onze Gouden Generatie was ook waanzinnig, maar met enkele hiaten en vooral: een bank die beduidend minder was.
Vooral blessureproblemen he, Vermaelen én Kompany potentieel een van de allerbeste complementaire duo's aller tijden maar alletwee gemaakt van suikerspin. En dat hiaat op de linksback. Vertonghen redde zich daar prima, maar het was niet wereldtop. In ieder geval, tot Frankrijk plots hun generatie van genetisch gemanipuleerde supermutanten losliet op de wereld hadden wij effectief de beste selectie ter wereld. De bond heeft daar helaas de ene beunhaas na de andere voor aangesteld als oefenmeester.

Ik erger me dood aan Batshuayi. Het is echt een domme speler in alles, maar scoort makkelijk. Het is alleen een compleet ander type dan Cuypers en ik denk dat dat de reden is waarom hij voor Batshuayi kiest. Wat toch perfect kan?

Op dit moment wel. Heeft de laatste 3 matchen in de competitie in totaal 74 minuten gespeeld. Toch niet veel lijkt me. Het is ook maar om te laten zien dat we niet moeten overdrijven met De Cuyper. Hij is toevallig de enige echte LB die ik kan bedenken, maar is hij goed genoeg om basisspeler te zijn voor het EK? Op het afgelopen u21 EK was het verdedigend ook niet allemaal geweldig bijvoorbeeld. Wat niet wegneemt dat hij getest had moeten worden.
Dat aantal minuten van de laatste matchen is/was door een kleine blessure geloof ik

Portugal heeft een top selectie en een favoriet maar met Martinez en Ronaldo nog steeds is daar ook voldoende potentieel om een drama te krijgen. Dat kan alle richtingen uit. En in die groep vind ik een 30 op 30 niet zo onlogisch, al is het wel goed gedaan

Portugal heeft een top selectie en een favoriet maar met Martinez en Ronaldo nog steeds is daar ook voldoende potentieel om een drama te krijgen. Dat kan alle richtingen uit. En in die groep vind ik een 30 op 30 niet zo onlogisch, al is het wel goed gedaan
Ronaldo staat wel klaar om iemand te vermoorden om dat EK te winnen.

ITT die klucht vorige winter ben ik nu wel weer hyped voor het tornooi. Hopelijk komt Italië er nog bij.

Onana er zondag niet bij.

Teddy, luister ne keer, we gaan gewoon vol voor de aanval: Casteels - Carrasco, Theate, Vertonghen, Saelemaekers - Mangala, Trossard, Vermeeren - Doku, Lukaku, Bakayoko.

Ik weet wel dat ze tegen Zweden (wat zijn die zwak overigens) gestunt hebben, maar thuis moet je die Azeris toch gewoon opeten en met een goed gevoel naar het EK gaan.

Die opstelling van Sir.Killalot dus en vlammen met 6-1 of zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan