quo_vadis
Well-known member
En toch klaagt ie na een gewonnen CL finale dat hij te weinig respect kreeg in Engeland. Ook ging ie in de clinch met de keepertrainer bij Chelsea omdat hij anders wou trainen.Dat eerste (Genk) en derde (Chelsea) klopt niet volledig. Starspike heeft dat van Genk al ontkracht en Courtois wou weg bij Chelsea in eerste instantie om terug full time naar zijn kinderen te gaan.
Dat het een gecompliceerd verhaal was bij Genk klopt idd maar hij is het wel die weigerde te spelen, wegbleef bij een vandaag,... Ook was het Courtois die niet meer wou trainen bij Chelsea, niet meer wou spelen. Dus als hij zijn gedacht niet krijgt dan bolt ie het gewoon af en hij is er steeds mee weggekomen. Nu krijgt ie (eindelijk) eens de wind van voor en is dat gewoon terecht.
Trouwens een mooi artikel hierover:
Hij laat niet met zich sollen: eergevoelige Thibaut Courtois ging al vaker de confrontatie aan
Dat Thibaut Courtois (31) geclasht is met Domenico Tedesco hoeft niet te verbazen. In zijn rijkgevulde carrière is al vaker gebleken dat de eergevoelige doelman niet met zich laat sollen. Het begon al op zijn negentiende, bij Racing Genk.
“Na de titel zijn we naar Genk gestapt, hopend op een beetje erkenning. Om eerlijk te zijn: die was er niet”, aldus Courtois in Sport/Voetbalmagazine.
Veel fans noemen hem sindsdien The Snake (de slang) vanwege het verraad, maar het is wel een prestigieuze transfer, opnieuw voor een stukje ingegeven door een gebrek aan waardering. “Ik vind dat mijn zoon van in het begin verkeerd beoordeeld werd in Engeland”, zegt vader Thierry in Sport/Voetbalmagazine. Vier jaar later zou Thibaut hetzelfde verklaren na de Champions League-eindzege met Real: “Ik moest deze finale winnen om meer respect te krijgen. Vooral in Engeland, want daar heb ik veel kritiek gekregen en werd er gezegd dat ik niet goed genoeg was.”
Dat kan ik niet serieus nemen. Als je kan kiezen tussen twee topclubs, waarbij de tweede speelt in de stad waar uw kinderen wonen, gaan we dat dan serieus niet geloven als het vooral daar om te doen is? We hoeven niet naïef te zijn, maar er zijn wel grenzen he. Courtois was overigens gewoon tevreden bij Chelsea, maar als Real komt aankloppen én als je daardoor terug bij uw kinderen kunt zijn, zou ik ook willen vertrekken. Dat heeft werkelijk niks met verdoezelen te maken. Sorry hoor.