Alderweireld zijn gouden schoen kan toch echt geen referentie zijn dat hij het beter gaat doen he? En ook over Witsel weten we dat niet. Bij Atlético speelt die samen met veel betere spelers naast hem. Er is echt geen enkele zekerheid dat hij dit ook kan in een ander systeem en waar hij ook de kar gaat moeten trekken. Het enige is de vraag of Tedesco dit had moeten uittesten, maar Witsel heeft vrij snel zijn pensioen aangekondigd, dus lijkt me dit niet Tedesco zijn fout.
Mja, zo kan je natuurlijk elke speler in twijfel trekken hé, want dat geldt voor quasi elke speler bij een (sub)topclub in het buitenland. Het feit dat hij gewoon basisspeler is als CV bij Atletico en daar gewoon de ervaring heeft op topniveau, maakt hem imo toch wat zekerder voor die positie dan een Faes of Al Dakhil.
Een gouden schoen en prestaties in de jupkes League gaan we toch niet gelijk zetten aan spelers als Mbappe of Kane? We hebben het toch over dezelfde ploeg die tegen godbetert Donetsk qua verdedigen in hun hemd werden gezet?
Ik zeg dat ik een centrale verdediging met Alderweireld of Witsel (en hun recente prestaties en/of het niveau waarop ze spelen) ipv Al Dakhil, Vertonghen of Faes beter in staat vind om dergelijke spelers af te stoppen, jij maakt daarvan dat ik die zogezegd van hetzelfde niveau als Mbappé of Kane vind? Dat is toch helemaal niet wat ik schrijf?
Er is toch een verschil tussen zelf niet meer willen geselecteerd worden en er niet bij zijn omdat de coach andere spelers op dat moment beter vindt. Heeft Vermeeren zelf gezegd dat hij niet meer voor de RD wil spelen zoals Witsel of Alderweireld hebben gezegd want daar zit hem het verschil in natuurlijk. Witsel was idd 1x niet geselecteerd en beslist dan in mei (nog voor er de 2de maal een selectie was) om te stoppen.
Maar bij Witsel was dat toch ook gewoon zo? Tedesco selecteert hem niet omdat hij vindt dat er ander en beter zijn, Witsel is op dat moment al 34 jaar en denkt dus wellicht dat het over is voor hem en kondigt daardoor zijn afscheid aan. Mocht Tedesco hem wel hebben geselecteerd, had hij wellicht zijn afscheid niet aangekondigd. Dat je dat natuurlijk sneller overweegt of doet na een niet selectie op je 34ste dan een Vermeeren op zijn 18de lijkt me nogal wiedes.
Maar als we nu gewoon een betere CV nodig hebben dan we tot nu toe hebben geselecteerd, of die nu 20 is of 34, en net komt piepen of eigenlijk al gezegd had dat hij wou stoppen, dat doet er toch niet toe? Als die opportuniteit daar is moet je gewoon de beste spelers voor die positie oproepen.
Dat je Witsel niet goed genoeg zou vinden is iets anders, maar al de rest vind ik niet meteen een geldige reden om hem niet op te roepen.
En ivm Al Dakhil: hij speelde in Burnley hun laatste match gewoon de volle 90 minuten mee maar ervoor idd een paar keer niet in de selectie
9 wedstrijden niet gespeeld waarvan 8 niet in de selectie is toch meer dan "een paar keer". Maar los daarvan, als je voor hem een vervanger moet oproepen, of dat nu Spileers is die ook niet heeft meegeholpen aan de kwalificatie of Witsel, dat doet er toch niet echt toe? En dan ga ik liever naar het EK met de CV van Atletico Madrid die wekelijks op topniveau speelt tegen andere wereldtoppers, dan met Spileers. Of Faes. Of Debast.
).