De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben écht een team om met dubbele offensieve flanken te spelen, en 2 verdedigende middenvelders om het centraal veilig te houden.

Zet daarvoor nog KDB en Lukaku en ons team is rond als we de 2 CB laten kloppen.

een 4-5-1 / 2-5-3 met driehoek middenveld met de punt naar voor.

mijn absoluut favoriete opstelling
2-5-3 en de twee stoppers zijn Jan en Toby? Dat is toch eerder een opstelling die je tegen Gibraltar of San Marino gebruikt.

Nee je zegt dat 2 van de traagste CV's die we hebben een snelheidsduivel als Mbappé of een slimme spits als Kane "beter" zouden kunnen afstoppen. Witsel die nog nooit als CV in een 4-mans verdediging en qua positiespel dus 0 ervaring heeft. En Alderweireld die de voorbije jaren al geen blijk meer gaf van dat niveau aan te kunnen zou het met ouder wel nog kunnen?

Waar haal je dat, dat Witsel nul ervaring heeft als CV in een 4 mansdefensie? Dat klopt echt hoegenaamd niet. Vorig seizoen speelde Atletico zowat de helft van zijn wedstrijden met 4 achteraan.

En ik zeg ook niet dat we die 2 samen moeten zetten hé. Maar als je zelf pleit voor Vertonghen kan je het "traag zijn" van Witsel of Alderweireld vanwege hun leeftijd natuurlijk niet echt als argument opwerpen me dunkt.

En dan nog, in 2021 won Italië het EK met Chiellini (toen 37) en Bonucci (toen 34 jaar). Dat was natuurlijk een uitzonderlijk sterk duo dat perfect op elkaar was ingespeeld, maar de leeftijd en gebrek aan snelheid daardoor hield hen niet tegen om topaanvallers aan banden te leggen.

Ik zie absoluut ook wel liever Vertonghen/Debast dan Vertonghen/Faes. Maar liever zie ik Alderweireld of Witsel naast Theate centraal. Who cares dat die al hun afscheid hadden aangekondigd, de beste optie moet gewoon spelen en dat is voor mij deze combi.

Laatst bewerkt:
Waar haal je dat, dat Witsel nul ervaring heeft als CV in een 4 mansdefensie? Dat klopt echt hoegenaamd niet. Vorig seizoen speelde Atletico zowat de helft van zijn wedstrijden met 4 achteraan.
Grappig dat je dit aanhaalt, want heb het eens nagekeken en idd, ze speelden regelmatig met 4 vanachter. Alleen is dat ook het moment dat Witsel terug naar het middenveld werd geschoven of ernaast werd gezet. Blijkbaar is Someone ook geen fan van Witsel centraal achterin, als ze met 4 spelen. (Of mijn app moet natuurlijk helemaal mis zijn.)

Grappig dat je dit aanhaalt, want heb het eens nagekeken en idd, ze speelden regelmatig met 4 vanachter. Alleen is dat ook het moment dat Witsel terug naar het middenveld werd geschoven of ernaast werd gezet. Blijkbaar is Someone ook geen fan van Witsel centraal achterin, als ze met 4 spelen. (Of mijn app moet natuurlijk helemaal mis zijn.)
Hij heeft idd vaak nog op het middenveld gestaan en vaak op de bank gezeten. Maar toch ook meerdere keren als CV gestaan in een 4 mans defensie. En ze zullen daar met hem ook wel voldoende op getraind hebben.

En ik zeg ook niet dat we die 2 samen moeten zetten hé. Maar als je zelf pleit voor Vertonghen kan je het "traag zijn" van Witsel of Alderweireld vanwege hun leeftijd natuurlijk niet echt als argument opwerpen me dunkt.

En dan nog, in 2021 won Italië het EK met Chiellini (toen 37) en Bonucci (toen 34 jaar). Dat was natuurlijk een uitzonderlijk sterk duo dat perfect op elkaar was ingespeeld, maar de leeftijd en gebrek aan snelheid daardoor hield hen niet tegen om topaanvallers aan banden te leggen.

Ik zie absoluut ook wel liever Vertonghen/Debast dan Vertonghen/Faes. Maar liever zie ik Alderweireld of Witsel naast Theate centraal. Who cares dat die al hun afscheid hadden aangekondigd, de beste optie moet gewoon spelen en dat is voor mij deze combi.
Chiellini was toen ook nog steeds snel, Bonucci viel nog mee. Net zoals Vertonghen bij ons nog steeds eigenlijk snel kan lopen. Timmy Simons was ook zo eentje die eigenlijk straf kon doorsprinten op late leeftijd. Die acceleratie is iets afgebot natuurlijk, maar dat zijn drie spelers die ook goed waren in de anticipatie. Op tijd beginnen lopen en je bent doorgaans al half gewonnen.

Italië had toen perfecte tactiek en stuk voor stuk spelers die kapot gingen voor hun ploeg én die speelden alsof ze niets te verliezen hadden. Insigne was/is nooit beter dan Mertens. Maar die speelde wel 2x zo goed daar omdat die vertrouwen had in zijn ploeg en niet bang was om de bal te verliezen. En dat telde voor heel Italië zowat. Maar kijk vooral naar dat middenveld. Jorginho, Barella en Veratti. Drie spelers die kunnen werken als beesten, een loepzuivere pass hebben, balvast zijn en dat terwijl ze alle ruimtes beliepen. En zo'n Locatelli op de bank, een Florenzi die overal deftig kon depanneren ook. En door de tactiek wsiten ze allemaal waar de bal naartoe kon. Zelden is Martinez zo exposed geweest als in die match tegen Italië. Dieptriest tafereel.

Als je dan bij ons Witsel zag schoffelen tergend traag en twijfelend rond zijn as zag draaien... Ondankbaar natuurlijk want Witsel was echt wel een weergaloze speler die iets had kunnen betekenen. Zelfs toen, maar niet met die ploeg en tactiek.

Echt PTSD, ik zie die goal van Insigne echt nog zo voor mijn ogen. Mede omdat je het pad naar doel gewoon zo zag openen. Heel dat middenveld open en dan Toby die begon te wijken tot in het oneindige.

Portugal heeft nu net als ons toen weer gewoon een weergaloze kwalificatie tegen Janneke en Mieke. Maar ik garandeer: De eerste match waar die in tactische moeilijkheden komen hangen die er aan. Die hun enige saving grace tegenover ons is het feit dat Portugal 3-5 man heeft met een bangelijke voorzet terwijl bij ons maar één iemand een bal kan voorgooien. Dus Portugal kan nog richting CR7 ballen yeeten en bidden voor het beste. Wanneer ze daar bij ons mee begonnen in die wedstrijden post Fellaini wist je dat het gedaan was.

Hij heeft idd vaak nog op het middenveld gestaan en vaak op de bank gezeten. Maar toch ook meerdere keren als CV gestaan in een 4 mans defensie. En ze zullen daar met hem ook wel voldoende op getraind hebben.
De volle 2 keren volgens mijn app (in de basis). Echt overtuigend is dat nu ook weer niet.

De volle 2 keren volgens mijn app (in de basis). Echt overtuigend is dat nu ook weer niet.
Denk dat uwen app fout is. :wink:

Was daarnet even aan het kijken op transfermarkt en had toch al 4 basisplaatsen en 1 invalbeurt gevonden en heb maar zowat de helft van de wedstrijden waar ze met 4 speelden achteraan nagekeken.

Heb net eens alle opstelling van de matchen waar Witsel als CV speelde bekeken op transfermarkt en ik vind dus de volle 3 matchen terug waar hij idd als CV speelde in een 4-mans verdediging. Dus hij heeft (zo goed als) geen ervaring om als CV te spelen in een 4-mans verdediging

Heb net eens alle opstelling van de matchen waar Witsel als CV speelde bekeken op transfermarkt en ik vind dus de volle 3 matchen terug waar hij idd als CV speelde in een 4-mans verdediging. Dus hij heeft (zo goed als) geen ervaring om als CV te spelen in een 4-mans verdediging

Owla idd ook een match of 4 daargespeeld bij Dortmund naast Akanji. Dus ik kom aan 7. Dus zo goed als geen ervaring (i stand corrected)

Allé kom quo_vadis, ge kunt ook gewoon even toegeven dat je fout was hé. Ik tel bij Atletico 5 wedstrijden waarvan 3 basis en bij Dortmund dus blijkbaar ook 4, wat ik zelfs niet wist.

Dus je gaat van "hij heeft daar nog nooit gespeeld dus 0 ervaring" naar 8 wedstrijden en dus "zo goed als geen ervaring". Zo kunt ge bezig blijven natuurlijk. Hij heeft daar gewoon voldoende gespeeld en wellicht ook op getraind om "gebrek aan ervaring" op die positie als reden om hem niet te gebruiken toch echt gewoon af te voeren.

Laatst bewerkt:
Chiellini was toen ook nog steeds snel, Bonucci viel nog mee. Net zoals Vertonghen bij ons nog steeds eigenlijk snel kan lopen. Timmy Simons was ook zo eentje die eigenlijk straf kon doorsprinten op late leeftijd. Die acceleratie is iets afgebot natuurlijk, maar dat zijn drie spelers die ook goed waren in de anticipatie. Op tijd beginnen lopen en je bent doorgaans al half gewonnen.

Die snelheid is natuurlijk een moeilijk iets om te beoordelen zolang ze niet 1 op 1 zijn getest in een 100m sprint natuurlijk.

Mij lijkt Vertonghen toch ook niet meer van de snelste, toch in elk geval trager dan Alderweireld. Maar ik zeg wel lijkt, het kan evengoed niet zo zijn.

Allé kom quo_vadis, ge kunt ook gewoon even toegeven dat je fout was hé. Ik tel bij Atletico 5 wedstrijden waarvan 3 basis en bij Dortmund dus blijkbaar ook 4, wat ik zelfs niet wist.

Dus je gaat van "hij heeft daar nog nooit gespeeld dus 0 ervaring" naar 8 wedstrijden en dus "zo goed als geen ervaring". Zo kunt ge bezig blijven natuurlijk. Hij heeft daar gewoon voldoende gespeeld en wellicht ook op getraind om "gebrek aan ervaring" op die positie als reden om hem niet te gebruiken toch echt gewoon afvoeren.
Zoals ik dus zei (I stand corrected) hij heeft zo goed als geen ervaring als CV in een 4-mans verdediging. Het punt blijft natuurlijk wel dat Witsel zo goed als geen ervaring heeft en andere spelers al jaren (sommigen zijn zelf zo opgeleid) ervaring hebben.

Edit: en het belangrijkste punt van al is dat beide niet meer willen spelen voor de RD.

Zoals ik dus zei (I stand corrected) hij heeft zo goed als geen ervaring als CV in een 4-mans verdediging. Het punt blijft natuurlijk wel dat Witsel zo goed als geen ervaring heeft en andere spelers al jaren (sommigen zijn zelf zo opgeleid) ervaring hebben.

Edit: en het belangrijkste punt van al is dat beide niet meer willen spelen voor de RD.
Maar hij heeft ook al heel wat wedstrijden als CV in een andere formatie gespeeld hé. Het is niet alsof al die CV's die nu toevallig bij hun club doorgaans met 5 achteraan spelen in een 4 mans defensie plots dutsen zijn hé.

Veel middenvelders, aanvallers, backs,... spelen ook anders of op een andere positie bij hun club dan hun nationale ploeg. Kijk maar naar Theate. Het is als CV op de back een groter verschil dan als CV met 1 of met 2 andere CV's centraal te spelen.

En edit: zowel Toby als Witsel hebben al aangegeven eventueel bereid zijn terug te keren. :eviltongue::tongue:

Laatst bewerkt:
Ik vind de lengtes waartoe sommigen hier gaan om Witsel en Alderweireld zeker niet meer op te roepen toch wat absurd hoor.

Uiteindelijk lijkt het er mij vooral op neer te komen dat mensen in hun gat gebeten zijn dat die twee hun pensioen hebben aangekondigd, want voor zowat elk "rationeel" argument dat gebruikt wordt kan je de halve ploeg in vraag beginnen stellen.

Maar hij heeft ook al heel wat wedstrijden als CV in een andere formatie gespeeld hé. Het is niet alsof al die CV's die nu toevallig bij hun club doorgaans met 5 achteraan spelen in een 4 mans defensie plots dutsen zijn hé.

Veel middenvelders, aanvallers, backs,... spelen ook anders of op een andere positie bij hun club dan hun nationale ploeg. Kijk maar naar Theate. Het is als CV op de back een groter verschil dan als CV met 1 of met 2 andere CV's centraal te spelen.

En edit: zowel Toby als Witsel hebben al aangegeven eventueel bereid te zijn terug te keren. :eviltongue::tongue:
Idd Carrasco heeft al als linksachter gespeeld terwijl hij eigenlijk een aanvallende middenvelder is (en echt succes tegen de topploegen was dat nu ook niet meteen). En CV's hebben meestal een opleiding gehad als CV en niet als aanvallende middenvelder zoals Witsel. Zoals bvb Theate verdedigend wel zijn plan zal trekken op gelijk welke positie in de verdediging (desnoods zelfs als rechtsachter).

Eventueel is een belangrijk woord in die zin natuurlijk ;-)

Ik vind de lengtes waartoe sommigen hier gaan om Witsel en Alderweireld zeker niet meer op te roepen toch wat absurd hoor.

Uiteindelijk lijkt het er mij vooral op neer te komen dat mensen in hun gat gebeten zijn dat die twee hun pensioen hebben aangekondigd, want voor zowat elk "rationeel" argument dat gebruikt wordt kan je de halve ploeg in vraag beginnen stellen.
In hun gat gebeten? Niet bepaald hoor :-). Maar voor mij is het zo dat als je de kwalificatie matchen niet wilt spelen omdat je je wil focussen op familie en club (nogmaals hun goed recht) dan moet je ook niet afkomen op het eindtornooi om de vruchten te plukken van die spelers die zich wel bereid voelden om die matchen te spelen. En ivm Witsel die werd 1x gepasseerd en kondigde toen ook zijn afscheid aan en dan ga je verder met de beschikbare spelers. Zeker als je dan een type als Witsel niet of moeilijk kan gebruiken in het systeem dat we spelen (met 4 vanachter, een dynamisch middenveld,...) dan hoef je hem er ook niet bij te halen lijkt me. Als we zouden schakelen naar een systeem met 3 CV's dan kan hij idd zijn waarde hebben (dat heb ik ook niet tegengesproken).

Maar dit alles heeft niets te maken met in mijn gat gebeten zijn ;-)

Helemaal niet. Al vind ik het toch wel not done om na de kwalificaties opeens weer te willen meedoen, na zelf afgezegd te hebben, maar ben zeker niet in mijn gat gebeten. Soms is een hoofdstuk afgesloten en moeten we verder.

Vooral voor Witsel vind ik het wat weinig tijd om die nog deftig uit te testen. Voor mij gaat het vooral erom dat het nu soms lijkt alsof Tedesco hier een fout begaat om beide heren niet mee te nemen, terwijl ik hem gewoon volledig versta. Soms lijkt het ook alsof een bondscoach nooit goed kan doen.

Edit: en ik denk dat die 2 spelers niet het verschil gaan maken om ver te komen of niet.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk moet je gewoon naar een eindtornooi met uw beste spelers. Imo hoort Witsel daar gewoon bijzijn. De alternatieven zijn gewoon 'gene vette' om het zo te zeggen. Mocht je nu nog met jonge potentiele toptalenten zitten zou ik nog akkoord gaan, maar zo'n Faes is toch ook 'alweer' bijna 26. Ik vind dat echt geen basismateriaal en veel beter gaat die toch ook niet meer worden. Als je dan kan kiezen tussen hem of Witsel is mijn keuze toch snel gemaakt hoor.

Ik zie net trouwens dat Al-Daklil bij dezelfde club als ik heeft gevoetbald in de jeugd :crazy:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan