De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind elk idee van Witsel in een 4-mans verdediging gek. Hij is veel te sloom en zal dus vatbaar zijn om gepakt te worden door eender wie met snelheid, hij speelt nog niet lang/vaak in die positie, hij wilt er eigenlijk niet spelen en zuiver kwalitatief wordt hij genekt door de echt goede aanvallers op die positie. En die lopen er wel vaak rond op EK's, ook bij kutlanden. Hij is balvast en kan wandelen met de bal, nadruk op wandelen.

In 3-mans verdedigingen waar hij van de 3 een schakel tussen verdediging en middenveld wordt bij uitvoetballen/balbezit is prima, maar anders...

Er is een reden waarom die echt moest verdwijnen he.

Laatst bewerkt:
Ik vind het gewoon spijtig dat we Saelemaekers niet hebben

Lukaku
Doku - Onana - De Bruyne - Bakayoko
Carrasco - CV - CV - CV - Saelemaekers
had zoveel voorwerk langs de flanken geweest (dubbele flankspelers) en carrasco en saelemaekers weten ook wat verdedigen is.

Ge gaat toch niet ineens 3-4-3 of 3-5-2 spelen als ge de voorbije 2j in een 4-3-3 gespeeld hebt onder Tedesco? Of zou hij zo shtoem zijn?

Stel u voor... de tegenstanders zouden wel plots verrast zijn natuurlijk :unsure:

Volgende week 2 oefenwedstrijden, weliswaar tegen mindere tegenstanders, maar ik ben alvast heel benieuwd of Witsel op het veld gaat staan of niet.

Ge gaat toch niet ineens 3-4-3 of 3-5-2 spelen als ge de voorbije 2j in een 4-3-3 gespeeld hebt onder Tedesco? Of zou hij zo shtoem zijn?
Dat verwacht ik hoegenaamd niet, maar was eerder als open vraag bedoeld. Ik hoop zoals hier al eerder aangehaald, dat het centrale duo tijdens het EK nooit Vertonghen-Witsel zal worden want dat lijkt me pure horror.

Ik verwacht dat Witsel is opgenomen als rotatiemogelijkheid voor Vertonghen. Tgv kaart of blessure of zo. Niet dat het de intentie is om als gezamenlijke centrale verdediger uitgespeeld te worden

Op de site van Antwerp:

Mandela Keita - België

Mandela Keita is opgeroepen door bondscoach Domenico Tedesco in het teken van de oefenwedstrijden van de Rode Duivels tegen Montenegro & Luxemburg. De middenvelder werd niet opgeroepen voor het Europees Kampioenschap voetbal in Duitsland.

Dat is idd de bedoeling
Daarvan heeft Tedesco gezegd dat dat wel een optie is.

Zolang we hem maar niet meer op zijn oude positie op het middenveld zien.
En daarvan heeft Tedesco gezegd dat hij het een voordeel vindt dat hij Witsel daar indien nodig kan zetten, maar dat hij hem enkel als 6 nog altijd niet zou meegepakt hebben.

Al blijf ik er bij dat je hem wel nog als controlerende 8 moet kunnen opstellen (in nood), zolang je Onana als 6 laat spelen.

Witsel staat toch altijd boven Vertonghen he?
Om eerlijk te zijn weet ik dat zo niet. Vertonghen heeft zijn geschiedenis mee als zijnde al decennialang zijnde een verdediger en in het zetten van een verdediging. Witsel is dat nog maar een jaar. Ok hij doet dit dan wel bij Atletico. Vertonghen heeft hiernaast de schijn mee dat hij iemand is die zich wegcijfert en altijd bereidwillig was om het team te helpen ook als hij niet gekozen zou zijn geweest komt hij mij niet over als iemand die zijn gal zou spuwen en hij heeft in de voorbereiding altijd al gespeeld. Uiteindelijk had Vertonghen gerust kunnen claimen dat hij de kapiteinsband zou moeten krijgen rekening houdende met zijn caps en het feit dat hij meestal toch redelijk bedachtzaam spreekt. Je gaat hem niet betrappen op een Thibauke.

Ik ben niet zo zeker dat als Witsel tegen debast of Faes of whatever verdediger die dat op zijn 21 - 25 al 15+ jaar doet, even gaat zeggen van je moet dat doen of die gasten dat gaan accepteren. Terwijl bij een Vertonghen waarbij de meesten die nu komen piepen bij de Rode Duivels hem als betrouwbaar sluitstuk hebben gezien in de defensie toen ze opgroeiden. Mij komt het gewoon over als dat er toch meer krediet gaat zijn in de defensie voor Vertonghen dan voor Witsel om eerlijk te zijn.

Maar bon, ik ben enkel een Rode Duivel supporter. Voor de rest volg ik voetbal niet zo echt en kan er dus perfect naast zitten.

We gaan pas echt weten wat we momenteel waard zijn als we binnenkort tegen kleppers als Montenegro en Luxemburg kunnen oefenen.

We gaan pas echt weten wat we momenteel waard zijn als we binnenkort tegen kleppers als Montenegro en Luxemburg kunnen oefenen.
Idd.. hahah.
Soit eerste beste tegenstander op EK is game over natuurlijk. Zie je van ver aankomen. Hebben geen verdediging meer van klasse spelers en Thiboke die als een klein kind niet meer wil afkomen.

Recent hebben ze toch al tegen Duitsland en Engeland gespeeld?
Engeland wel. Duitsland is al wel van vorig jaar in maart geleden, niet?

Nu ja, ik denk dat de meeste andere grote landen nu ook niet zo'n straffe affiches spelen in de aanloop naar het EK.

Engeland wel. Duitsland is al wel van vorig jaar in maart geleden, niet?

Nu ja, ik denk dat de meeste andere grote landen nu ook niet zo'n straffe affiches spelen in de aanloop naar het EK.
Wat ook logisch is natuurlijk, want je wilt natuurlijk ook nog kunnen verrassen tegen dat soort landen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan