De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grootste probleem is dat de organisatie ervan zo megalomaan veel geld kost tegenwoordig, dat er nog maar heel weinig kandidaten overschieten. Zelfde met OS. Dat gaat ook stilletjesaan enkel maar gehost kunnen worden door politiek dubieuze landen die er vooral aan sportswashing mee willen doen.

Fifa :puke:
Misschien zelfs gewoon voetbal tout court, eigenlijk gewoon een belachelijk kapitalistische sekte

Als ik geen supporter was van een team had ik de sport al lang vaarwel gezegd. Het is echt niet meer leuk. Ik merk dat ik ook amper tot geen internationale wedstrijden meer kijk: CL, EL, CoL, nationale ploegen, ... Allemaal quasi onbestaande voor mij. En ik hield echt ooit ZO VEEL van die sport. Ik kwam thuis van uitgaan en zette dikwijls filmpjes op met goals op EK's, WK's, toernooien, ... Ik had quasi altijd buitenlands voetbal op in de achtergrond, keek altijd naar de Duivels en volgende andere landenploegen en andere competities. Nu echt zowat niks meer. De sport is echt kapotgemaakt.

Interesses veranderen ook, hé. Ik voel toch ook minder magie dan vroeger. Kijk wel nog alle matchen van Arsenal en ga af en toe nog kijken naar Genk, maar vroeger keek ik dan ook nog eens alle samenvattingen van Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans voetbal. Dat is er toch allemaal uitgegaan. Nations League nog bijna geen enkele match van gezien. Het zijn ook niet meer dan veredelde oefenmatchen uiteindelijk.

Zelfde met gamen, de passie verdwijnt stilletjes en maakt plaats voor nieuwe passies/zaken :)

Interesses veranderen ook, hé. Ik voel toch ook minder magie dan vroeger. Kijk wel nog alle matchen van Arsenal en ga af en toe nog kijken naar Genk, maar vroeger keek ik dan ook nog eens alle samenvattingen van Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans voetbal. Dat is er toch allemaal uitgegaan. Nations League nog bijna geen enkele match van gezien. Het zijn ook niet meer dan veredelde oefenmatchen uiteindelijk.

Zelfde met gamen, de passie verdwijnt stilletjes en maakt plaats voor nieuwe passies/zaken :)
Idem hier, er was een periode dat ik zelfs elk weekend random matchen van engelse middenmoters in de PL keek omdat er Belgen meespeelde. Bv een random match van Everton omdat Fellaini & Mirallas meespeelde. Nu al jaren dat ik het niet echt meer op de volg, ook de JPL niet. Enkel nog RD matchen, want daar supporter ik nog wel graag voor.

En ik zie dit nu: https://sporza.be/nl/2024/12/12/nie...6M0tQMwLbCzF_dH4jw_aem_cNeRmWSgbKO5-WRZthMr6A
Wat moeten we hieruit afleiden?

Idd. Beetje bizar om dat op de corrupte fifa te gaan steken, vooral omdat dat vroeger toch allemaal geen haar beter was?

Op Netflix stond daar een paar jaar geleden nog een zeer boeiende docu over.

En dan hebben we het nog niet over lokale corruptie waardoor je een degout kan krijgen van de voetbalwereld, zoals de zaak Yé en consoorten.

Anderzijds heb ik ook wel gemerkt dat die magie ook kan terugkeren. Zelf meegemaakt toen Kompany terug kwam naar Anderlecht. Was lang geleden dat ik het voetbal opnieuw zo intens beleefd heb.

Tedesco mag niet naar de WK-loting, en zal zelfs geen reactie geven op die loting. Ik durf al bijna niet meer hopen, maar dan gaat die toch vliegen?

Idd. Beetje bizar om dat op de corrupte fifa te gaan steken, vooral omdat dat vroeger toch allemaal geen haar beter was?

Op Netflix stond daar een paar jaar geleden nog een zeer boeiende docu over.

En dan hebben we het nog niet over lokale corruptie waardoor je een degout kan krijgen van de voetbalwereld, zoals de zaak Yé en consoorten.

Anderzijds heb ik ook wel gemerkt dat die magie ook kan terugkeren. Zelf meegemaakt toen Kompany terug kwam naar Anderlecht. Was lang geleden dat ik het voetbal opnieuw zo intens beleefd heb.

Het ligt ook niet aan één ding, maar aan een groter en groter wordend hoopje stront rond voetbal. En we moeten ook eerlijk: De huidige staat van hoe publiek ELK DETAIL is zorgt ook voor minder "plausable deniability" als vroeger. En dat is niet alleen in voetbal zo. Vroeger leek alles beter omdat we minder geconfronteerd werden met de shit, enerzijds door gewoon jonger te zijn en anderzijds door minder "publiciteit".

Bij mij is het EN heel die FIFA corruptie en het favoritisme/inconsequentie bij pers/arbitrage (en niet strikt in het voor- of nadeel van Genk. Maar echt in "het voetbal". Ook bij WK's, EK's, Europees voetbal, ... ) dat mij over de rand geduwd heeft. Ik balanceer al lang op de rand, maar de afgelopen twee seizoenen hebben mij er gewoon over geduwd.

Laatst bewerkt:
Zou een rare move zijn, indien hij toch nog mag verder doen. Exit Tedesco dus.

Maar waarom dan niet ineens korte metten en zijn ontslag aankondigen? Nu voed je alleen maar speculatie in de media. En de media is nu toch ook al bezig met zijn opvolger.

Zou een rare move zijn, indien hij toch nog mag verder doen. Exit Tedesco dus.

Maar waarom dan niet ineens korte metten en zijn ontslag aankondigen? Nu voed je alleen maar speculatie in de media. En de media is nu toch ook al bezig met zijn opvolger.
Misschien verwachten ze nog een mooie rente op de spaarrekening voor zijn ontslag te kunnen betalen? :unsure:

Idem hier, er was een periode dat ik zelfs elk weekend random matchen van engelse middenmoters in de PL keek omdat er Belgen meespeelde. Bv een random match van Everton omdat Fellaini & Mirallas meespeelde. Nu al jaren dat ik het niet echt meer op de volg, ook de JPL niet. Enkel nog RD matchen, want daar supporter ik nog wel graag voor.

En ik zie dit nu: https://sporza.be/nl/2024/12/12/nie...6M0tQMwLbCzF_dH4jw_aem_cNeRmWSgbKO5-WRZthMr6A
Wat moeten we hieruit afleiden?
Ik kijk eigl enkel nog de grote tornooien, en finale van CL en FCB in de CL. Het is gewoon te veel anders.

Ik weet wel echt niet wat ik van die komende WK's moet denken. 48 ploegen is gewoon echt véél. Dus na een Winter-WK in dwergstaat Qatar krijgen we een WK in quasi gans Noord-Amerika, daarna 1 in 3! continenten(wat zuur voor die Zuid--Amerikaanse landen trouwens, krijgen eigl kruimels voor dat 100 jaar WK.) En daarna terug de zandbak in. Wat heb ik een hekel aan de FIFA-bond. En Nations League mogen ze ook weer afschaffen aub.

België, Wales, Macedonië, Kazachstan & Liechtenstein. Dat hoort zelf met deze ploeg eigenlijk geen al te groot probleem te zijn, al is België waarschijnlijk ook wel de beste optie voor Wales om zich te kwalificeren.

Hoe dan ook lijkt Tedesco zijn tijd gekomen en kunnen we alvast gaan speculeren over wie de volgende bondscoach wordt. Ik hoop op Van Bommel! :clap:

Hopelijk wordt Tedesco snel buiten gegooid want ik zit écht niet te wachten op saaie matchen zonder durf tegen tegenstanders wiens halve ploeg een dag verlof moeten pakken op hun werk om te kunnen meespelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan