De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind u toch heel streng. Kos toont in Genk bvb echt aan dat die tevreden is met kansen en niet absoluut staat op basisplaatsen.

Het lijkt mij gewoon dat die inderdaad België verkiest owv veel redenen: Afstand, hier geboren en getogen, talentrijker,... Maar dat die ook weet dat het wel eens heel lang kan duren en Griekenland zo wel een optie is met meer speelkansen en ook gewoon een belangrijkere rol in het team.

Uiteraard is dit dat een manier om te zeggen: "Als jullie iets in me zien, toon het dan" Iets dat ze toch al bij veel jongeren gedaan hebben die er eigenlijk niet klaar voor waren. Maar alarmbellen? Echt zeer streng. Simpel een jongen die uiteindelijk ook owv het vele gezaag aan zijn kop een keuze wil maken en een eerste keuze heeft maar gewoon wil dat die eerste keuze hem ook wil, vs een tweede keuze die hem sowieso op handen gaat dragen.

Als iemand die quasi in dezelfde wijk woont (adjacent) hoor ik ook wel wat en één ding duikt altijd op: Er staat een zeer goed hoofd op.
Er staat effectief een goed hoofd op, maar ik garandeer je dat er stoorzenders rond zitten. En het lijkt er op dat dit al wat doorschemert. Dit statement op je 17 met amper basisplaatsen achter de kiezen spreekt van een zekere arrogantie die onverdiend is. Dus ik mag hopen dat het verkeerd in de media wordt gebracht.

Dat is niet streng, dat is iets wat ik voor een deel van dichtbij zie en hoor. Dat akkefietje met VDH was niet helemaal eenrichtingsverkeer, al hadden ze daar ferm gelijk. Iig, de begeleiding van Kos kan er ook wat van bij momenten. Ik mag ten zeerste hopen dat die botst op een echte zaakwaarnemer met visie voor die knul.

Als ie voor Griekenland wilt spelen omdat ze daar de rode loper uitrollen, prima hoor. Verbondenheid met het land is een hoop lulkoek daar tbh. Dan is je topsport mentaliteit toch gewoon zoek en heb je geen plek bij een top 10 natie.

Er staat effectief een goed hoofd op, maar ik garandeer je dat er stoorzenders rond zitten. En het lijkt er op dat dit al wat doorschemert. Dit statement op je 17 met amper basisplaatsen achter de kiezen spreekt van een zekere arrogantie die onverdiend is. Dus ik mag hopen dat het verkeerd in de media wordt gebracht.

Dat is niet streng, dat is iets wat ik voor een deel van dichtbij zie en hoor. Dat akkefietje met VDH was niet helemaal eenrichtingsverkeer, al hadden ze daar ferm gelijk. Iig, de begeleiding van Kos kan er ook wat van bij momenten. Ik mag ten zeerste hopen dat die botst op een echte zaakwaarnemer met visie voor die knul.

Als ie voor Griekenland wilt spelen omdat ze daar de rode loper uitrollen, prima hoor. Verbondenheid met het land is een hoop lulkoek daar tbh. Dan is je topsport mentaliteit toch gewoon zoek en heb je geen plek bij een top 10 natie.

Tja, ik vind dit echt heel streng hoe je dit verwoordt (nog een pak strenger als je vorige post) en iets dat absoluut niet overeenstemt met hoe hij zich gedraagt binnen en rond onze club en rond gewoon mensen die niets met het voetbal te maken hebben. En dat hoor en zie ik ook van dichtbij. Letterlijk en figuurlijk...

Ik snap je probleem ook echt niet met dit statement. Ze zitten achter hem aan en gezien het parcours aan selecties qua jongeren, Genk spelers en al gewoon in het algemeen geeft die jongen niet het vertrouwen dat ze in België hem vlug gaan zien zitten. Dat hij aangeeft dat een oproeping zijn keuze zal beïnvloeden is gewoon logisch. Dat is het geval bij veel jongeren met meerdere nationaliteiten, waarvan er gewoon meer en meer "tegen België" kiezen. Deze laat tenminste die deur nog open en geeft ons een kans. Dat konden we niet zeggen van pakweg Bilal of El Ouahdi.

Is die te groen voor een selectie? Absoluut. Maar hij zou niet de eerste zijn die er voor "ulterior motives" bijgebracht wordt. Wil België hem graag hebben in de toekomst is het aan hen om dat te tonen (en ik hoop dat ze dat doen gezien ik nog altijd een Belg ben). Dat gebeurt nu eenmaal in elke tak van de wereld bij talentvolle sporters, werknemers, ... die keuze hebben.

Tja, ik vind dit echt heel streng hoe je dit verwoordt (nog een pak strenger als je vorige post) en iets dat absoluut niet overeenstemt met hoe hij zich gedraagt binnen en rond onze club en rond gewoon mensen die niets met het voetbal te maken hebben. En dat hoor en zie ik ook van dichtbij. Letterlijk en figuurlijk...

Ik snap je probleem ook echt niet met dit statement. Ze zitten achter hem aan en gezien het parcours aan selecties qua jongeren, Genk spelers en al gewoon in het algemeen geeft die jongen niet het vertrouwen dat ze in België hem vlug gaan zien zitten. Dat hij aangeeft dat een oproeping zijn keuze zal beïnvloeden is gewoon logisch. Dat is het geval bij veel jongeren met meerdere nationaliteiten, waarvan er gewoon meer en meer "tegen België" kiezen. Deze laat tenminste die deur nog open en geeft ons een kans. Dat konden we niet zeggen van pakweg Bilal of El Ouahdi.

Is die te groen voor een selectie? Absoluut. Maar hij zou niet de eerste zijn die er voor "ulterior motives" bijgebracht wordt. Wil België hem graag hebben in de toekomst is het aan hen om dat te tonen (en ik hoop dat ze dat doen gezien ik nog altijd een Belg ben). Dat gebeurt nu eenmaal in elke tak van de wereld bij talentvolle sporters, werknemers, ... die keuze hebben.
Dus hem nu oproepen? Dan 1-2j niet meer selecteren wegens te plattekes en dan weer wel.

Lijkt me een strak plan voor zijn motivatie

Die wereldtop talentvolle tieners met meedere keuzes van landen zijn nooit goed uitgedraaid eigenlijk.
Denk maar aan Bakkali of Januzaj, dat waren beide de nieuwe Ronaldo (en door de wereldpers, niet enkel door BE pers)

Jeugdspelers die hun hele jeugd uitgekomen zijn voor België en goed begeleid werden om dan als het puntje bij paaltje komt kiezen voor een ander land "want het zou mijn ouders/grootouders" trots maken is imho onzin. Hier geboren en getogen? Belg. Simpel. Al die zever van dubbele en driedubbele nationaliteiten zouden ze moeten afschaffen want er is veel te veel druk van buitenaf door familie en wolven.

Jeugdspelers die hun hele jeugd uitgekomen zijn voor België en goed begeleid werden om dan als het puntje bij paaltje komt kiezen voor een ander land "want het zou mijn ouders/grootouders" trots maken is imho onzin. Hier geboren en getogen? Belg. Simpel. Al die zever van dubbele en driedubbele nationaliteiten zouden ze moeten afschaffen want er is veel te veel druk van buitenaf door familie en wolven.
Vooral dat eerste hè.

Hele jeugd voor België spelen en dan uiteindelijk toch voor het andere land kiezen (of omgekeerd) vind ik een beetje vreemd.

Ik vind vooral een jonge tiener tot zo een definitieve beslissing te dwingen hallucinant. Een jongen van 16-17 jaar kan zo'n beslissing nog niet rationeel maken.
Heel dat idee van niet meer van "nationaliteit" te veranderen, vind ik ook zo achterhaald als iets.

Geef een speler een soort strafperiode waarin hij niet voor gelijk welk land mag spelen en daarna mag hij doen wat hij wilt. Om maar iets te zeggen, iedere interlandperiode dat hij in de kern zit van land A, moet hij op de 'strafbank' doorbrengen vooraleer hij voor land B mag uitkomen. Eventueel met een maximum van 2 jaar.

Klinkt allemaal mooi en simpel, maar dat is toch totaal niet realistisch? Dat wilt dus zeggen dat een speler van pakweg 10 jaar al gaat moeten beslissen wat hij/zij wilt. En van de andere kant moet een bond al bezig zijn met 10-jarige te overtuigen en te scouten om voor hun land te kiezen. Ik deel het gevoel dat het zuur is om iemand voor een ander land te zien kiezen, na de hele jeugd bij ons te zien doorlopen, maar we moeten ook niet overdrijven.

Ik deel dan eerder @ToasT zijn mening dat we misschien iets verzinnen dat die druk wordt weggenomen. Laat ze kunnen switchen tot ze 20 zijn ofzo.

Wat is er zo moeilijk aan. Opleiding gevolgd in land x, dan is het land x.

Of het gastjes van 10 een sikkepit uitmaakt... die willen gewoon ballen. En als het zo belangrijk is voor de ouders of de omgeving dat ze dan gaan leven en voetballen in dat land van jongsafaan. Als de persoon het zelf zo belangrijk vindt, heeft hij pech. Hij kan dan nog altijd gewoon weigeren.

Als we hierdoor talenten kwijtspelen omdat ze leven in spanje maar een Belgische vader hebben. Dan is dat maar zo...

Geen keuze geven is ook een optie hoor.

Ik denk dat je het iets te fel door een Genkiebril bekijkt.

Nogmaals : die jongen zelf is nog prima, maar er zit al heel veel druk en belangstelling rond van mensen die er geen sikkepit van kennen. Veel meer dan ik bij andere jonge spelertjes heb gezien, kleinere én grotere talenten. En dat wordt hier al een klein beetje bevestigd, al hoop ik van harte dat ik fout zit.

99% van die spelers met een one and done selectie hadden sowieso nooit zin om voor een ander land te gaan spelen om vervolgens elke nationale selectie 3-0 te verliezen na een dikke zaadpot terwijl ze omringd zijn door wat halve zolen.

Als hij/zijn entourage nu dan al zo openlijk gaan dreigen door te zeggen dat ze in maart hun beslissing gaan nemen, dan is dat eerlijk gezegd unhinged en ronduit dom. Als hij denkt dat hij goed genoeg gaat zijn om rode duivel te worden (en daar zitten we nog héél ver van af) en hij wilt voor België uitkomen dan moet hij misschien eens meer dan een half seizoen bij de A-kern zitten en bewijzen dat hij minstens in de tribune mag zitten. Want zó wonderbaarlijk was het voorlopig nog niet he, of vergis ik mij? Zeer hoopgevend, maar het is nog niet dat de klasse en het talent er van afdruipen. Hij is nog niety klaart voor Griekenland, laat staan een Rode Duivels in halve crisis.

Dit is niet meer of minder dan zijn entourage die gek doet om zijn transferwaarde te verhogen zodat ze straks wederom een beter contract kunnen vragen en een hogere transfersom, met een betere percent voor de papa. Het zou ook boekdelen spreken en bevestigen wat ik al denk over de begeleiding. De meest obvious moves maken op verkeerde momenten voor verkeerde motieven om dan straks zwaar je broek af te laten vallen bij de inhoud van het contract. De Charlie Kane special, maar met iets meer mensen die bedelen achteraf.

En als je entourage nu al met die spelletjes bezig is, dan wordt het je moeilijker gemaakt dan nodig want je omgeving is verschrikkelijk belangrijk in die jaren.

Wat is er zo moeilijk aan. Opleiding gevolgd in land x, dan is het land x.

Of het gastjes van 10 een sikkepit uitmaakt... die willen gewoon ballen. En als het zo belangrijk is voor de ouders of de omgeving dat ze dan gaan leven en voetballen in dat land van jongsafaan. Als de persoon het zelf zo belangrijk vindt, heeft hij pech. Hij kan dan nog altijd gewoon weigeren.

Als we hierdoor talenten kwijtspelen omdat ze leven in spanje maar een Belgische vader hebben. Dan is dat maar zo...

Geen keuze geven is ook een optie hoor.
Maar je kunt toch enigszins begrijpen dat iemand die misschien uiteindelijk niet goed genoeg blijkt voor België bijvoorbeeld, wel nog een WK kan spelen met een Afrikaans land bijvoorbeeld (zoals Odoi).

Nogmaals : die jongen zelf is nog prima, maar er zit al heel veel druk en belangstelling rond van mensen die er geen sikkepit van kennen. Veel meer dan ik bij andere jonge spelertjes heb gezien, kleinere én grotere talenten. En dat wordt hier al een klein beetje bevestigd, al hoop ik van harte dat ik fout zit.

99% van die spelers met een one and done selectie hadden sowieso nooit zin om voor een ander land te gaan spelen om vervolgens elke nationale selectie 3-0 te verliezen na een dikke zaadpot terwijl ze omringd zijn door wat halve zolen.

Als hij/zijn entourage nu dan al zo openlijk gaan dreigen door te zeggen dat ze in maart hun beslissing gaan nemen, dan is dat eerlijk gezegd unhinged en ronduit dom. Als hij denkt dat hij goed genoeg gaat zijn om rode duivel te worden (en daar zitten we nog héél ver van af) en hij wilt voor België uitkomen dan moet hij misschien eens meer dan een half seizoen bij de A-kern zitten en bewijzen dat hij minstens in de tribune mag zitten. Want zó wonderbaarlijk was het voorlopig nog niet he, of vergis ik mij? Zeer hoopgevend, maar het is nog niet dat de klasse en het talent er van afdruipen. Hij is nog niety klaart voor Griekenland, laat staan een Rode Duivels in halve crisis.

Dit is niet meer of minder dan zijn entourage die gek doet om zijn transferwaarde te verhogen zodat ze straks wederom een beter contract kunnen vragen en een hogere transfersom, met een betere percent voor de papa. Het zou ook boekdelen spreken en bevestigen wat ik al denk over de begeleiding. De meest obvious moves maken op verkeerde momenten voor verkeerde motieven om dan straks zwaar je broek af te laten vallen bij de inhoud van het contract. De Charlie Kane special, maar met iets meer mensen die bedelen achteraf.

En als je entourage nu al met die spelletjes bezig is, dan wordt het je moeilijker gemaakt dan nodig want je omgeving is verschrikkelijk belangrijk in die jaren.

Bij mij gaat het al mis met je redenering dat je praat over "openlijk dreigen". En daarna gooi je er nog woorden bij als "unhinged" en "dom". Lees je wel wat je zelf typt? Nee sorry... Zwaar overdreven allemaal.

Ik heb overigens al gezegd dat hij niet klaar is voor een nationale ploeg. Maar het is een feit dat elke nationale ploeg (zeker een ploeg in crisis en met een draaischijf die op een zucht van afzwaaien staat) ook aan de toekomst moet denken en investeren in die toekomst. Geloof je als land in de toekomst van een speler en is er concurrentie van een ander land dat ook een belangrijke rol voor diezelfde speler, moet je gewoon beslissen of je de stap wil zetten om hem vast te leggen of aan het ander land te gunnen. Moet je iemand dan te vroeg oproepen? So be it. Als je erin gelooft, is het dat waard. Zo gaat het dikwijls ook bij jongeren in niet-nationale ploegen in de dog eat dog wereld dat voetbal is. Geloof je in die jongere en zijn andere teams erachter aan het lopen, moet je misschien je timetable vervroegen om die speler niet kwijt te raken.
Ik zie ook nergens een dreiging, enkel een vriendelijk statement of facts, nl. dat oproepingen nu eenmaal zullen bepalen voor welk land die kiest.

Qua zijn spel overigens: UIteraard is die op zijn 17de geen Gouden Schoen prestaties aan het leveren, maar de stappen die die op een half seizoen gezet heeft, zijn echt enorm groot. Waar die gast begin dit seizoen tegen alles en iedereen uit duel moest spelen, kan die nu al steviger op zijn voeten staan tegen de gemiddelde speler in onze competitie en kan die ook onder die druk uitvoetballen en het spel voortzetten door dribbels en passing. Waar die begin dit seizoen startte omdat je hem minuten wil gunnen, is hij stilaan gewoon een echte valabele optie op het veld. Die gast is minstens op het niveau van ons een grote in wording (wat die verder kan, kan niemand nu inschatten) en is dus nu eenmaal een ruwe diamant waar zowel landen als clubs achterzitten. Dat is een luxe die zeer talentvolle voetballers hebben en het is niet meer dan normaal dat ze die luxe uitspelen. De dag dat hij denigrerend gaat doen over X of Y, ben ik daar ook niet blij mee. Maar dat is die imo absoluut niet bezig.

Ik heb meer problemen met jonge spelers die niet klaar zijnde opgeroepen worden om zo makkelijker een mooie transfer te forceren (Propere Handen bewees dat dit absoluut geen waanbeeld is) dan een jonge speler met keuze die aangeeft dat hij en keuze maakt op basis van de wil van de teams.

En Genkie bril? Een beetje flauw om dat zo af te doen. Dat spelletje kan ook naar RSCA supporters toe gespeeld worden ivm het negatieve beeld over zijn entourage na de teleurstelling van hem kwijt te spelen. Maar zo gaan we toch niet beginnen, hè? Als ik het zo bekeek, zou ik ten eerste al niet toegeven dat die niet klaar is. Ik zeg dit in eer en geweten en ik ga er vanuit dat gij dit ook doet.

Zo zijn ze toch allemaal zeker. Dat geld maakt alles kapot in deze sport. Bij die jongeren is het altijd wachten tot er een grote ploeg met geld en andere dingen ligt te zwaaien, kop is dan zot gemaakt en dan weigeren ze nog mee te trainen in België. Degoutante wereld is dat. Niet minder dan hedendaagse mensenhandel is dat.

Zo zijn ze toch allemaal zeker. Dat geld maakt alles kapot in deze sport. Bij die jongeren is het altijd wachten tot er een grote ploeg met geld en andere dingen ligt te zwaaien, kop is dan zot gemaakt en dan weigeren ze nog mee te trainen in België. Degoutante wereld is dat. Niet minder dan hedendaagse mensenhandel is dat.
Je hebt gelijk, maar de grote ploegen (eerste klassers) doen dat dan weer bij de kleinere ploegen en zo gaat het verder.

Zo een mechele kan je toch gebruiken voor de bank, en vanaken ald kdb er niet bij is of heynen...er zijn veel jongens met meer talent maar die nog tijd nodig hebben...

Dat cliché-beeld over Karetsas klopt (voorlopig) toch niet. Zijn ouders en hijzelf hebben juist de keuze gemaakt om bij Genk te blijven en minuten te maken.

Maar je kunt toch enigszins begrijpen dat iemand die misschien uiteindelijk niet goed genoeg blijkt voor België bijvoorbeeld, wel nog een WK kan spelen met een Afrikaans land bijvoorbeeld (zoals Odoi).
Begrip voor opbrengen tuurlijk. Maar begrip voor opbrengen wil daarom niet zeggen dat je er moet op ingaan. En voor mij moet je er gewoon niet op ingaan.

Net dat ik ook geen fanaat ben van die spelers die zich zouden nationaliseren tot belg om dan nog even mee te kunnen doen bij België.
Dat opportunisme moet niet beloond worden in mijn ogen. Want zo komt dat voor mij over. Ook al is het erg en whatever.

Begrip voor opbrengen tuurlijk. Maar begrip voor opbrengen wil daarom niet zeggen dat je er moet op ingaan. En voor mij moet je er gewoon niet op ingaan.

Net dat ik ook geen fanaat ben van die spelers die zich zouden nationaliseren tot belg om dan nog even mee te kunnen doen bij België.
Dat opportunisme moet niet beloond worden in mijn ogen. Want zo komt dat voor mij over. Ook al is het erg en whatever.
Jouw laatste alinea doet me onmiddellijk aan Vidovic denken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan