De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een soap begint het weer te worden. Tijd voor wat actie!

Deschamps stopt na het WK btw. (Ik bedoel dit niet als een kandidaat voor ons voor de duidelijkheid :unsure: )

Wat een soap begint het weer te worden. Tijd voor wat actie!

Deschamps stopt na het WK btw. (Ik bedoel dit niet als een kandidaat voor ons voor de duidelijkheid :unsure: )

“Je moet weten wanneer te stoppen”: Didier Deschamps bevestigt nu zelf dat hij na het WK van 2026 stopt als bondscoach van Frankrijk​

lol, clown :laugh:

In dat geval al sinds het vorig tornooi en eigenlijk al na het vorige WK.

Blijkbaar hebben ze serieus onderhandeld met Conceicao om Tedesco te vervangen.
Had wel een leuk piste geweest. Liefst is het gewoon een Belg, maar het is een trainer die wat vuur in de jongens had kunnen steken ipv zo opnieuw een steriele regenworm aan de zijlijn.

Tactiek etc kan je deels opvangen met de T2 etc, op het interlandvoetbal speel je ook geen doorgedreven en complexe systemen. Maar als er één ding is dat van belang is, dan is het wel dat we een passionele coach met drive aan de zijlijn hebben staan. Niet eentje die 96 minuten staat te staren als een koe die een UFO ziet om dan pas bij de laatste corner als een gehandicapte aap op coke te gebaren dat ze moeten oprukken.

Visie en passie. Dat heeft Sergio wel. Dus positief dat ze in die richting uitdenken.

Laat me toe de piste Conceicao met een korreltje zout te nemen. Al genoeg interessante namen in het verleden zien rondgaan "want hij wilt het zo hard" (Bielsa, Van Gaal,...) om dan opgescheept te zitten met een tactische nul, een suit of een onzeker kindje dat bij enige druk in tweeën breekt.

Het is niet omdat er met Mannaert nu wat voetbalkennis is bijgekomen, dat men bij de KBVB nu wel weet wat een goede match zou zijn. Ik denk dat de kans groot is dat we weer een trainer zullen hebben die ofwel over zijn top is, ofwel iemand is die ooit een onbenullige beker heeft gewonnen ofwel Van Bommel die het goed heeft gedaan bij Antwerp maar na een tijd ook zijn mankementen begon te vertonen. Powerpoints die bol staan van de managementeriële bullshit zijn nu eenmaal iets waar de bobo's ongetwijfeld versteld van zullen staan.

Ik ben in se niet zo tegen Van Bommel. Die kan een organisatie klaarzetten en is een goede people manager. Daar geraakt ge al ver mee.
Niet de beste trainer, maar kan wel een ploeg het veld opsturen om zich als klootzakjes te gedragen en te bikkelen. Ondergewaardeerde kunst. Kerel heeft zelf een prachtige carrière bij elkaar gespeeld met beperkte kunsten maar met heel veel grinta. heeft ook iets meer mystiek en autoriteit dan een Tedesco. Ik zou als Rode Duivel nog kunnen aankomen in Tubize en mijn autosleutels aan die beunhaas geven in de waan dat ie de valet is.

Laatst bewerkt:
Niet de beste trainer, maar kan wel een ploeg het veld opsturen om zich als klootzakjes te gedragen en te bikkelen. Ondergewaardeerde kunst. Kerel heeft zelf een prachtige carrière bij elkaar gespeeld met beperkte kunsten maar met heel veel grinta. heeft ook iets meer mystiek en autoriteit dan een Tedesco. Ik zou als Rode Duivel nog kunnen aankomen in Tubize en mijn autosleutels aan die beun haas zeggen in de waan dat ie de valet is.

Beter ga je echt niet krijgen hoor als België. Echt goede coaches hebben geen interesse in nationale ploegen coachen of ze moeten eigenlijk al over hun piek zijn en wat willen chillen. Portugal wordt getraind door fucking Martinez, Brazilië wordt getraind door iemand die zelf nog nooit in Europa gecoacht heeft. Deschamps, de la Fuente. Argentinië wordt wereldkampioen met een coach die letterlijk 0 ervaring heeft. We mogen ons pollekes kussen als we met Van Baal of een trainer a la Conceicao zouden eindigen.

“Je moet weten wanneer te stoppen”: Didier Deschamps bevestigt nu zelf dat hij na het WK van 2026 stopt als bondscoach van Frankrijk​

lol, clown :laugh:

In dat geval al sinds het vorig tornooi en eigenlijk al na het vorige WK.
14 jaar een mooie groep spelers compleet mismeestert.

Laat ons dus hopen dat de opvolger van Tedesco niet vergeet te voetballen met onze huidige en volgende generatie die nog altijd uit fantastische voetballers bestaat.

Niet de beste trainer, maar kan wel een ploeg het veld opsturen om zich als klootzakjes te gedragen en te bikkelen. Ondergewaardeerde kunst. Kerel heeft zelf een prachtige carrière bij elkaar gespeeld met beperkte kunsten maar met heel veel grinta. heeft ook iets meer mystiek en autoriteit dan een Tedesco. Ik zou als Rode Duivel nog kunnen aankomen in Tubize en mijn autosleutels aan die beunhaas geven in de waan dat ie de valet is.
Dat is net één van de mankementen van Van Bommel. Hij liet Antwerp veel te braaf spelen. 2 jaar op rij de ploeg met het minste overtredingen... Als er moest gebikkeld hadden we het altijd moeilijk.
Waar hij wel goed was was een systeem er in slijpen, tactisch sterke trainer en durfde vroeg ingrijpen als het nodig was. Ook goeie peoplemanager, weinig fratsen of geruchten van ruzie gehoord in die 2 jaar.

Dat is net één van de mankementen van Van Bommel. Hij liet Antwerp veel te braaf spelen. 2 jaar op rij de ploeg met het minste overtredingen... Als er moest gebikkeld hadden we het altijd moeilijk.
Waar hij wel goed was was een systeem er in slijpen, tactisch sterke trainer en durfde vroeg ingrijpen als het nodig was. Ook goeie peoplemanager, weinig fratsen of geruchten van ruzie gehoord in die 2 jaar.
De betere en grotere ploegen krijgen altijd meer speling van de ref. Zeker de meer baldominante ploegen krijgen ook minder kans om ze te maken. Genk en Club gaan daar sowieso weer te vinden zijn bij de minste kaarten en overtredingen dit seizoen.

Intensiteit en slimme fouten op de juiste momenten. Antwerp was in hun kampioenenjaar toch duidelijk heel gedreven imo. Ze speelden het toen vaak slim uit op dat vlak. Hadden er ook wel de juiste mix van spelers voor natuurlijk.

Ik zal het zo zeggen: Je voelde dat Antwerp succesvol kon doordrukken, terwijl je bij de RD zelden het gevoel krijgt dat ze zich op eigen kracht uit een hachelijke situatie kunnen redden. Dat gevoel heb ik niet meer overtuigend gehad sinds de laatste selectie van Fellaini. :unsure:

14 jaar een mooie groep spelers compleet mismeestert.

Laat ons dus hopen dat de opvolger van Tedesco niet vergeet te voetballen met onze huidige en volgende generatie die nog altijd uit fantastische voetballers bestaat.

Ik had het anderzijds wel tof gevonden om in die 14 jaar een WK te winnen, tweede te worden op een WK en tweede te worden op een EK. En de Nations League winnen, maar f*ck de Nations League.

Beweer je nu echt dat jullie te braaf speelden in jullie kampioenenseizoen? Jullie en Union geraakten steevast met heel veel weg op het veld. Maw hebben jullie de minste gefloten overtredingen gemaakt, maar het spel was echt wel match na match op en soms over het randje.
Nee, daar maak ik me met Van Bommel echt geen zorgen over. Die zijn ervaring laat je net toe om absoluut niet braaf te spelen, maar het wel op een heel snuggere manier te doen.

Jeej voor cynische persconferenties! Van Gaal zou ik een uitermate goede keuze hebben gevonden voor onze Gouden Generatie in prime, maar ik weet niet of hij bij dit team op dit moment een goede keuze zou zijn.

Saai, zowel op als naast het veld, zal het alleszins niet zijn 😅

EDIT: nu ik op Transfermarkt naar beschikbare coaches aan het scrollen ben, lijken me de volgende kandidaten wel een optie. Ik zie bij deze groep eerder een type Guy Thys, een soort van minzame papa passen. Mogelijke opties: Hjulmand, Sarri (ken ik niet zo goed maar lijkt me wel zo'n type), Van Bommel en waarom ook niet: Broos? Zou een prachtig verhaal kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
en waarom ook niet: Broos?

Is dat geen trainer die enorm weinig resultaten geboekt heeft? Zit al 13 jaar kleine kutploegen te trainen en (according to Transfermarkt) is de laatste keer dat die een deftig seizoen heeft gehad van bij Genk tussen 2005 en 2008. Daar pas ik echt wel voor, dan heb ik nog véél liever Tedesco. Zo'n oude coach kan je ook enkel mee afkomen als die persoon iet of wat gepresteerd hebben: Benitez, Van Gaal, Sarri. Voor de meeste spelers is Hugo Broos gewoon een grote onbekende.

Broos is te cynisch en klein geworden. Die is in België opgefikt geweest ondanks goede resultaten en die is ineengeklapt. Goed om anoniem in Afrika zijn ding te doen maar die kan niet meer opereren op het niveau van de RD.

Nooit echt begrepen waarom Broos zo ostentatief is uitgespuwd geweest. Te hoge looneisen? Zware klootzak? Had toch altijd minstens de te verwachten resultaten gehaald met zijn ploegjes.

Broos is te cynisch en klein geworden. Die is in België opgefikt geweest ondanks goede resultaten en die is ineengeklapt. Goed om anoniem in Afrika zijn ding te doen maar die kan niet meer opereren op het niveau van de RD.

Nooit echt begrepen waarom Broos zo ostentatief is uitgespuwd geweest. Te hoge looneisen? Zware klootzak? Had toch altijd minstens de te verwachten resultaten gehaald met zijn ploegjes.
In ons Belgenlandje hangt toch ook heel veel af hoe je met de pers staat? Bepaalde coaches en spelers (Deschacht,..) worden op handen gedragen, terwijl anderen worden weggehoond (De Boeck, Nilis, etc.).
Als je hen niet aanstaat schrijven ze hier u gewoon dood.

Alle respect voor Hugo. Mag toch trots zijn op zijn carrière, zowel als speler als trainer.
Heeft in zijn nadagen toch nog mooie dingen neergezet in Afrika.

Maar laat de man daar maar rustig uitbollen.

Van Gaal is een ander verhaal. Even oud als Broos, maar heeft de voorbije 10-15 jaar toch nog wel een paar keer op het hoogste niveau geacteerd. Anderzijds houd iets mij toch altijd tegen om héél enthousiast te worden over Van Gaal. Misschien zie ik dan toch liever een Van Bommel komen, ik weet het niet...

Ben benieuwd met wie ze gaan afkomen, maar ik heb er wel enigszins vertrouwen in.

In ons Belgenlandje hangt toch ook heel veel af hoe je met de pers staat? Bepaalde coaches en spelers (Deschacht,..) worden op handen gedragen, terwijl anderen worden weggehoond (De Boeck, Nilis, etc.).
Als je hen niet aanstaat schrijven ze hier u gewoon dood.
Kwam die zo negatief in de pers? Kreeg toch telkens zijn weerwoord en werd opgetrommeld om te verkondigen dat niemand hem contacteerde. Ik denk dat er looneisen of iets dergelijks achterzitten.

Kwam die zo negatief in de pers? Kreeg toch telkens zijn weerwoord en werd opgetrommeld om te verkondigen dat niemand hem contacteerde. Ik denk dat er looneisen of iets dergelijks achterzitten.
Ik had de indruk dat er een reportage bij Belga Sport nodig was om zijn prestaties in de Africa Cup met Kameroen te belichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan