De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuke wedstrijd, verschil met Martinez is groot zonder de Wandelaar op het middelveld.
Onana speelt alsof die al jaren delegeert op het middenveld. Enige minpunt, nuja minpunt, zijn z'n tackles waar hij graag de man meepakt.
In de verdediging stond toch wel de absolute uitblinker met Theate. Verdedigend sterk en altijd de voetballende oplossing. Faes ook echte krijger, heerlijk old skool.

Minpunten waren duidelijk Saelemaekers en CDK.

Nu, alles valt en staat toch met Debruyne hé ? Als die er de brui aan zal geven ...
Met De Bruyne kan je prijzen pakken. Zo simpel is het.

En zolang die goesting heeft, en geen zware blessures roet in het eten gooien, moet die nog meekunnen tot het volgende WK. Ik zie die nog evolueren naar een rol lager op het veld zoals Pirlo in zijn laatste jaren. Als er iemand Pirlo kan benaderen, is het KDB wel.

Al verliezen ze hier nog met 4-2, ik ben tevreden. De rode duivels zijn weer plezant om naar te kijken. :love:
slecht voor mijne tikker.
Enige waar hij in de fout is gegaan is met de LB imo. Als je met een 4-mans defensie wil spelen, neem dan op zijn minst 1 echte LB mee. Met De Cuyper hebben we een talent in vorm lopen, dat snap ik echt niet dat je die niet meeneemt. Ook al moet die jongen natuurlijk ook nog gigantische stappen zetten. Saelemaekers op die plek was in elk geval echt geen succesvol experiment. Al was het voor alle invallers wel moeilijk, gezien de match toen helemaal gekanteld was. Maar laat ons dit soort uitspelen van spelers op totaal onnatuurlijke posities toch echt naar het verleden bannen.
Maar theate is toch ook niet op zijn natuurlijke positie?

edit: grmbl iets misgegaan met het copy pasten...

Laatst bewerkt:
De keeper van Duitsland die mee gaat koppen - in een vriendschappelijk duel!

Moeilijke tweede helft, met dank aan de pech van die handsbal net voor de rust. Maar al bij al toch een prima wedstrijd, en op een hoog tempo en niveau voor een friendly.

Enkele experimenten van Tedesco, bv. ook Bakayoko die na de wissel van KDB meer centraal ging spelen. Nog niet rijp genoeg vind ik.
Saelemaekers op LB, dat is idd duidelijk geen geslaagd experiment, maar perfect dat ze dat nu eens gewoon een helft uitgetest hebben in een vriendschappelijk duel, dan weten we het tenminste.

Leuke wedstrijd, verschil met Martinez is groot zonder de Wandelaar op het middelveld.
Onana speelt alsof die al jaren delegeert op het middenveld. Enige minpunt, nuja minpunt, zijn z'n tackles waar hij graag de man meepakt.
In de verdediging stond toch wel de absolute uitblinker met Theate. Verdedigend sterk en altijd de voetballende oplossing. Faes ook echte krijger, heerlijk old skool.

Saelemaekers kan er ook niet aan doen dat hij op zo’n rare positie moest staan en CDK toch wat gedaan met de ballen die hij kreeg? Mooie pre-assist voor KDB zijn goal.

Trossard viel wat tegen voor mij persoonlijk

CDK viel toch nog mee, pre assist bij de 1 3 als ik me niet vergis.
Maar vooral op een heel ondankbare plaats en moment moeten invallen.

Maar Saelemakers toch wel op de meest ondankbare plaats moeten invallen. Wat dacht Tedesco daar? :crazy:

Maar theate is toch ook niet op zijn natuurlijke positie?
Sure, maar Theate speelt af en toe wel eens op die positie. En er is ook wel een serieus verschil tussen een linksvoetige centrale verdediger op die plek zetten en een rechtsvoetige aanvallende middenvelder daar voor de leeuwen gooien.

Nu, alles valt en staat toch met Debruyne hé ? Als die er de brui aan zal geven ...

Hij is de echte King en ik ben verrast en verheugd dat hij recent zei dat hij zo graag naar de RD komt en nog een tijdje voortwil.

Ik ben ervan overtuigd dat KDB enorm genoten heeft van die jeugdige energie, hij ziet het imo allemaal redelijk positief in (op zen Kevs) en zal terug schitteren als weleer.

Wel hoopgevend is de leeftijd van veel spelers die we vanavond zagen.
Alleen wanneer KDB en ook Lukaku op pensioen gaan (of geblesseerd zijn), dat gaan we voelen vrees ik.

Hopelijk kan en wil KDB nog lang mee. Op zich moet dat kunnen als spelverdeler, op zijn Pirlo's.

Enige waar hij in de fout is gegaan is met de LB imo. Als je met een 4-mans defensie wil spelen, neem dan op zijn minst 1 echte LB mee. Met De Cuyper hebben we een talent in vorm lopen, dat snap ik echt niet dat je die niet meeneemt. Ook al moet die jongen natuurlijk ook nog gigantische stappen zetten. Saelemaekers op die plek was in elk geval echt geen succesvol experiment. Al was het voor alle invallers wel moeilijk, gezien de match toen helemaal gekanteld was. Maar laat ons dit soort uitspelen van spelers op totaal onnatuurlijke posities toch echt naar het verleden bannen.

Bwa fout, Theate was prima daar. Saelemaekers zag Tedesco dus ook als LB, maar na vanavond waarschijnlijk niet meer.

De Cuyper speelt gewoon nog bij de U21 he...

Hij is de echte King en ik ben verrast en verheugd dat hij recent zei dat hij zo graag naar de RD komt en nog een tijdje voortwil.

Ik ben ervan overtuigd dat KDB enorm genoten heeft van die jeugdige energie, hij ziet het imo allemaal redelijk positief in (op zen Kevs) en zal terug schitteren als weleer.
Ja net voor de 2-3 viel zag je hem lachend op de bank, dat is even geleden dat ik dat nog heb gezien.

CDK heeft toch echt niet veel mis gedaan, integendeel, gaf die knappe steekpass voorafgaand aan de 1-3. Hij is echt niet slechter ingevallen dan een Trossard of Bakayoko.

De enige die echt tegenviel was saelemaekers. Maar speelde ook wel volledig uit positie voor hem. Het was gene kado alleszins.
CDK geeft de pre assist en Trossard de assist.. slecht hebben ze dan niet gespeeld hé. Ze vallen ook in als ze onder extreem veel druk staan.
Bakayoko vond ik dan minder dan die 2 want die heeft een keer of 4 de kans gehad voor een actie te maken en het was 4 keer slecht

Onana heeft ook nog wel wat progressiemarge. Hij was goed, zeker in het begin, maar daarna zat er toch wat slordigheid in zijn spel (balverlies, te wilde tackles). Wel normaal, nog maar 21 jaar.

Lukaku 29
Kev 31
Carrasco 29
Lukebakio 25
Onana 21
Mangala 25
Vertonghen 35
Faes 24
Theate 22
Castagne 27
Casteels 30

Toch nog 29 jaar gemiddeld en de meeste gaan in het komende jaar een jaartje ouder worden!

:unsure:

Gewonnen van Duitsland, dat ik dat nog mag meemaken :D

Die 1-3 kwam echt op het goede moment, want Duitsland maakte toch wel aanspraak op een gelijkspel. Bij die raid van Gnabry kwamen we zeer goed weg.

Lof voor Faes en Theate. Goed dat ze volop hun kans krijgen. Dan niet zozeer boven Alderweireld en Vertonghen, maar vooral boven Boyata, Denayer, Debast, Dendoncker, ...

Maar het grote verschil is toch het middenveld. Nu zien we het belang van 2 dynamische, energieke middenvelders voor die verdediging. Middenvelders die er de beuk in durven gooien, loopvermogen hebben, durf hebben en ook vooruit denken. Dit is hemel en aarde verschil met pakweg een duo Witsel-Tielemans.

Goed begonnen Tedesco, maar de prijzen worden natuurlijk pas binnen een dik jaar uitgedeeld. We'll see.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan