De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het blijft een sporter, je hebt altijd pro en contra meningen die in dit geval meestal nog (onterecht) gekleurd zijn door de clubkleuren.

Dat gezegd zijnde is Lukaku ook wel een choker en supporters onthouden dat dus staan we daarom nu niet direct op tafel te springen.

Bon, lekker potje voetbal. Ik heb de match tegen Zweden niet kunnen kijken omdat ik op dat moment een cordon blue van 1.4 kilo in mijn keelgat zat te steken op skiverlof.

Het was een vriendschappelijke pot en Duitsland is een gebroken topland met een schijtverdediging momenteel maar... Je zag daadwerkelijk een visie op het veld. Er waren oplossingen voor vroegere pijnpunten, er waren looplijnen, er waren soms haast blinde passes weer. Er was geen Hazard die voor onze ogen stond te verwelken, geen Witsel die niet meer vooruit te branden was.

Het was ook héél snel duidelijk dat 4 vanachter een noodzakelijkheid is/was voor ons. Carrasco zit niet meer in onze eigen 16 penalties te riskeren wegens aanvaller die ondankbaar moet verdedigen 95% van de tijd en hij moet niet meer 60-70 meter lopen alvorens hij zijn duivels kan ontbinden. En wat een verademing was me dat. De backs van Duitsland hebben afgezien met een frisse speler voor hun neus. Wat Martinez reeds 3 jaar lang als een debiel bleef verwachten van Hazard werd nu meteen gebracht door een Carrasco op de juiste plaats.

Je kan die 3-5-2 met wingbacks gewoon niet gebruiken zonder een Theo Hernandez op elke flank, dat is gewoon bonkers. Met een Carrasco links heb je dan maar een halve verdediging én maar een halve flank tegelijk. Je begint de pot met twee gapende gaten in je tactiek. En dat zagen we keer op keer. Dat middenveld dat dan overal moest behelpen en bijgevolg enorme gaten liet vallen tussen elkaar én tussen hen en de verdediging... Letterlijk opgelost door de opstelling alleen al.

Verder gewoon heerlijk spel gezien bij momenten. We hadden gerust met 4-0 de rust kunnen ingaan zonder overdrijven. Maar twee zaken onthou ik vooral :

1. Er was een gevoel dat men uitgespeelde kansen ging scheppen.
2. Er was geen gevoel van machteloosheid in de verdediging, het was niet wachten op een zekere tegengoal

Ook het wegstampen was iets beter. Zo een Faes is niet de allerbeste verdediger maar er zat wel een zeer noodzakelijke drive achter. Die zal vroeg of laat wel eens vernederd worden door een Lewandowski, maar tussen nu en dan heeft die wel 50 ballen in een ongelukkige supporter zijn gezicht gestampt. Een frisse Alderweireld had hier ook wel top kunnen renderen, die moest immers niet mer 3-4 gevaren tegelijk in het oog houden met Witsel die rond de middencuirkel voor reanimatie vroeg, een rechterflank die 30 meter verder verloren loopt en zijn twee medeverdeidgers die geen idee hebben achter welke infiltrerende speler ze eerst achter moeten hollen.

En hoewel Bakayoko sterk heeft gespeeld had ik graag Tresor ook eens zien spelen. Want wat wél mankeerde was zuiverheid in passing bij Bakayoko, daar doet een (zéér) snedige dribbel niet veel aan.

Ik ben zeer benieuwd naar de komende matchen. hopelijk wat bevestiging.

Een spits die slecht speelt en toch 3 keer scoort, dat vind ik ook helemaal OK hoor. Dat mag hij van mij elke wedstrijd doen. :unsure:

Nee ik begrijp ergens de kritiek op Lukaku wel, zeker tegen sterke tegenstanders. Dat soort kritiek mag je hebben als clubsupporter, bv. van Inter ofzo, maar niet als supporter van je land, waar er simpelweg niemand anders (spitsen) in de buurt komt van het niveau van Lukaku.
Het heeft geen zin om te vitten op Lukaku - hij is onze enige echte optie voorin, de rest maakt geen aanspraak, dus die discussie is nutteloos en tast alleen het vertrouwen van Romelu aan.

Ik vind dat Trossard te rap wordt afgeschreven. Heel veel mogelijkheden om er door te komen bij de RD heeft hij nog niet gehad hé. Onder Martinez kreeg hij nauwelijks een kans, en was het voor iedereen moeilijk omdat Bobby het concept middenveld niet door had.

Tegen Zweden heeft hij zich niet echt kunnen tonen, maar die match was voor iedereen nog heel hard zoeken. En nu tegen Duitsland is hij ook moeten invallen wanneer heel de ploeg het heel moeilijk had.

Ik hoop dat we zoveel mogelijk zowel Carrasco als Trossard op het veld kunnen zien.

Ik begrijp dat Lukebakio speelde gisteren, na zijn prestatie tegen Zweden, maar Trossard i.p.v. Lukebakio op rechts zou ik wel logisch vinden.

Ik weet niet in hoeverre Trossard rendeert op rechts. Je trekt hem daar ook weer wat weg uit zijn meer natuurlijke positie hé. Vandaar dat ik de opstelling tegen Zweden wel logisch vond, waar hij eerder als tweede spits speelde.

Een spits die slecht speelt en toch 3 keer scoort, dat vind ik ook helemaal OK hoor. Dat mag hij van mij elke wedstrijd doen. :unsure:

Nee ik begrijp ergens de kritiek op Lukaku wel, zeker tegen sterke tegenstanders. Dat soort kritiek mag je hebben als clubsupporter, bv. van Inter ofzo, maar niet als supporter van je land, waar er simpelweg niemand anders (spitsen) in de buurt komt van het niveau van Lukaku.
Het heeft geen zin om te vitten op Lukaku - hij is onze enige echte optie voorin, de rest maakt geen aanspraak, dus die discussie is nutteloos en tast alleen het vertrouwen van Romelu aan.

Ik begrijp dat Lukebakio speelde gisteren, na zijn prestatie tegen Zweden, maar Trossard i.p.v. Lukebakio op rechts zou ik wel logisch vinden.
Ik hoop nu wel dat mijn bericht niet onder die noemer van kritiek komt te staan, want zo erg was die ook weer niet bedoeld :unsure:

Het blijft een sporter, je hebt altijd pro en contra meningen die in dit geval meestal nog (onterecht) gekleurd zijn door de clubkleuren.

Dat gezegd zijnde is Lukaku ook wel een choker en supporters onthouden dat dus staan we daarom nu niet direct op tafel te springen.
Snap dat wel niet zo goed. Als pakweg De Ketelaere bv een goal maakt voor Milan of de Rode Duivels, dan vind ik dat leuk, en boeit zijn verleden bij een Club waar ik geen fan van ben mij niet.

Lukaku een choker noemen toch ook wel heel streng trouwens, daarvoor toch net iets teveel goals gemaakt in zijn carrière, is en blijft een spits van wereld niveau, en de beste Belgische spits ooit, daarvoor spring ik al wel eens op de tafel.

Ik weet niet in hoeverre Trossard rendeert op rechts. Je trekt hem daar ook weer wat weg uit zijn meer natuurlijke positie hé. Vandaar dat ik de opstelling tegen Zweden wel logisch vond, waar hij eerder als tweede spits speelde.
Saelemaekers was logischer. Kerel is technisch begaafd en met een back in de rug heb je meer zekerheid.
Het is super om te zien (zoals Marsu schreef), dat je nu twee buitenspelers hebt die zich een ganse match 100% de flankverdediger kunnen opzoeken, moe maken en aanvallend monddood. Op het middenveld heb je met Onana - Mangala - KDB enorme drive en je hebt nog Lavia, Tielemans en Dendoncker (in mindere mate) achter de hand.

Ik volg Peter VDB nu wel in zijn analyse dat een aantal duivels na dit tweeluik niet meer moeten dromen van interlandvoetbal (Witsel, Mertens, Vanaken + Denayer, Boyata, Mechele)

Hopen dat CDK nog een stapje zet tegen dat het EK begint, ook zoveel potentieel.

Ik hoop nu wel dat mijn bericht niet onder die noemer van kritiek komt te staan, want zo erg was die ook weer niet bedoeld :unsure:

Mijn post was alvast niet op jou persoonlijk gericht :)
Denk dat er vooral facebooktrainers zijn die in comments kappen op Lukaku wanneer hij eens een balcontrole of een kans mist. Terwijl we met de alternatieven altijd slechter af zijn.

Snap dat wel niet zo goed. Als pakweg De Ketelaere bv een goal maakt voor Milan of de Rode Duivels, dan vind ik dat leuk, en boeit zijn verleden bij een Club waar ik geen fan van ben mij niet.

Lukaku een choker noemen toch ook wel heel streng trouwens, daarvoor toch net iets teveel goals gemaakt in zijn carrière, is en blijft een spits van wereld niveau, en de beste Belgische spits ooit, daarvoor spring ik al wel eens op de tafel.
Voor mij persoonlijk maakt dat ook niet uit, als de duivels maar goed spelen.

Daarom is het een choker, anders was hij gewoon slecht. Maar het grote publiek dat niet elke week naar de premier league of Serie A kijkt onthoudt toch vooral Italië 21 en Kroatië 22.

Voor mij persoonlijk maakt dat ook niet uit, als de duivels maar goed spelen.

Daarom is het een choker, anders was hij gewoon slecht. Maar het grote publiek dat niet elke week naar de premier league of Serie A kijkt onthoudt toch vooral Italië 21 en Kroatië 22.
Bij Romelu hangt ook veel af van het vertrouwen dat hij krijgt. Kijk naar zijn stats, dat is een echte killer die zo dicht mogelijk tegen het doel van de tegenstander de bal moet krijgen. Je kan die geen bal geven op 40 m van doel en verwachten dat ie drie man dribbelt, keeper omspeelt en hakje binnen.
De slechte controle moet je hem maar vergeven.

En terecht.. In de belangrijkste matchen faalt hij elke keer weer.. Tegen Kroatië was hij niet fit, maar hij krijgt daar toch een paar kansen e.. Als spits wordt ge nu eenmaal afgerekend op u doelpunten, daarom staat ge ook op het veld.
Lukaku moet volgens mij wel altijd spelen en 95% van den tijd doet hij het heel goed. Maar als er een belangrijke match is weet ge eigenlijk al op voorhand dat de kans redelijk groot is dat hij grote kansen gaat missen.

En terecht.. In de belangrijkste matchen faalt hij elke keer weer.. Tegen Kroatië was hij niet fit, maar hij krijgt daar toch een paar kansen e.. Als spits wordt ge nu eenmaal afgerekend op u doelpunten, daarom staat ge ook op het veld.
Lukaku moet volgens mij wel altijd spelen en 95% van den tijd doet hij het heel goed. Maar als er een belangrijke match is weet ge eigenlijk al op voorhand dat de kans redelijk groot is dat hij grote kansen gaat missen.

Maar nogmaals, met de alternatieven spelen we altijd slechter.

Kijk, ik zou ook graag Haaland in de spits zetten, maar dat is helaas een Noor :p

Maar nogmaals, met de alternatieven spelen we altijd slechter.

Kijk, ik zou ook graag Haaland in de spits zetten, maar dat is helaas een Noor :p
Nee idd, liever met Batshuayi liggen knoeien?

Lukaku is niet de wereldspits die sommige hier er van maken maar is ook niet de knoeier die andere er dan weer van maken. Gewoon een goede spits die perfect past bij het spel wat België dient te spelen om prestaties neer te zetten. Controles zijn soms op het niveau van een preminiem, hij mist kansen, hij doet vaak rare gebaren. Maar evengoed is die constant aanspeelbaar en een gesel voor de verdedigers van de tegenstander, kaast goed, zorgt voor een aanspeelpunt en scoort ook belangrijke doelpunten.

En dan ziet ge hier weer een paar trolletjes nu ook al debiel doen over CDK.

Lukaku is gewoon een echte topspits, ongelofelijk hoeveel mensen er hier zijn die die nog altijd niet naar waarde kunnen schatten. Een Lukaku in vorm is nog altijd geen Mbappé, Lewandowski, Benzema of Haaland, dus er is inderdaad nog een trapje hoger dan hem. Maar da's toch iets dat je moeilijk als een verwijt kan gebruiken.

We mogen ons beide pollekes kussen dat we een spits van zijn talent hebben. En dat we een ploeg hebben waarin die ook tot z'n recht komt. Het is zeer fijn voor Polen dat ze Lewandowki hebben, of voor Noorwegen dat ze Haaland hebben. Maar ik vraag me af of die niet liever een spits van de categorie Lukaku zouden hebben in ruil voor een beter gebalanceerd team.

Maar het grote publiek dat niet elke week naar de premier league of Serie A kijkt onthoudt toch vooral Italië 21 en Kroatië 22.
Mensen die hem Kroatië verwijten volgen ofwel het voetbal niet zo goed, of hebben het gewoon niet voor Lukaku. Want dan negeer je al dan niet moedwillig de context van het spelen van een eerste helft voetbal in maanden blessureleed. En heeft daar ook gewoon pech.

Het is verdomme dankzij Lukaku dat het nog spannend werd. De 2 matchen ervoor, en die eerste helft tegen Kroatië zagen we net de waarde van Lukaku voor de ploeg.

In mijn ogen is Lukaku gewoon een wereldspits, maar er is idd nog een categorie er vlak boven, die hij nooit zal halen.

Lukaku een wereldspits noemen vind ik met alle respect nu wel behoorlijk overdreven hoor. Het is een algemeen gezien zeker een goede spits, zelfs een uitstekende spits als je hem goed gebruikt. Maar om te kunnen spreken van wereldniveau heeft hij toch net iets te veel mankementen, imo.

Toch wel enkele mensen met geheugenverlies. Het is Lukaku die er in Kroatië er twee inbuffelt waardoor we voor het eerst in jaren ons terug kwalificeren voor een groot tornooi. Op WK 2014 zorgt hij ervoor dat we ons tegen USA kwalificeren. Op Euro 2016 zorgt hij met twee goals voor een broodnodige overwinning tegen Ierland in de groepsfase. En ga zo maar door.
Hij scoort drie goals tegen en in Zweden, in wat op papier de moeilijkste match is van de hele kwalificatie. Iemand anders zei het nog, zet Bats daar en kerel stond drie keer offside. Je kan als verdediger niet zeggen, 'Ah het is maar tegen Lukaku met zijn slechte controles, dus kort dekken hoeft niet'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan