De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eden is al kapitein sinds 2016. Lijkt mij echt een non-argument.
Dat bevestigt noch ontkracht toch helemaal niks, hoe lang hij al kapitein is? Mss hadden we met een andere kapitein wel in de finale gestaan in Rusland, niet verloren van Italië en nu geen pandoering gekregen van Nederland. En mss was het allemaal nog minder, wie weet.

Maar feit is gewoon dat Hazard geen kapitein materiaal is. Ik snap echt niet dat daar nog maar twijfel rond is.

Dat bevestigt noch ontkracht toch helemaal niks, hoe lang hij al kapitein is? Mss hadden we met een andere kapitein wel in de finale gestaan in Rusland, niet verloren van Italië en nu geen pandoering gekregen van Nederland. En mss was het allemaal nog minder, wie weet.

Maar feit is gewoon dat Hazard geen kapitein materiaal is. Ik snap echt niet dat daar nog maar twijfel rond is.
Geen idee wat jij verwacht van een kapitein maar als je als speler niet zelfde niveau kan halen omdat de arm van speler A en niet speler B een bandje om heeft dan schort er imo iets anders

Geen idee wat jij verwacht van een kapitein maar als je als speler niet zelfde niveau kan halen omdat de arm van speler A en niet speler B een bandje om heeft dan schort er imo iets anders
Dus het maakt volgens jou geen fluit uit wie kapitein is? Elke coach ter wereld die de meest invloedrijke, charismatische, intelligente en bepalende speler van zijn ploeg kapitein maakt is fout, want het kan evengoed Tony, de back die met moeite kan sjotten, nooit spreekt en na 2 seizoenen weer weg is, zijn? Het maakt toch niets uit?

Het is gewoon basic football knowledge, dat je kapitein iemand moet zijn die al de voorgaande zaken zoveel als mogelijk behelst en beheerst.

Het zegt ook wel iets over de coach en zijn beleid.

In dit geval een verkeerde kapitein, al jarenlang zonder het te herzien en dus schijnbaar zonder enige reflectie.

Er zijn spelers met meer ervaring die constant de ploeg op sleeptouw namen, uitermate professioneel waren op en naast het veld en die gewoon keer op keer moeten zien dat de coach geen verandering inbrengt ondanks dat iedereen en zijn moeder kan zien dat het fout loopt. En dat is gewoon weer een element dat aantoont dat Martinez op geen enkel vlak durft of kan veranderen.

Dus het maakt volgens jou geen fluit uit wie kapitein is? Elke coach ter wereld die de meest invloedrijke, charismatische, intelligente en bepalende speler van zijn ploeg kapitein maakt is fout, want het kan evengoed Tony, de back die met moeite kan sjotten, nooit spreekt en na 2 seizoenen weer weg is, zijn? Het maakt toch niets uit?

Het is gewoon basic football knowledge, dat je kapitein iemand moet zijn die al de voorgaande zaken zoveel als mogelijk behelst en beheerst.
En waarom, wat is de meerwaarde (zeker bij een land)?
Buiten den tos doen is er 0 extra dat die moet doen he.

En Hazard was bepalend hoor.

Tactisch een ramp, indiviueel een ramp en nog 6 maanden tot het WK maar het grootste pijnpunt is de aanvoerdersband. :laugh:

En waarom, wat is de meerwaarde (zeker bij een land)?
Buiten den tos doen is er 0 extra dat die moet doen he.

En Hazard was bepalend hoor.
Ja kijk, als je het niet inziet kan ik het je ook niet bijbrengen. Enkel de toss doen is belangrijk voor de kapitein, right.

Ja kijk, als je het niet inziet kan ik het je ook niet bijbrengen. Enkel de toss doen is belangrijk voor de kapitein, right.
Welke dingen moet een kapitein dan meer doen buiten dat wat een andere speler niet mag doen?

Idd niets, noppes, nougabollen.

Als Courtois, KDB of Jantje iets willen zeggen dan kunnen ze dat nog steeds hoor
Maar nu voor deze wedstrijden: de eerste had geen zin dus heeft zich medisch laten afkeuren, de 2e heeft geen zin en laat dat ook blijken en de 3e is ook al op zijn return

Dus ge snapt niet dat de kapitein van een ploeg best ook degene is met veel invloed, mentaliteit, leiderscapaciteit,... en bij voorkeur dan ook nog eens in vorm is? :unsure:
check @smo , nuff said

dus de oplossing is : maak Kevin kapitein en we winnen het WK ...

@stungunner heeft hier gewoon een heel goed punt hoor. Als grote Hazard-fan moet ik toch echt wel bekennen dat hij niet geschikt is om kapitein te zijn.

Langs de andere kant zit er bij de Rode Duivels nu niet bepaald iemand bij die ik zonder pardon de kapiteinsband zou geven. Ik zou 'm dan nog het meest aan Vertonghen geven, maar wij hebben gewoon geen type Ramos of Chiellini. Qua leiderschap kwam een Defour nog het meest in de buurt van onze (recente) spelers.

Tactisch een ramp, indiviueel een ramp en nog 6 maanden tot het WK maar het grootste pijnpunt is de aanvoerdersband. :laugh:
Belachelijk. Niemand zegt dat de kapiteinskeuze het grootste pijnpunt is, letterlijk niemand. Waar haal je dat vandaan?

Al de rest is al besproken geweest, maar de mensen die elk excuus voor Martinez wensen te zoeken vergrijpen zich aan de meest hopeloze zaken om achter te verstoppen. Compleet onbegrijpelijk.

Iets is het onderwerp => “Is dit het grootste pijnpunt dan? Hehehehehe”

Vermoeiend.

Zoals door iedereen betrokken in de discussie al gezegd (triest dat het nodig is) : Het is één element van zovele waar je wanbeleid in terugziet. Een slechte keuze waar men niet op terugkomt. Best triest voor iemand die professioneel probeert over te komen. Gebrek aan inzicht aanvankelijk en onvermogen om verandering te brengen waar nodig. En wat iedereen probeert te zeggen is dat dit in elk facet van het beleid van de manager van de nationale ploeg terugkomt. En helaas ook bij de bobo’s.

Laatst bewerkt:
Kritiek op Martinez is terecht, die had al veel langer buiten moeten liggen. Maar ik denk niet dat hem nu buiten gooien zo veel zou oplossen per se. "Probleem" is gewoon dat het voorbij is en supporters moeten inzien dat we gewoon een heel matig elftal hebben. De Kev en de Thibaut zijn top, al de rest is dat niet. Matig, goed, maar niet top.

Zijn uitspraken de laatste week zijn hallucinant.

‘Met België hebben we als het ware drie teams in één team, door de grote variëteit aan individueel talent. We beheersen bijna elke stijl, van counteren tot positiespel en volle kracht op de aanval.’

Hilarisch. Dat komt uit de mond van Martinez zelf. Geen greintje zelfkennis.

Even hilarisch is de volgende uitspraak voor de wedstrijd:
Martínez ziet dat het goed zit qua instelling. 'Ik zie een geweldige attitude en energie in de groep. Dit is een belangrijke periode voor het WK, om zich te tonen. We hebben negentien dagen om ons voor te bereiden voor het WK. Bron

Om dan gelijk na de match af te komen met "Veel van onze spelers konden het tempo en de intensiteit niet aan", zag de Spanjaard. "Ik ga jongens nodig hebben die klaar zijn op het WK. We speelden eigenlijk niet om te winnen - ook al wilden we dat wel - maar om het team voor te bereiden op het WK" Bron

Wat is het nu man?
- Je zag vooraf een geweldige attitude maar komt dan tot de vaststelling dat ze niet spelen om te winnen. Knappe motivator ben je dan.
- Je zag vooraf een geweldige energie, maar komt dan tot de vaststelling dat ze het tempo en de intensiteit niet aan kunnen? Knappe coach ben je dan.

Ook een zeer opmerkelijke uitspraak van hem na de match: "En heel wat van onze spelers konden het tempo en de intensiteit niet aan. (zucht) We moeten te veel spelers "opbouwen" in dit blok van vier matchen." Bron

Maar over wie heeft hij het dan? Op Meunier en Hazard na heeft iedereen die aan speelminuten kwamen quasi alles gespeeld de laatste 3 maanden. Bon, Alderweireld ligt stil sinds eind April, maar dat is na gans een seizoen dus op een paar weken tijd bent je je matchritme toch niet gans kwijt zeker. En dan heb je het uiteindelijk over 2 tot 3 spelers. Zoveel spelers zijn dat niet. En is het jouw taak als coach niet om dat op voorhand te zien dat ze het matchtempo en intensiteit niet gaan aankunnen? Start dan met Carrasco/Trossard ipv Hazard en Saelemaekers of Trossard of Carrasco ipv Meunier (en evt. Castagne op rechts) en laat een Hazard en Meunier dan invallen in de 2e helft om ritme op te doen.

Last but not least: "Het is niet normaal voor ons om zo veel kansen tegen te krijgen." Bron
GATVERDAMME MAN WAT LUL JE UIT JE BEK.
In het laatste jaar alleen al: Ierland, Italie (Nations League), Frankrijk, Tsjechie (vlot gewonnen maar toch serieus wat kansen tegen gekregen), Italie (EK), Portugal en Denemarken. Dat zijn 7 fakking interlands in het laatste jaar alleen al waarin we ofwel onderlagen ofwel behoorlijk wat kansen tegenkregen. HOEZO NIET NORMAAL???? Tegen deftige tegenstanders IS DIT JUIST HET NIEUWE NORMAAL.

Ik snap echt niet waarom de media zo lief is en geen enkele kritische vraag stelt. De enige kritische noten die we lezen, komen vaak van ex-spelers/trainers achteraf. Maar journalisten die betaald worden om kritisch te wezen, die hoor je niet. Allemaal pijpsletjes.

Nieuw racistisch incident, deze keer met hoofdzakelijk Hongaarse kinderen, nadat een groot deel van de ouders niet toegelaten werden wegens racistische incidenten in het verleden.

Hongarije wint trouwens 1-0 tegen Engeland.

De Hongaren moeten daarom twee thuiswedstrijden zonder aanhang spelen, al waren vanavond wel kinderen tot 14 jaar toegelaten.

Maar toen de Engelsen vanavond voor de aftrap van de Nations League-wedstrijd knielden in de Puskas Arena, klonk er boegeroep van de meer dan 30.000 aanwezigen in het stadion.

De Orbanjugend...

Er zijn een pak landen die ook maar 1 of 2 toppers hebben lopen die toch beter presteren dan de rode duivels.
Dit dus. De laatste vijf EK's zijn gewonnen door Griekenland, Spanje, Portugal en Italië. Drie van de vijf keer gewonnen door ploegen die echt niet overliepen van absolute toppers. Portugal heeft ook de Nations League al binnengehengeld. Wij hebben echt wel nog de ploeg om minstens een outsider te zijn voor de prijzen.

Bij het WK zie je dat soort outsiders minder als eindwinnaar, maar de runner ups de afgelopen drie keer waren Kroatië, Argentinië en Nederland. Niet om die ploegen te minimaliseren, maar dat waren toen ook niet de op papier sterkste ploegen in het toernooi. Enfin, 2de plaats doen we het niet voor natuurlijk, maar ik wil maar zeggen dat voetbal niet altijd gewonnen wordt door de ploeg met de beste spelers. Kijk naar PSG en Man City.

Met een deftige coach aan het roer, zijn wij echt nog steeds in staat om prijzen te pakken, daar ben ik zeker van. Natuurlijk moet dan alles ook meezitten, moet iedereen fit en in vorm zijn. Maar het potentieel zit er nog altijd. Het is natuurlijk stukken moeilijker dan de vorige jaren, onze grootste kansen liggen in de vuilbak dankzij Wilmots, Martinez en de bond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan